Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yağmurda bisiklet kullanmak

nyx

Daimi Üye
Kayıt
10 Temmuz 2007
Mesaj
293
Tepki
202
Şehir
Istanbul
Bugün evden saat 8 gibi evden bisikletimle dersaneye gitmek üzere yola çıktım. Çıktığım anda İstanbul'da -hele şükür- yağmur yağmaya başladı ama hakkaten şiddetliydi, ya da uzun aradan sonra bana öyle geldi. Yağmurla birlikte yol iyice kayganlaştı ve ben de v fren kullandıgım için özellikle dönüşlerde ve yokuş aşağı ciddi sorunlar yaşadım çünkü korkunç kaydım asfalt üzerinde. Hatta bir ara bir trafik canavarı sarıdan kırmızı ışığa rastlamamak için beni ezmeye bile göze aldı ve frene asıldığımda süper bir kayış daha geçirdim. Biraz uzun oldu yazı belki ama soracağım şey şu, önümüz de sonbahar-kış zaten. Yağmurlu havalarda nasıl önlemler almak gerekir? Örneğin ben bugün yaşadığım korkudan sonra hidrolik frene geçsem mi diye düşünüyorum, gerekli midir?
 
  • Beğen
Tepkiler: Lütfü Çolak
Scudo
Kaymanızın sebebi v fren değil. Yani hidrolik disk fren kullansaydınızda muhtemelen kayacaktınız. Ama yağmurda v frenin performansı oldukça düşer. Ve fren pabuçları gözle görülür biçimde aşınır.
 
Kim ne derse desin yağmurlu havada bisiklet kullanmayı sağlıklı bulmuyorum. Hem bisiklete hem de insana zararı var. Olası soğuk algınlığı ve solunum yolu hastalıkları riskini yükselttiği gibi bisiklet için de tahribatı ve aşınmayı tetikliyor. Hele İstanbul gibi bir yerde trafikteki riski de cabası. Eğer mecbur kalındıysa da son derece dikkatli ve yavaş kullanılmalı. Özellikle de yokuş aşağı inerken bisiklete tam anlamıyla hâkim olunmalı.
 
bence bana göre, benim düşüncem:D
yağmurlu hava biraz soğuk demek, biraz soğuk demek daha az terlemek, daha az terlemek yani daha yorulmadığın anlamına ve buda bayağı bir yol anlamına geliyo.:D :D

Evet bisikletin heryeri su oluyo ve ömrü gidiyo olabilir ama yandaki arabalardan su gelmedikçe hiç bi problem yok.:cool:
 
lastikler tutunmuyorsa (buradaki sorun) disk frenin fazla bir katkısı olmaz.
Yağmur lastiği en güzel çözüm. O da kuru havada sürtünme yapar. İkisinde de iyi performans veren bir lastik takmanızı önerebilirim.

Yağmurda kullanmak ayrı bir zevk. Herkes tatmalı.
Yine de tehlikeli, tavsiye etmem.
 
Yağmurlu havada sürmek beni yıpratıyor. Eve gelince bisiklete acil br kurulama ve temizleme, hatta yağlama operasyonu yapmak zorunda kalıyorum. Bu nedenle mümkün olduğunca yağmurlu havalarda dışarı çıkmıyorum.
 
Sare, o çok dişli arazi lastikleri ıslak zeminde çok sorun yaratır. Oturup sürerken bile patinaja sebep olur. Özellikle yağışın başladığı ilk anlar çok tehlikeli. Zemindeki toz biraz ıslanınca yol sabunlanmış gibi kayganlaşır. Bunun dışında kavşaklarda, otobüs duraklarında zeminde yağlanma, yağmurla birlikte çok daha risk yaratır.

Yağmurlu havada en iyisi iyi bir yağmur lastiği ile sürüş yapmak ve her ihtimale karşı yavaş sürmek. Normalde 50 ile inilen rampalarda en fazla 25 yapmak akıllıca olacaktır.

Ayrıca biraz pahalılar ama Baradin çok renkli papuçlar kullanman harika olur. Ben henüz kullanmadım ama Yeşil Bisiklet' ten Gürsel Abi bile önerdiyse bir bildiği vardır.

Sen şimdilik Mitostikleri (yanlış yazdım affola) çıkartıp benim kullandığım IRC Avantagje Prolardan edinmen ve papuçları da Baradinlerle değiştirmeyi dene.
Avantagje Prolar Efor Bisiklet' te 9 lira, Baradinlerin çifti 12 lira (en son bu fiyatta diye duymuştum)

Şuna çok dikkat et ki şehir içinde sakın olaki ıslak düz yolda bile fazla hızlanma. Önüne yaya v.s. çıktığında zor anlar yaşayabilirsin. En güvenlisi düz yada yokuş aşağı ıslak yolda 30 km/h üzerine çıkmamaya çalışmak ve her zamankinden daha dikkatli olmak..

