Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yokuş aşağı inerken nasıl yavaşlıyorsunuz?


Benim de aklıma başka bir şey gelmezdi herhalde :)
 
  • Muhteşem
Tepkiler: hakano
Scudo
Üzerinde çalışılmış bir hareket bu besbelli. Bu başlığı takip edenlere emsalsiz bir acil durum frenleme seçeneği sunuyor. Teşekkürler.
 
Fixieci arkadaştan güzel bir örneği:

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Equilibrium
Bisiklet motosiklet gibidir. Özellikle yol bisikletleri. Arka frene basarsan kayarsın,ön frene basarsan şeritten çıkar takla atarsın😁🤣fren en son çaredir. Daima kaçmaya odaklan acil durumlarda sonuçta bisiklet bu her delikten sığarsın. Yada yavaşlamak zorunda kalmayacağın hızda süreceksin. En son çare ise acil frenlemek zorunda kalırsan ikisinede orantılı basarak gücü arttırrak fren yapmalısın👍
 
  • Beğen
Tepkiler: RmzBurak
Sadece taban değil, ayakkabının üstünü de kullanabiliyormuşuz. Geçen gün 500₺ verip ayakkabı tamir ettirdiğim aklıma geldi.

fren.png
 
Çoğu yer arnavut kaldırımı olduğu için zaten hızlansam uçarım, o yüzden fren sıka bıraka ilerliyorum.
 
frenlemeden ziyade yokuşun en ucundan dönmeye çalışmayında gerisi kolay. :)
 
  • Hahaha
Tepkiler: selinnur
Ecnebiler diyor ki: Hem önü hem arkayı kombine etmek ile uğraşmayın.
-Eğer sadece arkayı kullanırsan durma mesafeniz 2,5 -3 katına çıkar(Bunda hem fikiriz)
-Eğer kombine kullanırsanız bu sefer de frenleme esnasında vücut öne doğru momentum kazanıyor ve arka tekerlekler frenleme etkisine kaydadeğer katkı veremeden kilitlenir diyor.Biz öyle bir frenleme yapalım da arkayı kilitlemeyelim dersek.Ecnebiler de laf çok:'' O zaman da diyor ki madem arka kayacak duruma gelmedi;sen manetlere(Sti kollara) gerekli gücü uygulamıyorsun.'' Adamlar da iki laf var ikisi de onlarda:ssrtcbya:
-Ecnebiler:''Siz önü arkayı kombinlemek ile kafanızı yoracağınıza vücudunuzu arkaya doğru alın,fren kollarına optimum değil maximum gücü uygulayın ve bütün konsantrasyonunuzu ön frenlere yoğunlaştırın.Daha kısa mesafede durursunuz'' diyor.(Kuru zemin)
 
pazar günkü letape yarışında da iyice anladım ki istediğin kadar pro sporcu ol yokuş aşağı ne kadar hızlı inersen in işin şansa kalıyor. 4-5 tane viraj dönerken düşen, yarışı bırakan, kötü durumda yarışçı gördüm. içlerinde genç pro sürücüler de vardı, +35 üzeri amatör yarışçılar da. hiç riske etmeye gerek yok, iki frene birden asılın inerken, hız hele trafiğin aktığı yerde +40 üzeri olmasına hiç gerek yok. araba olmaz, arabadan düşen bir taş yada tahta parçası seni savurur. akan yağ seni savurur. kısacası bisiklet sürerken yaralanmak için pek çok şey var ülkemizin yollarında.
 
Ecnebiler diyor ki: Hem önü hem arkayı kombine etmek ile uğraşmayın.
-Eğer sadece arkayı kullanırsan durma mesafeniz 2,5 -3 katına çıkar(Bunda hem fikiriz)
-Eğer kombine kullanırsanız bu sefer de frenleme esnasında vücut öne doğru momentum kazanıyor ve arka tekerlekler frenleme etkisine kaydadeğer katkı veremeden kilitlenir diyor.Biz öyle bir frenleme yapalım da arkayı kilitlemeyelim dersek.Ecnebiler de laf çok:'' O zaman da diyor ki madem arka kayacak duruma gelmedi;sen manetlere(Sti kollara) gerekli gücü uygulamıyorsun.'' Adamlar da iki laf var ikisi de onlarda:ssrtcbya:
-Ecnebiler:''Siz önü arkayı kombinlemek ile kafanızı yoracağınıza vücudunuzu arkaya doğru alın,fren kollarına optimum değil maximum gücü uygulayın ve bütün konsantrasyonunuzu ön frenlere yoğunlaştırın.Daha kısa mesafede durursunuz'' diyor.(Kuru zemin)
O sırada fixieci fren yapıyordur:

IMG_3217.jpeg

:bsmagryr:
 
