Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yokuş aşağı inerken nasıl yavaşlıyorsunuz?

merhaba,

Öncelikle kendimi tanıtayım ben meltem, 27 yaşımdayım. bir yıl önce bisiklet aldım, bi ay kadar hobi olarak sürdüm, sonra başıboş köpeklerden korktuğum için bıraktım. aradan aylar geçti istanbula taşındım.
Bisikletim Mosso Legarda 2124 v fren, hobi-spor amaçlı bisiklet sürmek istiyorum.
Haftada 2-3 kez 20 km kadar yeterli şimdilik.

En büyük korkum "acaba araçlar bana zarar verir mi?" iken başıma gelecekleri bilmiyordum.......(not trafikte hiç bisiklet kullanmadım daha önce)
4 gün once istanbul'da ilk sürüşümü gerçekleştirdim. 30 saniyede aklım çıktı, Ortaköy Palanga Caddesi kabusum oldu. İnanılmaz dik bir inişi var bence oranın eğimi %40 falan, hızım kaçtı bilmiyorum ama benim hissettiğim sanki 50km/saat falandı ama belki de 20 idi hiç bilmiyorum, bacaklarım zangır zungur titriyor, frene basıyorum sokak inliyor frenden çıkan sesle, acaba frenlerimde mi bir sorun var hiç bilmiyorum inanılmaz ses çıkarttı yani anlamadım neden, sanki fazla frene bassam da düşecek gibi olurum diye de düşündüm inanılmaz dik çünkü, indikten sonra durup 2 dk sakinleşmeye çalıştım. (nabzım 175 olmuştu not: evden çıkalı 2 dk olmadı) aslında inmem gereken mesafe 300 mt kadar, 300 mt yi atlatsam düz yola geçiyorum. öyle böyle indim o sefer ama bir daha o yoldan inmeye asla cesaretim yok. Alternatif yol aramaya başladım ve buldum ama bu sefer de hem yine inanılmaz dik bi iniş yapıcam hem de arnavut kaldırımında hem de daha uzun.. o da olmuyor.

Sonra bugün bir bisikletli gördüm sağa sola baka baka indi aşağı aynı yolu . dedim bunun bir taktiği tekniği mi var nasıl indi o kadar rahat!!!!
30 km/saat'ten hızlı bisiklet sürsem aklım çıkar gibime geliyor, araç trafiğine kapalı bir yerde belki olabilir ama öyle bir yer de yok zaten.

bisiklet sürmekten keyif alıyorum, devam etmek istiyorum ama
iniş yapma korkumu nasıl geçirebilirim? ya da daha kontrollü bir iniş için antrenman vs ne yapmalıyım yani var mı böyle bir şey, biri yardım etsin lütfen.
son çarem elimde taşıyacağım düzlüğe çıkana kadar.. o zaman da sıkılır bırakırım gibime geliyor.
yardım!

teşekkürler
Çok basit; o rotayı defalarca tekrarla, emin emin yavaş yavaş sağdan sağdan in. Sonrasında alışırsın (Kısacası; devamlı rota hakimiyeti)
 
  • Beğen
Tepkiler: İlkaycanat
Scudo
Yüklü bisiklet hiç sürmedim, ama yol bisikletiyle Sakar'ı kumpas frenle indim sıkıntı yaşamadım. Çok az fren kullandığım için de olabilir ;)
 
Malesef iyi kötü jant farketmiyor, çok uzun inişlerde v-fren pedleri jant çemberlerini çok ısıtabiliyor. Bu da patlağa neden oluyor.

Tamamen yok edemedim ama MTB bisikletimde sıkıntıyı epey azalttım. Yine de jant el değmeyecek kadar ısındığında durup kısa kısa molalar veriyorum.

İç lastiğin çemberde temas ettiği her yeri, Decathlon'da satılan dokunmuş bezden yapılmış jant şeridiyle kapladım.
Plastik şeritlere göre sıcaklığa karşı izolasyonu sanki bir tık daha iyi. (Sitesinde şu an bahsettiğim ürün yok.)

