Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yapım aşamalarıyla "Kendime bir kadro"

@3rsin

Teşbihte hata olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
video da isterük. burçak bey önceki projelerinden de anladığım kadarıyla obsesif düzeyde mükemmeliyetçi. o yüzden bir de videolarını çekerse şimdiye kadar inşa ettiği bisikletlerin onlar da kesinlikle birinci sınıf yapımlar olur, ağızlar sulandıkça sulanır.
 
kesinlikle çok güzel bir sanateseri olmuş. Mürit değilim kimseyi uçurma pesinde de değilim ama Türkiye de bu işçilik, bu kalitede bu estetik tutkuyla bu işi yapan bir kişiyi daha forum, internet ya da başka bir yerde göremedim. Hatta bisiklet konusunda değil de farklı sanat ya da imalat dallarında da göremedim. Yıllardır bizde neden böyle biri yok dediğim adam olmuş kendisi... Farklı nasıl bir yorum yapabilirim ki şuan... Bazı takıntılarımdan ötürü el işçiliği bıçak üreten, mobilya yapan, sanatsal ve ticari değerli ürünler ortaya koyan birçok kişiyi izledim ürettiklerini takip ettim ve maalesef hep ya burasını neden yapamıyorlar dediğim bir şeyler vardı.
Burçak bey gerçekten hem estetik, hem teknik bilgi, hem el becerisi, hem de sanat boyutunda yaptığı işle herkesi tatmin edecek eserler ortaya çıkarmış. Umarım bu son ya da nadir eserlerinden biri olmaz. Umarım çok çok fazla sayıda eserleri ortaya çıkarır. ve bir gün biri de benim olur :D
Elinize sağlık sizin gibi daha çoklarına ihtiyacımız var :harika:
 
Bağlantı noktaları harikaymış, benim canyon da bile bağlantı noktalarında kaynak izleri belli :(
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Üstad seri üretime geçme vakti derim ben
 
Güzel yorumlarınız için hepinize çok teşekkürler arkadaşlar! :hhhhhh:

@Savaş Acıboz

Artık atölyeye terfi ettim neyse ki! Hanım da rahatladı ben de :hhhhhh:

@hakan büyükkaya

Fuarda görüşmek üzere, uğrayın kesin ;)

@gunes1001

Tabii ki gayet normal bir soru. Genel olarak orta seviye komponentler kullandığımdan bu öyle hafif bir bisiklet olmadı. Herşey dahil 10kg civarı. Kadro maşa da ağır tarafta; çünkü estetik amaçlı bilaminate detaylar, içten geçen kablolar ve disk dropoutlar bunlar hep ağırlığı artırıyor. Sonuçta kadro 1700gr civarları çıktı. Bu Spirit borular için fazla bir ağırlık, normalde bu borularla çok daha hafif bir yol kadrosu yapılabilir. Maşayı o karambolde tartmamışım bilmiyorum. Ama bundan sonraki iki kadro oldukça sade ve hafif olacak.

@ozgur908

Mükemmelliyetçilik herkesin kendisine çok kolay yakıştırdığı bir sıfat ama ben öyle olduğumu iddia etmiyorum. Yine de çoğu kişiden daha titiz olduğum ve ayrıntılara önem verdiğim aşikar; bu çoğu zaman çalışmamı yavaşlatmıyor da değil. Eğer hedef mükemmel olursa bitmeyen projeler ve hayal kırıklığı kaçınılmaz. Bir miktar hatayı kabullenmek lazım. Bu bisiklette de beğenmediğim noktalar, ufak hatalar var tabii ki.
Ben daha çok kendime tutturulacak standartlar belirliyorum; onlar da bu işi dünyada yapanların çıkardıkları işlere göre şekilleniyor. Şimdiye kadar belki binlerce custom bisiklet gördüm; Yurtdışında bu işi gerçekten çok iyi yapanlar var, ve gördüklerime istinaden henüz bu işe yeni başladığımın ve gidecek çok yolum olduğunun farkındayım. Ama sonuçta amaç yurtdışında bir fuara katıldığımda benzerlerinin yanında gururla sergilenebilecek işler çıkarmak.


@mhtozel

Çok teşekkürler! Projelerin devamı gelecek merak etmeyin ;)

@ihsan kılıçkaya

Bu fillet brazing! :cool: Bütün özelliği ve benim beğendiğim tarafı bu. Düzgün şekilde tesviye etmek el becerisi istiyor.

Seri imalat ile ilgili ise.. :) Bu işte çok farklı yaklaşımlar görmek mümkün; tek başına çalışarak 5-10 günde bir bisiklet çıkaran ustalardan, 10-20 kişilik ekiplerle günde onlarca bisiklet çıkaran "custom" markalara kadar. Hepsinin ortak özelliği yüksek kaliteleri. "Custom" veya "handmade" argümanı ile ön plana çıkan markalarda kalite vazgeçilmez. Tabii ki iş seri imalata doğru kaydıkça kişiselleştirme, tasarım esnekliği azalıyor ama benim gördüğüm kadarıyla böyle markalarda halen kalite en üst seviyede.
Bana gelince; en azından yakın gelecekte tek başıma çalışmaya devam edeceğimi düşünüyorum.
 
@Burçak Erbil

Eğitim verirsiniz belki ilerde, en azından belki kendi bisikletini yapmak isteyen, biz tembel kesimde hareketlenir biraz :)

ellerinize sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: nonsteril
Bir solukta okudum. Büyük rendering kazanları, shaft heated cookerlar ve kazanlar üreten biri olarak. işçiliğinize hayran kaldım. TIG, MIG, argon, alüminyum, filimli vesaire çeşitli kaynak ustalarını fabrikamın bünyesinde bulunduruyorum. Ama buhar kafalı shaftlarda fillet brazing için dışarıdan destek alıyorum. Henüz 100% doğru yapanını bulamadım.

Tekrar tebrik ederim...
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
2016 da gördüğüm en güzel şey. ellerinize sağlık. odtü makinalarına zoraki termodinamik dersi alıp bırakmış biri olarak o bölümün ne kadar zor olduğunu bizzat teyit ettim. İnsan beyninde saf glikoz ve saf oksijen dolaşmadan bitirilmesi gerçekten zor bir bölüm. titizliğiniz, sabrınız ve ortaya çıkacak daha nice nice güzel ürüne örnek olan bu bisiklet güzel bir rüya gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
Burçak Erbil i gerçekten tebrik ediyorum.Türkiye de inanılması zor bir işi başarıyor.
Ben bulduğum ikinci el bir kadroya parça bulsam takacak usta bulamıyorum,usta bulsam parça bulamıyorum.
Burçak kardeşim,bir terzi hassasiyetiyle,yoktan bisiklet üretiyor.Takdir ve tebrik ediyor,başarılarının devamını diliyorum.
 
alkis2.gif


@Burçak Erbil
 
Burçak abi bu mükemmel kadroların satışını yapıyormusunuz acaba?

El emeği göz nuru kadrolara herkes sahip olmak ister :)

VALLAHA çok büyük yetenek ve çok büyük işçilik.
 
@gokhankoc
Cok basarili bir iscilik . Gercekten kim yapti ise iyi is basarmis ellerine saglik .Gule gule kullanin insaAllah
 
Geri