Scudo Sports

Yokuş aşağı inerken nasıl yavaşlıyorsunuz?

Yüksek teknoloji ürünü bir bisikletle (MTB, yol, vs) Ankara Cinnah caddesine (yokuşuna) ters taraftan sabah erken vakitte girdiniz. 12 vitesli sistemde zincir en küçük dişliye inmiş konumda habire bastırıyorsunuz. Yol boş, 60-70 derken giderek hızlanıyorsunuz. Sonra biraz yavaşlayayım deyip hafifçe frenlere dokunuyorsunuz. Ancak iki frenin de hidrolik arızası sebebiyle boşaldığını görüyorsunuz. Ve yokuşun sonunda yol çalışması sebebiyle bariyer var. Bisikleti nasıl durdurursunuz?
 
Scudo
70'le yokuş aşağı giderken frenlerin tutmadığını anlasam, kendimi bisikletin üstünden kaba etimin üstüne düşecek şekilde atarım. En az zarar alacağım yöntem bu olur heralde.
 
Çocukluğumun geçtiği Yalova'da kuzenimin oturduğu böyle dik bir tepe vardı. Çift amortisörlü ve mekanik disk frenli bir Bianchi bisikletim vardı. Km saati de taktırmış ve bayır aşağı ne kadar hızlı inebileceğimi test ediyordum. Tahminim 50-60 civarı bir hıza ulaşıyordum. Fren yapmaya başlayıp dua ediyordum. Fren yetmediğinde ayağımı yere kazıklıyordum. Michael jackson'ın öne eğilme hareketinden daha fazla eğime sahip bir bayırdı bayraktepe yolu. Altı da eski Bursa yolu diye geçen arabaların süratle yol aldığı gidiş geliş iki yola bağlanıyordu.

Bir keresinde bir araca neredeyse vuracaktım ki gidonu sağa kırıp yere atmıştım kendimi.

Ergenlik zamanlarında çocuklar çok başıboş bırakılmamalı 😀
 
İşe yarar mı yaramaz mı bilmiyorum ama bisikletten atlamadan veya ayağınızı ön tekere sürtmeden evvel "ha bi de şunu deneyeyim" diyebileceğiniz potansiyel bir seçenek var.
 
Fred Çakmaktaş style, basarım tabanları yere :koptum:

Baktım olmadı, sırayla motor freni, el freni, egzoz freni denerim :D
 
Son düzenleme:
Nasıl sonuçlanır bilmiyorum ama ben "umarım vites ayarsızdır" deyip zinciri en büyük dişlinin üzerinden atlatmak ve jant tellerinin üstüne düşürmek için vites koluna hızla bir kaç defa basarım. Sonuçları hakkında bilgisi olan ne biliyorsa söylesin.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
umarım vites ayarsızdır" deyip zinciri en büyük dişlinin üzerinden atlatmak ve jant tellerinin üstüne düşürmek için vites koluna hızla bir kaç defa basarım.
Maddi hasarı geçtim bisiklet tamamen kontrolden çıkıp ölümle sonuçlanacak bir kazaya bile neden olabilir.
Ayakları yere sürtüp biraz yavaşlayınca hasarı göze alıp yere yatmayı tavsiye ederim.
 
Maddi hasarı geçtim bisiklet tamamen kontrolden çıkıp ölümle sonuçlanacak bir kazaya bile neden olabilir.
Ayakları yere sürtüp biraz yavaşlayınca hasarı göze alıp yere yatmayı tavsiye ederim.
Frenlerden ve ters yola girişten başka herşeyin doğal/nizami olduğunu varsayıyoruz. Dolayısıyla ayaklar (en azından ikisi birden) durdurma kuvveti uygulayacak kadar sürtünme sağlamaz sanırım. (Yani iki ayak da yere basıyorsa o bisiklet sizin için küçüktür.) Ayrıca, bisiklet üzerinde 60/70 km cehennemi bir sürat. Sürtünmeyle nereye kadar?
Siz yavaşlıyormusunuz?
Amaç o. Hiç başıma gelmedi gerçi fakat youtube videolarında zincirin jant telleriyle rublenin arasına düşmesi sonucunda tekerleğin kilitlenebileceği söyleniyor.
 
