Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yok mu Granfondo

İstanbul da ki yarışta numarasız çok insan vardı.Kürsü vs derdiniz yoksa araya girin :D yarışın sizde.
dostum , UCI da yabanci hakemlerde var ve start oncesi tek tek kontrol ediliyor cipler start alanina alinirken sporcular ama diger GF ler icin olabililr dedigin gibi kursu hedefi yoksa ve sadece antreman icin surmek istersen.
 
  • Beğen
Tepkiler: TeamO2.cc
Scudo
dostum , UCI da yabanci hakemlerde var ve start oncesi tek tek kontrol ediliyor cipler start alanina alinirken sporcular ama diger GF ler icin olabililr dedigin gibi kursu hedefi yoksa ve sadece antreman icin surmek istersen.
Peki start alanı dışında dahil olsan mesela 😎
 
  • Hahaha
Tepkiler: a.valverde
Peki start alanı dışında dahil olsan mesela 😎
Allah korusun kazaya karışsan ve numarasız yarıştığın tespit edilse Fondo nun masraflarını tarafınızdan çıkartabilirler gibi geliyor bana. Her ne kadar kazaya karışanlar kendi sorumluluklarını almış olsalarda bu fırsatı iliklerine kadar sömürürler gibi geliyor. Haklılar mı haklılar.
 
Allah korusun kazaya karışsan ve numarasız yarıştığın tespit edilse Fondo nun masraflarını tarafınızdan çıkartabilirler gibi geliyor bana. Her ne kadar kazaya karışanlar kendi sorumluluklarını almış olsalarda bu fırsatı iliklerine kadar sömürürler gibi geliyor. Haklılar mı haklılar.
bu da baska bir detay tabii ki , dava vs acabilirler mi acaba hukuksal zeminini cok bilemiyorum cunku
 
Allah korusun kazaya karışsan ve numarasız yarıştığın tespit edilse Fondo nun masraflarını tarafınızdan çıkartabilirler gibi geliyor bana. Her ne kadar kazaya karışanlar kendi sorumluluklarını almış olsalarda bu fırsatı iliklerine kadar sömürürler gibi geliyor. Haklılar mı haklılar.
Tabi ki de bunlar gerçekler. Ama bu gerçekleri sallamayan bir kitle var ! İstanbul da ki yarışta da bunu gördüm. Hatta birisi ile de baya bir gittik.
 
(link)

katılan var mı toros keçisine, katılım son günü bugün. yarış 27 ekimde olacak
Güzel organizasyon oldu. Yarış epey zorlu tabi 22km, %8,5 ortalama eğim. Epey zorlansam da geçen yıldan 8,5 dakika daha kısa sürede 1 saat 35 dakika küsürle kategori 2. Olarak tamamladım. Yol güvenliği, CP noktaları, motorlu ekiplerin yarış boyu su ve jel desteği çok iyiydi. Eleştirecek şey arasam bulurum tabi ama arka bahçemizdeki yarışa sallamayalım şimdi fazla😀
 
Güzel organizasyon oldu. Yarış epey zorlu tabi 22km, %8,5 ortalama eğim. Epey zorlansam da geçen yıldan 8,5 dakika daha kısa sürede 1 saat 35 dakika küsürle kategori 2. Olarak tamamladım. Yol güvenliği, CP noktaları, motorlu ekiplerin yarış boyu su ve jel desteği çok iyiydi. Eleştirecek şey arasam bulurum tabi ama arka bahçemizdeki yarışa sallamayalım şimdi fazla😀
Seni tebrik ediyorum Ayhan , geçen yıldan üstüne epey koydun ve o tırmanış her babayiğidin harcı değilken kategori 2.liği harika bir sonuç , gönülden tebrik ediyorum. (gerçi stravadan da etmiştim ama fazlası göz çıkarmaz ;) )
 
