Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yeni Makinem 2016 Cube Fritzz HPA 180 Race

@Halilibrahim aman hocam dikkat et daha güzel parkular da görürsün inşallah bu yüzden temkinli yaklaş, ülkeyi temsil edecek dereceye gel bizde seni izleyelim:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
Scudo
@Themaner
Hocam yaş 33'e geldi bu saatten sonra "dedeler" kategorisinde yarışırım anca :D:komik::koptum:
 
@9magiko
Hea işte öyle bişeyler anca olur bro :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Themaner
@Halilibrahim valla sizdeki su heyecanın yaşı yok abi:D Ben baya gencim sizden imkanı yok yapamam sevmeye bağlı bence
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
@Halilibrahim evet hocam enduroyu XC'e çeviriyor ama shapeshifter üzerinde DH-XC yazıları olduğu için yazdığı gibi çevirmek istedim o yüzden DH demiştim.
Benim aklımdaki model Strive al 4.0 race modeli yani en alt paketi, 2017 modelde 13.5kg ağırlığı var, incelemeler ve kullanıcı yorumlarını okuduğumda çoğu kişinin memnun kaldığını gördüm, hatta yılın en iyi enduro bisiklet ödülü aldı diyenlerde vardı(kendi araştırmam değil sadece duyumum bu yönde) tabi benim için en iyisi olması önemli değil bana yaklaşık olarak 1800-2000 dolar arasına gelecek bu model, bu fiyatlarda rakibi olduğunu düşünmüyorum bu nedenle tercihim Strive olacak.Tabi ki siz bisiklet konusunda benden daha tecrübelisiniz ama öğrenci bütçesi ile alabileceğim tek seçenek bu gibi
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
@Halilibrahim
Hocam tebrikler.
20 küsur cm karda bisiklet kullanıp temiz havayı ciğerlere..
Güzel manzarayı hafızaya aktarırken.. bisiklet keyfi sürmek bir başka olsa gerek.:) :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilibrahim
@Neil deGrasse Tyson


Orası ayrı tabi bütçe denen zıkkım yüzünden zaten böyle kıvranıyoruz yoksa para olacak herşeyin en güzelini en iyisini almak ister insan.
Gönlünüze yattıysa alın güle güle binin hocam hayırlı olsun şimdiden. Ayrıca "
Neil deGrasse Tyson" en sevdiğim astrofizikçilerin başında gelmekte sagan ile beraber :harika:


@anti panik


Abi çok eğlenceli ve yorucu karda kullanmak :) Ciğerlerim soldu soğuktan resmen :D

@Neil deGrasse Tyson



Bu arada hocam hiç müsait olamamıştım az evvel bir boşluğum oldu ve hesapladım gümrükleme ücreti ardüno vs hariç şekilde

2.339 Dolar strive al 4-0 race
+ %18 KDV ile 2760 Dolar

235 Dolar Kargo ve Kutulama

Toplam = 2995 Dolar
Dolar şu anda 3.85 TL

11.530 TL ediyor.

Gümrüğe takılırsa bir 2-3 bin daha eklenir ki öğrenci için 15.000 iyi rakam bir daha düşünün derim.



Bicyling Diye bir dergi Strive'ın 8.0 modelini seçmiş (sizin dediğiniz en iyi enduro ödülü değil seçim) o aletin de maliyeti

4284 dolar + kdv = 5055.12 Dolar

+ olarak kargo ve kutulama 235 Dolar

TL olarak 20.366 TL ediyor. Gümrüğe takılırsa buna da bir 2-3 bin TL eklenir bilginiz olsun.


Zaten ben 20.500 TL'yi bir enduroya verecek olursam tekrar söylüyorum Canyon bu fiyatlarla son sırada kalır. :)
 
@Halilibrahim hocam vakit ayırıp araştırdığınız için teşekkür ederim.Şubat ayında ERASMUS öğrenci değişimi programı dahilinde 5 ay Polonya'da olacağım, o sırada almanyaya gidip alacağım, factory outlet'ten alınca strive 4.0 2000 dolar civarı oluyor,%18 iade alınca da 1750-1800 arası bir fiyat oluyor.toplamda 7-8 bin arası bir fiyata gelecek yani gidip elden alınca bütçem ucu ucuna yetiyor, yoksa kargo ile almam imkansız:)
 
