Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yeni Makinem 2016 Cube Fritzz HPA 180 Race

@Halilibrahim

Benim sorun pinkbike da anlatılandan biraz daha farklı aslında. Büyük ihtimalle yağdan kaynaklanıyor.
Bunu değiştirirsem Sram almayı pek düşünmüyorum, büyük ihtimal Shimano alırım.
Sram in X0 vitesinden aşırı memnunum ama fren olayı bence çok iyi değil, veya bana öyle geliyor :)
 
Scudo
@Sert79
Sağolasın hocam, mümkün oldukça incelemeye, test etmeye çalışıyorum. Bilgi paylaşıldıkça çoğalıyor.

@Kerem Groims
:D Eyvallah hocam teşekkür ediyorum. Bunlardan artık yok galiba nano kumaş denen ince dayanıksız bir kumaş dağıtmışlardı askerde bize yenilerin hepsi ondan galiba.

@ratm

Ben artık Shimano kesinlikle almam Ankara'da ikamet ettiğim müddetçe, Az kalsın ölüyordum inişin birinde -10 dan sonra Mineral yağ ile vedalaşın kendisi jelimsi bir kıvama gelip satış yapıyor. Kışın bir inişte acı şekilde tecrübe etmiştim. İzmirde kullanılabilir tabi :) Bir de Sram'ın tepkilerine hastayım o Solid ve Rapid hali Shimanodan çok çok öte benim için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Groims ve Sert79
@Halilibrahim

Piston Aşağı İndi :)
Söylediğin gibi Pinkbike 'da yazılanlar doğru çıktı , benim piston da sıkışmış kalmış. Yağ basmaya çalıştığımda, kaliperden koldaki rezervuara yağ akışı olmuyordu, basamıyordum yağı, kolu açmak farz olmuştu, açınca pistonun denildiği gibi sıkıştığını gördüm. Millet sorunu beyaz kısımları zımpara yapmakta bulmuş, Sram ise kesinlikle öyle birşey yapmayın, yeni çıkardığımız servis kitini alın diyor. Ben de zımparalayıp deneyeceğim, olmadı merhaba Shimano diyeceğim.

guide-r-piston.jpg

 
@ratm
Haklı çıktığıma üzüldüm, :(
Dediğim gibi benim için Shimano Ankara'da kışın kullanmak mümkün değil. Mineral yağ jelimsi bir hale geliyor soğukta ve frenler çalışmıyor. Kendim acı bir şekilde tecrübe ettim :)

Düşük bütçede Zee, üst bütçede saint güzel tercih olacaktır

Güncelleme 09.05.2017

Yeni frenlerim geldi ve montajını yaptım, henüz iş güç derekenyoğunluktan araziye giremedim ama önümüzdeki Cumartesi günü bir aksilik olmazsa araziye girip test edeceğim. Bakalım neler olacak. Sram'ın iddia ettiği gibi %15 daha güçlü mü bu frenler bir önceki versiyona göre.

2017-05-07_16-01-50_1494164747.jpg

2017-05-07_16-01-54_1494164707.jpg

2017-05-07_16-02-01.jpg

2017-05-07_16-02-06.jpg

2017-05-07_16-02-17_1494164651.jpg

2017-05-07_16-02-38_1494164623.jpg

2017-05-07_16-02-43.jpg

2017-05-07_16-02-52.jpg

2017-05-07_16-02-55.jpg

2017-05-07_16-03-00.jpg

2017-05-07_16-03-07.jpg

2017-05-07_16-03-35.jpg

2017-05-07_16-03-54.jpg


@ratm


Bu arada eski Pike'ın satarsan hanımın 27.5" FireEye Burning Enduro'ya alabilirim haber et hocam satacağın zaman.

----------------------------
Güncelleme 13.05.2017
----------------------------



Bugün 2018 Sram Code R Frenlerimi, Eymir Hızlı İnişte Parkurunda Test ettim.

Görüşlerimi aktarayım kısaca ;

İlginç Olan Şu Bu zamana Kadar Kullandığım Ucuzdan Pahalıya Sram / Avid Frenlerde Çok Net
Bir Tutum Vardı. Yani Fren Koluna Dokunduğunuzda İlk Milimetreden Başlayan Bir Sertlik Bir Güç Üretimi Söz Konusu İdi.