Yüksek teknoloji ürünü bir bisikletle (MTB, yol, vs) Ankara Cinnah caddesine (yokuşuna) ters taraftan sabah erken vakitte girdiniz. 12 vitesli sistemde zincir en küçük dişliye inmiş konumda habire bastırıyorsunuz. Yol boş, 60-70 derken giderek hızlanıyorsunuz. Sonra biraz yavaşlayayım deyip hafifçe frenlere dokunuyorsunuz. Ancak iki frenin de hidrolik arızası sebebiyle boşaldığını görüyorsunuz. Ve yokuşun sonunda yol çalışması sebebiyle bariyer var. Bisikleti nasıl durdurursunuz?
Bir arkadaşım, yokuş aşağı inmeden evvel, frenler tutuyor mu diye kontrol ederdi. Cinnah caddesi yukarı yönlü tekyöndür. Bu şekilde trafik kuralını hiçe sayarak oradan inmeniz ve frenlerinizin tutmaması durumunda,% 100 siz hatalı olduğunuz için, dua ederdim başka birine zarar vermeden Hakk'ın rahmetine nail olmanız için.
 
Valla düz yolda inerken gerekirse atlarsın yere elin ayağın kıçın mıçın yüzülsün etsin o yine problem değil de, mesela Taşdelen’den Cumhuriyet köyüne inen yol olsun, Polonezköy’den Beykoz’a giden yol olsun, 70 üstü hızlarla inilen virajlı yollarda yaradana sığınmaktan başka bi çare yok ondan eminim. Zaten frenlerin tutmadığını farkettikten sonra ya karşı şeritten gelen araca ya da bariyerlere çarpana kadar düşünecek pek bi vakit de kalmayacaktır :)

Bu arada zincir jantla rublenin arasına girince düşük bi süratteyseniz tekerlek kilitlenebiliyor o başıma geldi ama yüksek süratlerde ilk bi kaç saniye az bi miktar yavaşlatsa da muhtemelen teller yamulacak veya belki kopacak ve ya aynen kaldığı yerden devam edecek ya da hoş olmayan şekilde bi düşüş/uçuş gerçekleşecektir diye düşünüyorum. Umarım bunu tecrübe etmek nasip olmaz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Bir arkadaşım, yokuş aşağı inmeden evvel, frenler tutuyor mu diye kontrol ederdi. Cinnah caddesi yukarı yönlü tekyöndür. Bu şekilde trafik kuralını hiçe sayarak oradan inmeniz ve frenlerinizin tutmaması durumunda,% 100 siz hatalı olduğunuz için, dua ederdim başka birine zarar vermeden Hakk'ın rahmetine nail olmanız için.
Tamamen varsayımsal bir olay "sabah erken vakitte" gerçekleşiyor. Siz yine de herkesin sağlığına duacı olun. Ve unutmadan, bisikleti süren ve ters yola giren sizsiniz. :)
 
Yazan varmi bilemedim ama cocukken frensiz bisikletle giderken arka tekere terligimizle basardir. Hatta terliklerimiz bu sekilde erirdi.
koltukta oturuken saga hafif donup yandan tekeri sikistirirdik. Umarim anlatabildim.
 
Motor frenini (ing. back pressure) sadece fixieciler yapabiliyor 😎

Youtube'ta Terry B'yi izliyorum. Fixed manyakları New York caddelerinde trafik kurallarını çiğneyerek sürüşler hatta yarışlar yapıyorlar. Akan trafikte yeşil yanmış ve hızlanmış araçların önüne geçebiliyorlar. Sık sık pedaldan fren yapıyorlar ve genelde arka tekeri kaydırarak enerjiyi sönümlemeye uğraşıyorlar. Tabi sönümleme yetmediğinde araçlara çarptıkları veya kafa üstü çakıldıkları da oluyor.

Şu an en yetenekli bisikletçilerin fixed'la kendini geliştirenler olduğunu söyleyebilirim. Özellikle frensiz sürüş ciddi kabiliyet gerektiriyor. Türkiye'deki temkinli sürüş değil bu arada bahsettiğim. Akan trafikte araçların arasına dalmalı, kavşakta araç önüne atlamalı falan...
 
Frenlerden ve ters yola girişten başka herşeyin doğal/nizami olduğunu varsayıyoruz. Dolayısıyla ayaklar (en azından ikisi birden) durdurma kuvveti uygulayacak kadar sürtünme sağlamaz sanırım. (Yani iki ayak da yere basıyorsa o bisiklet sizin için küçüktür.) Ayrıca, bisiklet üzerinde 60/70 km cehennemi bir sürat. Sürtünmeyle nereye kadar?

Amaç o. Hiç başıma gelmedi gerçi fakat youtube videolarında zincirin jant telleriyle rublenin arasına düşmesi sonucunda tekerleğin kilitlenebileceği söyleniyor.

hasarı göze alıp yere yatmayı tavsiye ederim.
...diye belirtmiştim. Dediğiniz hızlardan çok daha yavaşken dediğiniz zincir ve vitesin janta girip tekeri kitlemesi başıma geldi çocukken ve bir çocuk için pek hoş olmayan yaralanmalara sahip olmuştum.😌
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano
Geri