@Neil deGrasse Tyson
O zaman hayırlı uğurlu olsun hocam garanti durumunda da zaten ucuz aldım deyip geçin kendinize yüklenmeyin
Ya da aynı paralara Cube Stereo 160 HPA Race 27.5 2017'de alabilirsiniz Donanım olarak da 1/1 kafa kafaya. Marka olarak Canyondan her türlü ileri zaten
Bir değerlendirin derim.
(link)
Güncelleme
------------------
Bisikleti aldığımda en çok yükseltmek / değiştirmek istediğim parçalardan ikisi frenler ve dropper seatpost idi. Bir ara da bütçe ayarlayabilirsem eğer Fox 36 Kashima Float 2017 alabilirim.
Lastiklerim haricinde değiştirmek istediğim bir parça kalmadı sanırım
Bisikleti aldığınızda gelen parçalar yabana atılacak parçalar değiller öncelikle onu söylemek isterim. Sattığım eski frenlerim Magura MT5 ve Magura Storm Rotorlar (Set Halinde 1300 TL’ye satılıyor), Dropper Seatpost ise Cube’ün kendi logosunu taşıyan ve telli model (700 TL’ye satılıyor). Onu da 4 ay gibi bir süre kullandım ve sahibinden com’dan satışa çıkartacağım bilginiz olsun.
Frenlerimi geçen ay Avid Code R ile değiştirdikten sonra bu ay da bacak boyuma 125mm ile biraz kısa kalan (190cm boyundayım ve bacaklarım uzun) Cube’ün kendi telli dropper seatpostunu, Rockshox’un 2016 model Reverb Stealth 150mm modeliyle değiştidim.
Bu yeni modelinde eski versiyonlarda yaşanan sorunlar halledildi. Connect magic isimini verdikleri teknoloji ile hidrolik hortumunu kısaltsanız / kesseniz bile bleed yapma derdiniz olmuyor.
Ürünü kurmak bu işlerden anlayan biri için oldukça basit ve kolay 1 saat gibi bir zaman diliminde eskisini söküp, yenisini bağlayıp, ayarlayıp montajını bitirdim ortalığı topladım.
Ürünün ofseti yok taktığınız açı ve noktada kalıyor. Dolu ağırlığı 535gr cidden hafif. Geçen ay değiştirdiğim frenler de Seleborusu gibi SRAM üretimi olduğu için MatchMaker uyumlular. Tek kelepçeyle hem ön freni hem de sele borusunun tetiğini birleştirip kokpitte daha temiz bir görünüm elde ettim. Fotoğrafları ve ekleyecek olduğum yorumları ise Cumartesi binişinden sonra yollayacağım.
Güncelleme 28.01.2017
Bugün hava sıcaklığı termometrede -4 yazıyordu ama sanırım hissedilen sıcaklık -10 vardır pedallarken soğuktan ciğerlerim ve yüzüm yandı. Ellerim dondu
Sele borusunu denemek ve fotoğraflamak için tamamiyle buz tutmuş olan eymir gölüne gittim resmen hayalet göl olmuş neredeyse hiç kimse yoktu.
Binişle vesilesiyle sele borusunu daha iyi bir hizaya getirdim yükselik olarak. toplamda 8 km pedallayabildim soğuk nedeniyle. iniş ya da enduro yapamadığım için pek birşey söyleme imkanım yok.
Araziye girebilirsem hem video çekip hem de daha detaylı bilgi verme şansım olur.
