Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yeniler icin grup setler... Yol bisikleti...

@hakan torun
DA 7900 ve DA 9000 setlerdeki metal olan her yeri titanyum olan kısımları öğrenebilir miyiz? Örneğin crankset mi? zincir mi? Fren bacakları mı? her neresi titanyum ise bize gösterebilir misin?
 
Scudo
Bu pazarda Türkiye'de Shimano'nun ezici bir üstünlüğü var. Dünyada ne durumda bilmiyorum. Sram kullanmadım. Ama 105 set ultegranın biraz ağırı derler. Hani o da başlangıç yarış için. Zaten arkadaş ta belirtmiş. Şimdi biraz maddi olanak ta işin içine giriyor. Ben bisiklete ve ekipmanlarına para harcamayı bir durduramadım. Ve ne kadar ciddi bir yere giderim kestiremediğim için 105 ideal gibi gözüküyor.
 
@amoush00 Shimano Bisiklet aksamında bilmiyorum ama Balık avı ekipmanlarında hak etmediği paralara rezil ürünler sattı.
Fiyatlarıda 500-600 ve üstü seviyesindeydi bu ürünler.
Shimano denildiğinde gözüm kapalı alışveriş yapılmayacağını çok rahat söylerim.Allahtan Bloklar ve forumlar sayesinde olumsuzluklar çok çabuk yayılıyor.
 
Tiagra dan ultegraya ardından Dura-Ace e geçmiş biri olarak aralarında elma ile armut kadar fark olduğunu çok. Net bir şekilde söyleyebilirim.

Heleki ultegra ile Dura-Ace arasında gerçekten hayret verici bir fark var. Farklar en çok. Ayakta yüklenirken yokuş larda vites geçişlerinde, viteslerdeki kararlılıkta üstüne yumuşaklıkta gizli. Fren performansına hiç ama hiç girmiyorum.
 
2.elde alım ve satan yapanlar da biraz daha fazla olabiliyor durum şu,adam sırf ultegra 6700 diye 105 5800 e tercih ediyor veya yüksek fiyat çekiyor 5800 105 set şuan eski eski ultegra 6700 ün iyileştirilmiş hali veya 5700 105 alacağına yeni tiagra 4700 serisi alınabilir mesela şuan piyasada olan sram force 2013 yılı olması lazım o zamanın red i
 
  • Beğen
Tepkiler: amoush00
@Yağız Gökmen
Bir de bu durumlar var. . ! Bu işin sonu yok arkadaş. Tipik tüket te, tüket. .!?? Bisikletine binerken mutluysan ve amacına hizmet ediyorsa sorun yok. . Ben derim ki, en az 2000 civarı alüminyum bir tiagra ile başlanır bu işe eğer ötesine ihtiyaç duyuyorsanız alın. Az paralar değil hani.. Yarışmayacak adamın ultegra, Dura ace neyine! ?? Karbon olsa ne yazar! ?? İlk önce bu bisikletin hakkını vereceksin sonra bir üste gideceksin. Sen ilerledikçe olacak. Dakikada 100 kadans ve üstünü çeviremiyorsan bence paran çoksa da alma ultegra, Dura ace. Neyse neden coştum bilmiyorum ama fikrim bu.
 
@amoush00

edit-

hem katılıyorum hem katılmıyorum claris te yeter tiagra da ama hepimizin grup setten beklentisi farklı.

hak etme mevzusuna katılmıyorum neden hak etmek için ,grup sette aynakolu esnetmemiz mi lazım ultegra dura ace alan yarışa katılmayacak birisi parayı sokağa attı diyemeyiz bu işin güvenlik mevzuda var frenaj mesafesinden başalayabilirz mesela vites geçişleri hafiflik devam eder gider

tamamen bütçe ile ilgili şeyler sesi için di2 alır görüntüsü için dura ace alır duvara asar

zaten bu işin sonu da gelmesin be abi gelirse biz napacağız :)
 
@amoush00

Bizim insanımızın karakteristik özelliğidir işine yaramasa da tabelada en iyisi hangisi ise o olsun mantığı. Profesyonel olmadan profesyonel seviye de malzemelere sahip olup kendini pro seviye de hissetmek bize özgü bir ruh hali sanırım. İşin özü, seviyoruz Millet olarak elimizdekilerle övünmeyi.
 
