Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yokuş aşağı inerken nasıl yavaşlıyorsunuz?

azar , azar , sık bırak sık bırak biraz çam havası mis mis bırak frenleri dalışa geç :)
 
Scudo
Etkili fren kullanımı (çeviri)

eğer bir yerden inerken tedirginlik yaşıyorsanız önce tedirgin olmadığınız bir hızda frenleri kontrol ederek yavaş yavaş inin. Kendinizi rahat hissettikçe biraz daha hızlı inmeye başlayabilirsiniz. Ayrıca düz ve trafiksiz bir yerde frenleri farklı şiddette ve farklı kombinasyonlarda kullanmak hem frenlerin güç kapasitesini hem de tepkilerini anlamanıza yardımcı olur. Kafanızda "şu hızdayken şu kadar fren yaparsam şu kadar zamanda durabilirim" gibi şemalar oluşmaya başlar. Bu da kendinize güveninizi arttırır. Kendinizi kasmamanız çok önemli çünkü vücudunuz yavaşlamaya çalışırken 1 birim yoruluyorsa kendinizi kasarken fazladan 5 birim yoruluyor. Ayrıca tepki veremez hale geliyorsunuz. O yüzden yavaş yavaş arttırmak en iyisi. Bu işin sonunun olmadığı unutulmamalı. 3 haneli hızlarla iniş yapanlar var.
 
Konu başlığı: Yokuş aşağı inerken nasıl yavaşlıyorsunuz?
Cevap : fren yaparak - basarak
 
  • Hahaha
Tepkiler: Cemal Ç.
Ben agzımı da açıyorum duramayacak gibi olunca. Oda iyi şey yapıyo ona da dikkat etmek lazım

Hız yüksek olunca hava akışının basıncından sistemin diğer ucundan çıkış olup ters etki yapmıyor mu?
 
Frenler eskimesin diye pek yavaşlamam😃 Ankara'daki TRT yokuşunu defalarca çıktım ama bir kere inmedim. Sırf bu yüzden 🤣
 
merhaba,

Öncelikle kendimi tanıtayım ben meltem, 27 yaşımdayım. bir yıl önce bisiklet aldım, bi ay kadar hobi olarak sürdüm, sonra başıboş köpeklerden korktuğum için bıraktım. aradan aylar geçti istanbula taşındım.
Bisikletim Mosso Legarda 2124 v fren, hobi-spor amaçlı bisiklet sürmek istiyorum.
Haftada 2-3 kez 20 km kadar yeterli şimdilik.

En büyük korkum "acaba araçlar bana zarar verir mi?" iken başıma gelecekleri bilmiyordum.......(not trafikte hiç bisiklet kullanmadım daha önce)
4 gün once istanbul'da ilk sürüşümü gerçekleştirdim. 30 saniyede aklım çıktı, Ortaköy Palanga Caddesi kabusum oldu. İnanılmaz dik bir inişi var bence oranın eğimi %40 falan, hızım kaçtı bilmiyorum ama benim hissettiğim sanki 50km/saat falandı ama belki de 20 idi hiç bilmiyorum, bacaklarım zangır zungur titriyor, frene basıyorum sokak inliyor frenden çıkan sesle, acaba frenlerimde mi bir sorun var hiç bilmiyorum inanılmaz ses çıkarttı yani anlamadım neden, sanki fazla frene bassam da düşecek gibi olurum diye de düşündüm inanılmaz dik çünkü, indikten sonra durup 2 dk sakinleşmeye çalıştım. (nabzım 175 olmuştu not: evden çıkalı 2 dk olmadı) aslında inmem gereken mesafe 300 mt kadar, 300 mt yi atlatsam düz yola geçiyorum. öyle böyle indim o sefer ama bir daha o yoldan inmeye asla cesaretim yok. Alternatif yol aramaya başladım ve buldum ama bu sefer de hem yine inanılmaz dik bi iniş yapıcam hem de arnavut kaldırımında hem de daha uzun.. o da olmuyor.