@Halilibrahim turist olarak aldığım için %18 iade alabiliyorum.Koblenz şehrine gidersek mağazası ve fabrikası aynı yerde, orada elden alabiliyoruz.Canyon'da factory outlet olayıda hoşuma gitti, 1 yıl öncesinin ürünleri veya satılıp 1-2 hafta içerisinde iade edilen 1-2 nokta çizikli bisikletler duruma göre 150 dolardan başlayarak 1-2 bin dolara kadar indirimli satılıyor, genelde alınıp 1-2 hafta içinde iade gelen bisikletler 200-300 dolar indirimli oluyor.Mağazada beklemiş 1-2 yıl öncesinin FR modellerinde 1500-2000 dolara kadar indirim yapıldığını bile gördüm, outlet ürünlerde satılmadan önce yetkili kişiler tarafından kontrol edilip bakımları yapılıyor ve 0 bisiklet alıyor gibi aynı garanti prosedürleri uygulanıyor:) gerçi Canyon markasının garantisinden memnun olmayan çok kişi var ama memnun olanların sayısıda bir o kadar:D
 
@Neil deGrasse Tyson


O zaman hayırlı uğurlu olsun hocam garanti durumunda da zaten ucuz aldım deyip geçin kendinize yüklenmeyin :)

Ya da aynı paralara Cube Stereo 160 HPA Race 27.5 2017'de alabilirsiniz Donanım olarak da 1/1 kafa kafaya. Marka olarak Canyondan her türlü ileri zaten :) Bir değerlendirin derim.

(link)


Güncelleme
------------------

Bisikleti aldığımda en çok yükseltmek / değiştirmek istediğim parçalardan ikisi frenler ve dropper seatpost idi. Bir ara da bütçe ayarlayabilirsem eğer Fox 36 Kashima Float 2017 alabilirim.

Lastiklerim haricinde değiştirmek istediğim bir parça kalmadı sanırım :)

Bisikleti aldığınızda gelen parçalar yabana atılacak parçalar değiller öncelikle onu söylemek isterim. Sattığım eski frenlerim Magura MT5 ve Magura Storm Rotorlar (Set Halinde 1300 TL’ye satılıyor), Dropper Seatpost ise Cube’ün kendi logosunu taşıyan ve telli model (700 TL’ye satılıyor). Onu da 4 ay gibi bir süre kullandım ve sahibinden com’dan satışa çıkartacağım bilginiz olsun.

Frenlerimi geçen ay Avid Code R ile değiştirdikten sonra bu ay da bacak boyuma 125mm ile biraz kısa kalan (190cm boyundayım ve bacaklarım uzun) Cube’ün kendi telli dropper seatpostunu, Rockshox’un 2016 model Reverb Stealth 150mm modeliyle değiştidim.

Bu yeni modelinde eski versiyonlarda yaşanan sorunlar halledildi. Connect magic isimini verdikleri teknoloji ile hidrolik hortumunu kısaltsanız / kesseniz bile bleed yapma derdiniz olmuyor.

Ürünü kurmak bu işlerden anlayan biri için oldukça basit ve kolay 1 saat gibi bir zaman diliminde eskisini söküp, yenisini bağlayıp, ayarlayıp montajını bitirdim ortalığı topladım.

Ürünün ofseti yok taktığınız açı ve noktada kalıyor. Dolu ağırlığı 535gr cidden hafif. Geçen ay değiştirdiğim frenler de Seleborusu gibi SRAM üretimi olduğu için MatchMaker uyumlular. Tek kelepçeyle hem ön freni hem de sele borusunun tetiğini birleştirip kokpitte daha temiz bir görünüm elde ettim. Fotoğrafları ve ekleyecek olduğum yorumları ise Cumartesi binişinden sonra yollayacağım.





Güncelleme 28.01.2017

Bugün hava sıcaklığı termometrede -4 yazıyordu ama sanırım hissedilen sıcaklık -10 vardır pedallarken soğuktan ciğerlerim ve yüzüm yandı. Ellerim dondu :)

Sele borusunu denemek ve fotoğraflamak için tamamiyle buz tutmuş olan eymir gölüne gittim resmen hayalet göl olmuş neredeyse hiç kimse yoktu.

