Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yeni Makinem 2016 Cube Fritzz HPA 180 Race

Scudo
Öncelikle jantın dağ bisikletinde sürüşü bu kadar değiştirebileceğini ve etkileyebileceğini hiç düşünmezdim.

Geçen sene 04 Haziran 2016'da sol kolumu humerus kemiğinden kırmıştım beni takip edenler hatırlayacaktır.

15 Nisan 2017 Cumartesi 10,5 ay sonra, tekrar kolumu kırdığım "Eymir Arka İniş" parkuruna tırmandım ve indim. Kolumu kırdığım yerden geçtim değişik duygulardı :)


Jantlara gelecek olursak kullanılması gereken ilk ve en belirgin kelime "RİJİT" olmalı bence.
Kollarınız vasıtasıyla gidona uyguladığınız kuvvetin her bir zerresi direk olarak lastiklerden yere ulaşıyor diyebilirim. Jant adeta esnemiyor.


Bu arada ikinci ve uzun videoda izlediğiniz 3,5 dakikalık tüm o inişi bisiklet sırtında 30 dakikada dinlene dinlene çıktım :).

Daha önceki mesajda bahsetmiştim. Ruble - Aktarıcı ve zinciri değiştirmiştim.

11-46 rublenin tırmanırken sağladığı faydayı anlatamam. Gerçekten 150mm'lik Reverb ile birleşince canavarlar gibi tırmanabiliyorsunuz. Yokuş kondüsyonu sadece yokuş çıkarak kazanıldığından bulduğum her fırsatta bu tür tepeleri tırmanacağım ve ineceğim. Neticede bu bisikleti zaten bunun için tercih ettim. Her keçi gibi tırmanıyor hem de bir Downhill gibi kontrollü şekilde hızlıca inebiliyor.




2017-04-15_12-51-31.jpg

2017-04-15_12-51-37.jpg

2017-04-15_13-56-59.jpg

2017-04-15_13-57-03.jpg

2017-04-15_14-04-38.jpg


2017-04-15_14-04-53.jpg

2017-04-15_14-22-24.jpg

2017-04-15_14-22-31.jpg


2017-04-15_15-00-59_1492361925.jpg

2017-04-15_15-01-07.jpg

2017-04-15_15-01-34.jpg

2017-04-15_15-01-51.jpg

2017-04-15_15-02-01.jpg

2017-04-15_15-02-17_1492328690.jpg

2017-04-15_15-02-33.jpg

2017-04-15_15-02-44.jpg

2017-04-15_15-02-58_1492327596.jpg

2017-04-15_15-03-17_1492327568.jpg


2017-04-15_15-03-39_1492327478.jpg

2017-04-15_15-04-09_1492327447.jpg

2017-04-15_15-04-12_1492327396.jpg

2017-04-15_15-04-28_1492327360.jpg

2017-04-15_22-24-01.jpg

2017-04-16_14-16-47.jpg

2017-04-16_14-17-15.jpg

2017-04-16_14-17-40.jpg


Bu arada kazara arka rotora tekme atmam nedeniyle kendisini baya bir yamulttum yerine @Erdoğanlar Bisiklet 'ten yaklaşık 190 TL'ye daha kısa köprüleri olan ve bu sayede daha zor yalpa yapıp yamulacak bir rotor olan Avid XX 185mm Clean Sweep X aldım. Rotor G3 ve CenterLine'a göre daha çabuk soğuyor ve daha az çamur tutuyor. Arazide işime yarayabilecek özellikler bunlar. eğer memnun kalırsam ön rotorun değişim zamanı geldiğinde onu da xx ile değiştirebilirim.
Ayrıca roturun yanında gelen 6 vida da titanyumdan imal, rotorun kendi de hafif.
Bu şekilde, bisikleti 14 KG'ın altına indirebildim sanırım :)

Bu arada olumlu olumsuz yorumlarınızı, fikirlerinizi de yazın arkadaşlar :) Kendi kendime yazıyor gibi oluyorum sürekli, ...... Mesajınızı beğendi bildimi geliyor :) Ama yazan yok :D

