Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yeni Makinem 2016 Cube Fritzz HPA 180 Race

Hayirli olsun. Kazasiz belasiz pedallamalar. Keyifli surusler.

Ama zatrn bisikleti anlatirken spd pedala aklim takildi. Sonlara dogru tahminim cikti. :) bu tarz bisiklete spd pedal niye kullaniyorlar? Tabii ki kos koca kube'un bi bildiyi var da. Acaba benim mi bilmedigim bi sey var?
 
Scudo
@Mesut DOĞRU@Mesut DOĞRU

Mesut Hocam teşekkür ederim dilekleriniz için.
Turlara, gezilere katılan biri değilim, herhangi bir bisiklet grubu / organizasyonuyla da ilişkim yok :)
ODTÜ Ormanında değişik rotalar çıkarmaya çalışıyorum, 1-2 Dakika süren inişler ve eğlenceli rotaları haritalandırıyorum kafamda.
Ankara'da kafa dengi bir - iki arkadaşım da var. Fırsat olursa başka noktalara da gideceğiz ama şu anda kullandığımız ormanda bile değişik destinasyonlar denediğimizde 25-30 km'lik sürüşler ortaya çıkarıyoruz.

Bir de gerçekten 26"'den 27,5"'e geçince alışma sorunu ortaya çıkıyor 26"in o kıvraklığına alıştığım için bunda gösterdiğim refleskler bazen geç kalıyor. Ama bunun da 1,5"lik fark nedeniyle pedallarken daha fazla mesafe kat ettiğini ve nispeten ufak kayaları vb. daha rahat aştığını görüyorum.

Lastiğe alışmak bile başlı başına bir süreç. Bu lastikler tartışmasız dünyanın en iyi ve hafif Enduro lastikleri ama ben maxxis'e alıştığım için Schwalbe Hans Damf'lar 1-1,5 sene sonra bittiğinde Maxxis High Roller II alacağım. Daha evvel alıp kullandığım bir lastik. Shoulder knob'ları virajlarda cidden şov yapıyorken, center knob'lar ise hem frenlemede düz bir hat boyuncu ilerlemenizi sağlıyor hem de sırtındaki desen gereği biraz daha fazla psi basıp daha fazla akıcılık kazanabiliyorsunuz. Arazide psi'ı yüksek lastik başa beladır kösele ayakkabı gibi kayar, daha az basınçla yumuşayan lastiğin yere temas eden yüzeyi artıyor ama bu seferde pedallarken özellikle ön lastiği itmek zor oluyor (hele ki dik tırmanışlarda) High Roller II bu işi çözer diye düşünüyorum bakalım :)

Fotoğraf ya da bilgi paylaşımlarımı buradan elbette yapacağım.
Geç cevap için kusura bakmayın. Esen kalın.


@Yusuf_AZE@Yusuf_AZE


Yusuf başkan, SPD benim zaten tarzım değil. Ancak fizik kuralları gereği verimliliği %35-40 Arttırdığını biliyoruz.
Tırmanırken Normalde 60-65 Pedal çevirmede harcadığın enerjiyi, sana 100 pedalda harcama fırsatı sunuyor SPD'ler.
Artık Downhill'lerde bile SPD kullanılıyor :) Bir çok UCI DH yarışında görüyorum.
Bu tamamen tercih meselesi, SPD seni bisikletle tek parça haline getirdiğinden sağladığı bir çok avantaj var.
Dezavantaj ise virajlarda, ya da tam düşecekken eğer pedalla ayakkabıyı ayıramazsan kaza / düşüş kaçınılmaz oluyor. Uzun süredir kullananlar bu çevikliği yakalamış durumdalar, platform ile spd'de aynı zamanda ayaklarını pedaldan ayırıp sonra geri takabiliyorlar. Ancak o pratikliği yakalayana kadar gene bir yerlerimi kırarım bence :D

Biraz kondüsyon kazanarak spd'nin eksikliğinin oluşturduğu kaybı bir nebze azaltmaya çalışacağım ama elbette asla kapanmayacak bir fark.
Ama ben kendimi platform pedal ile daha güvende hissediyorum. Downhill'imde de, Trail bisikletimde de Platform kullanıyordum. Şimdi bu Freeride / Enduro Makinemde de Platform kullanacağım.
Siparişimi verdim Almanya'dan 7-10 Gün'e gelir sanırım. Daha evvel downhill bisikletimde de kullandığım SixPack Racing markasını tercih ettim. Bakalım geldiğinde onunla ilgili fikirlerimi de paylaşırım burdadan.
Bu arada yedek kaskımı bir arkadaşa satmam nedeniyle kendime 661'in yanına bir Fullface kask daha aldım.