Yazın başında Bianchi SLR 400 Yol Bisikleti aldım tabi bi bilgim yoktu pek bisiklet hakkında. Shimano Claris setli 2x8V. Haftasonu yani dün yaptığım kazadan dolayı ruble, arka aktarıcı, kadro kulağı, zincir dağıldı. Bende gittim kendi bisikletçime dedim ki bunlar bunlar değişicek. 105 ve Tiagra için fiyat sordum. Çok ayrıntıya girmiyorum en pahalı olanları söylüyorum. Tiagra arka aktarıcı : 90 TL , 105 Arka aktarıcı : 120 TL dedi. Bütün parçaları toplayınca tiagra ve 105 arasında 70 TL civarı bi fark oluştu bende o an ki bütçeme göre Tiagra taktırdım şuan için memnunum. Viteslerde bi yumuşama, sessizlik oldu sanki veya bana öyle geliyor Psikolojik olarak.
Asıl konuya geleyim; Claris tam bir başlangıç seti yol bisikletine yeni başlayacak biri için tam alışma, bisikleti kavramak için vs. ve fiyatından dolayı çok uygun olur. Belli bir süre kullandıktan sonra benim gibi eğer kaza yapmazsa yani mecbur kalmazsa bisikleti satıp Tiagra veya 105 li bi bisiklet alabilir. Ama öncelikle bisikleti kavraması ve alışması için Claris çok uygun ve güzel bir set. (Ultegra, Dura-Ace daha önce deneme fırsatım oldu o konuya hiç girmiyorum bile :) )

Edit : Herşeyden önce bisiklet kullanıcısının şunlara bakması gerek;
Haftada - ayda kaç km bisiklet sürüyor,
Kondisyon,
Bu bisikletle amacı ne, ne olmak - yapmak istiyor.
Eğer kondisyon çok yoksa kendini geliştirmeye uğraşmıyorsa Alü kadrolu Claristen, Dura Ace'li Komple karbon bisiklete geçsin. Farkedicek olan şey sadece 2 kilometredir. Ama bir yarışçı için Tiagra, Ultegra ve Dura Ace arasındaki fark çok büyüktür
 
Baslik cok guzel ellerinize saglik

Peki yol setleri ne kadar saglam( uzun omur dayaniklilik) mtb ve kendi klasmanlarina gore?
 
Shimano 2016 modellerde özelliklede düşük seviye modellerde yenilemeye gitmiş. Yeni Tiagra aynakol görsel olarak 105'e benzemiş. Shimano'ya göre özellikle frenlerde ve vites geçişlerinde hissedilir iyileştirme yapılmış. Vites sistemi değiştirecek ya da yeni bisiklet alacak arkadaşlar 2016 yeniliklerine bir göz atsınlar. Tabi yeni modeller çıkınca özellikle eski versiyonlar indirime girebilir. Takip etmek lazım.
 
Hepsinin artisi eksisi var mesela sramdaki sti kollar cok zarif kadin bacagi gibi shimano agresif campagnolo ise balina deseni huglar ve uzun fren bacaklariyla ve bas parmagi kullanmasiyla hepsinde onde frenlere gelirsek en vasati campagnolo en basarili ise shimanodur Disli oranlarinda ise campagnolo daha spesifikken seam ve shimano kaliplari vardir mesela campagnolonun 3x11 athena seti var aynakol gorselinde en basarilisi bence sram ve hafifliktede en iyisi sram gozukuyor ayrica arka aktarici gorselinde sram bence daha basarili keske cekis sistemini hibritlesek kollar campagnolo frenler ruble zincir shimano aynakol ve arka aktarici sram olsa hadi on aktaricida microshift arsis olsun ☺☺ microshift demisken hafiflik gecis acisindan kotu degiller
 
Madem oyle ben bi siniflama yapiyim

Haci iyi basarim bi ciktikmi ortalama 25 ten asagiya dusmez min 100 km cevirir snickers yer geliriz allaha sukur para var huzur var modundaysaniz
Sram force

Baba sen beni eskiden gorcektin ama coluk cocuk falan modundaysaniz shimano 105

Ya mudur yariscimiyiz biz ya isimizi gorsun yeter hem o kadar para verilirmi bunlara modundaysaniz
Shimano tiagra

Abi bende yaris bisikletine geceyim diyorum modundaysaniz
Shimano sora

Abi be babam bu hafta para yollamadi sizde kalabilirmiyim hem pedallariz modundaysaniz shimano claris

Baba oldumu en iyisini alacan bunun hem dewamli bisikletemi binicez yahu ver bilader ordan en iyisini bakayim hawamiz olsun modundaysaniz
Shimano ultegra

Moruk ben farkliyim anladinmi bana farkli seykerle gel fazla ortalik mali olmasin modundaysaniz sram rival

Abi arabada golf neyse bundada o mercedes alcaktim golf aldim ben modundaysaniz sram apex

Yukaridekilerin hepsi biraz tebessum icin yaxilmis olup ustunuze alip alinganlik gostermeyiniz sevgiler :)
 
(link)

dünyanın en popüler forumlarından birinde bir arkadaş "bu grupset olayı nedir lo?" demiş, çok güzel bir açıklama gelmiş. onu çeviriyorum:

soru: sora,tiagra,105,ultegra,durace arasındaki fark nedir?
biliyorum soru biraz aptalca ama, yol bisikletinde ve hatta bisiklette çok yeniyim. 105, tiagra,sora,durace setleri sürekli duyuyorum. biri bana bunları arasındaki farkı söyleyebilir mi?