Ecnebiler diyor ki: Hem önü hem arkayı kombine etmek ile uğraşmayın.
-Eğer sadece arkayı kullanırsan durma mesafeniz 2,5 -3 katına çıkar(Bunda hem fikiriz)
-Eğer kombine kullanırsanız bu sefer de frenleme esnasında vücut öne doğru momentum kazanıyor ve arka tekerlekler frenleme etkisine kaydadeğer katkı veremeden kilitlenir diyor.Biz öyle bir frenleme yapalım da arkayı kilitlemeyelim dersek.Ecnebiler de laf çok:'' O zaman da diyor ki madem arka kayacak duruma gelmedi;sen manetlere(Sti kollara) gerekli gücü uygulamıyorsun.'' Adamlar da iki laf var ikisi de onlarda:ssrtcbya:
-Ecnebiler:''Siz önü arkayı kombinlemek ile kafanızı yoracağınıza vücudunuzu arkaya doğru alın,fren kollarına optimum değil maximum gücü uygulayın ve bütün konsantrasyonunuzu ön frenlere yoğunlaştırın.Daha kısa mesafede durursunuz'' diyor.(Kuru zemin)
Ecnebiler olaya tamamen motosiklet mantığı ile bakıyormuş.
Motosiklette de arka kullanılmaz ön ile frenleme yapılır. Özellikle virajlı yollarda teknik sürüş yapıyorsan.
 
Ecnebiler olaya tamamen motosiklet mantığı ile bakıyormuş.
Motosiklette de arka kullanılmaz ön ile frenleme yapılır. Özellikle virajlı yollarda teknik sürüş yapıyorsan.
Absli motsikletlerde ön frene asılsa da kilitlemiyor, bisiklette ön freni sonuna kadar asılmamak arka frenle beraber dengeli sıkmak lazım
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç DİREK
Absli motsikletlerde ön frene asılsa da kilitlemiyor, bisiklette ön freni sonuna kadar asılmamak arka frenle beraber dengeli sıkmak lazım
Böyle olunca da gerekli durdurma gücünü uygulamıyormuşuz.
 
Böyle olunca da gerekli durdurma gücünü uygulamıyormuşuz.
Bence amatör kullanıcılar için en iyisi durmak için kafa yoracak kadar hızlanmamak, ben yokuşun başından itibaren hızlanmamak için dengeli fren yapıyorum
 
Ecnebiler olaya tamamen motosiklet mantığı ile bakıyormuş.
Motosiklette de arka kullanılmaz ön ile frenleme yapılır. Özellikle virajlı yollarda teknik sürüş yapıyorsan.
Arka kullanılmaz demek çok doğru değil, ama ön fren esas frenleme amaçlarıyla kullanılıyor doğru. Yine de örneğin Honda’da çok eskilerde bile kombine fren sistemi vardı, ön sıkıyordun o kendisi bir miktar arkayı da sıkıyordu.
 
Ecnebiler olaya tamamen motosiklet mantığı ile bakıyormuş.
Motosiklette de arka kullanılmaz ön ile frenleme yapılır. Özellikle virajlı yollarda teknik sürüş yapıyorsan.
Ne kadar doğru bilmiyorum ama motorcu bi'abimiz "Arka frenle yavaşlanır, ön frenle durulur" dediydi...
 
Ne kadar doğru bilmiyorum ama motorcu bi'abimiz "Arka frenle yavaşlanır, ön frenle durulur" dediydi...
Doğru bilgi. Barkın Bayoğlu söylerdi.
Arka fren tek başına sadece rampada durduğunda işe yarıyor. Geri kalan durumlarda yavaşlatıyor.
 
Ani bir durum yoksa arka frenle hızımı korururum . Viraja geldiysem ön freni sıkarken arka freni bırakır kaymayı engellerim.

Çok ani durmam gerekirse ön arka freni beraber asılırım . Zaten durma işinin çoğunu ön fren yapacaktır dengede kalmaya çalışırım. Denge bozulursa freni sal dengeye gel tekrar sık.
 
Ecnebiler diyor ki: Hem önü hem arkayı kombine etmek ile uğraşmayın.
-Eğer sadece arkayı kullanırsan durma mesafeniz 2,5 -3 katına çıkar(Bunda hem fikiriz)
-Eğer kombine kullanırsanız bu sefer de frenleme esnasında vücut öne doğru momentum kazanıyor ve arka tekerlekler frenleme etkisine kaydadeğer katkı veremeden kilitlenir diyor.Biz öyle bir frenleme yapalım da arkayı kilitlemeyelim dersek.Ecnebiler de laf çok:'' O zaman da diyor ki madem arka kayacak duruma gelmedi;sen manetlere(Sti kollara) gerekli gücü uygulamıyorsun.'' Adamlar da iki laf var ikisi de onlarda:ssrtcbya:
-Ecnebiler:''Siz önü arkayı kombinlemek ile kafanızı yoracağınıza vücudunuzu arkaya doğru alın,fren kollarına optimum değil maximum gücü uygulayın ve bütün konsantrasyonunuzu ön frenlere yoğunlaştırın.Daha kısa mesafede durursunuz'' diyor.(Kuru zemin)
Eee, ne yapacağız? Direk akışına mı bırakalım? Yok yok en iyisi, ayağımızı arkaya koyarak durmak.😅
 
Geri