Binişle vesilesiyle sele borusunu daha iyi bir hizaya getirdim yükselik olarak. toplamda 8 km pedallayabildim soğuk nedeniyle. iniş ya da enduro yapamadığım için pek birşey söyleme imkanım yok.

Araziye girebilirsem hem video çekip hem de daha detaylı bilgi verme şansım olur.



2017_01_28_12_00_42.jpg

2017_01_28_13_33_05.jpg

2017_01_28_13_33_15.jpg

2017_01_28_13_33_38_1485621116.jpg


2017_01_28_13_33_45.jpg


2017_01_28_13_34_00_1485621075.jpg


2017_01_28_13_34_08.jpg


2017_01_28_13_34_12.jpg


2017_01_28_13_34_18.jpg

2017_01_28_15_14_32.jpg

2017_01_28_15_15_38.jpg


Bu da bonus olarak sele borusunun çalışma esnasında çekilmiş videosu :)





-----------------------
01 Şubat 2017
-----------------------

Gün itibariyle hanımı da zehirledim "bana enduro / FR al diyor :)"
Şimdi ona da bisiklet toplayacağız :D

Bu arada benim dizliklere hanım çöktüğü için kendime dizlik almak zorunda kaldım :D :D Fotoğrafın alt kenarında görünen de bizim kedinin kuyruğu :D

2017_01_31_15_28_44.jpg

2017_01_31_15_31_29.jpg

2017_01_31_15_32_32.jpg
2017_01_31_18_00_43.jpg


----------------------------
Güncelleme : 04.02.2017

Bugün yedek parçanın önemini bir kez daha anladım, ormana girdikten 5 dk sonra zincirim çattt diye koptu ve yere serildi. Yanımda yedek powerlink ve zincir sökme aparatı vardı. Ormanın derinliklerinde lastiğim patlamış ve yaklaşık 6-7 km mesafeyi bisiklet elimde gitmek zorunda kalmıştım. Aldığım bu ders ile yanıma yedek malzemelerimi almıştım
1f642.png
:)Zincirimi onarım tekrar binişe devam ettim. Hava sıcaklığı haftalar sonra ilk kez eksi değerlerden +3'e çıktığı için ormandaki karlar ve buzlar erimeye başlamış bolca çamur var. Bisikletim ve ben çamurla kaplandık. 1 saat 15 dakika süren 11,6 km'lik eğlenceli bir biniş oldu. Ser kar ve buz şov yapan Schwalbe Hans Damf'ları gerçek enduro koşullarına yakın koşul ve zeminde test etme şansım oldu. Sonuç kabul edilebilir düzeyde iyiydi. Eve dönüp bisikleti temizleyip yıkadım. Yarın hava Ankara için yağmurlu görünüyor ve ben hanımla tekrar araziye gireceğim. Onun Giatn ATX bisikletinde bulunan Rubena 26x2,25 lastileri ise Schwalbe Black Smith 26x2,20 ile değiştirdim. Çamurluklarını monte ettim. Bakalım yarın arazi testinde neler olacak.

--------------------------
2017_02_04_13_19_29.jpg

2017_02_04_13_19_37.jpg

2017_02_04_13_20_30.jpg

2017_02_04_13_21_08.jpg

2017_02_04_13_23_19.jpg

2017_02_04_13_27_25.jpg
2017_02_04_13_44_04.jpg

2017_02_04_13_46_21.jpg
2017_02_04_13_58_29.jpg
2017_02_04_13_58_35.jpg
2017_02_04_14_00_43.jpg
2017_02_04_14_34_22_1486216637.jpg
2017_02_04_14_34_28_1486216588.jpg
2017_02_04_14_34_38.jpg
2017_02_04_14_42_53.jpg
2017_02_04_14_43_33_1486216448.jpg

2017_02_04_14_44_12.jpg

2017_02_04_16_15_47.jpg
2017_02_04_16_15_57_1486216294.jpg

2017_02_04_16_17_36.jpg
2017_02_04_16_15_39.jpg

2017_02_04_16_17_43.jpg

2017_02_04_16_17_53.jpg
2017_02_04_16_18_03.jpg
2017_02_04_16_18_30_1486216160.jpg
2017_02_04_16_18_44.jpg