Güzel organizasyon oldu. Yarış epey zorlu tabi 22km, %8,5 ortalama eğim. Epey zorlansam da geçen yıldan 8,5 dakika daha kısa sürede 1 saat 35 dakika küsürle kategori 2. Olarak tamamladım. Yol güvenliği, CP noktaları, motorlu ekiplerin yarış boyu su ve jel desteği çok iyiydi. Eleştirecek şey arasam bulurum tabi ama arka bahçemizdeki yarışa sallamayalım şimdi fazla😀

gerçekten insan üstü bi iş bu toros keçisi 22km 8.5 eğim ciddi emek gerektiriyor.🙏
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
ben de toros keçisine katıldım arkadaşın gazıyla. oysa bir hafta önce yorgun argın diz ağrısından dolayı yavaş yavaş çıkmıştım ve 4 saat sürünce kendime inancımı kaybetmiştim. mtb ile bu kadar oluyor diye bahanem hazır tabi :)) arkadaş gaza getirince yarışa katıldım ama mtb ağır kalıyor, bir de enerji alımı çok önemli. ilk defa bir jel kullandım o da mide ağrısı yaptı :) zincirim koptuğu için süpürge beni bırakıp çıktı yine toplamda 4 saate çıktım. yaklaşık 8-10 dk daha hızlı çıkmışım :))

son 5km eğimleri inanılmaz bu arada. yolu saçma sapan açmışlar, böyle eğim olamaz :)

ama yapan yapıyor. çıkanları tebrik ederim. bir arkadaşım çift amörtisörlü orbea bisiklet ile çıktı. mtb, enerji benim bahanem artık :))

anladım ki antrenmanı yanlış yapıyoruz. basabildiğim kadar basıyordum yapmam gereken kadans antrenmanlarıymış.
 
anladım ki antrenmanı yanlış yapıyoruz. basabildiğim kadar basıyordum yapmam gereken kadans antrenmanlarıymış.
Dümdüz yolda neredeyse bomboş yük altında 23-25 km/s gibi bi hızı muhafaza etmek için 90-100 civarı bi kadansa çıkıyorum mesela, 2 dakika sürmüyor bacaklarımın cayır cayır yanmaya başlaması. 2. veya 3. vitesle 10-15 km/s hızlarla tırmanabildiğim rampalarda da yine aynı şekilde, ciğerlerle nabız yerli yerinde dururken bacaklarım çeviremeyeceğim kadar yanmaya başlıyor hemen. Gerçekten kadans antrenmanı çok önemli.
 
  • Beğen
Tepkiler: profmillerson
Dümdüz yolda neredeyse bomboş yük altında 23-25 km/s gibi bi hızı muhafaza etmek için 90-100 civarı bi kadansa çıkıyorum mesela, 2 dakika sürmüyor bacaklarımın cayır cayır yanmaya başlaması. 2. veya 3. vitesle 10-15 km/s hızlarla tırmanabildiğim rampalarda da yine aynı şekilde, ciğerlerle nabız yerli yerinde dururken bacaklarım çeviremeyeceğim kadar yanmaya başlıyor hemen. Gerçekten kadans antrenmanı çok önemli.
bunu bende letape'de farkettim ya. bende genelde kendi çapımda yokuş çıkmayı severim hep. düzenli yokuş çıkınca da nabız yüksek de olsa bacaklarda güç bitmiyor mesela. düz yolda beni geçen epey bisikletçiyi hep yokuşlarda yakalamıştım letapede . birde dediğiniz gibi kadansı her daim yüksek tutmak performans için çok etkili oluyor. bisikleti yükseltmek için benim hedefim %8 eğim üzerinde kadansı 70'ten aşağı düşürmemeye çalışmak.
 