Bu da bonus olarak sele borusunun çalışma esnasında çekilmiş videosu
-----------------------
01 Şubat 2017
-----------------------
Gün itibariyle hanımı da zehirledim "bana enduro / FR al diyor
"
Şimdi ona da bisiklet toplayacağız
Bu arada benim dizliklere hanım çöktüğü için kendime dizlik almak zorunda kaldım
Fotoğrafın alt kenarında görünen de bizim kedinin kuyruğu
----------------------------
Güncelleme : 04.02.2017
Bugün yedek parçanın önemini bir kez daha anladım, ormana girdikten 5 dk sonra zincirim çattt diye koptu ve yere serildi. Yanımda yedek powerlink ve zincir sökme aparatı vardı. Ormanın derinliklerinde lastiğim patlamış ve yaklaşık 6-7 km mesafeyi bisiklet elimde gitmek zorunda kalmıştım. Aldığım bu ders ile yanıma yedek malzemelerimi almıştım
Zincirimi onarım tekrar binişe devam ettim. Hava sıcaklığı haftalar sonra ilk kez eksi değerlerden +3'e çıktığı için ormandaki karlar ve buzlar erimeye başlamış bolca çamur var. Bisikletim ve ben çamurla kaplandık. 1 saat 15 dakika süren 11,6 km'lik eğlenceli bir biniş oldu. Ser kar ve buz şov yapan Schwalbe Hans Damf'ları gerçek enduro koşullarına yakın koşul ve zeminde test etme şansım oldu. Sonuç kabul edilebilir düzeyde iyiydi. Eve dönüp bisikleti temizleyip yıkadım. Yarın hava Ankara için yağmurlu görünüyor ve ben hanımla tekrar araziye gireceğim. Onun Giatn ATX bisikletinde bulunan Rubena 26x2,25 lastileri ise Schwalbe Black Smith 26x2,20 ile değiştirdim. Çamurluklarını monte ettim. Bakalım yarın arazi testinde neler olacak.
--------------------------
Güncelleme 25.02.2017
**********************
Evlilik yıldönümümüz nedeniyle hanım bana uzun zamandır yapmak istediğim bir değişikliği hediye olarak almış
Bisikleti aldığımdan beri üzerinde gelen Schwalbe Hans Damf 27 x 2,35 Lastikleri, Maxxis HighRoller II 27.5x2,40" TR EXO 3C MaxxTerra 60 Katlanır ile değiştirmek istiyordum. Çünkü daha önceki bisikletlerimde de Maxxis kullandığım için lastikle daha iyi anlaşabildiğimi düşünüyorum.
Bu model Maxxis HighRoller II'lerin en pahalısı ancak bunun nedeni barındırdığı özelliklerinden kaynaklanıyor.
Kısaca değinecek olursak
TR = Tubeless Ready ( İç Lastikle veya İç Lastiksiz Kullanım İmkanı)
Exo = Yan Duvar Koruması
3C MaxxTerra = Yumuşak 3 bileşenle, optimum tutunma ve düşük yuvarlanma ve yüzey direnci sağlıyor. Bu da yere olabildiğinde basıp akıcı şekilde ilerlemenizi sağlıyor.
60 = Bu ise TPI (threads per inch) değerini simgeliyor yani inç başına düşen doku değerini, TPI ne kadar düşükse lastik o kadar ağır ve dayanıklı oluyor. TPI ne kadar yüksekse lastik yüzeye o kadar iyi tutunuyor ama bu defa da dayanıklılığını kaybediyor. Şu şekilde örnekleyeyim 120 TPI Lastikler XC yarışlarında kullanılıyor ve genelde patlak lastikli bisikletini sırtına almış koşan yarışçılar görüyorsunuz
Bu işin optimum rakamı 55-60 oluyor piyasada isim yapmış kaliteli lastiklerde genelde bu değerleri görürsünüz.
---------------------------------------------------------------------
Lastikleri takmam için Tubeless Ready jantlarımın içine bant çekmemiz gerekiyordu, 2 kat bant çektikten sonra, tubeless siboplarını taktık. Lastiği janta oturttuk, patlak önleyici sıvıyı lastiğin içine ekleyip lastiği şişirdik. Kaçak göçek olmadığından da emin olmak için güzelce sağa sola, yukarı aşağı çevirip dinledik. sıvı ya da hava sızıntısı bulamadık. Öğlen bir aksilik yaşanmazsa ODTÜ Eymir ormanına girip bacaklarım yettiğince lastiklerimi test edeceğim ve izlenimlerimi buraya ekleyeceğim. Bu değişimin maliyetini soracak olursanız rakam bence korkunç iki lastik + kargo + gümrük + tubeless bandı ve sibopları + sıvısı derken 600 TL gibi bir rakam ödüyorsunuz. Bu rakama ben Toyota Yaris otomobilime 175/65/14 Goodyear EfficentGrip yazlık ya da UltraGrip 8 Kar lastiklerden 4 adet alıyorum
Operasyonun başından sonuna kadar desteğini esirgemeyen
@9magiko kardeşime de ayrıca teşekkürü borç bilirim.