2018 Sram Code Serisiyle Beraber Size Verdiği His Tam Olarak Şu Bence: "Kollar Shimano Kaliperler Sram Code Gibi :)"

Şimdi Yeni Seriler Sanki Acemi Binicileri Düşünmüşler Gibi İlk Frene Basışta Shimano XT/XTR/Zee Gibi Önce Bir Yumuşaklık Geliyor (Dead Line). La Acaba Fren mi Boşaldı Diye Hava mı Bıraktım İçerde Diye Düşündüğünüz Anda Sizi Ensenizden Geriye Doğru Çekiyor. Ohhh Diyorsunuz :)
Tabi Eski Avid / Sram'cılar Frene Alışana Kadar Bir Kaç Kez Kalp Atım Hızınız Yükselebilir :) .

Olumlu olumsuz bir değişiklik olursa gene size buradan bildiriyor olurum
 

Bu arada gerek sosyal medya'dan gerek whatsapp'den vites sisteminde yaptığım değişiklik, bunun maliyeti ve faydaları ile alakalı bir çok soru geldi geliyor. tek tek yazmak yerine buraya yazmam daha faydalı olacaktır.

Kısaca bilgi vermeye çalışacağım.

Bisikletimin üzerinde satınaldığımda Shimano XT Grupset içindeki Ruble Shimano 11-42T - Zincir KMC X11, Arka aktarıcı ise XT M8000GS idi
Ben yokuş tırmanmayı da çıkmak kadar sevdiğim için Rublemi XT CS-M8000 11-46T, Zincirimi Shimano XT CN-HG701, Arka aktarıcı ise 47T’ye kadar destekleyen XT M8000SGS Shadow+ ile değiştirilerek yükselttim.

Bu değişikliğin bana maliyeti en uygun yerlerden satınalındığında takribi olarak;

Ruble + Zincir 83,99 Euro, Arka Aktarıcı 61,26 Euro + %18 KDV + 21,95 Kargo ile 200 Euro civarı yani 760/770 TL'ye geliyor.

Ancak unutulmamalı ki benim elimde hali hazırda satılmak amacıyla toplanan veya toplanmak için bekleyen 12 Kadar full süspansiyon bisiklet olduğundan çıkan parçaları değer kaybetmeden başka bir makineye takabiliyorum.

Kendi bisikletlerinde bu tür bir yükseltme düşünen arkadaşlara tavsiyem One Up Componentten 50T Shark Sprocket ve Long Cage almaları olacaktır. Zira bu sayede hem 1x12 Grupsetin dişli oranlarını yakalayacak hem de maliyet olarak hemen hemen 175 TL kar edeceksiniz. Ayrıca 50T 46T'ye göre tırmanışta çok ciddi kolaylık sağlayacaktır. Aşağıdaki linkten ürünü inceleyebilirsiniz.

(link)

Görüldüğü üzere 125 Dolar + %18 KDV (Gümrük Vergisi) + Ücretsiz Kargo = 147,5 Dolar = 525 TL toplam maliyet ile bu işten sıyrılabilirsiniz. Hem de çıkan parçaları satayım vs. derdiniz olmadan hali hazırda kullandığınız 1x11 sisteminizi upgrade edebilirsiniz.


Bu da geçenlerdeki ufak tefek kazadan bir edition :)


25.05.2017 Akşam İş Çıkışı Şöyle Bir Dolandım. Frenlere Halen Alışamadım.
Az Kalsın Takla Atacaktım, Cidden PinkBike Test Pilotunun 203/185mm'lik rotorlardan 180/160'mm'lik rotorlara geçeceğim deme sebebini net şekilde hissedebiliyorsunuz.

