Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yokuşlar hangisiyle kolay veya hızlı çıkılır? dağ, şehir, yol, katlanır.

@Cotyoran52 Lastiklerin sürtünme dirençleri ve aerodinami gibi faktörler var göz ardı ettiğiniz. Yol bisikletleri arasında bile çok ciddi farklar yaratan şeyler bunlar. Kaldı ki rakibi dağ bisikleti. Her iki bisikleti de aktif olarak kullanan biri olarak söyleyebilirim ki eğer yol bisikletinin dişlileri yokuş çıkmaya uygunsa, dağ bisikletini yokuşta her türlü dövüyor. Daha az yoruyor.
 
Scudo
@Cotyoran52 Lastiklerin sürtünme dirençleri ve aerodinami gibi faktörler var göz ardı ettiğiniz. Yol bisikletleri arasında bile çok ciddi farklar yaratan şeyler bunlar. Kaldı ki rakibi dağ bisikleti. Her iki bisikleti de aktif olarak kullanan biri olarak söyleyebilirim ki eğer yol bisikletinin dişlileri yokuş çıkmaya uygunsa, dağ bisikletini yokuşta her türlü dövüyor. Daha az yoruyor.

Ben kıyaslamayı bazı ideal şartlar için yaptım ve daha çok transmisyon kısmını inceledim. Elbette bunu etkileyen birçok faktör var. Aerodinamik dediğiniz kısmın çok öyle ahım şahım etkileyeceğini de sanmam. Dik rampalara çıktığınız hızlar belli, havanın size mak. oluşturabileceği direnç sizin yüzey alanınız ve kullandığınız hızla doğru orantılıdır. Rampa çıkarken yol bisikletinin yüzey alanı bir miktar daha az olmasına rağmen yüksek hızlar olmadığından aerodinamik direnç neredeyse çok azdır her iki bisikler için de. Aerodinamik direnç daha çok hız yapıldığında size engel olan bir meseledir ki yol bisikletlilerini daha çok bağlar yarış esnasında. Lastik sürtünmesi konusu ise yine hız yapıldığında yol bisikletini öne geçirebilecek meselelerden biridir.
 
  • Beğen
Tepkiler: _Madmexx _
Konu eğlenmekse fark etmez herkes sevdiğine varsın.
Güçlüyüm basarım hızlıda çıkarın KOM bile olurum diyorsan yol.
Sakin olalım ağır ağır çıkalım bu merdivenleri diyorsan dağ (en azından maşayı kilitleyelim)
Ama ikisi birden olsun hem yorulmayalım hem hızlı çıkalım diyorsan E L E K T R İ K L İ B İ S İK L E T
 
Konu eğlenmekse fark etmez herkes sevdiğine varsın.
Güçlüyüm basarım hızlıda çıkarın KOM bile olurum diyorsan yol.
Sakin olalım ağır ağır çıkalım bu merdivenleri diyorsan dağ (en azından maşayı kilitleyelim)
Ama ikisi birden olsun hem yorulmayalım hem hızlı çıkalım diyorsan E L E K T R İ K L İ B İ S İK L E T

Bacak kaslarınız gerçekten güçlüyse tabi yol bisikleti öne geçer. Ama orta halli yarışlara vs. alışkın olmayan biriyseniz dağ bisikleti sizi yavaş yavaş sakin sakin çıkarır ve bu arada manzaranın keyfine vardırır. Ben hız amacı olmayan herkese mtb veya şehir bisikleti öneriyorum ama son zamanlarda MTB'ye yakınım bazı sebeplerden dolayı :)
 
motor güçlüyse her türlü yol bisikleti bence yavaş rahat rahat çıkayım derseniz dağ bisikleti elektrikli bisiklet kusura bakmayın ama bence tembel işi :)
 
motor güçlüyse her türlü yol bisikleti bence yavaş rahat rahat çıkayım derseniz dağ bisikleti elektrikli bisiklet kusura bakmayın ama bence tembel işi :)
Ama bacaklar güçlü diye de rampaları yol bisikletiyle 5. viteste falan çıkmaya kalkmayı da önermem. Bacak ne kadar zorlanıyorsa zincir o derece zorlanıyor kuvvet aktarımında. Zincir ömrünü olumsuz etkileyebilir. Her zaman en küçük viteste rampalar çıkılmaya çalışılmalıdır. Bisiklet ne kadar pahali olsa da bir mekanik neticede. Yıpranma ömürleri nasıl kullandığınızla direkt alakalı...
 
