Ben agzımı da açıyorum duramayacak gibi olunca. Oda iyi şey yapıyo ona da dikkat etmek lazımaşortman önemli!
Ben agzımı da açıyorum duramayacak gibi olunca. Oda iyi şey yapıyo ona da dikkat etmek lazım
Yok yavaşlama etkisini hıssettıgıme göre çıkış kısmı daha ufak 😅Hız yüksek olunca hava akışının basıncından sistemin diğer ucundan çıkış olup ters etki yapmıyor mu?
Meltem hanım öncelikle trafiğe kapalı bir alanda çift freni aynı anda sıkmayı çalışın, ben ön %60, arkayı %40 sıkarım genelde çünkü fren anında yük ön tekerleğe biner ve arka tekerleğin yol tutuşu azalır, ben aynı zamanda motorcuyum, motoru durduran ön frendir deriz, çift tekerleklerde böyledir, ama bu kural yerler ıslak ise ve o sırada sağa veya sola dönüş yapıyorsanız geçersizdir. Siz önü %40, arkayi %60 sıkmayı deneyın başta.merhaba,
Öncelikle kendimi tanıtayım ben meltem, 27 yaşımdayım. bir yıl önce bisiklet aldım, bi ay kadar hobi olarak sürdüm, sonra başıboş köpeklerden korktuğum için bıraktım. aradan aylar geçti istanbula taşındım.
Bisikletim Mosso Legarda 2124 v fren, hobi-spor amaçlı bisiklet sürmek istiyorum.
Haftada 2-3 kez 20 km kadar yeterli şimdilik.
En büyük korkum "acaba araçlar bana zarar verir mi?" iken başıma gelecekleri bilmiyordum.......(not trafikte hiç bisiklet kullanmadım daha önce)
4 gün once istanbul'da ilk sürüşümü gerçekleştirdim. 30 saniyede aklım çıktı, Ortaköy Palanga Caddesi kabusum oldu. İnanılmaz dik bir inişi var bence oranın eğimi %40 falan, hızım kaçtı bilmiyorum ama benim hissettiğim sanki 50km/saat falandı ama belki de 20 idi hiç bilmiyorum, bacaklarım zangır zungur titriyor, frene basıyorum sokak inliyor frenden çıkan sesle, acaba frenlerimde mi bir sorun var hiç bilmiyorum inanılmaz ses çıkarttı yani anlamadım neden, sanki fazla frene bassam da düşecek gibi olurum diye de düşündüm inanılmaz dik çünkü, indikten sonra durup 2 dk sakinleşmeye çalıştım. (nabzım 175 olmuştu not: evden çıkalı 2 dk olmadı) aslında inmem gereken mesafe 300 mt kadar, 300 mt yi atlatsam düz yola geçiyorum. öyle böyle indim o sefer ama bir daha o yoldan inmeye asla cesaretim yok. Alternatif yol aramaya başladım ve buldum ama bu sefer de hem yine inanılmaz dik bi iniş yapıcam hem de arnavut kaldırımında hem de daha uzun.. o da olmuyor.
Sonra bugün bir bisikletli gördüm sağa sola baka baka indi aşağı aynı yolu . dedim bunun bir taktiği tekniği mi var nasıl indi o kadar rahat!!!!
30 km/saat'ten hızlı bisiklet sürsem aklım çıkar gibime geliyor, araç trafiğine kapalı bir yerde belki olabilir ama öyle bir yer de yok zaten.
bisiklet sürmekten keyif alıyorum, devam etmek istiyorum ama
iniş yapma korkumu nasıl geçirebilirim? ya da daha kontrollü bir iniş için antrenman vs ne yapmalıyım yani var mı böyle bir şey, biri yardım etsin lütfen.
son çarem elimde taşıyacağım düzlüğe çıkana kadar.. o zaman da sıkılır bırakırım gibime geliyor.
yardım!
