Scudo Sports

Yol Bisikleti; Aero mu Tırmanış mı?

Bazı yanlışları tartışılmaz doğru olarak kabul edip size mantıklı öneriler sunmaya çalışan üyelerin söylediklerine karşı çıkıyorsunuz.

Hayır, karbon bisikletler sadece yarışlara hitap etmezler ve evet, hemen hemen her düzgün markanın karbon endurance bisikleti var.

Hayır, endurance bisikletler bahsettiğiniz "safkan" yol bisikletlerine göre üst sınıf bisikletler değildir ve aşağı yukarı aynı fiyat bandındadırlar. Yani aynı üretici tarafından, aynı malzemeden üretilmiş, aynı donanıma sahip iki bisikletten biri endurance geometriye sahip olunca neden daha pahalı olsun, aklınıza yatıyor mu bu?

Sorunuzun cevabı yukarıda defalarca verilmiş. İsteklerinizi karşılayacak en makul bisiklet endurance gibi duruyor.


Karbon bisikletle ilgili genellikle ifadesini kullandığımı hatırlatmak isterim . Sadece yarışlara hitap eder demedim genellikle yarişlara hitap eder dedim.

Ayrıca endurance türü bisikletlere gianttan bakacak olursak 105 setli 15 bin tl üzeri ürünler karşımıza çikıyor .

Ben 5 8 bin lira bandında bi endurance göremiyorum ama bu fiyat bandinda aerosunu da görüyorum geleneksel yol bisikletini yani safkan dedigim bisikleti de görüyorum. Endurance a üst sınıf dememin sebebi bu . Safkan ve aeroyu 20 bin liraya da bulabiliyorum ama 5 8 bin liraya endurance bulamiyorum .

Bu endurance sınifını tartişmaya çok karıştırıyoruz ama endurance ın tartişmamızla alakası yok .


Safkan yol bisikletinden kastım boru tipleri geleneksel olan lastikleri 25 mm , jantları sade ince tip günümüzün modern bisikletleri .saftan kastım yani aero veya endurance gibi iddiaları olmayan hafifligiyle öne çikan bisikletler .
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Scudo
@Efe ÇEPEL
Bence burada uzun yola ne şekilde gidileceği önemli. Eğer Bike packing yapacaksanız endurans sizin için en iyisi ama siz antrenman ve spor için 200 km falan gidecek iseniz safkan bir yarış bisikleti uygun olabilir. (Tırmanış demiyorum çünkü size hafiflik için çok para harcamanızı önermiyoruz. Artık bu kavramlarda iç içe geçiyor.) Yol bisikleti alırken yanında alacağınız diğer şeyler için de bütçe önemli.

yol bisikletleri konusunda da az bilgili kısmen cahil biriyim. tırmanış, aero gibi değişik türler var gördüğüm kadarıyla. tırmanış ve aero bisikletle uzun yol sanırım çok dar açıyla kullanıldığından biraz eziyet oluyor. o yüzden endurance kadrolu nispeten daha dik oturuşlu bir bisiklet almak bana daha mantıklı geldi

Ben de ilk başta endurans bisiklet aldım ve çok rahat geldi. Bisikletin daha hızlı olmasını istediğiniz an aero ya da hafif bir bisiklet arayışına girebilirsiniz. Örnek açısından 8.3 kg endurans ve karbondu. Yeni bisikletim ise 7.3 kg karbon safkan ya da tırmanış denen model. Ayrıca aeroyu başka bir yere koyarsak size uygun olan karbon bir tırmanış bisikleti de sizi rahat ettirecektir. Alacağınız model en azından 9 kg ve aşağısı olmalı bence.
Karbon bisikletle ilgili genellikle ifadesini kullandığımı hatırlatmak isterim . Sadece yarışlara hitap eder demedim genellikle yarişlara hitap eder dedim.

Ayrıca endurance türü bisikletlere gianttan bakacak olursak 105 setli 15 bin tl üzeri ürünler karşımıza çikıyor .

Ben 5 8 bin lira bandında bi endurance göremiyorum ama bu fiyat bandinda aerosunu da görüyorum geleneksel yol bisikletini yani safkan dedigim bisikleti de görüyorum. Endurance a üst sınıf dememin sebebi bu . Safkan ve aeroyu 20 bin liraya da bulabiliyorum ama 5 8 bin liraya endurance bulamiyorum .