Dümdüz yolda neredeyse bomboş yük altında 23-25 km/s gibi bi hızı muhafaza etmek için 90-100 civarı bi kadansa çıkıyorum mesela, 2 dakika sürmüyor bacaklarımın cayır cayır yanmaya başlaması. 2. veya 3. vitesle 10-15 km/s hızlarla tırmanabildiğim rampalarda da yine aynı şekilde, ciğerlerle nabız yerli yerinde dururken bacaklarım çeviremeyeceğim kadar yanmaya başlıyor hemen. Gerçekten kadans antrenmanı çok önemli.
Nerede okumuştum tam aklımda değil ama Pogacar'ın kazandığı tek günlük yada etapların analizini yapmışlar ve kazandığı her yarış/etap için ortalama 92-97 kadans olduğunu görmüşler. Aynı incelemeyi Jonas içinde yapmışlar ve çıkan sonuç çok daha düşük oranlardı. Makalede, 2025 yılında kazanması ve üstünlük sağlanabilmesi için en az Pogacar kadar hatta daha fazlasını yapmalı diye belirtiyorlardı.

Tabiiki adamlar pro ve kendimizi onlar ile mukayese edemeyiz ama görünen oki, çeviren kazanıyor. Eski bir youtube videosunda yarışçılara soruyorlardı kadans mı, tork mu diye. Büyük çoğunluk kadans diyordu, şayet yorgunsam tork diyenlerde vardı.
 
genel kanı olarak kadans 80-90 arası ideal gibi duruyor en azından benim için bacaklarımın daha az yorulduğunu hissediyorum bariz fark ediliyor. tabi bu bahsettiğim endurance antrenmanlarim için geçerli zone3 üzeri çok çıkmadığımda oldukca faydasını gördüm diyebilirim.
 
Güzel organizasyon oldu. Yarış epey zorlu tabi 22km, %8,5 ortalama eğim. Epey zorlansam da geçen yıldan 8,5 dakika daha kısa sürede 1 saat 35 dakika küsürle kategori 2. Olarak tamamladım. Yol güvenliği, CP noktaları, motorlu ekiplerin yarış boyu su ve jel desteği çok iyiydi. Eleştirecek şey arasam bulurum tabi ama arka bahçemizdeki yarışa sallamayalım şimdi fazla😀
Bu sene cidden çok eğlenceli bir yarış oldu. Hatta kendi adıma uzun zamandır bu kadar keyif alarak yarıştığım bir organizasyon olmamıştı. Hem güzel çevirdik, hem de yolda cidden iyi eğlendik. Post sahibi arkadaşla da güzel bir finiş fotoğrafımız da oldu. Yıllar sonra bakıp hatırlanacak muhteşem bir anı :)

Komple masterlardan oluşan takımımız adına 4 sporcu ile katılım sağladık. Dördümüz de kendi kategorilerimizde podyum yaparak, ev sahibi avantajımızı güzel kullandık.

GNP_14.jpg

Bir de gerçekten iyi eğlendiğimizi söylemiş miydim :D

 
ben de toros keçisine katıldım arkadaşın gazıyla. oysa bir hafta önce yorgun argın diz ağrısından dolayı yavaş yavaş çıkmıştım ve 4 saat sürünce kendime inancımı kaybetmiştim. mtb ile bu kadar oluyor diye bahanem hazır tabi :)) arkadaş gaza getirince yarışa katıldım ama mtb ağır kalıyor, bir de enerji alımı çok önemli. ilk defa bir jel kullandım o da mide ağrısı yaptı :) zincirim koptuğu için süpürge beni bırakıp çıktı yine toplamda 4 saate çıktım. yaklaşık 8-10 dk daha hızlı çıkmışım :))

son 5km eğimleri inanılmaz bu arada. yolu saçma sapan açmışlar, böyle eğim olamaz :)

ama yapan yapıyor. çıkanları tebrik ederim. bir arkadaşım çift amörtisörlü orbea bisiklet ile çıktı. mtb, enerji benim bahanem artık :))

anladım ki antrenmanı yanlış yapıyoruz. basabildiğim kadar basıyordum yapmam gereken kadans antrenmanlarıymış.
Merak ediyorum, bu tarz tırmanış yarışlarında DNF oranı nasıl oluyor? Çoğunluk bitiriyor mu granfondolar gibi?
 
