Panpa, ehliyetini nerden aldın?Frene basıyorsun panpa debriyajın solunda
O sırada fixieci fren yapıyordur:Ecnebiler diyor ki: Hem önü hem arkayı kombine etmek ile uğraşmayın.
-Eğer sadece arkayı kullanırsan durma mesafeniz 2,5 -3 katına çıkar(Bunda hem fikiriz)
-Eğer kombine kullanırsanız bu sefer de frenleme esnasında vücut öne doğru momentum kazanıyor ve arka tekerlekler frenleme etkisine kaydadeğer katkı veremeden kilitlenir diyor.Biz öyle bir frenleme yapalım da arkayı kilitlemeyelim dersek.Ecnebiler de laf çok:'' O zaman da diyor ki madem arka kayacak duruma gelmedi;sen manetlere(Sti kollara) gerekli gücü uygulamıyorsun.'' Adamlar da iki laf var ikisi de onlarda
-Ecnebiler:''Siz önü arkayı kombinlemek ile kafanızı yoracağınıza vücudunuzu arkaya doğru alın,fren kollarına optimum değil maximum gücü uygulayın ve bütün konsantrasyonunuzu ön frenlere yoğunlaştırın.Daha kısa mesafede durursunuz'' diyor.(Kuru zemin)
Ecnebiler olaya tamamen motosiklet mantığı ile bakıyormuş.Ecnebiler diyor ki: Hem önü hem arkayı kombine etmek ile uğraşmayın.
-Eğer sadece arkayı kullanırsan durma mesafeniz 2,5 -3 katına çıkar(Bunda hem fikiriz)
-Eğer kombine kullanırsanız bu sefer de frenleme esnasında vücut öne doğru momentum kazanıyor ve arka tekerlekler frenleme etkisine kaydadeğer katkı veremeden kilitlenir diyor.Biz öyle bir frenleme yapalım da arkayı kilitlemeyelim dersek.Ecnebiler de laf çok:'' O zaman da diyor ki madem arka kayacak duruma gelmedi;sen manetlere(Sti kollara) gerekli gücü uygulamıyorsun.'' Adamlar da iki laf var ikisi de onlarda
-Ecnebiler:''Siz önü arkayı kombinlemek ile kafanızı yoracağınıza vücudunuzu arkaya doğru alın,fren kollarına optimum değil maximum gücü uygulayın ve bütün konsantrasyonunuzu ön frenlere yoğunlaştırın.Daha kısa mesafede durursunuz'' diyor.(Kuru zemin)
Absli motsikletlerde ön frene asılsa da kilitlemiyor, bisiklette ön freni sonuna kadar asılmamak arka frenle beraber dengeli sıkmak lazımEcnebiler olaya tamamen motosiklet mantığı ile bakıyormuş.
Motosiklette de arka kullanılmaz ön ile frenleme yapılır. Özellikle virajlı yollarda teknik sürüş yapıyorsan.
Böyle olunca da gerekli durdurma gücünü uygulamıyormuşuz.Absli motsikletlerde ön frene asılsa da kilitlemiyor, bisiklette ön freni sonuna kadar asılmamak arka frenle beraber dengeli sıkmak lazım
Bence amatör kullanıcılar için en iyisi durmak için kafa yoracak kadar hızlanmamak, ben yokuşun başından itibaren hızlanmamak için dengeli fren yapıyorumBöyle olunca da gerekli durdurma gücünü uygulamıyormuşuz.
Arka kullanılmaz demek çok doğru değil, ama ön fren esas frenleme amaçlarıyla kullanılıyor doğru. Yine de örneğin Honda’da çok eskilerde bile kombine fren sistemi vardı, ön sıkıyordun o kendisi bir miktar arkayı da sıkıyordu.Ecnebiler olaya tamamen motosiklet mantığı ile bakıyormuş.
Motosiklette de arka kullanılmaz ön ile frenleme yapılır. Özellikle virajlı yollarda teknik sürüş yapıyorsan.
Ne kadar doğru bilmiyorum ama motorcu bi'abimiz "Arka frenle yavaşlanır, ön frenle durulur" dediydi...Ecnebiler olaya tamamen motosiklet mantığı ile bakıyormuş.
Motosiklette de arka kullanılmaz ön ile frenleme yapılır. Özellikle virajlı yollarda teknik sürüş yapıyorsan.
Doğru bilgi. Barkın Bayoğlu söylerdi.Ne kadar doğru bilmiyorum ama motorcu bi'abimiz "Arka frenle yavaşlanır, ön frenle durulur" dediydi...
Eee, ne yapacağız? Direk akışına mı bırakalım? Yok yok en iyisi, ayağımızı arkaya koyarak durmak.😅Ecnebiler diyor ki: Hem önü hem arkayı kombine etmek ile uğraşmayın.
-Eğer sadece arkayı kullanırsan durma mesafeniz 2,5 -3 katına çıkar(Bunda hem fikiriz)
-Eğer kombine kullanırsanız bu sefer de frenleme esnasında vücut öne doğru momentum kazanıyor ve arka tekerlekler frenleme etkisine kaydadeğer katkı veremeden kilitlenir diyor.Biz öyle bir frenleme yapalım da arkayı kilitlemeyelim dersek.Ecnebiler de laf çok:'' O zaman da diyor ki madem arka kayacak duruma gelmedi;sen manetlere(Sti kollara) gerekli gücü uygulamıyorsun.'' Adamlar da iki laf var ikisi de onlarda
-Ecnebiler:''Siz önü arkayı kombinlemek ile kafanızı yoracağınıza vücudunuzu arkaya doğru alın,fren kollarına optimum değil maximum gücü uygulayın ve bütün konsantrasyonunuzu ön frenlere yoğunlaştırın.Daha kısa mesafede durursunuz'' diyor.(Kuru zemin)