(link)
(link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: oscak41
uzun inişlerde v frenle hızlı hızlı cek bırak yöntemini uyguluyorum. Ancak sizin bisikletiniz 40-50 kilo civarı olmalı . Bu durumda dik yokuşta frene baskı artacağından bu yöntem işe yaramayabilir. belki soğutmak için su falan dökülebilir.
 
Ben de hiç bahsedilmemiş bir noktaya değineyim: Frenleme performansı ya da verimi o_O
Yüklü bisiklet, yüksek eğim, uzun süreli frenleme ihtiyacı. Bu üçü bir araya gelince elbette ısınma kaçınılmaz, fakat bisikletin o anki fren performansı yüz üzerinden kaçtı? Bisiklet tozlu muydu? Pabuçlar ve jant temiz ve tam uyum içindeyken frenleme ihtiyacınızın azalacağı kesin.
Bir diğer konuyu zaten konuşmuşsunuz, aralıksız frenleme yerine 5-10 saniye aralıklarla daha etkili frenleme :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: oscak41 ve lrfan
Bir süre önce çok eğimli olmayan bir ara sokakta yokuş aşağı gidiyorum katlanır bisikletimle. Ön arka ikisini de eşit sıka sıka indim, sağolsun belediyemiz bir yama yapmış yola, bayağı bildiğin tümsek, ön teker hafifçe tümseğe vurup üstündeki basınç azalınca yere indiği gibi mekanizma kilitlendi.

Uzun eşekte uçar gibi uçtum yola bisikletin üstünden. Neyse ki kırık sökük zayiat vermeden kazayı atlattım.

O gün bugündür yokuş inerken, hele yol biraz tümsekliyse ön frene neredeyse hiç dokunmadan iniyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kayabey
V frenin handikapı. Bahsettiğiniz şekildeki bir eğimde başka şansınız yok mecbur frenleri kullanacaksınız, bisikletin yüklü olması biraz etkiler tabiiki. Yüklü bir bisiklet ile, yüksüz bisikletin durma mesafesi farklı olur. Aynı ısınma disk frendede oluyor ancak iç lastik ile alakası olmadığından patlama gibi sorun olmuyor.
Disk frenlerde aşırı ısınmanın ne gibi olumsuz etkileri olabilir. Ben hiç tecrübe etmedim ama rotorların yamulması veya çatlaması, balataların rotoru tutmaması gibi durumlar söz konusu olablir mi?
 
Bahsettiğim yokuşta frenleri bırakmanın tek çaresi sağa çekmek. Bugüne kadar hiç başıma gelmediği için, sıcaktan iç lastiğin patlayabileceğini düşünmedim. Öyle böyle değil, janta su atsam çıss ederdi o kadar ısınmıştı.
Öyle inişler için lastiğinizin havasını azaltmanız bu durumun önüne geçecektir...
 
Ben de hiç bahsedilmemiş bir noktaya değineyim: Frenleme performansı ya da verimi o_O
Yüklü bisiklet, yüksek eğim, uzun süreli frenleme ihtiyacı. Bu üçü bir araya gelince elbette ısınma kaçınılmaz, fakat bisikletin o anki fren performansı yüz üzerinden kaçtı? Bisiklet tozlu muydu? Pabuçlar ve jant temiz ve tam uyum içindeyken frenleme ihtiyacınızın azalacağı kesin.
Bir diğer konuyu zaten konuşmuşsunuz, aralıksız frenleme yerine 5-10 saniye aralıklarla daha etkili frenleme :harika:
şu tarz aralıklı bir sıkış fazlasıyla yavaşlatıyor.

1684795569725.png
 
Disk frenlerde aşırı ısınmanın ne gibi olumsuz etkileri olabilir. Ben hiç tecrübe etmedim ama rotorların yamulması veya çatlaması, balataların rotoru tutmaması gibi durumlar söz konusu olablir mi?