Bir kaç biniş sonunda umarım eskisi gibi bütünleşiriz.
Bu da 1 dakikalık kısa bir bonus videosu günün sonundan.
Parkur tanıdık "Eymir Teknik İniş" parkunun giriş kısmı hava kararmaya başladığından tüm parkuru inemedim geri tırmanırken karanlığa kalıyorsunuz ve orman zifiri karanlık, pusula ile kör kör ilerlemek istemedim. :)


--------------------------------
Güncelleme : 05 Temmuz 2017
--------------------------------

Bu konuyu güncellemeyi unutmuşum tabi hanımın enduro konusundan mütevellit :)
Diğer kullanıcıların açtığı konuların aksine sadece bisiklet parçalarını almak – satmak değil, Üst sınıf bileşenleri aldıktan sonra aynı zamanda bizzat kendim test edip burada sizlere aktarmak gayesindeyim. Çünkü 3-4 ayda bir yeni aldığım parçaların olumlu olumsuz yönlerini, fiyat peformans dengelerini , verilen parayı hakedip etmediklerini, zaman zaman da ufak tefek ayarlama ya da masraflarla daha performanslı ya da konforlu hale nasıl getirdiğimi en az teknik terimi kullanarak sade bir şekilde yazıyorum ancak ya kimse anlamıyor ya da full süspansiyon konusu bizim forumun ilgisini çekmiyor. Ayırdığım zamanın karşılığı bu kadar az soru ya da beğeni olmamalı diye düşünüyorum :)
Bu nedenle muhtemelen bu konu hakkındaki son güncellemelerimi yapıyorum.
Ayrıca bu bisikletimi de “standart” donanımlarına yakın bir şekilde internete satışa koydum. 20” kadro boyuna sahip olduğu için müşteri kitlesi biraz daha sınırlı eğer alacak uzun boylu biri olursa daha farklı bir makine alabilirim ya da toplayabilirim.



03 Temmuz 2017 itibariyle bisikletimin şokunu Fox Float X'den Cane Creek DB Inline'e upgrade ettim.
Double Barrel teknolojisi ile resmen şok konusunda devrim yaratan bir firma. PinkBike, VitalMTB, Mtbr kullanıcılarının yorumlarını okuyup, biraz youtube'dan biniş - iniş videoları izledikten sonra almaya karar verdim. Siparişi geçtik ve 10 gün sonra kargo ulaştı. Ürünün ortalama fiyatı 400 Sterlin civarında (215x64 - 216x63 mm ölçüleri için geçerli fiyat) Biniş ekipmanlarımla beraber yaklaşık olarak 87 KG geliyorum. Enduro şoklar için tavsiye edilen SAG değeri %25-30 arasındadır malumunuz. Ben de sert binişlerden hoşlandığımdan %25lik bir SAG ayarı yaptım (16mm) Bunun için de 205 PSI hava basmam gerekti. Fox Float X'de %30 SAG için 175 Psi hava basıyordum. :)
Bu marka şoklar bir çok teknolojiyi de bünyesinden barındırıyor ama daha fazla kafa açmaya niyetim yok. Şokun Climb Switch Modu ne şekilde çalışıyor ve arazide verdiği refleksleri içeren 2 ufak videoyu da şokun fotoğrafları ile beraber aşağıda dikkatinize sunacağım.
Cane Creek DB Inline'ın Fox Float X'e göre artılarına gelecek olursak , Fox üzerinde Açık - Pedal ve Kilit modlarını ayarlayan bir valf ile beraber standart negatif ve pozitif rebound ayarları bulunmakta, Cane Creek DB Inline üzerinde ise milimetrik hassasiyete sahip Low Speed Compression - High Speed Kompression, Low Speed Rebound ve High Speed Rebound Gibi ayar seçenekleri ve benim gibi tırmanmayı seven kullanıcılara hitaben "Climb Switch" ismi verilen ve yokuş çıkarken güç kaybını azaltan bir valf mevcut. Cane Creek ayrıca el yapımı şok üreten nadir 3-5 firmadan birisi. Şokların hepsi elle monte, kontrol ve test ediliyorlar.

Bu ayarlar sayesinde yavaş hızlarda arazide açık modda pedallarken full süspansiyon bisiklet kullanıcılarının kronik belası olan "BOP"u minimize eden bir ayar yakalayabiliyor, yüksek hızlarda gerçekleşen GAP veya DROP’larda darbe etkilerinin ne şekilde, ne kadar absorbe edileceğini, yavaş ve hızlı giderken aldığınız darbelerden sonra ayrı ayrı şokun ne şekilde geri tepki vermesi gerektiğini ayarlayabiliyorsunuz.