@Cotyoran52 bence tırmanışlarda vites değiştirilmediği sürece zincir çok da etkilenmiyor ama bacaklarda eklemlerde nasıl bir hasar bırakır orasını bilemeyeceğim
 
@Cotyoran52 bence tırmanışlarda vites değiştirilmediği sürece zincir çok da etkilenmiyor ama bacaklarda eklemlerde nasıl bir hasar bırakır orasını bilemeyeceğim
Anlatmaya çalıştığım fiziksel bir durum. Vites ne kadar yüksek olursa arka lastik dişlileri zincire daha fazla kuvvet bindirir, bu sizin nasıl hissettiğinizle alakalı bir durum değil fiziksel bir gerçeklik. Zincir ne kadar kuvvete maruz kalırsa ömrü düşmeye başlar. (Metal yorulması) O yüzden otomobili, bisikleti doğru viteslerde doğru kullanım alanlarında kullanılması şarttır diyorum :)
 
1. ağırlık, 2. lastik kalınlığı. Gerisi performans. Kendi deneyimlerimden bunun bisikletle alakalı olduğunu düşünmüyorum. Yol, gravel ve mtb deneyimlerimde en iyi performansı yol ile aldım ama kullandığım yol bisikleti diğerlerine göre oldukça üst segment ve de yol bisikletine alışkanlığım var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Hibritler ikisinin ortasında olduğu için şehirlerde tercih edilmesi gereken bir tür gibi duruyor. Hem dağ ın konforu hem şehirin hızı.
 
1. ağırlık, 2. lastik kalınlığı. Gerisi performans. Kendi deneyimlerimden bunun bisikletle alakalı olduğunu düşünmüyorum. Yol, gravel ve mtb deneyimlerimde en iyi performansı yol ile aldım ama kullandığım yol bisikleti diğerlerine göre oldukça üst segment ve de yol bisikletine alışkanlığım var.

Transmisyon falan hep yalan yani, süs amaçlı konulmuş aktarım şeyleri, peki :D
 
Transmisyon falan hep yalan yani, süs amaçlı konulmuş aktarım şeyleri, peki :D

Bisiklette motor mu vardı ya bizim haberimiz yok, transmisyon falan. Çeki borusu uzunluğu ve bb yükseklikleri olmasın o. Kaç beygir güç üretiyorsunuz ki bunun uygulamadaki farkına varabiliyorsunuz. 53/39 - 12/25 diş kombinasyonu kullanarak rampa çıkan biri olarak bile 1 beygir gücü en fazla 25 saniye sürdürebiliyorum. Peki öyleyse motorunuza kuvvet :koptum:
 
Bisiklette motor mu vardı ya bizim haberimiz yok, transmisyon falan. Çeki borusu uzunluğu ve bb yükseklikleri olmasın o. Kaç beygir güç üretiyorsunuz ki bunun uygulamadaki farkına varabiliyorsunuz. 53/39 - 12/25 diş kombinasyonu kullanarak rampa çıkan biri olarak bile 1 beygir gücü en fazla 25 saniye sürdürebiliyorum. Peki öyleyse motorunuza kuvvet :koptum:

Hocam olayın fiziksel/mühendislik detayını anlattım birkaç satır yukarıda, bir de transmisyonun kelime manasına bir bakın size zahmet. Motorla falan hiçbir alakası yok size yazdığım şeyin lütfen okuyun birkaç satır yukarıda hemen... Bisikletle alakalı değil demiş ya asgashagha
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
Aerodinamik dediğiniz kısmın çok öyle ahım şahım etkileyeceğini de sanmam.
Yokuşa göre değişir, asfalttaki yokuşların büyük çoğunluğunda aerodinamik etki önemli. Bisiklet güç modellerini araştırmanızı öneririm. Ayrıca biyomekanik özellikler de etkiliyor, örneğin gövde daha dik olunca daha rahat nefes alabilme, kalça açısı vs. farkediyor.
 