---------------------------------
Güncelleme 20.04.2017

Bugün gene araziye çıktım oldukça keyifli bir sürüştü, bu kış yeni keşfettiğim inişi denerken ufak çaplı bir düşüş de yaşadım.
Gerçi geçen sene haziranda bunun 5 katı daha hafif ve yavaş bir düşüş yapmış ve sol kolumu kırmıştım :) Bazen şanssızlıklar oluyor.
Gene dizlik dirseklik kask goggle armor gibi koruma ekipmanlarım tam olduğundan sadece ufak tefek çizik sıyrıklar ve eziklerle atlattım.
Bu da hepimize bir kez daha koruma ekipmanlarımızın ne kadar önemli olduğunu hatırlatıyor.
İyi seyiler dilerim.




 
@Halilibrahim geçmiş olsun, bu tür dizlik ve dirseklikler sürüş yaparken rahatsızlık veriyor mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
@Mustafa Zeybek

Bilinen markaları tercih edin, kullanıcı yorumları oluyor genelde ürünün satıldığı sayfalarda ben onları hatim ediyorum resmen olumlu / olumsuz görüşleri ya da çevrenizde birinde varsa deneyerek alın derim.

661 SixSixOne, Troy Lee Design, Fox Racing Bluegrass vb. markaların ürünlerinin "giriş seviyesinden" sonraki seviyelerinin takılı olduğunu binişlerde farketmiyorsunuz bile :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
aynı patika yolu geçtiğimiz yaz eymire ilk gidişimde "dur ulan şurayı takip edeyim bakalım nereye gidiyor" dememle keşfetmiştim :koptum: güzel yol gerçekten, göl manzarası ile iniş yapıyorsunuz ama yazın çok fazla çakıl taşı,parçalanmış kayalar vardı. şuan yok olmuş gibi görünüyor :)videonun en sonunda asfalta çıkmadan 30 metre gerideki sola dönen ve düz giden yol ayrımında benimde taklam var :koptum:
 
@Halilibrahim teşekkürler, ileriye dönük sordum şu an fren ve jant almam gerek. Tavsiye edebileceğiniz hidrolik fren var mı? Şimdilik sadece ön fren alacağım arka taraf mekanik disk kalacak. 200 lirayı geçmese iyi olur. 95 kiloyum:D yardımcı olursanız mutlu olurum.
 
@Mustafa Zeybek


Frenler kullanılacağı koşul, ilkim ve disipline göre seçilir.

Frenleri nerede, ne için kullanacaksınız biraz detay verirseniz yardımcı olmaya çalışırım.

@Neil deGrasse Tyson


Çakıllar ve irilik ufaklı taşlar orada Mehmet, kameradan görünmüyor sadece :D :koptum: Desene ikimiz de taklaya geldik :)
 
@Halilibrahim hafif arazi diyebilirim. Atlama zıplama şeklinde değil ama. Çamurla falan çok işim olmaz sanırım ama olduğunda da işimi görse iyi olur. İsterseniz sizi şuraya alayım ki konunuz kirlenmesin.
Bisikletle yaklaşık 7 metre uçtum son sayfaya bakmanız yeterli.
 
@Mustafa Zeybek

Anladım, uzun iniş yapmadığınız sürece istediğiniz marka / model fren kullanabilirsiniz.

Performans ve güç isterseniz Avid / Sram
Uzun ömür ve daha makul fiyat isterseniz Shimano tercih edin.

Frenleme esnasında da bisikletin ivmesinden sapmaması için aynı frenleri takım olarak kullanmanızı tavsiye ederim.
sizin kollara uyguladığınız güç eşit olsa bile kaliperlerin rotorlara baskısı eşit olmayacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@Halilibrahim

Benim de iki sorum olacak;
Ankara'da Eymir harici yerler var mı? Yoksa bu tip dağ bisikletçileri için Ankara'da Eymir tek yer mi? Merak ettiğim için soruyorum. İstanbul'da da mesela benim bildiğim bir Aydos var, orası da öyle çok yüksek bir yer değil.
İkinci sorum da, hesap ettim :rolleyes: bisikletinin üzerindeki parçaların ortalama ömrü 3 ay :) Seviyorsun sürekli değişiklik yapmayı, bu iş nereye gidecek böyle :p
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
@ratm

ahahaha haklısınız hep aynı yerlerden video ve fotoğraf gelince böyle bir kanı oluştu sanırım.