Siyah Beyaz olması itibariyle Dizlik ve Dirseklik setimle de uyumlu oldu. Desenlerine ve motiflerine ise bayıldım.
Koruma leveli olarak elbette 661'e denk değil ancak rahatlık açısından kesinlikle 5 Yıldız'ı hakediyor.
Ağırlıkları da 5-10 Gram farkla aynılar.

https://s6.postimg.org/w64yrygox/IMG_20161012_133937.jpg

https://s6.postimg.org/sb1kpdxj5/IMG_20161012_133944.jpg
https://s6.postimg.org/6ejn2r9q9/IMG_20161012_134001.jpg
https://s6.postimg.org/48kquigw1/IMG_20161012_133956.jpg https://s6.postimg.org/5qasjtb0h/IMG_20161012_134022.jpg
 
Hanımla sabah sürüşü yaptık eymirde.

Yol asfalt olduğu için süspansiyonların ikisini de firm mode'a alıp denedim.

Bildiğiniz hardtail gibi rijit oldu alet, asfaltta 2,35 Hans damflar izin verdiği ölçüde akıyor. :)

Eymir ve çevresinde bir çok başıboş köpek var. Ben ve eşim de fırsat oldukça yanımıza poşetlerle mama alıp besliyoruz.

https://s6.postimg.org/twpmcui2p/IMG_0009.jpg https://s6.postimg.org/a3dik54ox/IMG_0013.jpg https://s6.postimg.org/au68px729/IMG_0014.jpg https://s6.postimg.org/op4j8e1hd/IMG_0015.jpg


Dünkü Arazi Sürüşümden Derlemeler :) Kamera Açıları Daha İyi OLdu Sanırım :)
Youtube Kanalına Abone Olup Like Atarsanız Sevinirim :D


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Güncelleme : 5 Kasım 16
Bir buçuk saatlik eğlenceli bir binişten sonra, otomobilimden 7-8 Km uzakta ormanın içinde arka lastiğim patladı :eek:. Bisikletle beraber yürümek zorunda kaldım:bsmagryr:. Ama manzara ve ormanın kasım ayında büründüğü renkleri izlemeye değer :) :D
Mini bir iniş videosu da çektim.https://www.facebook.com/images/emoji.php/v5/f4c/1/16/1f642.pnghttps://www.facebook.com/images/emoji.php/v5/f51/1/16/1f603.png




https://s6.postimg.org/rr804miyp/image.jpg

https://s6.postimg.org/i9894kxa9/2016_11_05_14_09_01.jpg

https://s6.postimg.org/ee4v20e4h/2016_11_05_14_24_36.jpg

https://s6.postimg.org/slujqnqtd/2016_11_05_14_25_21.jpg

https://s6.postimg.org/u2628stq9/2016_11_05_14_26_16.jpg

https://s6.postimg.org/usysekw3l/2016_11_05_14_27_00.jpg
 
@Halilibrahim

Hocam Video guzel olmus.
Elinize saglik.
Ayni kareye iki farkli goruntuyu de siz montajladiniz sanirim.
ben bu montaj islerini pek beceremiyorum.:)

Elinize saglik tekrar..:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
@anti panik

Abi teşekkür ederim güzel yorumun için.
Evet biraz senkronu tutturmak uğraştırıyor onun haricinde pek bir zorluğu yok :) ki yukardaki videoda da o kadar uğraşmama rağmen 0,5 sn bir kayma olmuş :D ama video render vs. çok zaman alıyor üşendim ne yalan söyleyim tekrar uğraşmaya :D
Bilen anlayan kişiler çok daha çabuk halledebiliyordur eminim ben amatör olarak ilgileniyorum o nedenle zor geliyor sanırım :)
 
Hayirli olsun kazasiz belasiz surusler. Enduro ile Downhill arasindaki fark tam olarak nedir acaba ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
@IVBACK

Hocam acizane şöyle bir makalem olmuştu, okumak isterseniz yardımı olacaktır.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
@Halilibrahim

Çok teşekkür ederim, sorularımın cevaplarını buldum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
2016_12_10_15_37_51.jpg
10 Aralık 2016 Kol kırığından aylar sonra Eymir Ölüm İnişi Teknik Parkur - Downhill Ride
Dün @9magiko ile beraber aylar sonra Eymirin meşhur ölüm inişinden indik.
Parkurdan İniş Yavaş Olduğundan Kesinlikle Zevkli Değil.
Zemin Tamamen Yağmurun Sürüklediği Kaygan Çakıl ve Kayalarla Kaplı.
Kayıp Savrulmamak İçin Sürekli Fren Yapıyorsunuz, Neticede Lastikleriniz ve Balatalarınız Aşınıyor.
Ancak teknik geliştirmek için burada antreman gerekli :)

