yazanların hepsini okudum
))
sizde bunu okuyun
)
Dağ bisikleti kullanıyordum (ağırlıklı olarak şehir içi yollarda (hatta çoğunlukla)). Yokuş yolları seviyordum (okurken burada fon müziği canlansın aklımızda (şöyle şiir okunurken çalanlardan)) sabit çıktığım yokuşlar vardı....... ilk denemelerde 20 dk süren, zamanla sürenin 15 dakikalara kadar düştüğü (1.21 km %8.7 eğim 105 m yükselti (cinnah mesela) ........
Ve çok mutluydum...... taa ki bir gün...... bir gravel alana kadar. Aynı yokuşta sürem 10 dakikanın altına indi ve 1 ay içerisinde 7 dakikaya düştü...
şimdi korkum iyi bir yol bisikletine binerek bu yollarda gitmek çünkü 10.000 tl vermek istemiyorum çünkü param yok (burada fon müziği muzip bir müzikle değişsin)
Bide dağ bisikletim satılık
)
Anka Bikeda şuan
)))
Velhasıl kelam yokuş aynı adam aynı, bacaklarda yakın yorgunluk belirtileriyle yokuşu gravel daha hızlı çıktı. Hatta dağ bisikletimle tekrar aynı yokuşları çıkmaya gittiğimde süre hala 11 12 dakika civarı oluyor. Ve nefesim gene aynı kalp atışım aynı.
Ben mühendislik hesaplarını, sürtünme katsayısını, aero dinamik sürtünmeyi, hafifliği ağırlığı bilmem. Yokuşu bilirim yorgunluğu bilirim nabzı bilirim. Bisiklet ne kadar yol bisikletine yakınsa o kadar hızlısın. Arkadaşlar sonuçta 40 a merdiven dayamış bir arkadaşınız olarak söylüyorum iki bisiklete de torpil yapmadım gücümün yettiğince bastım.
(Bisikletler Rock Rider 540 ve Carraro Gravel g4 biri 11-36 biri 11-34 iki sinide 30 olan ayna kolda sürdüm, genelde rublede 34 30 arasında geziniyor iki bisiklette de).