@Cem Unden
Bu konuda yine yoldan cikip baska yerlere tasinmadan yazayim.
Hic birinizle beraber bisiklet sürmüslügüm yok. Fakat sanal olarak toplayabildigim bilgilerden yola cikarak yapilan aciklamalar, ifadeler, anlatilanlar hakkinda nasil yorum yaptigimi izah edeyim. Önce Eskisehir - Bilecik yolu üzerine: Yol nerdeyse düz. Poyra' ya kadar 100 m. kadar irtifa farki var, ama karsidan rüzgar yoksa 35-36 ortalama normal. Poyra'dan sonra Bozüyük üzerinden Bilecik' e kadar 400 m. kadar bir irtifa kaybi var. 1.86 boyundaki normal vücut yapisinda olup. yani uzun bacak boyu dolayisiyla yüksek manivela kuvveti olan, düzenli antrenman yapan, hemen her gün bisiklet kullanan bir sporcu, arkadan cok hafif bir rüzgar aliyorsa, Ferhat' in yazdigini yapar. Yani cok zorlarsa, geri dönmek zorunlulugu yoksa, 40 km/ h i de gecer. Ferhat' in performansini kücültmek icin degil, zaten kendisinin de ifade ettigi seyleri vurguluyorum.
Izmir, sahilde, yani deniz seviyesinde, her yönde irtifa kazanilan, trafigi yogun bir sehir. Izmir' den yola cikip, hangi istikamete gidilirse gidilsin, hatta biraz rüzgar yardimi bile olsa, tek basina profesyonel(gercek anlamda pro= Vino, Wiggins gibi) bisikletcilerin dahi 35 km/h ortalamayi gecebileceklerini sanmiyorum.
Ayni benzeri seyleri sürekli yasadigim icin bu konularda rahatca yorum yapabiliyorum.
Bulundugumuz sehirden, Ren Nehri Vadisi' ni takip ederk Güney' e dogru gittigimiz zaman grup dahi olsa, ortalama 32 km/ h i gecmez. Hem cok hafif bir irtifa kazanimi, hem de sürekli Güney-Bati' dan esen rüzgar vardir. Aksi yönde 45 km/ h i bulan ortalamalara sik olarak raslanir, ama hep o yönde gidilirse.
Diger yandan biraz kuvvetli rüzgar oldugu günlerde 25 km. de 600 m. irtifa kaybina ragmen 40 km/ h ortalamayi bile bulamadigimi biliyorum.
Arazi ve rüzgarin yönü, antrenman ve kondisyon durumunun yaninda en önemli faktörlerdir. Büyük turlarda bile bazi etaplarda 46 km/ h, bazi etaplarda 32 km/h görmüyormuyuz?