27,5" Sert arazi koşullarında oldukça akıcı diyebilirim.
Bisiklete alışmam bir iki ay aldı ama kontrolü çok daha kolay sağlayabiliyorum artık.
Gene de HansDamf yerine High Roller II daha başarılı olacak gibi bir kanaate sahibim :) Deneyip Göreceğiz.
Magura MT5'lere gelecek olursak bisikleti ilk aldığımda resmen söküp atacaktım "benim için" zayıf oldukları gerekçesiyle,
Ancak artık üzerinden lever ayarlarını da ince ince yaptıktan sonra birbirimize alıştık ve çok memnunum, artık değiştirmeyi düşünmüyorum.
2016_12_10_15_37_51.jpg

2016_12_10_15_38_18.jpg

2016_12_10_15_38_21_1481386275.jpg

Bu da 5 dk 45sn süren inişimiz.

 
@Halilibrahim

Kol kırılınca bayağı temkinli bir iniş olmuş haliyle. Zevkle izledim yinede. Kazasız belasız sürüşler ALLAH(C.C.) bir daha göstermesin İnşaallah.
 
@ÇaNakkaLeRuHu
Ha yavaşlık koldan değil parkurdan :D
O parkur kamerada göründüğünden 5 kat daha beter bir parkur. Frene bassanız durmuyor kayıyorsun, frene basmasan yerler kaygan savrulup düşüyorsun , yoksa haftaya aksilik olmazsa başka bir parkurdan 60-65 km/h ile iniş videomu yollayacağım :D

İyi dilekler için de teşekkürler.
 
@Halilibrahim

Aman yinede siz dikkatli olun lütfen. Can herşeyden değerli. Zevk için yine uzun süreli bir sakatlık yaşamayın.
 
@anti panik


Çok teşekkür ederim abi. Bisiklet benim için vazgeçilmez bir spor. Haziranda gene bir bisiklet kazasında düşüp kolumu kırmıştım. Ancak kırık kaynadıktan kısa süre sonra evde ve fizik tedavi merkezinde tüm egzersizlerimi yaptım, sıkı çalıştım ve hemen gidip bu bisikleti satın alıp tekrar binmeye başladım.



Bugün de orman içersinde sıcaklık -3 derece idi ve ben 1 saat 15 dakikada 1100 kalorilik bir biniş yaptım, karlı zeminde pedallamak çok zor ve çamur da işi zorlaştırıyor.
Ancak ilk başlarda pek güven vermeyen hans damf lastikleri bugün kar ve çamurda cidden takdir ettim. Beni utandırdılar resmen çok iyi iş çıkardılar.


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg

image.jpg

image.jpg


image.jpg

image.jpg


Güncelleme 15.01.2017
Magura MT5 Fren setimi ve Magura Storm Rotorlarımı AVID CODE R fren Seti ve Avid Centerline + G3 Rotorlarla değiştirdim.
Downhill Bisikletimden tepkisine alıştığım Dot 5.1 li frenlerime hemen uyum sağladım.
CODE R setin Kaliperleri bildiğimiz Avid Code, Sadece Kollarda Pad Contact ayarı yok o kadar.
İlk kullanımım olmasına rağmen yabancılık çekmedim diyebilirim.
Kar üzerinde 1 Saat 15 dakikalık bir sürüş oldu. 21 Ocak 2017 Cumartesi ve 22 Ocak Pazar günü bir sorun çıkmazsa iniş yapacağım o zaman daha geniş bir değerlendirme şansım olacaktır.
-------------------------------
Güncelleme 21.01.2017
Frenler Klasik Avid Code R kalitesi.
En ufak şüpheye ya da soru işaretine yer bırakmadılar.
Ölüm inişi ve teknik iniş parkurlarında test etme şansım oldu. Zaten tüm fren markalarını ( her modelini olmasa da ) deneme şansım oldu (Hope hariç). D
ünya da benim için fren söz konusu olunca iki marka var biri Shimano Diğeri Avid.
Shimano da kışları soğuk ankara ikliminde kendinden geçiyor. Daha evvel bunu xt ve zee ile gördüm. -10 / - 12 derecelerde uzun süreli binişlerde mineral yağ akışkanlığını kaybediyor. Dot 5.1 ise şovuna başlıyor.
Tabi sıcak yaz günleri ve uzun inişlerde de bu defa Shimano avantaj kazanıyor. Avid'in şiştiği yerde ICE TECH shimanolar çok az kayıpla yoluna devam ediyor.:)
1f642.png