Sonra bugün bir bisikletli gördüm sağa sola baka baka indi aşağı aynı yolu . dedim bunun bir taktiği tekniği mi var nasıl indi o kadar rahat!!!!
30 km/saat'ten hızlı bisiklet sürsem aklım çıkar gibime geliyor, araç trafiğine kapalı bir yerde belki olabilir ama öyle bir yer de yok zaten.

bisiklet sürmekten keyif alıyorum, devam etmek istiyorum ama
iniş yapma korkumu nasıl geçirebilirim? ya da daha kontrollü bir iniş için antrenman vs ne yapmalıyım yani var mı böyle bir şey, biri yardım etsin lütfen.
son çarem elimde taşıyacağım düzlüğe çıkana kadar.. o zaman da sıkılır bırakırım gibime geliyor.
yardım!

teşekkürler
Meltem hanım öncelikle trafiğe kapalı bir alanda çift freni aynı anda sıkmayı çalışın, ben ön %60, arkayı %40 sıkarım genelde çünkü fren anında yük ön tekerleğe biner ve arka tekerleğin yol tutuşu azalır, ben aynı zamanda motorcuyum, motoru durduran ön frendir deriz, çift tekerleklerde böyledir, ama bu kural yerler ıslak ise ve o sırada sağa veya sola dönüş yapıyorsanız geçersizdir. Siz önü %40, arkayi %60 sıkmayı deneyın başta.
Dönüş yapmıyorsaniz veya yerler ıslak değilse, dururken hep çift fren kullanın alışkanlık haline gelsin.
Bunu anlatmamın ilk sebebi düzgün fren yapmayı öğrenmeniz, böylece hem daha güvenli hem gerektiğinde daha hızlı frenleme yapabilirsiniz.
İkinci sebebi ise şimdi V frenlerde papuçlar jantı sıkarak çalıştığı için sürtünmeden dolayı ısı oluşur, ısı belli miktarın üzerine çıkarsa jant ısıyı iç
lastiğe de ilettiğinden dolayı iç lastiğin patlama riski vardır, çift frenle inerseniz yokuşu, oluşacak ısıyı iki tekere yaymış olursunuz, yine de korkmayın ben hiç rastlamadım böyle bir olaya ve olması çok çok düşük bir ihtimaldir, cift fren kullanma alışkanlığı edinirseniz riski neredeyse ortadan kaldırmış olursunuz.
Son olarak ön ve arka papuçlarınız eskiyse kaliteli bir papuçla değiştirin, ve janttan çıkan sesi kesmeniz içinde, youtubeye V fren sesi kesme gibi bir şeyler yazarsanız mutlaka yöntemler bulursunuz, benim eski bisikletimde ben deterjanlı suyla silmiştim geçmişti.
Korku insanın en büyük engelidir, bazen yapamayacağımız için değil, yapamayacağımızı düşündüğümüz için yapamayız bazı şeyleri, trafiğe kapali alanda bol pratik yapın kendinize güveniniz artsın, İyi şanslar dilerim 👍
 
Yok yavaşlama etkisini hıssettıgıme göre çıkış kısmı daha ufak 😅
Venturi effect prensibine göre çıkış kısmı daha geniş olmalı. Bilim hata yapmaz
Venturi prensibinde kanalın yada borunun geniş olduğu yerde akışkanın basıncı fazla hızı düşüktür. Tersi de doğrudur.
 
Son düzenleme:
Venturi effect prensibine göre çıkış kısmı daha geniş olmalı. Bilim hata yapmaz
Venturi prensibinde kanalın yada borunun geniş olduğu yerde akışkanın basıncı fazla hızı düşüktür. Tersi de doğrudur.
Yaw şimdi paraşütte yavaşlatıyor ama havada asılı kalmıyoz. Uçak gemisine inen f16 gibi. pilotun ağzını açacak hali yok fanusun içinde. Bi şekilde durması lazım onunda
 
