Cotyoran52
An Engineer Cyclist
- Kayıt
- 4 Şubat 2021
- Mesaj
- 428
- Tepki
- 1.517
- Şehir
- Ankara - Ordu
- İsim
- Kotyoralı
- Başlangıç
- 2000—01
- Bisiklet
- b'Twin
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
(link)
75 kg sürücü, 10 kg bisiklet yüzde beşlik yokuşu 300 W ile çıkarken 36W aerodinamik kayıp var. Tekerleklerin sürtünme direncinin nerdeyse iki katı. Yarıya indirsek 18W kazanç. Önemsiz mi? Bence değil. Sürücüyü daha hafif seçseydim daha da büyük bir etkisi olacaktı yerçekiminin etkisine göre. Yüzde 5, 6 gibi yokuşlarda aero ihmal edilemeyecek kadar önemli. Varsayımlarınızda çok fazla bağımsız değişkeni ihmal etmişsiniz.
Aerodinamiği hafife falan almıyorum. Hava direncinin araçlarda iki temel faktöre dayandığını söylüyorum; biri yüzey alanı diğeri havaya karşı ilerlediğiniz hız. Hız az olduğunda yüzey alanının ahım şahım olumsuz bir etkisi olmayacaktır. (Güç kayıplarınızı neye göre hesapladınız onu yorumda belirtirseniz bu arada) Tekrar söylüyorum ihmal ettiğim şeyleri tranmisyon karşılaştırması için yaptım. Ben genel MTB çok daha iyidir demedim. Transmisyon açısından karşılaştırıldığında daha az pedal kuvvetiyle, daha yavaş çıkarsınız bunu anlatmaya çalışıyorum dünden beri.
Emin ol senin, benim düz yolda yapamadığımız hızları rampada yapıyorlar. Biraz bisiklet yarışları izlemeni tavsiye ederim
Dostum konu rampada ne kadar hız yapılabileceği değil, konu bisikletlerin rampada çekiş performansı Yukarıdaki mesajları incele.