bunu bende letape'de farkettim ya. bende genelde kendi çapımda yokuş çıkmayı severim hep. düzenli yokuş çıkınca da nabız yüksek de olsa bacaklarda güç bitmiyor mesela. düz yolda beni geçen epey bisikletçiyi hep yokuşlarda yakalamıştım letapede . birde dediğiniz gibi kadansı her daim yüksek tutmak performans için çok etkili oluyor. bisikleti yükseltmek için benim hedefim %8 eğim üzerinde kadansı 70'ten aşağı düşürmemeye çalışmak.
Kadans antrenmanı önemli, böyle sert parkurlarda yoruldukça 70’in altına da düşebiliyorsun. Ama illa her yokuşu 90 üstünde çıkacam diye birşey de yok.

Yüksek kadans daha çok kardiyovasküler sisteme yük bindirir. Tork düşer, nabız yükselir. Yüksek nabızda sürekli gitmek çok kolay değildir. Fakat yüksek kadansın bir avantajı kaslar daha az yük altında çalıştığından toparlanması kolay olur.
Bu yüzden büyük turlarda etapları yüksek kadans ile tamamlıyor olabilmek avantajlıdır.

Düşük kadans ise yükü kardiyovasküler sistemden alıyor ve masküler sistem üzerine veriyor. Eğer yeterince güçlüysen daha düşük bir nabızda sürekli bir güç üretebiliyorsundur. Özellikle tek günlük yarışlarda kullanılması avantajlı oluyor.

Pogi’nin kadansı kardiyovasküler sistemi sağlam olduğu için hep yüksek gidebiliyor. Ama Pogi dayanıklılık ve güç için düşük kadans antrenmanları da yapıyor. Düşük kadanstan kasıt 70 altı diyebiliriz.

Önemli olan çok 70’in altında düşmeden senin iyi hissettiğin kadansı kullanman olacaktır. Bir başkası 90 üzeri gidiyor diye bakmamak lazım. Kas yapın ztn yatkın olduğun kadansı bir şekilde seçiyor.

Son olarak uzun yokuşlar sadece kadans çevirmekle olmuyor. Bunun için stabil efor göstereceğin watt antrenmanları gerekiyor. İstanbul gibi şehirlerde uzun yokuşlar olmadığı için en iyi antrenman trainerda yapılıyor. İstanbul daha çok kısa eforları çıkartacağın patlayıcı yokuşlara sahip. Gerçi granfondoların birçoğu böyle yapılı.
 
Merak ediyorum, bu tarz tırmanış yarışlarında DNF oranı nasıl oluyor? Çoğunluk bitiriyor mu granfondolar gibi?
dnf yüksek diye biliyorum. zaten son 5 km inanılmaz dik olduğu için, orada zamana yakalanan çok oluyordur. Kesin bir sayı vermek için siteye baktım 135 kişilik kayıt varken sadece 96 kişi süre içinde bitirmiş.
 
Nerede okumuştum tam aklımda değil ama Pogacar'ın kazandığı tek günlük yada etapların analizini yapmışlar ve kazandığı her yarış/etap için ortalama 92-97 kadans olduğunu görmüşler. Aynı incelemeyi Jonas içinde yapmışlar ve çıkan sonuç çok daha düşük oranlardı. Makalede, 2025 yılında kazanması ve üstünlük sağlanabilmesi için en az Pogacar kadar hatta daha fazlasını yapmalı diye belirtiyorlardı.