Bu ayarların elbette bir kılavuzu yok kendi kullanım stilinize ve ağırlığınıza göre kişiselleştirmeniz gerekiyor. Diğer şoklardan onu farklı kılan ise hava varili tek değil negatif ve pozitif olarak 2 odacıktan oluşuyor ve bu da en ufak darbeyi ve yüksek basınçlı darbeleri bile aynı anda karşılayıp "rapid" bir şekilde cevap vermesini sağlıyor.


2017-07-03_14-39-52.jpg

2017-07-03_14-40-00.jpg

2017-07-03_14-40-12.jpg

2017-07-03_14-40-20.jpg

2017-07-03_14-58-36.jpg

2017-07-03_14-58-44.jpg

2017-07-03_14-58-56.jpg

2017-07-03_14-59-00.jpg

2017-07-03_14-59-08.jpg










Bir diğer upgrade işlemine de değinecek olursam eğer ;
Bisikleti aldığımda üzerinde gelen FOX 36 Factory Performance maşanın trail sürüşlerinde verdiği tepkilerden kesinlikle memnun değildim.
Bu konuyla ilgili olarak yabancı kaynaklarda biraz araştırma yapmam neticesinde, kashimalarda olan bir özelliğin eksikliğinden( Benim modelde olmamasından) kaynaklandığını anladım. 180mm Kashima Fox 36'larda HSC ve LSC ayarları mevcut (ama Kashima'larda da Kilit veya Tırmanma modu yok.)bu sayede kullanıcı kendi biniş stiline özgü bir ayar gerçekleştirerek arazide alacağı tepkileri ayarlayabiliyor. Bizim maşalara ise fabrikada default bir sıkıştırma oranı belirleyip gönderiyorlar :) Kardeşim sen kaç kilosun, biniş stilin ne, agresif mi güvenli mi sürüş tercih ediyorsun vs. bunları sormuyorlar. ( Bunun sebebi maliyet elbette) Bu açığı gidermek için ise yapılan işlemi basitçe teknik detaylara girmemeye özen göstererek şu şekilde anlatayım.
FOX'un bu işlemler için ürettiği "Token Volume Spacer" denilen ufak plastik silindir takozlar var, Mavi ve turuncu olarak 2 farklı hacim seçeneği ile değişik kombinasyonlar yapıp takozlardan bir kaçı ile biraz sürüş - drop - merdiven inişi denemeleri yaparak kendinize müstesna bir "compression" yakalayabiliyorsunuz. Tek sorun bu işlemleri yapabilmeniz için Slick Honey denilen süspansiyon bakımlarında kullanılan özel bir yağa ihtiyaç olması, yağ ucuz yarım kilosu 130 TL'ye tekabül ediyor (Yarım kilo ile abartısız 100 maşaya bakım yaparsınız) ancak gümrükten bu yağı elbette geçiremiyorsunuz. Bir şekilde yağı getirtip bahsettiğim işlemi gerçekleştirdim. Şu anda ciddi anlamda kashima hassasiyetine ve sıkıştırma oranına yakın bir maşam var diyebilirim.

2017-06-15_16-54-12.jpg

2017-06-15_16-54-17.jpg
2017-06-15_16-54-24.jpg
2017-06-15_16-54-30.jpg







Tamir – Bakım işlemlerinde kullandığım bakım standım artık “abi beni sal” demeye başladığından kendime @Erdoğanlar Bisiklet 'ten Shimano Pro Bisiklet Tamir Bakım Standı aldım. Hem katlanınca çok az yer tutuyor ve yanında verilen taşıma çantasıyla sırtınıza takıp taşıyabiliyorsunuz hem de oldukça modüler, yükseklik ve açı ayarı aynı zamanda sele borusu veya kadrodan tutturarak çalışmak için kafası da ayarlanıyor. Kendileri de serviste uzun süre kullandıklarını söylediler. Yukarıda mevzu bahis işlemler esnasında bu standı kullandım ve şimdilik beni ciddi manada memnun bıraktığını söyleyebilirim. Almak isteyen arkadaşlara tavsiye ederim.

