Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yokuşlar hangisiyle kolay veya hızlı çıkılır? dağ, şehir, yol, katlanır.

O kadar okudum ettim, yazılanlardan benim anladığım özet olarak şu:
Standart bir sürücü, standart bir MTB, Yol, Şehir bisikletini dik bir yokuşta denerse;
MTB ile yavaş yavaş ama çok yorulmadan yokuşu tamamlar. (Ağır bisiklet, çok rahat dişli oranları).
Şehir ile MTB'ye yaklaşık benzer sürelerde ama mtb'den daha geç tamamlar. (İnce tekerin ağırlığa olumlu katkısı yetmiyor).
Yol bisikleti, diğerlerinden çok daha hafif olmasına rağmen, standart sürücünün bacak gücüne göre 1. ya da 3. tamamlar. (Hafiflik, hızlı ama zorlu dişli oranları).
 
Scudo
Abi benim iki yol bisikletim var ikisi de 50-34 ayna kol biri 11-32 diğeri 11-34 hiç zorlu dişli oranı değil ben Mtb ile daha hızlı tırmanamam bu gerçek. Erciyesin 20 km lik bir tırmanış segmenti var ilk yüzde kaç tane Mtb var merak ediyorum şimdi
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
O kadar okudum ettim, yazılanlardan benim anladığım özet olarak şu:
Standart bir sürücü, standart bir MTB, Yol, Şehir bisikletini dik bir yokuşta denerse;
MTB ile yavaş yavaş ama çok yorulmadan yokuşu tamamlar. (Ağır bisiklet, çok rahat dişli oranları).
Şehir ile MTB'ye yaklaşık benzer sürelerde ama mtb'den daha geç tamamlar. (İnce tekerin ağırlığa olumlu katkısı yetmiyor).
Yol bisikleti, diğerlerinden çok daha hafif olmasına rağmen, standart sürücünün bacak gücüne göre 1. ya da 3. tamamlar. (Hafiflik, hızlı ama zorlu dişli oranları).
Çok doğru anlamışsınız sadece yol bisikletinde zorlu dişli diye birşey yok. 50 34 Aynakol 11 32 ile heryere yorulmadan çıkarsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Çok doğru anlamışsınız sadece yol bisikletinde zorlu dişli diye birşey yok. 50 34 Aynakol 11 32 ile heryere yorulmadan çıkarsın.
Temelde katilmakla birlikte biraz idmanli olmak onkosulunu eklemek isterim. 22km ve ortalama egimi %8-9 un uzerinde olan yokuslar var ki yorulmadan çıkması pek kolay olmayabilir bacaklarda yeterli birikim yoksa.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Temelde katilmakla birlikte biraz idmanli olmak onkosulunu eklemek isterim. 22km ve ortalama egimi %8-9 un uzerinde olan yokuslar var ki yorulmadan çıkması pek kolay olmayabilir bacaklarda yeterli birikim yoksa.
34/28 olsa kondisyonsuz adamı zorlar ama 34 32 ile çıkamayan biride çok kondisyonsuz olmalı derim.
 
Çok doğru anlamışsınız sadece yol bisikletinde zorlu dişli diye birşey yok. 50 34 Aynakol 11 32 ile heryere yorulmadan çıkarsın.
O zaman bu kısmı da şöyle düzelteyim, MTB ve Şehire göre bir tık daha zorlayıcı dişli oranı diyeyim.
 
Yol bisikleti kullanan tipik biri bisikletçi için, kompakt (50/34) aynakol ve büyük ruble (32 veya 34) ile çıkamadığı yokuşu yürüyerek çıkmak MTB'den daha hızlı olabilir.
Aynen 34x34'de 40 kadans yaklaşık saatte 5km hıza denk geliyor. Yokuş yukarı yürüme hızı nedir bilmiyorum ama çok daha yavaş olmasa gerek.
 