Tabiiki adamlar pro ve kendimizi onlar ile mukayese edemeyiz ama görünen oki, çeviren kazanıyor. Eski bir youtube videosunda yarışçılara soruyorlardı kadans mı, tork mu diye. Büyük çoğunluk kadans diyordu, şayet yorgunsam tork diyenlerde vardı.
ya semih abi- size abi dicem artık :) - pogi'yi zaten yokuşlarda izledim o kadar adam yokuşu düz yol gibi çıkıyor. diğer bisikletçiler onun hızını hadi 1 bilemedin 2 dakika yakalayabiliyorlar. sonrası patır patır düşüyorlar. adamın kadansı da doğal olarak diğerlerinden yüksek çıkıyor. hem de bayağı yüksektir dediğin gibi. adamda nasıl bir bacak, yada ne bileyim ne varsa artık, aşağı yukarı aynı antremanı yapan diğer bisikletçilere ciddi farklar atıyor, finishe 40-50 km kala solo atak yaparak kazanıyor. kendi kendine challenge yapıyor resmen. pogi'yi izlerken kendime dair çıkardığım tek sonuç " nerede sürersen sür hep yokuşlara sür" 😂 😂
 
  • Hahaha
Tepkiler: Semih Cavdar
Çeşme Granfondo yine güzel bir yarış sundu bizlere. Ben orta parkura katılmıştım, geçen seneye göre 5 km mesafe ve 125 mt yükselti farkı parkuru daha da zorlaştırdı. Bir de yeni kısa rotaya kayanlar da olunca orta parkur daha da mücadeleci oldu.

Rota güzeldi, zeytinlikler, çam ağaçları ve deniz arasında sürme imkanı sağladı. Çeşme zaten görsel zevk açısından tatmin ediyor. Yol temizdi ama önemli bir kısmı mıcırlıydı. Bazı noktalarda rüzgar sürüşü zorlaştırdı. Ayrıca geçen seneye kıyasla sanki daha sıkı bir zamanlama takibi vardı. Arkalarda sürekli süpürge aracı ensemdeydi. Ve son 4 km kala yarışı yarım saat erken bitirdikleri için mecburen DNF oldum ama yine de yarışı tamamladım kendim sürerek. Sonuçlara baktığımda pek çok kişi diskalifiye olmuş.

Yarış sonunda verilen kumruyu organizasyon firması iyi düşünmüş. 2 hafta önce bunun 2 katı para verip katıldığımız Letape yarışında %1 kıyma oranlı salçalı makarna vardı, oradan farkı görün. Bir de polyester yerine pamuklu tişört verselerdi daha da iyi olurdu.
 
Çeşme Granfondo yine güzel bir yarış sundu bizlere. Ben orta parkura katılmıştım, geçen seneye göre 5 km mesafe ve 125 mt yükselti farkı parkuru daha da zorlaştırdı. Bir de yeni kısa rotaya kayanlar da olunca orta parkur daha da mücadeleci oldu.

Rota güzeldi, zeytinlikler, çam ağaçları ve deniz arasında sürme imkanı sağladı. Çeşme zaten görsel zevk açısından tatmin ediyor. Yol temizdi ama önemli bir kısmı mıcırlıydı. Bazı noktalarda rüzgar sürüşü zorlaştırdı. Ayrıca geçen seneye kıyasla sanki daha sıkı bir zamanlama takibi vardı. Arkalarda sürekli süpürge aracı ensemdeydi. Ve son 4 km kala yarışı yarım saat erken bitirdikleri için mecburen DNF oldum ama yine de yarışı tamamladım kendim sürerek. Sonuçlara baktığımda pek çok kişi diskalifiye olmuş.

Yarış sonunda verilen kumruyu organizasyon firması iyi düşünmüş. 2 hafta önce bunun 2 katı para verip katıldığımız Letape yarışında %1 kıyma oranlı salçalı makarna vardı, oradan farkı görün. Bir de polyester yerine pamuklu tişört verselerdi daha da iyi olurdu.
Polyester tshirte bende anlam veremiyorum bisiklet yarislarinda. Kosuda anlarim kosacak bu tshirtle bu adam derim.
 
Geri