Meltem hanım öncelikle trafiğe kapalı bir alanda çift freni aynı anda sıkmayı çalışın, ben ön %60, arkayı %40 sıkarım genelde çünkü fren anında yük ön tekerleğe biner ve arka tekerleğin yol tutuşu azalır, ben aynı zamanda motorcuyum, motoru durduran ön frendir deriz, çift tekerleklerde böyledir, ama bu kural yerler ıslak ise ve o sırada sağa veya sola dönüş yapıyorsanız geçersizdir. Siz önü %40, arkayi %60 sıkmayı deneyın başta.
Dönüş yapmıyorsaniz veya yerler ıslak değilse, dururken hep çift fren kullanın alışkanlık haline gelsin.
Bunu anlatmamın ilk sebebi düzgün fren yapmayı öğrenmeniz, böylece hem daha güvenli hem gerektiğinde daha hızlı frenleme yapabilirsiniz.
İkinci sebebi ise şimdi V frenlerde papuçlar jantı sıkarak çalıştığı için sürtünmeden dolayı ısı oluşur, ısı belli miktarın üzerine çıkarsa jant ısıyı iç
lastiğe de ilettiğinden dolayı iç lastiğin patlama riski vardır, çift frenle inerseniz yokuşu, oluşacak ısıyı iki tekere yaymış olursunuz, yine de korkmayın ben hiç rastlamadım böyle bir olaya ve olması çok çok düşük bir ihtimaldir, cift fren kullanma alışkanlığı edinirseniz riski neredeyse ortadan kaldırmış olursunuz.
Son olarak ön ve arka papuçlarınız eskiyse kaliteli bir papuçla değiştirin, ve janttan çıkan sesi kesmeniz içinde, youtubeye V fren sesi kesme gibi bir şeyler yazarsanız mutlaka yöntemler bulursunuz, benim eski bisikletimde ben deterjanlı suyla silmiştim geçmişti.
Korku insanın en büyük engelidir, bazen yapamayacağımız için değil, yapamayacağımızı düşündüğümüz için yapamayız bazı şeyleri, trafiğe kapali alanda bol pratik yapın kendinize güveniniz artsın, İyi şanslar dilerim 👍
çok teşekkürler,
Yazdıklarınız çok değerli. Tavsiyelerinizi dikkate alacağım. Bisikletim yeni olduğu için pabuçlarda bir şey yoktur diye düşünüyorum, 100 km falan kullanıldı ama ben bilemiyorum tabi bir bilene danışmak lazım. Benim rotamdaki yol benim için çok eğimli ve yolun sonunda keskin viraj var+trafik yoğun ve çift yön akıyor . Güvenli şekilde nasıl fren yapılır öğrenene kadar o yoldan uzak durmam herkes için en hayırlısı.

Bugün arkadaşımın da ısrarıyla 2. sürüşümü gerçekleştirdim. Zaman ayırıp tavsiyelerde bulunan/beni yüreklendiren herkese çok teşekkür ederim.
 
Ben agzımı da açıyorum duramayacak gibi olunca. Oda iyi şey yapıyo ona da dikkat etmek lazım
Offff, paraşüt etkisi. Kesinlikle deneyeceğim. Artık fren balatalarım daha geç bitecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Arkadaşlar dün başıma bir olay geldi. Bisiklet tam tur yükü ile 4,5 km bir yokuştan indim. Yokuş dediysem, arabaların birinci vitesle indiği, felaket dik bir yerdi, o yüzden hem ön hem de arka frenleri sürekli sıkarak indim. Tam yokuş bitmeye 50 metre kala fıs diye bir ses, aniden arka lastik hava kaybetti. Janta dokununca elim yandı, öyle sıcaktı ki, refleks olarak elimi çektim, birkaç dakika parmağım sızladı.

İç lastiği söküp bakınca yaklaşık 1,5 cm çapında bir yarık vardı.

Sizce iç lastik sıcaktan genleşip mi patladı, başına benzer bir durum gelen arkadaş oldu mu?
 
Sıcaklık lastik basıncını arttırır ama bence doğrudan sıcak jantın iç lastiğe temasından oluyor. Sobaya değen balon gibi.

(link)
  1. Lastik patlamasının en yaygın nedeni diken, cam, çivi, tel vb çisimlerin dış lasitği delmesidir. Bunun için patlak önleyici sistemler kullanılabilir. (link)ler, (link) lastikler ve (link)ler çözüm olabilir. (link)lar da patlaklara karşı geliştirilmiş bir başka seçenek olabilir.
  2. Başka bir patlak nedeni (link) kullanılan bisikletlerde jantın ısınarak patlağa neden olmasıdır. Sorunun kesin çözümü kaliteli bir janttır.
  3. İç lastik sibopunun kopması da patlağa neden olabilir. Fren sırasında dış lasitiğin iç lastiğe yapışarak jant üzerinde hareket etmesi buna neden olabilir. Önlem olarak lastik hava basınçlarının yeterli olması ve iç lastik ile dış lastik arasında pudra kullanılması önerilebilir.
  4. Jant gömleği ya da bantı olarak adlandırılan akord tellerinin başlarını kapatan sistemin hataları da lastik patlamasına neden olacaktır. Hatalı ya da yıpranmış jant gömleği yenisi ile değiştirilmelidir.
  5. (link) iç lastiğin (şambrelin) jant ile dış lastik arasına sıkışarak patlamasına verilen addır. Lastikleri çok düşük basınçla kullanmak yılan ısırığına neden olabilir.
(Not: "Sorunun kesin çözümü kaliteli bir janttır" ifadesine pek katılmıyorum)
 