2017-06-20_19-12-39.jpg
2017-06-20_19-12-47.jpg

2017-06-20_19-12-52.jpg
2017-06-20_19-13-12.jpg
2017-06-20_20-59-05.jpg
2017-06-20_20-59-34.jpg
2017-06-20_20-59-50.jpg



Ayrıca lastikler ile ilgili geçen zaman içerisindeki izlenim ve aktaracaklarım şunlar.
3C Komponent kesinlike yere tutunma manasında oldukça önemli ve diğer kullandığım lastiklerden en az 3 adım önde. Özellikle savrulmaya müsait arazi şartlarında ve kayalık alanlardan geçerken en ufak bir tereddüt yaşatmıyor. Paranın alabileceği en iyi lastikler bunlar ama lastikler de bu ünvanın hakkını veriyor ve şöhretinin altında ezilmiyorlar. Geçtiğimiz haftalarda yaşadığımız ve zaman zaman hava sıcaklığının 40 dereceyi bulduğu günlerde de hidrasyon çantama güvenip kendimi dağlara vurdum ( Not: 1.5 LT bazen yetersiz kalabiliyor) Hava 40 derece olunca varın toprağın sıcaklığını siz düşünün :)

2017-07-02_10-10-58_1499114817.jpg

2017-07-02_10-10-40.jpg

2017-07-02_11-04-37.jpg
 
@Halilibrahim öncelikle yeni parçaların hayırlı olsun ve deneyimlerini bizlerle paylaştığın için teşekkürler abi. Bence olay tam süspansiyonun forumun ilgisini çekmemesinden çok bütçeyle ilgili. Örneğin son aldığın şok benim bisikletimden pahalı :D

sürekli tam süspansiyon bir bisikletin hayalini kuruyorum fakat en sonunda aklımdan geçen şey "paramız neden bu kadar değersiz?" oluyor maalesef.

Hatırlarsın seninle alışverişimiz olmuştu ve ben 1 ay kadar bayağı başını ağrıtmıştım :p
 
@Mustafa Zeybek


Est. Benim başağrısı bağlamında hiç bir şikayetim yok, forumdan onlarca kullanıcının her türlü MTB çeşidi hakkında tonla sorusuna mesajla cevap veriyorum. Yeri geliyo buradan yazışmak yavaş kalıyor Whatsapp'den devam ediyoruz hatta.

Bazen Eymir'de göl kenarında görüp tanıyorlar gelip teşekkür ediyorlar bu bile gayet yeterli benim için.

Paramızın değersiz oluşu tamamen siyasi bir konu ancak @Atilla G. 'nin bugün devreye soktuğu Güncellenen Ceza Puanları konusu nedeniyle konuşamayacağım. Özelden bilahare yazışabiliriz elbette. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@Halilibrahim mesajı yazdıktan sonra gördüm, çaktırma :D hayallerim arasında Ankara' ya bisikletle gelip Eymir' de seninle pedallamak da var abi. Bisikletine de bir tur binerim :p
 
@Mustafa Zeybek

Yav bu seninki hayal değil ki , gelecekteki bir plan , atla otobüse gel bi hafta sonu binelim :D
Hayal şöyle olur. Mesela benim hayalim ; bir gün dünyadaki bütün (Çin, ve kalan Asya, Avrupa, Amerika, Avustralya, yeni Zelanda) bikepark'larda bisiklete binmek istiyorum. :D
 
@Halilibrahim hayır 16 kilo bisikletimle, 2.1 lastiklerle Denizli' den Ankara' ya gelmek bence hayal :) yurtdışına gidip her gidişimde bir parça ile dönüp bisiklet toplamak da güzel bir hayal bence :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
@Mustafa Zeybek
Bu güzel işte, Ankara'ya Denizli'den bisiklet ile gelmek. Benim için hayal mesela asfaltta bisiklet sürmüyorum çünkü :koptum::komik:
 
@Mustafa Zeybek
14 Kiloluk Btwin 340 bisiklet (Artı yükler) ve 2,2'lik lastiklerle 400 km'lik tur yapmışlığım var. Hayal; uzun yol için hafif bisiklet / ince lastik klişesinden başka birşey değil. Önemli olan çalışan bir bisiklet + mental ve bedensel hazırlık.
 
@BerkEvren


Çok Haklısınız.

Ben izlediğim yarışlardan ötürü de çok net şekilde her zaman şunu söylerim. Etkenlerin etki oranları %90 pilot %10 bisiklet.

