burhan çetin
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 23 Haziran 2011
- Mesaj
- 564
- Tepki
- 949
- Yaş
- 55
- Şehir
- BALIKESİR
- Bisiklet
- Dahon
Merhaba,katlanır bisiklet dostları.
Tekli aynakola sahip katlanır bisikletlerin en büyük sorunu bilindiği üzere yokuş performansının kötü olması.Ankara’da ufak çaplı yokuşları benim Vitesse D8 ile biraz zor da olsa tırmanabiliyordum.Ancak TRT,Dikmen ve Cinnah gibi dik yokuşlar beni oldukça zorluyordu.Birkaç bisikletçiye bisikletime ikili aynakol takıp takamayacaklarını sorduğumda ise kadronun bunun için uygun olmadığı cevabını alınca iş başa düştü.
Öncelikle 50 TL’ye 2.el FSA Vero 50x34 aynakol aldım.
Bisikletin üzerindeki 52’li aynakolu söktüm

Kadrodaki plastik parçayı söktüm.

Eski bisikletimden söktüğüm ön aktarıcının kelepçesinin bir parçasını söktüm.Kelepçenin kalan parçasının eğimini kadroya uyacak şekilde ayarladım.

İkili aynakolu taktım.

Aktarıcıyı takmayı planladığım yere koydum ,altına bir parça fon kağıdı koyarak imal etmek istediğim parça için kalıp çıkarttım.

Çatılarda kullanılan kurşun sac bir plakanın üzerine kalıbı koyarak gerekli işaretlemeleri yaptım.Böyle bir malzeme seçme sebebim ise hem malzemenin paslanmaz olması hem de kolay şekillendirilebilir olmasıydı.

Sac plakayı matkap ve eğe kullanarak şekillendirdim.Delikleri 4 mm matkap ile deldim.Bu dönüşüm için en gerekli olan parçayı bu şekilde hallettim.Zira diğer parçaların hepsi piyasada bulunabilecek cinsten.

Aktarıcıyı sac plakaya mobilya dolap kulplarında kullanılan vidalar ve gevşememesi için fiberli somunlar ile iki noktadan sabitledim.

Aktarıcının kadroya bağlanacağı yere hem kadronun çizilmemesi hem de sac plakanın dönmemesi için eski bir iç lastikten parça keserek kablo bantı ile sabitledim.

Sac plaka ile birlikte ön aktarıcıyı kadroya sabitledim.Aynı tip vida ve somun kullandım.

Yine eski bir bisikletten çıkma çevirmeli ön vites kolunu taktım.

Ayarlanabilir elciğin uzunluğunu ayarladım.

Vites telini ve dış kabloyu aktarıcıya bağladım.

Vites kablosunu diğer kablolara kablo bantı ile sabitledim.
Zinciri kestim,aynakolun büyük dişlisi 52’den 50’ye düştüğü için zinciri 2 bakla eksilttikten sonra ön aktarıcının içinden geçirerek tekrar bağladım. Son ayarlamaları yaptım ve test ettim.Şimdi de yokuşlarda yeni bir sorun baş gösterdi.Arka tekere uygulanan tork o kadar arttı ki yokuşta pedallara biraz fazla yüklenince bisikletin önü havaya kalkıyor

Bu dönüşümü kendi başına yapmak isteyen olursa; aynakol çektirmesi,matkap,eğe ve zincir kesme anahtarı gibi aletlere ihtiyaç olacaktır.Şimdiden kolay gelsin.
Tekli aynakola sahip katlanır bisikletlerin en büyük sorunu bilindiği üzere yokuş performansının kötü olması.Ankara’da ufak çaplı yokuşları benim Vitesse D8 ile biraz zor da olsa tırmanabiliyordum.Ancak TRT,Dikmen ve Cinnah gibi dik yokuşlar beni oldukça zorluyordu.Birkaç bisikletçiye bisikletime ikili aynakol takıp takamayacaklarını sorduğumda ise kadronun bunun için uygun olmadığı cevabını alınca iş başa düştü.
Öncelikle 50 TL’ye 2.el FSA Vero 50x34 aynakol aldım.
Bisikletin üzerindeki 52’li aynakolu söktüm



Kadrodaki plastik parçayı söktüm.


Eski bisikletimden söktüğüm ön aktarıcının kelepçesinin bir parçasını söktüm.Kelepçenin kalan parçasının eğimini kadroya uyacak şekilde ayarladım.


İkili aynakolu taktım.

Aktarıcıyı takmayı planladığım yere koydum ,altına bir parça fon kağıdı koyarak imal etmek istediğim parça için kalıp çıkarttım.


Çatılarda kullanılan kurşun sac bir plakanın üzerine kalıbı koyarak gerekli işaretlemeleri yaptım.Böyle bir malzeme seçme sebebim ise hem malzemenin paslanmaz olması hem de kolay şekillendirilebilir olmasıydı.

Sac plakayı matkap ve eğe kullanarak şekillendirdim.Delikleri 4 mm matkap ile deldim.Bu dönüşüm için en gerekli olan parçayı bu şekilde hallettim.Zira diğer parçaların hepsi piyasada bulunabilecek cinsten.


Aktarıcıyı sac plakaya mobilya dolap kulplarında kullanılan vidalar ve gevşememesi için fiberli somunlar ile iki noktadan sabitledim.


Aktarıcının kadroya bağlanacağı yere hem kadronun çizilmemesi hem de sac plakanın dönmemesi için eski bir iç lastikten parça keserek kablo bantı ile sabitledim.

Sac plaka ile birlikte ön aktarıcıyı kadroya sabitledim.Aynı tip vida ve somun kullandım.

Yine eski bir bisikletten çıkma çevirmeli ön vites kolunu taktım.

Ayarlanabilir elciğin uzunluğunu ayarladım.

Vites telini ve dış kabloyu aktarıcıya bağladım.



Vites kablosunu diğer kablolara kablo bantı ile sabitledim.
Zinciri kestim,aynakolun büyük dişlisi 52’den 50’ye düştüğü için zinciri 2 bakla eksilttikten sonra ön aktarıcının içinden geçirerek tekrar bağladım. Son ayarlamaları yaptım ve test ettim.Şimdi de yokuşlarda yeni bir sorun baş gösterdi.Arka tekere uygulanan tork o kadar arttı ki yokuşta pedallara biraz fazla yüklenince bisikletin önü havaya kalkıyor

Bu dönüşümü kendi başına yapmak isteyen olursa; aynakol çektirmesi,matkap,eğe ve zincir kesme anahtarı gibi aletlere ihtiyaç olacaktır.Şimdiden kolay gelsin.