Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Vsf fahrrad manufaktur bilgi tecrübe ve resim paylaşım başlığı

Scudo
bu yaz vsf tx400 ile ukraynada 1500km kadar uzun tur tecrubemız oldu bısıklette yasadıgımız sorunlar

+++arka göbek jant tellerının tansıyonları ayarsızdı bır taraftakı tellerın tansıyonu cok yuksek ıken dıger tarafta oldukca gevsektı yuke bındıgınde bu sureklı catırdama vs sorun yarattı
+++maguraların pistonlarından yağ sızıntısı yarattı gittiğimiz şimano servis center merkezindeki arkadaslar yağ eklemesi yaptılar ücretsiz şekilde sağolsunlar lakin söyledikleri kadarıyla bu kısımın plastik olması büyük hata idi ve magura olması onun servisinin olmaması bir tur bisikleti için büyük bir eksi denildi
+++sahsi görüşüm tamamen tur bisikleti olarak üretilen kadronun extra bir yükseltici vs olmaksızın gayet komforlu bir tur bisikleti açılarına sahip olması gerektiği yönünde biz dahil gördüğümüz birçok kişi açılı gidon boğazı veya gidon yükseltici ile kullanmakta bu bisikletleri bu durumun yapılmadan ayarlanmış bır kadroya sahip olması gerektiği bknz:surly ;)

neyse şimdi vsfciler kızmasın ama sahsi turda gördüğüm bizzat durumlar bunlar shimano service centerin dediği gibi vsf with magura is **** bro ;) :DWhatsApp Image 2019-10-04 at 09.20.28.jpeg
 
Kızmak değil de bazı konulara açıklık getirmek açısından yazıyorum:

+++arka göbek jant tellerının tansıyonları ayarsızdı bır taraftakı tellerın tansıyonu cok yuksek ıken dıger tarafta oldukca gevsektı yuke bındıgınde bu sureklı catırdama vs sorun yarattı

Bu fabrika çıkışı ince akoru yapılmamış veya dış etkilerle akoru bozulmuş her jantta bu sıkıntı olabilir, VSF özelinde bir sorun değil.

+++maguraların pistonlarından yağ sızıntısı yarattı gittiğimiz şimano servis center merkezindeki arkadaslar yağ eklemesi yaptılar ücretsiz şekilde sağolsunlar lakin söyledikleri kadarıyla bu kısımın plastik olması büyük hata idi ve magura olması onun servisinin olmaması bir tur bisikleti için büyük bir eksi denildi

Evet servis eksikliği sıkıntı olabilir haklısınız, Shimano firması rakip firma olduğundan bu değerlendirmelerini çok sağlıklı bulmadım zira çıkar çatışması var. Magura da dünkü firma değil sonuç olarak. Çok büyük sıkıntı bile yaşasanız bile freni klasik(telli) vfren sistemi ile değiştirerek yolunuza devam etmek gibi bir şans var en azından.

+++sahsi görüşüm tamamen tur bisikleti olarak üretilen kadronun extra bir yükseltici vs olmaksızın gayet komforlu bir tur bisikleti açılarına sahip olması gerektiği yönünde biz dahil gördüğümüz birçok kişi açılı gidon boğazı veya gidon yükseltici ile kullanmakta bu bisikletleri bu durumun yapılmadan ayarlanmış bır kadroya sahip olması gerektiği bknz:surly

Şimdi bu bisiklet işinda konfor biraz kişisel bir durum. Surly örneği üzerinden, long haul trucker kadrosuna(çok beğendiğim bir kadrodur) bakacak olursak vsf tx400 ile aşırı oranda bir geometri farkları olmadığını görebilirsiniz. Surly tercih eden kullanıcılar ağırlıklı olarak drop bar(boynuz gidon) tercih ettikleri(ya da buna yönlendirildikleri) için yükseltici kullanılmıyor. Dik oturma pozisyonu isteyen tüm kullanıcılar bu yükselticilerden kullanmaktadır. Drop barlı bir Surly LHT veya TX400'de de bu yükselticilerden kullanılmaz.
 
TX-400 bisikleti olup da satmak isteyen varsa bana haber versin lütfen :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Metin_S
@Metin_S Gizem hanımla konuşuyorduk bisikleti için ama kendisi bir noktadan sonra sırra kadem bastı; ilanı da yayından kaldırdı :)

Her işte bir hayır vardır derler. Böyle olunca başka bir arkadaşla anlaştık; sağolsun kırmadı beni. Pazartesi günü kaporasını yatırıp bir aksilik çıkmazsa Aralık ortası gibi teslim almaya gideceğim bisikleti.
 
Şükür kavuşturana :)

vsf-tx-400.jpg
 
Hayırlı olsun. Kazasız belasız binmeler...
 