Bu nedenler arasına "aşırı yük" katmak da gerekir mi sizce?

Bir daha sürekli frenlere abanıp 1 kilometreden fazla sürmem. Çekerim sağa, 1-2 dakika jantın soğumasını beklerim. Geçmişte Uludağ'dan da inmiştim, orada da frenlere abandım, fakat 20-30 saniyeliğine frenleri bırakıp hızlanıyordum, demek ki o süre bile jantın soğuması için yeterliymiş.
 
Ben bu olayı (iç lastiğin sıcaktan patlaması) her güneye gittiğimde deneyimlemek istiyorum Muğla'daki Sakar geçidinde. Araba önde, ben arkada olacak şekilde. Ki lastik bir anda boşalırsa tek frene kalacağımdan bir kaza yaşamayayım, en fazla bizim arabanın arkasına çarpayım. Annem veya kardeşim o yokuşu şöför olarak inmekten korktukları için yapamadım şimdiye kadar. Forumda arabası olan bir Muğla'lı varsa bu yaz bu testi yapabiliriz.

@Arena Isınmayı azaltmak için mümkün oldukça fren yapmamak, frenleri de sert yapmakta fayda var. Toplam ağırlığın da etkisi var tabii. Ağırlık ne kadar fazla ise frene o ölçüde basmak gerekir, bu da ısınmayı arttırır.
 
Bahsettiğim yokuşta frenleri bırakmanın tek çaresi sağa çekmek. Bugüne kadar hiç başıma gelmediği için, sıcaktan iç lastiğin patlayabileceğini düşünmedim. Öyle böyle değil, janta su atsam çıss ederdi o kadar ısınmıştı.
 
iki freni değişik oranlarda sıkarak inmek en güvenlisi yani freni yaparken hızı 20kms sabitleyip inmek gibi çünkü yüksek hızda jantı kendi momentumu daha fazla olur zaten yokuş aşağı olduğu için bisiklet ekstra bir momentum sahibi olur yola göre yüksek eğimli yerlerden inerken hızınızı sabitleyin eğe trafik geçmiyorsa zikzak çizerek inin ki bu pek mümkün değil ben hidrolik fren kullanıyorum üstüne shimano'nun ıce-tech teknolojisini taşıyor fakat gene güvenip son hız inmiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Arena
Arkadaşlar dün başıma bir olay geldi. Bisiklet tam tur yükü ile 4,5 km bir yokuştan indim. Yokuş dediysem, arabaların birinci vitesle indiği, felaket dik bir yerdi, o yüzden hem ön hem de arka frenleri sürekli sıkarak indim. Tam yokuş bitmeye 50 metre kala fıs diye bir ses, aniden arka lastik hava kaybetti. Janta dokununca elim yandı, öyle sıcaktı ki, refleks olarak elimi çektim, birkaç dakika parmağım sızladı.

İç lastiği söküp bakınca yaklaşık 1,5 cm çapında bir yarık vardı.

Sizce iç lastik sıcaktan genleşip mi patladı, başına benzer bir durum gelen arkadaş oldu mu?
Geçen sene benimde başıma gelmişti. İç lastik yarılmıştı artık uzun inişlerde (jant çok ısınınca) mola veriyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Arena
V frenin handikapı. Bahsettiğiniz şekildeki bir eğimde başka şansınız yok mecbur frenleri kullanacaksınız, bisikletin yüklü olması biraz etkiler tabiiki. Yüklü bir bisiklet ile, yüksüz bisikletin durma mesafesi farklı olur. Aynı ısınma disk frendede oluyor ancak iç lastik ile alakası olmadığından patlama gibi sorun olmuyor.
 
Geri