@Cotyoran52 Ne kadar bir yol bisikleti tecrübeniz oldu acaba?
Mühendislik açıdan (?) yaklaşırken o kadar çok değişkeni yok veya önemsiz saymışsınız ki, hesap kitap yerine tecrübenizi kullandınız diye düşünüyorum.
 
Yokuşa göre değişir, asfalttaki yokuşların büyük çoğunluğunda aerodinamik etki önemli. Bisiklet güç modellerini araştırmanızı öneririm. Ayrıca biyomekanik özellikler de etkiliyor, örneğin gövde daha dik olunca daha rahat nefes alabilme, kalça açısı vs. farkediyor.

Yüksek hız olmadığında aerodinamik açıdan yüzey alanının fazla veya az olması çok önemli değildir. (Bu dediğim dik yokuşlarda geçerli demiştim zaten) Örneğin bir tofaşı ve ferrariyi 10 km/h hızla çok benzer verim alırsınız aerodinamik yüzey kalitesi bakımından. Biyomekanik özellikler kişisel bir durum, ben bisikleti kendi uzmanlığım çerçevesinde bisikletin tasarım unsurları açısından değerlendirdim. O başka bir tartışmanın konusu olabilir.
 
Ben kıyaslamayı bazı ideal şartlar için yaptım ve daha çok transmisyon kısmını inceledim. Elbette bunu etkileyen birçok faktör var. Aerodinamik dediğiniz kısmın çok öyle ahım şahım etkileyeceğini de sanmam. Dik rampalara çıktığınız hızlar belli, havanın size mak. oluşturabileceği direnç sizin yüzey alanınız ve kullandığınız hızla doğru orantılıdır. Rampa çıkarken yol bisikletinin yüzey alanı bir miktar daha az olmasına rağmen yüksek hızlar olmadığından aerodinamik direnç neredeyse çok azdır her iki bisikler için de. Aerodinamik direnç daha çok hız yapıldığında size engel olan bir meseledir ki yol bisikletlilerini daha çok bağlar yarış esnasında. Lastik sürtünmesi konusu ise yine hız yapıldığında yol bisikletini öne geçirebilecek meselelerden biridir.
Hocam aeroyu fazla mı hafife alıyorsunuz acaba? Şahsen 20km hızla bile dağ ve şehir bisikleti arasındaki farkı gördüm. Dağ bisikletiyle giderken arkamda paraşüt varmış gibi hissettim. Diğer bir konu da büyük dişlileri öne geçiren bir etken olarak saymışsınız ama katılmıyorum. 24-34-44 aynakola 11-34 kaset dağ bisikletleri var. "Kimse kullanmıyor ki o oranları alo!!" diyesim geliyor benim. Biliyorsunuz düşmeden gidebileceğiniz minimum bir hız var...
 
Yüksek hız olmadığında aerodinamik açıdan yüzey alanının fazla veya az olması çok önemli değildir. (Bu dediğim dik yokuşlarda geçerli demiştim zaten) Örneğin bir tofaşı ve ferrariyi 10 km/h hızla çok benzer verim alırsınız aerodinamik yüzey kalitesi bakımından. Biyomekanik özellikler kişisel bir durum, ben bisikleti kendi uzmanlığım çerçevesinde bisikletin tasarım unsurları açısından değerlendirdim. O başka bir tartışmanın konusu olabilir.
(link)
75 kg sürücü, 10 kg bisiklet yüzde beşlik yokuşu 300 W ile çıkarken 36W aerodinamik kayıp var. Tekerleklerin sürtünme direncinin nerdeyse iki katı. Yarıya indirsek 18W kazanç. Önemsiz mi? Bence değil. Sürücüyü daha hafif seçseydim daha da büyük bir etkisi olacaktı yerçekiminin etkisine göre. Yüzde 5, 6 gibi yokuşlarda aero ihmal edilemeyecek kadar önemli. Varsayımlarınızda çok fazla bağımsız değişkeni ihmal etmişsiniz.
 