1 saat boyunca aralıksız tırmandığım firketeli rotaları (Kıran, Dağpınar, Zeytin köy) aşağı yönde 20 dakikada iniyorum ve eller hep frende, herhangi bir olumsuzluk yaşamadım Shimano veya sram marka sistemlerde.

En fazla gelen ses değişiyor, ama sonrasında fiziksel bir bozukluk, değişik bir görüntüye hiç rastlamadım ne balata ne rotorda. Arka rotor 140, Ön 160 mm
 
  • Beğen
Tepkiler: kyucel ve RmzBurak
Eski turculuk dönemlerinde, önce bisikletimde uyduruk hd frenler vardı yüklü bir şekilde hc kategorisi bir rampadan iniyordum ki rampanın yarısında yanık kokusu gelmeye başladı ve frenlerin iyi tutmadığını fark ettim. Kenara çektim rotorlar mavi renge dönmüştü, bırak deymeyi yakınlaşınca sıcağı fark ediliyordu. Sonra frenleri değiştirdim. Icetech rotor ve kanallı balatalar taktım. Bir daha dokunulamayacak sıcaklığa çıktığını görmedim. Özellikle düşük kalite çelik rotorlar aşırı ısınıyor ve ısındıkça sürtünme azalarak fren performansı ciddi oranda düşüyor.
 
Çocukken kullandığım kontra fren ne rahattı yahu :) Pedalı hafif geri bastır, istersen yüz km yokuş aşağı git hiçbir yerin yorulmadan 🥰
 
Genelde ön frene yavaşça baskı uygulayarak hızımı azaltırım, aynı anda, arka frene de birkaç kez yumuşak baskıyla bas-çek yaparım, tam tersini de yapabilirsin :)
Yokuş aşağı inerken Önfrene basarsan yolun durumuna ve yokuşun dikliğine göre kayabilir ben genelde Yokuşun yarısına kadar hızlanıp yarısını geçtiğimde arka freni hafif sıkıyorum istediğim mesafeye geldiğimde eğer döneceksem ön frenle destek verip Dönüşe gelince önfreni bırakıyorum böyle yaparak Tertemiz dönüşler yakalıyorum
Yorumlarda genellikle olması gereken, yani kontrollü iniş önerileri mevcut. Lakin @mehmetsunu 'nun sorduğu, benim de merak ettiğim bir soru cevapsız kalmış.

Yüksek hıza çıkıldığında (~70km/s) önünüze beklenmeyen ve kaçma ihtimalinizin düşük olduğu bir engel çıktığında panik frenleme en etkili biçimde nasıl yapılabilir?

Yol bisikleti fren sisteminde amaçlananın durmak değil yavaşlamak olduğu malum, peki ekstrem durumlarda vücut ağırlık dengesi ve ön/arka koordinasyonu ile ani duruş mümkün olabilir mi?
Eğer asfalt gibi düz bi yolda önüme bi cisim atladığında etrafım boşsa arka fren yardımı ile sağa veya sola kaçarım en mantıklısıda bence bu
başka bi yöntemle Eğer kaçacak yerimin olmadığı ve güvenmediğim bi yoldaysam parmaklarım hep frende olur Önüme bi cisim çıktığında arka freni kitlerim eğer aşırı derecede kayıyorsam Ön freni Az sıkıdan çok sıkıya biçimde sıkarım eğer bisikletin arkası kalkarsa ön freni bırakıp tekrar basarım
(not eğer yüksek hızda koltukta otururken Ön freni kitlersem %75 Kayar düşerim Eğer pedallerın üstünde ayaktayken kitlersem Arka kalkar)
 
İki frenide aynı anda sıkıyorum ben. Güvenilir ve stabil bir frenleme oluyor benim için.
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
Yanlış dozaj sonucu arka balataların durumu ektedir:) henüz 2200 km civarında sıfır sistem takıldı. Fren kollarında hissiyat farkı var bu nedenle dozajı henüz oturtamadım 👌

*Sram force etab balata

IMG_5678.jpeg
 
Çok dik, dar ve virajlı köy yolları gibi yerlerde inerken bisiklet sürmem, inip yürütüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: oscak41
Geri