Güncelleme 25.02.2017
**********************

Evlilik yıldönümümüz nedeniyle hanım bana uzun zamandır yapmak istediğim bir değişikliği hediye olarak almış :)

Bisikleti aldığımdan beri üzerinde gelen Schwalbe Hans Damf 27 x 2,35 Lastikleri, Maxxis HighRoller II 27.5x2,40" TR EXO 3C MaxxTerra 60 Katlanır ile değiştirmek istiyordum. Çünkü daha önceki bisikletlerimde de Maxxis kullandığım için lastikle daha iyi anlaşabildiğimi düşünüyorum.

Bu model Maxxis HighRoller II'lerin en pahalısı ancak bunun nedeni barındırdığı özelliklerinden kaynaklanıyor.

Kısaca değinecek olursak
TR = Tubeless Ready ( İç Lastikle veya İç Lastiksiz Kullanım İmkanı)
Exo = Yan Duvar Koruması
3C MaxxTerra = Yumuşak 3 bileşenle, optimum tutunma ve düşük yuvarlanma ve yüzey direnci sağlıyor. Bu da yere olabildiğinde basıp akıcı şekilde ilerlemenizi sağlıyor.
60 = Bu ise TPI (threads per inch) değerini simgeliyor yani inç başına düşen doku değerini, TPI ne kadar düşükse lastik o kadar ağır ve dayanıklı oluyor. TPI ne kadar yüksekse lastik yüzeye o kadar iyi tutunuyor ama bu defa da dayanıklılığını kaybediyor. Şu şekilde örnekleyeyim 120 TPI Lastikler XC yarışlarında kullanılıyor ve genelde patlak lastikli bisikletini sırtına almış koşan yarışçılar görüyorsunuz :) :) Bu işin optimum rakamı 55-60 oluyor piyasada isim yapmış kaliteli lastiklerde genelde bu değerleri görürsünüz.
---------------------------------------------------------------------

Lastikleri takmam için Tubeless Ready jantlarımın içine bant çekmemiz gerekiyordu, 2 kat bant çektikten sonra, tubeless siboplarını taktık. Lastiği janta oturttuk, patlak önleyici sıvıyı lastiğin içine ekleyip lastiği şişirdik. Kaçak göçek olmadığından da emin olmak için güzelce sağa sola, yukarı aşağı çevirip dinledik. sıvı ya da hava sızıntısı bulamadık. Öğlen bir aksilik yaşanmazsa ODTÜ Eymir ormanına girip bacaklarım yettiğince lastiklerimi test edeceğim ve izlenimlerimi buraya ekleyeceğim. Bu değişimin maliyetini soracak olursanız rakam bence korkunç iki lastik + kargo + gümrük + tubeless bandı ve sibopları + sıvısı derken 600 TL gibi bir rakam ödüyorsunuz. Bu rakama ben Toyota Yaris otomobilime 175/65/14 Goodyear EfficentGrip yazlık ya da UltraGrip 8 Kar lastiklerden 4 adet alıyorum :)

Operasyonun başından sonuna kadar desteğini esirgemeyen @9magiko kardeşime de ayrıca teşekkürü borç bilirim.:harika::harika:


2017_02_24_21_29_53.jpg


2017_02_24_21_30_07.jpg
2017_02_24_21_30_17.jpg
 
Yeni lastikler hayırlı olsun hocam, daha önce konuşmuştuk Canyon strive alacaktım hatırlarsınız belki,Bisikleti sipariş ettim hafta içi elimde olacak büyük ihtimal.Kargo vs. herşey dahil vergi iadesi ile birlikte yaklaşık 8 bin tl'ye gelecek ama Outlet mağazasında istediğim renk olan Canyon factory enduro racing rengi kalmayınca mecbur olarak daha yüksek donanıma sahip jet grey rengini sipariş ettim.Muhtemelen sizdeki maşanın aynısı ama 170mm olan modeli, fakat fox'un sitesinde ne sizin maşayı ne de benimkini bulamadım, 27.5 ölçülerde 180mm travel olan model görünmüyor, 170 mm'lik benim maşa görünüyor ama onlarda kashima kaplamalı.Tam olarak aynısını bulamadım yani, Siz bulabildiyseniz link atabilirmisiniz?
Sipariş ettiğim model bu;(link)
kaçırdığım bisiklet ise buradaki ile hemen hemen aynı özelliklerde Rockshox pike maşalı modeldi, ama sağ üstten renk olarak factory enduro team yazanı seçmeniz lazım;(link)

