ikisininde zararı yok.
wd-40 ben pek kullanmıyorum. kullanacak yer bulamıyorum bisiklette.
mazot yağını zincir ve dişlileri temizlemek için kullanıyorum.
zincir yağı da alıcam. temizlemek için wd 40 alsam mı almasam mı kararsız kaldım öğrenci olunca bütçeyi düşünmek zorunda kalıyorum birde bu ıslak ortamlar icin olan zincir yağı varya. o nemli havaları mı kastediyo yoksa yağmurlu mu?
birde ben bisikletimi 2. el almıştım. dişiler koyu renk olmuş pas yüzünden sanırım. onu metalik renge çevirir mi wd40
@bekirişgör sen wd-40 alma
benzinciden yağ sökücü sprey al 9 lira bişeydi.
motor temizleyici olarak geçiyor. bide 2 liraya diş fırçası al.
senin o koyu pas dediğin dişliler bu iki asker sayesinde pasparlak olur.
Ben arabayla erimiş asfalt bir yola girdim ve arabanın kapıları bayağ bi zift olmuştu. Yarım litre mazot aldım camsil kutusunun içine koydum. Kapılara püskürtüp beklediğimde kendi kendine akmaya başladı ziftler. Mazot zifti bile akıtıyorsa zincir yağını rahatlıkla söker diye düşünüyorum. Bence en ucuz yol budur.
@Anıl Küçükgöksel mazot yağı okadar aradım bulamadım en son benzinciden yağ sökücü sprey aldım.
sen nasıl buldun. ben bu aldığımı kısa sürede bitiririm
Ben WD-40'ı paslanma ihtimali yüksek kısımlara sıkıyorum. Mesela quick release'lerin aşındırdığı boyayı kaldırdığı kısımlarda kullanıyorum. Onun haricinde çok fazla noktada işe yarayacağını düşünmüyorum.
Normalde diğer kısımlar önce temizlenir, sonra yağlanır.
Temizlemede balata temizleyici kullanılırsa faydalıdır.
Çok kısa sürede temizlik gerekmiyorsa(1-2dk) WD 40 falan fasafisso.Aldım 2 litre mazot,geni bir kaba döktüm.Ruble,zincir ne varsa yatırıyorum içine.1 saat sürmeden miss.Pisliğini iyice süzüp kullanıyorum ayda bir.
Selam,
"wd40 aldığına değer mi değmez mi?, gaz yağının zararı nedir ne değildir?" tamamiyle senin bu ürünleri/maddeleri nerede ve ne şekilde kullanacağın ile ilişiktir. wd-40 son derece ince bir yağ olmakla beraber bu alanda kendisini kanıtlamış markaların en başında gelen isim olmakla beraber gaz yağı gibi kullanım alanına bağlı olarak ikisi de çözücü nitelikte maddelerdir. Gaz yağı, kerosan bazlı likit bir madde olmasının yanı sıra sentetik malzemelere karşı çözücülüğü ve incelticiliği daha etkili olsa da bisikletin akrilik yapıdaki boya, decal(etiket) gibi malzemelerine karşı da matlaştırmaya yönelik deformasyonlara da sebebiyet vermeye uygun bir maddedir. Zift konusunda ise boyalı bir yüzey üzerinde söz konusu ise @SerkanH da dediği gibi sana yağ daha geçerli bir yöntem olacaktır. Buna kıyasla her ne kadar her iki ürün birbiri ile karşılaştırmaya uygun nitelikte ve özelliklerde olmasa da wd-40 yağ bazlı likit/jel her türevde malzemeye karşı olmakla, metal yüzeylerdeki bileşenlerin korozyon, pas gibi kısımlarında da ince yağlayıcı özelliği sayesinde nüfuz etmesi güç yerlere ulaşarak çözünmeyi sağlayıcı bir maddedir. Kısaca özetlemek gerekirse gaz yağını akrilik, sentetik ürünlerden uzak tutmak kaydıyla bisikletinin her türden metal aksamında kullanabileceğin gibi wd-40'ı da eğer ki sökülmesi amaçlanan bir yağ yok ise etkileşime gireceği yağlı parçalar dışında (hub/bb bölgesi - silikon/kaucuk gresli kısımlar) hemen her noktada kullanabileceğin gibi rotor/brake pad ilişkisi içerisinde olan mekanik parçalar harici kısımlarda da sorunsuzca kullanabilirsin.
Bende anlamadım bu olayı.
Arkadaş klasik bir bisiklet kullanıcıyım. Öyle profesyonel falan dağdan inmeler yok. Şehirde kullanıyoruz bisikletimizi.
Ben zinciri yağlamadan önce ne süreceğim şunun cevabını arıyorum.