Siz kendinize düşeni %100 yaptığınızda %90 ihtimalle başarıya ulaşacaksınız demektir. :)
 
@Halilibrahim

Yazdıklarınız çok değerli ve önemli şeyler ama bilindiği gibi forumda çok fazla bu tip donanımlara sahip kullanıcılar yok veya olanlar da sürekli katılım takip yapmıyorlar. Bir kısmı da teknik açıdan çok ilgilenmiyor ben sürüşüme bakarım diyor bence. Bu tip teknik konuların küçük bir kesime hitap etmesinden dolayı da doğal olarak beğeni veya katılım az oluyor, ama tabii iyilik yap denize at demişler. Bisikletforum sunucuları ayakta kaldığı sürece birileri bu bilgilerden faydalanır, ama yarın, ama 5 yıl sonra, bilinmez :)
Bu konular dediğin gibi genelde yabancı forumların ilgi alanı, hem alım güçleri yüksek, hem her türlü malzemeye kolay ulaşıyorlar, hem de sürüş yapabilecekleri çok parkur var. Sırf süspansiyon ayarınızı doğru yapmanızı sağlamak için hizmet veren, ayarların parkurda yapıldığı yerler bile var , zaten biliyorsunuzdur.
E Türkiye koşullarında ancak bu kadar oluyor. Bence yine de yazmaya devam etmek lazım, tabii karar sizin.
 
@ratm


Aynen dediğiniz gibi hocam tam da bu sebeplerden ötürü paylaşımlarımın ya da aktarımlarının "nispeten" gereksiz olduğunu düşünüyorum. Adam girip okuyup aman 2017 Code R olsa ne 2018 Code R olsa ne yav deyip "Beğen" butonuna basmadan konuyu kapatıyor muhtemelen. :) 8725 kişi konuyu okumuş ya da gözatmış ama yazılan cevap 114 muhtemelen bunun 30-40 tanesi benim. Yani 125 kişiden sadece birisi yazmış oluyor :D ilgi çekici değil demek ki

Yoksa elbette buradan, sosyal medyadan ya da whatsapp'den sorusu olanlara biliyorsam seve seve cevap veririm bilmiyorsam okur araştırır öğrenirim.
Ya da kullandığım bileşenlerde herhangi bir tutarsızlık, arıza / hata farkedersem gene burada paylaşırım :)

Benim deneye yanıla ve hissiyatla yaptığım air volume spacer ya da şokun lsc / hsc ayarlarını adamlar Shockwiz bağlayıp tam isabetle %100 doğru olarak ayarlıyorlar :D ama tabi o güzel merete 350 Euro vermek benim gibi amatör bir binici için gereksiz külfet o parayı daha verimli bir upgrade'e harcayabilirim.

Bir de forumdan bir arkadaşımla bir projemiz var. Gerçekleştirebilecek olursak onu da buradan sizlerle paylaşırım.
 
@Halilibrahim ben genelde konunu bildirimi gelince en son kaldığım yerden okuyorum video yada resim varsa onlara bakıyorum olayı az çok anlamaya çalışıyorum. Genelde yazıp yazmam konusunda emin olamıyorum ama şu bir gerçek ki güzel olan makineyi daha da güzelleştirdiğiniz kesin. Ayrıca bir çok teknik konuya da hakim olduğunuz belli oluyor sayenizde bisikletin detaylarını neyin neye yaradığını, parça kalitesini nelere etki ettiğini görerek bizde anlamış oluyoruz teşekkürler. @CharlieMcQueen arada senden bahsediyor zaten bu tip bisikletlerin mekanik sistemlerini ondaki demo 8'i görünce daha iyi anladım. Daha önceler de dediğim gibi kazasız belasız kullanman dileğiyle.
@BerkEvren abinin de dediği gibi @Mustafa Zeybek emin ol hayal değil tura çıkmak geçen sene Denizli-Muğla yaptığımızda bisikletin üzerinde 2.25 mtb lastiği ve yükümüz vardı sen yeter ki çıkmak iste olup gidiyor. Ayrıca Berk abi le bizim ortak zevkimiz fatbike ve bikepacking olayı bu konuda bolca resimlerini göreceksin Tur bisikleti fotoğrafları (yüklü halde)
 