Kaçırdğım bisikletin rengi cidden çok hoşuma gitmişti , biraz hayal kırıklığı yaşadım ama jet grey rengini de internetten kullanıcı fotoğraflarına bakınca sitede görünenden daha canlı,parlak olduğunu farkettim.Sonuç olarak bunu da kaçırmayım diye verdim siparişi:DBisiklet geldikten sonra 2'li olan aynakolu tek yaprağa düşürmeyi planlıyorum, yaprak + vites kolu + ön aktarıcı çıkınca tahminen 500gr civarı bir hafifleme olur sanırım
 
@Neil deGrasse Tyson


Bizim maşalar 2016 hocam ve bu renk iç bacaklı maşa artık Fox tarafından üretilmiyor.
Yeni serilerin iç bacakları Siyah ve isimleri Performance Elit diye geçiyor. Sitede 2017'leri görüyoruz.
Ayrıca bazı maşaları FOX ve Rockshox bisiklet üreticisinin talebi üzerine üretiyor ve standart üstü ya da altında olabiliyorlar.

Fox'tan hevesimi aldım sanırım 180lik bir Rockshox Lyrik alacağım bunu satıp sanırım :D

-

Gri makinelerden sıtkım sıyrıldı yoksa Fritzz'in o renk makinesi de vardı alırken SL versiyonu diye geçiyor. Ama bu renk bana çekici geldiği için aldım vegören herkes dönüp bir daha bakıyor :)
Sizin makine #HAYIRlı olsun alt üst versiyon binici için pek farketmez zamanla gereken upgrade'leri insan kendi yapabiliyor.
Ben bisikleti aldıktan sonra Frenleri, Rotorları, Teleskopik sele borusunu, Pedalları, Lastikleri, değiştirdim.
Mevcut şoku satıp Coil şok, Mevcut maşayı da satıp 180MM'lik bir Lyric alıp keyfime bakacağım. :)
 
@Halilibrahim Sağolun hocam hepimiz için #HAYIRlı olur umarım
Dediğiniz gibi Gri - sade renkli bisikletler biraz görüntü olarak sıkıcı geliyor bana,Bisiklette ilgi çekici,canlı renkleri seviyorum (eski bisikletimin rengi çok hoşuma gidiyordu, imzamdaki scott yazısına tıklayarak bakabilirsiniz) ama kaçırdık işte fırsatı,Birazda Canyonun zalımlığı yüzünden kaçırdık:D tam satın almama 1 hafta kala zaten indirimde olan bisikletlere yaklaşık %20-25 daha indirim yaptı ve 1-2 aydır satılmayan bisikletler 1 hafta içinde bitti bende gidişlerini seyrettim:D
Aslında bizimkilerinde kashima olmasını isterdim çok dikkat çekici bir renk,altın kaplama gibi mübarek :koptum:
Fren olarak kaçırdığım bisiklette Guide R 4 pistonlu model vardı, aldığımda ise XT m8000 fren var ama yeterli olur diye düşünüyorum, zaten kilo olarak hafifim,Dünya'da 62 kg çekiyorum :koptum:coil shocklar havalılara göre daha mı iyi? ve aynı soru maşa içinde geçerli Lyrik'in fox36'dan çok farkı varmı yoksa keyfi bir değişiklik mi yapmak istiyorsunuz?Bozulan-kırılan parça olmadığı sürece 1-2 yıl upgrade yapamam sanırım bu bisiklete,zaten zar-zor biriktirdik bu parayı,yeniden birikim yapmam lazım:)
 
@Neil deGrasse Tyson


Mesaj atıyorum :)

@Güray Görkem
Hocam geç gördüm mesajınızı çok teşekkür ederim iyi dilekleriniz için.

@Aazam

Mesajınızı şimdi gördüm , çok teşekkür ederim. Kusura bakmayın tekrar.