cevap:
sora, giriş seviyesidir. muazzam sayılmaz, fakat iş görür.
tiagra, bir üst seviyedir, fakat okadar da fark yoktur.
105, iyi grupsetlerin ilkidir. drüst olmak gerekirse, hepimizin ihtiyacı olan set aslında budur (yüzyılın tespiti. ciddiyim.)
ultegra, onun da bir üstüdür. 105ten çok az daha hafiftir, fakat vites geçişleri arasında pek bir fark olduğunu söyleyemem.
dura-ace, shimano grupsetlerinin en üst seviyesidir. ultegradan daha hafif ve vites geçişleri daha etkilidir.

demiş arkadaş, 2008'de :eek: bu yorum 2015te'de büyük oranda geçerliliğini koruyor. ekleme/düzeltme yapılması gereken tek nokta 105-ultegra arası olan yer bence. ultegra 105 arası özellikle vites performansında hissedilir derecede bir fark var. ağırlık olarak da 350 gramlık bir fark var ki bu da az değil.
 
Cok guzel bilgiler. Super...
Bisikletin kapitalizme boğulduğu bir baslik olmus. Antikapitalist ve cevreci bir eylem olan bisiklet kulturunun bu denli paraya dayali bir aktivite haline gelmesi cok uzucu.
Sunu bilin beyler, avrupadaki bisikletciler bu denli bagimli degil bu islere. Insanlar avrupada adeta "tekeri donsun yeter" modundalar. Biz burada ouww dura aceler ultegralar havalarda ucusuyor.
Ne urettik ki hayatimiz boyunca, nelerin pesinden kosuyoruz.
Tamam gelisen teknoloji sayesinde urun performanslari artiyor, agirliklar dusuyor, eyvallah, bunlarla da sinirli kalmayacak daha da gelisecek bu sektor, ama yarislara katilmayan bir kullaniciya da tiagranin otesi haramdir, bu da biyle biline...
Biz hicbir sey uretmeden hep disari bagimli kalip her sene disariya yok yere yuzlerce milyar dolar cari borc yaratan bir milletiz, sizler hala neyin pesindesiniz? Biraz silkinin de kendinize gelin.
Yerli bir firma bir urun uretse bu urune yuzlerce kulp takar bu kitle, yok agir, yok surasi soyle, burasi boyle...
Cok kotu durumdayiz. Su yollarda hiz yapan ve hepimiz icin "ölüm" tehditi olusturan arabali gencler de ayni sizler gibi performans konusunda lastiginden egsozuna ince detaylar pesinde. Kafa yapisi olarak aranizda cok fark goremiyorum kusura bakmayin.
 
Hafiflik ve yarış özelliği artıkça ömür kısalıyor. Tabi günde 150 Km 40 ortalama ile antrenman ya da yarış yapanlar ile bizler çok farklıyız.
Dura-ace tamamen karbon değildir, tamamen karbon olması için jant göbeklerine kadar karbon olmalıdır. grupsetlerde ise carbon cage olduğu modeller farklıdır. şekilde ki gibi ve bunlar genelde takımlar için modifiye edilen modellerdir.
45338 dosyayı görüntüle 45339 dosyayı görüntüle
 
Arkadaşlar merhaba,
Yol bisikletine geçmeyi düşündüğümden kendimi derin araştırmalar içine soktum. Grup setlerinden başladım araştırma işine. Yabancı bir sitede böyle bir kıyaslama gördüm. Sizce doğru mudur? Fazlası, yanlışı falan varsa değerli yorumlarınızı bekliyorum.

Forumda araştırmalarım sonucu benzer bir konu bulamadım. Önceden araştırıldı ya da tartışıldıysa affınıza sığınıyorum.

İyi akşamlar.


https://www.bisikletforum.com/dosyalar/adsiz-png.47414/?temp_hash=3374c8575f8fe76f0d008696db881207
 
@Enginkale Fotoğraf eklenirken bir hata oldu, şimdi görünüyor olması lazım.
 
Öncelikle tablo biraz eski. Campagnolo Centaur artık üretilmiyor bildiğim kadarıyla. Onun yerine Athena'da alüminyum ve karbon olmak üzere çeşitlendirme yaptılar. Üst seviye gruplara getirilen yeniliklerden sonra markalar giriş seviyelerinde de iyileştirmelere gidiyorlar. Bu yüzden güncel modeller arasında markalar arası karşılaştırma yanıltabilir ki markalar arası karşılaştırmada işin içine daha çok kişisel bakış açıları karışmakta. Tablodaki her markanın kendi modelleri içerisindeki sıralamalar ise doğru.
 
  • Beğen
Tepkiler: sspl
Geri