Cevap #HAYIR başka parkurlar da var ama Eymir benim evimin hemen arkası oluyor o nedenle böyle şahane bir güzellik varken neden başka yerlere gideyim :D
Hacettepe ormanından da bu yaz video ve fotoğraflar göndereceğim muhtemelen.

Upgrade'in bir sonu yok, Elimde satılık 12 adet bisiklet olduğundan bunda kullandıktan sonra söktüğüm parçaları onlara takıyorum bu sayede hem israf olmuyor hem de gıcır gıcır parçalar ile makineler daha cazip hale geliyor. :)
Makineyi çok sevdim ve taşıyabildiğim kadar ileri taşımak niyetindeyim lüzumlu gördüğüm parçalarla.
Şu anda şikayet ettiğim bir donanım yok değiştirirsem DB Coil Inline şok ve Lyrik maşa olabilir ama çok düşeş denk gelirse o da, şoka 650 Pound, Maşaya 700 euro istiyorlar. Elimdekiler de çok iyi tuned edilmiş maşa ve şok o nedenle değiştirirsem değmesi lazım.



@Mustafa Zeybek

Rica ederim alacağınız zaman mesaj atın piyasada uygun ne var beraber bakarız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@Halilibrahim

Evine yakın böyle bir yer olması büyük nimet :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
@ratm

Aynen, millet nerelerden geliyor hafta sonları , ben ister arabayla ister bisikletle şipşak inebiliyorum.

Bir de yüz ölçümü olarak çok büyük değil ama her gezintide başka başka rotalar oluşturup 15-30 km arası sürüşler yapabiliyorum. Kafamda %50si falan haritalandı ormanın bir iki seneye komple ezberlerim sanırım :)

----------------
27.04.2017
Güncelleme
---------------
Selam :) 15 Ocak 2017 tarihinde yaklaşık 4,5 Ay evvel Bisikletime Avid CODE R fren sistemi almıştım malumunuz. Dün bütçeyi ayarlayıp 2018 Model yeni Sram Code R almış bulunmaktayım. @ratm haklı sanırım :) bendeki parçalar eskimeden yenileri gelmiş oluyor.

Nisan 2017 itibariyle artık Avid CODE ve Avid CODE R devri kapandı.
yeni serilerde düz Avid Code Yok, artık bu seri frenlerde Avid ismi de kullanılmayacak.
Sram Code RSC ve Sram Code R olarak 2 farklı tür piyasaya sürüldü bu Code ve Code R'ın 2. jenerasyonu oluyor.

Kollar biraz büyürken kaliper biraz küçültülmüş toplamda bir sette 50ml civarında ekstra DOT 5.1 fazlalaştırılmış. Ağırlık 85-100 gr civarında artmış. Yeni dizayn inanılmaz olmuş bu arada. Tek kelimeyle enfes. Sram buna 2018 Code RSC ve Code R diyor. İkisi de Gravity ve Enduro kullanımına uygun.

Eskiden Code ve Code r arasındaki fark gibi , RSC versiyonu düz CODE'a denk geliyor ve alyan olmadan kolun elciğe olan uzaklığını (Reach) ayarlamanızı sağlayan Tool-free Reach Adjust, Balataların diske olan uzak / yakınlığını ayarlayabildiğiniz ve frenin tepkilerini kişiselleştirebildiğiniz "Contact Point Adjust" ayrıca kaliperden çıkan hortumun yönünü açısını değiştirip daha düzgün bir görünüm ve rahat fluid akışı sağlayan Banjo Adjust özelliğini barındırıyor.

Code R versiyonunda ise Pad Contact Point Adjust Point hariç kalan tüm özellik ve teknolojiler var. Eski versiyonda Reach ayarlamak için alyana ihtiyaç duyuyordur biliyorsunuz.