Bugün hanım da bana eşlik etti 10 km kadar trail arazide xc koşullarında bir biniş gerçekleştirdik.

Highroller II lastiklerim 3c komponentiyle tam alıştığım agresyonda biniş yapmama müsade ediyorlar. Virajlarda istediğim gibi eğilebiliyor, acaba lastik burada beni satar mı demeden virajda "gerekli gördüğüm kadar" yavaşlıyorum. Gerçek anlamda istediğim tam olarak buydu diyebilirim.

Frenleri, Dropper Sele borusu, Lastikleri derken makineyi mükemmele taşıdım sanırım :) Artık binişlerde bütünleştiğimizi hissedebiliyorum.

2017-03-24_12-29-16.jpg

2017-03-24_12-29-21.jpg
2017-03-24_12-29-40.jpg
2017-03-24_12-30-05.jpg
2017-03-24_12-31-23.jpg
2017-03-24_12-32-20.jpg
2017-03-24_12-33-19.jpg



:)


2017-03-26_15-51-06.jpg


Yarın bir aksilik olmazsa upgrade maksatlı olarak zinciri, arka aktırıcıyı ve rubleyi değiştiriyorum.

Normalde 2016 Cube Fritzz Freeride / Enduro makinelerdeki XT M8000 Grupset'ler 11-42t Ruble i GS Bacak M8000aktarıcı ve KMC 11'li zincirle geliyor.
Ancak ben sürekli inip sonra da indiğim yerleri geri tırmanıyorum. O nedenle bana tırmanışlarda biraz daha kolaylık sağlaması açısından rubleyi 11-46t, Zinciri Shimano XT11'li, Arka Aktarıcıyı da 11-46T'yi destekleyen SGS M8000 ile değiştireceğim.
Gene test ettikten sonra buradan sizlere olumlu olumsuz izlenimlerimi aktaracağım.

Güncelleme
27.03.2017

Bahsettiğim Gibi Ruble 11-42t yerine çok daha kolay yokuş çıkmak için XT CS-M8000 11-46t,
Zincir KMC'yerine, Shimano XT CN-HG701,
Arka aktarıcı ise XT M8000GS yerine 47T’ye kadar destekleyen XT M8000SGS ile değiştirilerek yükseltildiler. Bu işlemin takribi maliyeti de 750 TL civarına denk geldi ancak arazide vereceği konforu gözönüne aldığımızda oldukça kabul edilebilir bence.
Araziye yarın çıkmayı planlıyorum bir aksilik olmazsa.

2017_03_27_13_12_22.jpg
2017_03_27_13_12_19.jpg
2017_03_27_13_12_13.jpg


IMG_6563.jpg

IMG_6569.jpg

IMG_6570.jpg

IMG_6571.jpg

IMG_6572.jpg

IMG_6573.jpg

IMG_6587.jpg

IMG_6589.jpg



Uzun zamandır almak istediğim Safkan tubeless enduro jantlarımı sonunda @Erdoğanlar Bisiklet 'ten aldım :) Senelerdir bu modelde gözüm vardı ama bir türlü denk gelememiştim.
Crankbrothers'ın aynı tip / görünüşte 3 modeli var
Bunlar zayıftan güçlüye doğru;

Cobalt: sert arazi sürüşleri için (kullanışsız) Standart Xc jantları.

Iodine : Enduro / All mountain için üretilen ve safkan (çember içinde delikleri olmayan) tubeless, Sert arazilerde ve enduroda kullanıma uygun model.

Opium: Direk Downhill için üretilen hem iç lastikle hem de tercihe göre tubeless olarak kullanılabilen nispeten 600/700gr daha ağır ve çok daha dayanıklı , Ayrıca Iodine'den neredeyse %50 daha pahalı, Downhill jantları, Bunun telleri genelde kırmızı oluyor :)

Ruble anahtarımı bulamadım ondan zincir biraz bol götünüyor. Zaman bulup adam akıllı monte edince yeni fotoğrafları ekler ve incelemelerimi buradan sizlerle paylaşırım.

Karşınızda Yeni "Crankbrothers Iodine 2" Jantlarıyla Yeni haline bürünen makinem :)

IMG_6635.jpg

IMG_6656.jpg


.
 
Geri