@Halilibrahim merhaba . Okumaya basladigimda bir @Murat Cömez daha forumdakilere orman havasi getirmis dedim. Elinize ayağınıza sağlık .
Yanliz burada bana kalırsa ilk sorun konu başlığında ." Sadece bir bisiklet modeli canım ne var ki " diye üstün koru geçilecek bir konu zannediliyor. Aslinda kullanilan ekipman ve bunlarin calisma mantigi ve ayari da anlatiliyor. Benim gibi konuya çok uzak olanların bile ilgisini çekip okumasına neden oluyor. Ama sadece okuyorum . Başlığı "enduro ve bisikletim ...." diye degistirirseniz iceriginin zenginligine atifta bulunabilirsiniz.
Ayrıca kullandığınız parçaların ülke şartlarında ulasilabilirligi kullanma yi ve üzerinde yorum yapmayı kısıtlıyor sanırım .
Son olarak yanlış anlamaz iseniz bir soru sormak istiyorum . Videolardaki arazi durumu pek zor değil gibi sürekli mıcir üzerinde gitmek yada büyük kayalardan atlamak yok sanırım. Toprak yola benzettim. Böyle bir toprak arazi için decatlondaki gibi bir bisiklet yeterli olurmu? Teşekkürler ( videolarda eğim ne kadar bilmiyorum

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
@Çağdaş78


Başlıklarımı bir standarta uydurmak için bu şekilde açıyorum ama dışardan nasıl göründüğünü hiç düşünmemiştim. Konuyu inceleme olarak değiştirebiliriz sanırım @Atilla G. hocamla konuşup "Inceleme" seçeneğini ekleyebiliriz.

Yalnış anlanacak bir nokta da yok burada bir kaç handikap var sizlere olayın aksedilişi hususunda ;

ilki kameraların gösterdiği görüntü ile gerçekteki görüntü arasında ciddi farklar olması :) Bu çift süspansiyonlu bisiklet kullanıcıları arasında büyük "goygoy" konusu.

Ciddi anlamda bizim biniş esnasında gördüğümüz patates tarlası ve kraterler videoda arnavut taşı kaldırım gibi görünüyor :D
2016-12-05_00-24-49.jpg


Bir diğer husus da geçtiğimiz yıl haziran ayında bir iniş esnasında sol kolumu omuz hizasından kırdım ve halen eski performansımdan uzağım. Zamanla daha iyi olacağım umarım.

Bir de ormanın tamamı toprak olduğundan yağmur aşağı doğru taş toprak ne varsa savuruyor yollarımıza. İniş esnasında durup cep telefonuyla "makro" bir fotoğraf çekersem demek istediğimi anlatabilirim. Yerde tüfek saçması gibi binlerce küçük taş ve jilet gibi ince plakalar halinde bir sürü kaya parçası var. Hızlanırsanız duramıyorsunuz frene basarsanız kayıyorsunuz / kontrol güçleşiyor o nedenle bazı parkurlar keyifli olmasa da tekniği koruyabilmek adına gerekliler. Yoksa ben de ölüm inişinden saatte 5 km hızla inmekten keyif almıyorum.

Gönderdiğiniz linkteki bisiklet 100 mm'lik bir xc makinesi, Ormanda hafif arazilerde gezmek için tasarlanıyor. hatta bunu da ayrı bir konu altına birazdan açıklamaya çalışayım. alınborusu açısı, sele borusu açısı, wheelbase gibi faktörler bisikletlerin segmentlerini ve kullanım amaçlarını belirleyen temel unsurlardır.

Yolladığınız makine "başarılı" bir binici ile tümsek - çukur olmayan düz inişlerden inebilir. Ancak 100mm kaldırımdan indiğinizde dahi tükenecek bir travel olduğundan Eymir ormanı içerisindeki "Ölüm inişi" ve "Arka iniş" (Kolumu kırdığım) tabir edilen parkurlardan geçemez.Diğer yerlerden anca geçer.

Bisikletin fiyatı değil traveli bizler için daa önemli yoksa 25.000'e de gidip karbon kadro xtr di2 grupsetli rs1 maşalı enve jantlı bir makine alabilirsiniz ancak 5000 liralık bir enduronun yapacağı işi yapamaz arazide.
 
@Halilibrahim öyleyse 130mm kaliteli bir maşadansa 160mm kötü bir maşa daha iyi iş yapıyor, doğru mu?

Bir de bende 100mm çalışma mesafeli xct maşa var ama üstünde tepinsem de 80mm çalışıyor. bunun sebebi nedir?
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
Geri