2018 Model tüm üst düzey frenlerinde ise SwingLink denen bir teknoloji kullanılıyor bunun sayesinde Avid Frenlerdeki Kronik, kola asıldığınızda ilk bir iki milimetre yaşanan boşluk hissi ortadan kalklıyor, Kola daha az güç uygulayarak daha fazla basınç elde ediyorsunuz. DOT 5.1'in kalıtsal özelliğidir, Frene bastıktan hemen sonra eğer gücü ayarlayamazsanız tekeri kilitleyecek muazzam bir güç üretir ki, bu frenlerin acemisi ya da yabancısı olan pek çok binici ilk kazalarını bu esnada yaparlar. (Bende Code ile takla attım bir iki kez :) ) Yeni kollarda uygulanan bu teknolojiyle balatalar diske temas ettiğinde rotoru / tekeri kilitlemek yerine gene muazzam güç uyguluyor ama kullanıcıya baskıyı hafifletebilmesi için de bir şans veriyor (y)

PinkBike'ın Whistler'da yaptığı testler sonucunda tecrübeli pilot şunu diyor "Bu güç fazla" rotorları 203/185'den 180/160'a indirebilirsiniz :D

DOT 5.1'in Minerale'e karşı tek dezavantajı kaynama noktasının düşük olması idi benim için ve sonunda Sram bu işi "Heat Shield" ismini verdiği teknoloji ile çözmüş ve kafadan 20 derece daha az ısınacağının garantisini veriyorlar. Bu benim için resmen müjdeli haber oldu.

Siparişi verdim ama kargo sanırım 15-22 gün içinde burda olur (Geçmişteki Avid Code, Code R, siparişlerimde de benzer sürelerde teslimat yapılmıştı) geldiğinde kendi inceleme ve fikirlerimi de buradan sizlere iletiyor olurum.


coder1.jpg

coder_2.jpg

coder_3.jpg

coder_4.jpg

coder_12.jpg
coder11.jpg
coder_5.jpg

coder_6.jpg

coder_7.jpg

coder_8.jpg


coder1.jpg

coder9.jpg
 
@Halilibrahim DOT 5.1'in kalıtsal özelliğidir, Frene bastıktan hemen sonra eğer gücü ayarlayamazsanız tekeri kilitleyecek muazzam bir güç üretir ki, bu frenlerin acemisi ya da yabancısı olan pek çok binici ilk kazalarını bu esnada yaparlar.

Eminim böyle frenim olsun da takla atayım diyen benim gibi bir sürü insan vardır :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
@Mustafa Zeybek

2004'den beri Mineral kullanıyorum. 2015 itibariyle DOT 5.1'e geçtim.
Artık başka fren kullanmıyorum öyle söyleyim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Konuyu baştan sona zevkle okudum bisikletin maşallahı var mekan da çok güzel gerçekten, yapılan değişiklikleri çok beğendim iyi günlerde kullanmanız dileğiyle.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
@Halilibrahim Söylemeden geçemeyeceğim, şu eski havaci piyade üniforması altınızı beğeniyorum. Dağ bisikleti ile çok iyi özdeşleşiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
@Halilibrahim Yeni fren modellerini sabırsızlıkla bekliyoruz :) Bende Guide R kullanıyorum, geçen aylarda dot 5.1 yağ dolumu yapmak zorunda kalmıştım, kullanım tarihi geçmiş bir yağ kullanmıştım, ne olacak ya iş görür işte dedim ama , alet bu aralar saçmalamaya başladı, hava sıcaksa fren şişiyor tekerleği kitliyor, aşağı inerken tekrar kendine geliyor falan, şişmişken bir anda boşa çıkabiliyor, düzgün bir yağ değişimi yapmam lazım sanırım.
Fren sistemini değiştirirsem "contact point adjustment" olayından dolayı değiştiririm ancak, en çok istediğim özellik o çünkü.
Bir de Sram Pike ı yeniledi ki ,sorma gitsin, yorumları okumamaya çalışıyorum :) gaza gelmeyecem :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
@ratm


Hocam (link)


2015/2016larda kronik sanırım. Linkte hemen hemen aynı sorundan bahsedilmiş, fatura varsa Sram ücretsiz onarıp geri yolluyor ama git gel minimum 2 ay sürer.

Yeni Code RSC direk Dh freni enduro makineye fazle gelir diye düşündüm, ve Code R aldım.

Senin için yeni tercih Guide RSC ya da Ultimate güzel olabilir Pad Contact konusunda. Benim de çok hoşuma giden bir teknoloji.
 
Geri