@Cotyoran52 Ne kadar bir yol bisikleti tecrübeniz oldu acaba?
Mühendislik açıdan (?) yaklaşırken o kadar çok değişkeni yok veya önemsiz saymışsınız ki, hesap kitap yerine tecrübenizi kullandınız diye düşünüyorum.
Bak güzel kardeşim benim yol bisikleti kullanmış olmam veya olmamam çok önemli değil burada. Yol bisikleti denilen şey bisikletin ultra gelişmiş formu falan değil bir kere bunu silin kafanızdan. Yol bisikleti de diğer bisikletlerdeki gibi aynı vites yapısına, aynı kadro yapısına ve aynı teker tasarımına sahiptir. (İki tekerlekli bir tür bazında değerlendiriyorum.) Ben olaya uzmanlık çerçevemden yani bisiklet transmisyonlarını daha detaylı incelemek için bazı faktörleri yok saydım ki kıyaslama daha net olabilsin. Mühendislikte iki kategoriyi kıyaslarken bazı şeyleri ihmal edersiniz ki hangi bakımdan hangi fonksiyon daha üstün anlayabilirsiniz. Bazı değişkenleri yok etmesek bu kıyaslama kime göre neye göre durumuna döner. Biri der benim bacaklar daha güçlü daha performanslı çıkıyorum (Ki yukarıda bazı arkadaşlar hemen atlamış), kimi der benim lastik kış şartlarında daha iyi yol tutuyor ben anasını ağlatıyorum. Kıyaslamayı transmisyon çerçevesinde yaptım ve iki bisikletten MTB bisikletin yavaş yavaş ama daha kolay pedal devirleriyle çıkabileceğini söylemeye çalıştım. Tabiki aerodinamik, yol kalitesi, kadro geometrisi, kişinin performansı, süspansiyon durumu, ağırlık vs. etkili olur. Ben bunların hepsini hesaba katamam, böyle bir hesap yöntemi de zaten doğru değil. Aerodinamik açıdan ise yol bisikletlerinin hız yaptığı koşullarda daha avantajlı gördüğümü söyledim, ama rampada ne kadar hız yaparsınız :) .
Hocam aeroyu fazla mı hafife alıyorsunuz acaba? Şahsen 20km hızla bile dağ ve şehir bisikleti arasındaki farkı gördüm. Dağ bisikletiyle giderken arkamda paraşüt varmış gibi hissettim. Diğer bir konu da büyük dişlileri öne geçiren bir etken olarak saymışsınız ama katılmıyorum. 24-34-44 aynakola 11-34 kaset dağ bisikletleri var. "Kimse kullanmıyor ki o oranları alo!!" diyesim geliyor benim. Biliyorsunuz düşmeden gidebileceğiniz minimum bir hız var...

Değerli dostum, yukarıdaki yorumlarımda yavaş bir hız için dağ bisikletinin avantajlı olduğundan bahsettim, çekiş durumundan bahsettim. Ben hızlı harala gürele bir çıkıştan bahsetmiyorum (20 km/h rampa çıkışı için fazla bir hız yaklaşık 15 derecelik bir eğim için). Diş oranlarına gelirsek tabiki arka lastikte dişi büyütürsek çekiş aynı oranda artıyor ama bunu bisikletin ilerlemesini de engellemeyecek bir yarıçapa tasarımcılar adapte eder. Yoksa arkaya traktör lastiği gibi lastik takıp dişi de aynı oranda artırırsak çekiş muntazam olur fakat hızınız kaplumbağaya benzer :) )
 
  • Beğen
Tepkiler: schowalye
Geri