İyi dilekleriniz için teşekkürler. Kelebek gidon, Brooks sele, dinamodan USB şarj vb. birkaç ufak güncellemeden sonra yollarda olacağız umarım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mazot ve Atasoy
  • Beğen
Tepkiler: mazot
@Mehmet Altuğ dinamodan usb şarj olayını merak ettim. Kolay ve uygun fiyatlıysa bende yapabilirim. Nasıl yapmayı düşünüyorsun?
 
  • Beğen
Tepkiler: mazot
@evrimvolkan Bu iş için hazır çözümleri araştırdım. En popüleri, cycle2charge adındaki, furş kapağına takılan bir ürün. Ancak bu ürün sadece Amazon Almanya'da satılıyor ve Türkiye'ye gönderim yapılmıyor. Ben de Busch & Müller firmasının USB-WERK modelini sipariş ettim Amazon Almanya'dan. Bu firma, aynı zamanda TX-400'ün üzerindeki ön&arka aydınlatmanın da üreticisi. Kargo ve gümrük masraflarıyla birlikte 73 Euro'ya maloldu.

(link)
 
Dinamodan usb şarj için, eğer satın almak isterseniz Urim Babacan'a facebook üzerinden ulaşabilirsiniz.
 
Dinamodan USB ile şarjda en kalitelisi bile 500mA üzerine fazla çıkamıyor yani günümüzün yüksek mAh'lı bataryalara sahip modern telefonları için çok düşük kalıyor bu akım değeri. Belki GPS cihazları ya da powerbank(o bile şüpheli) şarj edilebilir. Cycle2charge ise anca 21km/s sabit hızda 1000mA vaad ediyor. Güneş enerjisi çözümlerine de göz atmanızı tavsiye ederim.

Busch & Müller'in özelliklerine firmanın kendi sitesinden bakabilirsiniz((link)).

@Mehmet Altuğ sağlıklı ve mutlu sürüşleriniz olsun.
 
Son düzenleme:
Dinamodan USB ile şarjda en kalitelisi bile 500mA üzerine fazla çıkamıyor yani günümüzün yüksek mAh'lı bataryalara sahip modern telefonları için çok düşük kalıyor bu akım değeri. Belki GPS cihazları ya da powerbank(o bile şüpheli) şarj edilebilir. Cycle2charge ise anca 21km/s sabit hızda 1000mA vaad ediyor. Güneş enerjisi çözümlerine de göz atmanızı tavsiye ederim.

Busch & Müller'in özelliklerine firmanın kendi sitesinden bakabilirsiniz((link)).

@Mehmet Altuğ sağlıklı ve mutlu sürüşleriniz olsun.
,En ucuz shimano dinamo bile standart bir sürüşte 6V-3W enerji üretir, bu değerler ile sürüş sırasında 15km/h ortalama hızla gittiğiniz sürece saatte 500mAh enerji üretebilirsiniz yani 5/6 saatte telefonunuzu şarj edebilir veya 3000mAh‘lik bataryanızı doldurabilirsiniz (bu sırada ışıklarınız açık olabilir farketmez). Yer yüzündeki hiç bir bisiklet üzerinde taşınabilecek boyuttaki güneş enerjisi paneli bu değerlere yaklaşamaz bile, taşınabilir güneş enerjisi panellerinin verimli çalışabilmesi için güneş ışınlarını dik açıyla alması gerekir haliyle sürüş sırasında bunu ayarlamak imkansıza yakın.(iki sistemide kullandım, kullanıyorum)
Detaylı bilgi için aşağıdaki link gerekli bilgileri içeriyor.

(link)
 
,En ucuz shimano dinamo bile standart bir sürüşte 6V-3W enerji üretir, bu değerler ile sürüş sırasında 15km/h ortalama hızla gittiğiniz sürece saatte 500mAh enerji üretebilirsiniz yani 5/6 saatte telefonunuzu şarj edebilir veya 3000mAh‘lik bataryanızı doldurabilirsiniz (bu sırada ışıklarınız açık olabilir farketmez). Yer yüzündeki hiç bir bisiklet üzerinde taşınabilecek boyuttaki güneş enerjisi paneli bu değerlere yaklaşamaz bile, taşınabilir güneş enerjisi panellerinin verimli çalışabilmesi için güneş ışınlarını dik açıyla alması gerekir haliyle sürüş sırasında bunu ayarlamak imkansıza yakın.(iki sistemide kullandım, kullanıyorum)
Detaylı bilgi için aşağıdaki link gerekli bilgileri içeriyor.

(link)

Evet güneş enerjisi kısmına katılıyorum. Lakin 500 mAh bazı telefonları şarj etmiyor. Samsung şarj olurken ayfon olmuyordu mesela. Denemek lazım
 
B&W USB-Werk içerisinde 300mAh batarya bulunduruyormuş, en azından güç dalgalanmalarını engeller ama 500mAh çıkış gerçekten az. Hele telefonunuzla rota kaydı yapıyorsanız güç harcaması çok fazla oluyor, bu da süreyi(5-6 saat sürüş) daha da uzatabilir.
 
Geri