Ayrıca freni çok yumuşak kullan. Normalde 10 metre fren mesafesi kullandığın yerde 20 metre fren mesafesi kullanmaya çalış.
 
Islak asfalt uzerinde mumkun oldugunca ani hareketlerden kacinilmalidir. Ani frenleme ve ani donusler yapilmamalidir.

Ön fren dozlamasini da cok dikkatli yapmalisiniz. Arka lastik kaydiginda kontrol saglanabilir fakat ani frenlemeyle ön lastigin islak asfalt ustunde kaymasi oldukca tehlikelidir.
 
valla bende aynı dertten muzdaribim şahsen son derce tutuşu iyi lastikler kullanıyorum ama ıslak zemin her zaman tehlikeli o sebeple dikkatli ve yavaş olmak şart özellikle hafif bir aracınız varsa
 
öncelikle yaşadığınız sorunlar için geçmiş olsun.

güncel vede önemli bir konu.
uzman, bilgi sahibi bisikletçi arkadaşlar teknik konularda ayrıntılı bilgi vermiş ve de vermeye devam edeceklerdir.

yağmurda bisikletlet kullanmanın keyfini yaşamış birisi olarak benim görüşüm şudur:

mecbur kalmadıkça yağmurlu havada dışarı çıkmamak lazım.
olaki dışarda bisikletle dolaşırken yağmura yakalandıysanda %50 kuralını devreye sokmak lazım:

en az %50 daha fazla dikkatli, en az %50 daha az yavaş...
:)
 
  • Beğen
Tepkiler: FReeDoMSpY
Yağmurda sürmek çok zevkli ve sıcak havalardan kat kat rahat oluyor. Ama fren papuçlarının erimeyen modelden olması (baredine 3 renk papuç tavsiye olunur) ve yolu kavrayan lastikler önem kazanıyor. Normalden daha düşük hızlanma ve yavaşlama yapılması, eğer fren ani yapılmak zorunda kalınırsa da düz konumda iken frenin sıkılması gerekiyor. Çünkü ağırlığın ve yönün sağa veya sola kayması lastiğin tutunamamasına yol açabilir. Tabii bu öneriler, şehir içinde ve asfalt üzerinde... Arazide atış serbest :D
 
Islak olan, sert ve parlak görünen toprak yollar da çok kaygandır. Tabi birde özellikle su geçişlerinde yosunlu ve parlak taşlara da dikkat etmek gerekiyor.
 
tadı farklıydı tabi de sabah sabah hiç böle bi tada ihtiyacım yoktu..
ilerden sola dönmem gerekirken ışığın sarıdan kırmızya geçtiğini farketmemle yavaşladım durmak için,ben öle yavaşlarken bisiklet zaten hafif kaydı,ama arkamdaki adam da ışığa uyup durmayı denese bi sorun yaşamazdık..canavar kırmızının ilk anında geçmek için önce kayan az kalsın sağlam geçiricekti..

bi de fizik hocamın dediğine göre, uzun aradan sonra ilk defa yağan yağmurlar dha da tehlikeliymiş çünkü asfaltın üzerinde biriken yağları daha kaygan hale getireblirmiş..
 
Yağmur hemde Sahra Çölü ve alt yapı çalışmaları kökenli toz tabakasını aktif hale geçiriyor ve yolu sabunlanmış gibi yapıyor. Yağış biraz sürüp yol yıkandıktan sonra ıslak zemin bir nebze daha güvenli oluyor.

Islak havalarda dikkat edilmesi gereken en önemli yerler, metal logar kapakları, yol çizgileri v.s.. Bu zeminler ıslakken ani frenaj yapmamak gerekiyor.
 
Su daima tehlikelidir, ne kullanırsan kullan hem sana hem de kullandığın her ne ise ona -ama direkt ama dolaylı yoldan -mutlaka zararı olacaktır; yıldırım çarpma riskini ortaya çıkaran bisikleti kullanmak(çok zor durumlar dışında) pek akıllıca olmayacaktır...
 
yıldırım çarpma riskimi???
 
Pazar gunu 110km lik turumuzun son 6-7 kmsinde acatiyip bir yağmur indirdi. Hemde hava yeni kararmıstı. Sonuç: hepimiz usuttuk. Mide, böbrek bişi kalmadı. Yatıyoruz. Aman dikkat edelim.
 
Geri