--------------------------------


2017_01_21_11_29_22.jpg


2017_01_21_14_34_15.jpg


2017_01_21_15_17_30.jpg


2017_01_15_10_55_52.jpg

2017_01_15_10_56_01.jpg

2017_01_15_12_20_47.jpg

2017_01_15_12_20_16.jpg

2017_01_15_11_45_32.jpg

2017_01_15_11_45_35.jpg

2017_01_15_11_46_56.jpg

2017_01_15_12_09_00.jpg
 
Halil İbrahim Bey öncelikle bisikletiniz hayırlı olsun. İyi tırmanabilen bir enduro. Kulağa garip gelse de öyleymiş hakikaten:) Bu arada ben de 3-4 yıldır Ankara'dayım ama bu süreçte yoğunluktan bisikletten uzak kaldım. Ankara'da sizin gibi iniş ağırlıklı pedallayabileceğim arkadaşlarla tanışmak, turlamak isterim. Görüşmek üzere.
 
@Onur Kula

Elbette hocam tanışalım, pedallayalım :) 2 ayrı Downhill ( Specialized Demo8 27,5 2015 ve Mondraker Summum Pro Team 2010) sattığım arkadaşlarla yarın öğlen eymir ölüm inişinden ineceğiz. Katılmak isterseniz. bekleriz :) Ancak inişe geçmeden evvel 4-4,5 km kadar pedallamak gerekiyor TRT orman giriş kapısından kondüsyonunuza güveniyorsanız bize katılın.

Bu arada Fritzz 180 HPA aslında tam bir melez 180mm arka ve ön travel'e sahip bu da onu Freeride kategorisine de sokuyor, ancak geometrisi ve kilitlenebilen şokuyla tırmanabiliyor bu sayede enduro klasmanına da giriyor :)
 
@Halilibrahim

Benim evim Kırkkonaklarda arabaya atıp gelebilirim TRT'ye ama TRT orman girişinden sonra mı 4 kilometre pedallıyoruz? Orayı tam anlamadım. Eğer öyleyse beni daha doğrusu benim bisikleti kasar. Specialized Big Hit 2 var. Kilit falan yok yani :( Eymir çıkışını da yavaş da olsa elle çıkacağım artık ya da bi traktöre minbüse vs... otostop falan :)
 
hem yokuş çıkan hem de iniş zevkini sonuna kadar yaşamak istiyorum diyen varsa Canyon Strive serisi bisikletleri araştırsın, kadrolarında bulunan ShapeShifter özelliği sayesinde gidondaki kol yardımı ile kadroyu XC ve DH modları arasında değiştirerek kadro açıları üzerinde değişiklik yapıyor,arka süspansiyonu sertleştiriyor ve çalışmasını 160mm den 139 mm'ye çekiyor.Youtube'a Strive Shapeshifter yazarsanız detaylı videolar var :)
 
@Neil deGrasse Tyson

Enduro'yu XC'ye çeviriyor demek istemişsiniz zannımca hocam, DH derseniz yanlış anlaşılır bilginiz olsun.

Geçen sene bisiklet alırken Downhill mi Enduro mu diye araştırırken Canyon Strive'ın en dolu haline de bakıp başladım incelemeleri okumaya videoları izlemeye, ancak herkesin ortak kanısı bir enduro için fazla hantal ve bir xc için gereksiz ağır şeklindeydi. Kalıbının makinesi değil kısacası.

Ayrıca Canyon almanyanın salcanosu hocam (MTB için konuşuyorum yol bisikletlerini Tenzih ederim.) Geçen yıl parayı basıp her yere reklam verip, üzerine herkese bedava Canyon Sender Downhill yolladılar ama sonuç ortada kimse kullanmıyor :) Siz de aleti gözünüzde büyütmeyin. Video çekmek ve bisikleti övmek kolay iş :harika:

O nedenle hem yokuş çıkan hem de iniş zevkini sonuna kadar yaşamak istiyorum deyip parası da olan varsa kesinlikle Cannondale Jekyll derim.

Para olduktan sonra seçenek çok çok fazla SC Nomad 3, YT Capra, SC Bronson 2, Evil Insurgent, Intense recluse, Intense Tracer 27,5, Trek Fuel, Giant Reign Adv. vs. olabilir

Sizi bilmiyorum ama ben senelerin full süspansiyoncusu olarak Canyon Strive bunların arasına en son seçenek olarak yazarım.



2017_01_22_12_06_11.jpg


2017_01_22_12_41_20.jpg

2017_01_22_13_12_39.jpg
 
Geri