Aynen 34x34'de 40 kadans yaklaşık saatte 5km hıza denk geliyor. Yokuş yukarı yürüme hızı nedir bilmiyorum ama çok daha yavaş olmasa gerek.
40 kadansla %10luk yokuşta yana devrilir insan😆
 
Transmisyon falan geçin abi bunları :) MTB deki dişli oranları bayırda ormanda karşına çıkan 3-5 metrelik %30 eğimi çıkmak için tasarlanmış.
Sürekli %8 lik eğimi olan 3 km bir rampa çıkmak istiyor isen; Yol piskeleti aerodinamisi ağırlığı ve sürtünmeyi en aza indirgemesi ile her açıdan önde....
1-Bacanacaklar kuvvetli olacak (Bacak yani :komik: )
2-Kilon vücuduna oranı iyi olacak (2 metrelik adamın 65 kilo olması güçlü çıkacağı anlamına gelmez)
3-Sürtünme (tadaaa evet ince lastik)
4-Aerodinami (rüzgarı hesaba katmak lazım)
5-Mühendis olmayan rampa çıkamaz o_O
6-Aşağıdaki abla nasıl çıkıyor öyle ya :ssrtcbya:
 
MTB deki dişli oranları bayırda ormanda karşına çıkan 3-5 metrelik %30 eğimi çıkmak için tasarlanmış.
Makineci arkadaşın anlamadığı da bu. Dağ bisikletinin küçük oranları yüzde onluk rampalar kolay çıkılsın diye yapılmış sanıyor. Arazide öyle eğimler çıkıyor ki yol oranlarıyla çıkmak imkansız. Yüzde 40 gibi eğimleri o oranda çıkmaya kalksanız gidonu ne kadar çekerseniz çekin arka lastik kayar. Bu yüzden momentumu koruyarak ve yüksek kuvvet nedeniyle oluşan kaymayı da önleyerek çıkmak için küçük oranlar dağ bisikletinde zorunlu.
 
Makineci arkadaşın anlamadığı da bu. Dağ bisikletinin küçük oranları yüzde onluk rampalar kolay çıkılsın diye yapılmış sanıyor. Arazide öyle eğimler çıkıyor ki yol oranlarıyla çıkmak imkansız. Yüzde 40 gibi eğimleri o oranda çıkmaya kalksanız gidonu ne kadar çekerseniz çekin arka lastik kayar. Bu yüzden momentumu koruyarak ve yüksek kuvvet nedeniyle oluşan kaymayı da önleyerek çıkmak için küçük oranlar dağ bisikletinde zorunlu.
Kesinlikle 3. viteste karda rampa çıkmaya benzer. :)
Aslında biliyor da üslubu ve anlatış biçimi çok mühendissel olduğu için böyle. Bakmayın ses etmeyen çok mühendis var aramızda :)
 
16 Şubat'tan bugüne kadar olan tüm yorumları, çayımın eşliğinde, okudum. Toplam 24 dk sürdü. Sinir, anlaşılmama, sevinç, gurur hepsini birer birer duyumsadım. Ama sonuçta herkesin hayatına kimse karışamaz. Çok saygı dolu bir forum. İyi ki var...
 

Dün işten eve donuşte bir bisikletli gruba denk geldim. Ergen bisikletliler, Beni görunce gaza gelip bir sure hızlı gitti adamın biri :) Altındaki bisiklet standart hardtail bisiklet, kalın lastik, küçük aynakollu ve büyük rubleli. Yol yokuş değil düz fakat hızlı giidebilmek için oldukça efor harcadı. Videonun sonunda pedal çevirmediğim halde hızım 35-36km/s iken, hardtailli arkadaş hızı koruyabilmek için deli gibi pedal çevirdi ve sonunda şişti ve yavaşladı. Kask aynamdan yok oldu eridi :) Yokuş olsa onu çoktan geçerdim. Kısacası dağ bisikletleri efor isterler, verimsizdir şehiriçi asfaltlarda. Rampadada verimsiz olur, gücünü kalın lastik emiyor, kadro agır on süspansiyon gereksiz ağır. Dağ bisiketinde büyük rublenin amacı dik toprak rampalarda kontrollu bir şekilde güç aktarabilmek içindir. Tıpkı 2500devir çeviren arkasında yük çeken TIR gibi.. Çok yakar, yakıtı verimsiz kullanır ama dik rampayı dengeli kararlı çıkar..
 