teşekkürler
Venturi effect prensibine göre çıkış kısmı daha geniş olmalı. Bilim hata yapmazYok yavaşlama etkisini hıssettıgıme göre çıkış kısmı daha ufak 😅
Yaw şimdi paraşütte yavaşlatıyor ama havada asılı kalmıyoz. Uçak gemisine inen f16 gibi. pilotun ağzını açacak hali yok fanusun içinde. Bi şekilde durması lazım onundaVenturi effect prensibine göre çıkış kısmı daha geniş olmalı. Bilim hata yapmaz
Venturi prensibinde kanalın yada borunun geniş olduğu yerde akışkanın basıncı fazla hızı düşüktür. Tersi de doğrudur.
çok teşekkürler,Meltem hanım öncelikle trafiğe kapalı bir alanda çift freni aynı anda sıkmayı çalışın, ben ön %60, arkayı %40 sıkarım genelde çünkü fren anında yük ön tekerleğe biner ve arka tekerleğin yol tutuşu azalır, ben aynı zamanda motorcuyum, motoru durduran ön frendir deriz, çift tekerleklerde böyledir, ama bu kural yerler ıslak ise ve o sırada sağa veya sola dönüş yapıyorsanız geçersizdir. Siz önü %40, arkayi %60 sıkmayı deneyın başta.
Dönüş yapmıyorsaniz veya yerler ıslak değilse, dururken hep çift fren kullanın alışkanlık haline gelsin.
Bunu anlatmamın ilk sebebi düzgün fren yapmayı öğrenmeniz, böylece hem daha güvenli hem gerektiğinde daha hızlı frenleme yapabilirsiniz.
İkinci sebebi ise şimdi V frenlerde papuçlar jantı sıkarak çalıştığı için sürtünmeden dolayı ısı oluşur, ısı belli miktarın üzerine çıkarsa jant ısıyı iç
lastiğe de ilettiğinden dolayı iç lastiğin patlama riski vardır, çift frenle inerseniz yokuşu, oluşacak ısıyı iki tekere yaymış olursunuz, yine de korkmayın ben hiç rastlamadım böyle bir olaya ve olması çok çok düşük bir ihtimaldir, cift fren kullanma alışkanlığı edinirseniz riski neredeyse ortadan kaldırmış olursunuz.
Son olarak ön ve arka papuçlarınız eskiyse kaliteli bir papuçla değiştirin, ve janttan çıkan sesi kesmeniz içinde, youtubeye V fren sesi kesme gibi bir şeyler yazarsanız mutlaka yöntemler bulursunuz, benim eski bisikletimde ben deterjanlı suyla silmiştim geçmişti.
Korku insanın en büyük engelidir, bazen yapamayacağımız için değil, yapamayacağımızı düşündüğümüz için yapamayız bazı şeyleri, trafiğe kapali alanda bol pratik yapın kendinize güveniniz artsın, İyi şanslar dilerim 👍
Offff, paraşüt etkisi. Kesinlikle deneyeceğim. Artık fren balatalarım daha geç bitecek.Ben agzımı da açıyorum duramayacak gibi olunca. Oda iyi şey yapıyo ona da dikkat etmek lazım
Geçen sene benimde başıma gelmişti. İç lastik yarılmıştı artık uzun inişlerde (jant çok ısınınca) mola veriyorum.Arkadaşlar dün başıma bir olay geldi. Bisiklet tam tur yükü ile 4,5 km bir yokuştan indim. Yokuş dediysem, arabaların birinci vitesle indiği, felaket dik bir yerdi, o yüzden hem ön hem de arka frenleri sürekli sıkarak indim. Tam yokuş bitmeye 50 metre kala fıs diye bir ses, aniden arka lastik hava kaybetti. Janta dokununca elim yandı, öyle sıcaktı ki, refleks olarak elimi çektim, birkaç dakika parmağım sızladı.
İç lastiği söküp bakınca yaklaşık 1,5 cm çapında bir yarık vardı.
Sizce iç lastik sıcaktan genleşip mi patladı, başına benzer bir durum gelen arkadaş oldu mu?