Dün işten eve donuşte bir bisikletli gruba denk geldim. Ergen bisikletliler, Beni görunce gaza gelip bir sure hızlı gitti adamın biri :) Altındaki bisiklet standart hardtail bisiklet, kalın lastik, küçük aynakollu ve büyük rubleli. Yol yokuş değil düz fakat hızlı giidebilmek için oldukça efor harcadı. Videonun sonunda pedal çevirmediğim halde hızım 35-36km/s iken, hardtailli arkadaş hızı koruyabilmek için deli gibi pedal çevirdi ve sonunda şişti ve yavaşladı. Kask aynamdan yok oldu eridi :) Yokuş olsa onu çoktan geçerdim. Kısacası dağ bisikletleri efor isterler, verimsizdir şehiriçi asfaltlarda. Rampadada verimsiz olur, gücünü kalın lastik emiyor, kadro agır on süspansiyon gereksiz ağır. Dağ bisiketinde büyük rublenin amacı dik toprak rampalarda kontrollu bir şekilde güç aktarabilmek içindir. Tıpkı 2500devir çeviren arkasında yük çeken TIR gibi.. Çok yakar, yakıtı verimsiz kullanır ama dik rampayı dengeli kararlı çıkar..
Dostum tırcı emmiler yazdıklarını okumasınlar sakın, yoksa bizi rüzgar manyağı yaparlar. :koptum:
 
Ceryanlı bisletle çıkılır yokuç. Ama yanınızda şaomi pavır benk olacak.
 
Herkese ii günler ben bisiklete yeni başlayacak biriyim İstanbul Maltepe de yokuşu bol dik ve yaklaşık 3 Km olan (narcity) civarı bir yerde oturuyorum yol bisikleti veya gravel tarzından birini almak istiyorum asıl merak ettiğim ruble oranı 11-32/11-34 olanlar genelde yol bisikletler graveller 11-34 hatta 11-42 rubleye sahip yeni başlayacağım çocukken kullandık bisiklet kondisyonuma suan için güvenemiyorum yaş 33 spor hep hayatım da oldu ama hemen yokuştan dolayı bisikletten soğumak istemiyorum yardım istediğim konu bütçe 4-5 bin TL başlangıç için ve graveller çok pahalı güzel mosso veya carraro yol bisikleti ile başlamalımıyım yoksa gravel alt seviyesi g0-goat1 mi almalıyım onlarında 11-34 zaten rublesi uzattım k.bakmayın öncelik yokuş çıkmak benim için fikirleriniz söylerseniz memnun olurum aynakol etkisini ne kadar önemli tam kavrayamadım o yüzden bahsetmedim hatta bildiğiniz su bisikleti alın yokuş için mantıklıdır tarzı da fikiriniz varsa daha bilgi sahibi olurum)
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Herkese ii günler ben bisiklete yeni başlayacak biriyim İstanbul Maltepe de yokuşu bol dik ve yaklaşık 3 Km olan (narcity) civarı bir yerde oturuyorum yol bisikleti veya gravel tarzından birini almak istiyorum asıl merak ettiğim ruble oranı 11-32/11-34 olanlar genelde yol bisikletler graveller 11-34 hatta 11-42 rubleye sahip yeni başlayacağım çocukken kullandık bisiklet kondisyonuma suan için güvenemiyorum yaş 33 spor hep hayatım da oldu ama hemen yokuştan dolayı bisikletten soğumak istemiyorum yardım istediğim konu bütçe 4-5 bin TL başlangıç için ve graveller çok pahalı güzel mosso veya carraro yol bisikleti ile başlamalımıyım yoksa gravel alt seviyesi g0-goat1 mi almalıyım onlarında 11-34 zaten rublesi uzattım k.bakmayın öncelik yokuş çıkmak benim için fikirleriniz söylerseniz memnun olurum aynakol etkisini ne kadar önemli tam kavrayamadım o yüzden bahsetmedim hatta bildiğiniz su bisikleti alın yokuş için mantıklıdır tarzı da fikiriniz varsa daha bilgi sahibi olurum)
Rublesine göre bisiklet bakmak yerine ileriye dönük bir bisiklet bakmanızı öneririm. Öncelikle ne tarz bir bisiklet alacağınıza karar verin. Ruble değiştirmek, bisiklet değiştirmekten kolay ve daha ucuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Geri