Bu endurance sınifını tartişmaya çok karıştırıyoruz ama endurance ın tartişmamızla alakası yok .


Safkan yol bisikletinden kastım boru tipleri geleneksel olan lastikleri 25 mm , jantları sade ince tip günümüzün modern bisikletleri .saftan kastım yani aero veya endurance gibi iddiaları olmayan hafifligiyle öne çikan bisikletler .

Hocam burada siz piyasa fiyat araştırmasını hatalı yapıyorsunuz. Bunu bizim ülkemize göre değil genel satım fiyat üzerinden değerlendirmelisiniz. Ayrıca bu işin zirvesi tırmanış ya da sizin dediğiniz safkan bisikletlerdir. Endurans kadrolar ise bu zamana kadar en uygun modellerdi. Muhtemelen baktığınız enduranslar karbon iken diğerleri alüminyum. Fark buradan çıkıyor olabilir.
 
Son düzenleme:
bununla ilgili güncel bir konu bulamadığım için buradan sormak gereği duydum, durumu mazur görün.

tur bisikletinden yol bisikletine geçmeyi düşünüyorum, hem şehir içi kulüplerin etkinliklere katılmak hem de uzun yol yapmak için endurance kadrolu karbon bir yol bisikleti almayı düşünüyorum.

yol bisikletleri konusunda da az bilgili kısmen cahil biriyim. tırmanış, aero gibi değişik türler var gördüğüm kadarıyla. tırmanış ve aero bisikletle uzun yol sanırım çok dar açıyla kullanıldığından biraz eziyet oluyor. o yüzden endurance kadrolu nispeten daha dik oturuşlu bir bisiklet almak bana daha mantıklı geldi.

bisiklet için 15.000-16.000 bütçem var, bu bütçede sıfır km hafif bir karbon bisiklet pek mümkün görünmüyor. o yüzden ikinci ellere bakıyorum. tecrübeli arkadaşlar, marka model tavsiyesi verirse çok memnun olurum.

bir de baktığım bazı modeller 7.5kg iken bazı modeller 10 kg , yarışlarda saliselerin bile çok önemi olduğu için o kısımda tabii ki de ağırlık çok önemli ancak benim gibi spor,hobi amaçlı kullanıcılar için bu tarz küçük ağırlık farklarına takılıp daha fazla para vermek değer mi acaba?




Küçük ağirlık farklarına takılmanın önemi yok , sizin kondisyonunuzun herseyden daha önemli oldugunu unutmayın . Gürkan genç mtb kullanir 45 kg bisiklet ve yüklerle saatte 21 km hızla gidecek kondisyona sahiptir . Tabi ki bisiklet ne kadar hafif olsa o kadar iyi ama kondisyonunun iyi olmasının payı büyük çok önem verip takılmamak lazım .

Ben size carraro g4 pro gravel
Mosso gvl 700 grx 600
Giant sl 2 modellerini tavsiye ederim .
Benim fikrimce uygun fiyatlı bi karbonun üst düzey bi alüminyuma yaratacağı fark cok az oldugundan üst düzey bi alüminyum almak daha mantıklıdır çünkü fiyat farkına değmeyecektir . hem ayrıca ikinci el almaktansa sıfır sıfırdır . Çok detayları kafaya takmayın. Kendinizi geliştirin . Mesela gecen gün 4 bin liralik gravel bisiklet ile saatte 30 km hız ortalama yapıyordum 200 km sürdük . Lastikler 35 mm ağırlık 11,20 olan bi bisiklet bile 30 yapabiliyorsa demek ki mevcut bisikletimizde kendimizi yeterince geliştirmemişiz demektir . O yüzden hersey ağırlık degildir
 
  • Beğen
Tepkiler: Efe ÇEPEL
@Efe ÇEPEL ,
@Hami Bulut 'un size verdiği cevaba katılıyorum.
Yaptığınız turlar için ekipman gerekiyor. Mesela 200 km'lik tura çıktınız sabah hava 13°C, yolda yükseliyorsunuz belki daha soğuyor, sonra öğleden sonra eve dönüyorsunuz mesela 25°C oluyor. Kıyafeti değişmek zorunda kalıyorsunuz. Işığın şarjı biiyor, powerbank taşıyorsunuz. Yiyecek ve su taşıyorsunuz. Pompa, levye, yedek lastik derken mesele böyle uzar gider. Büyük çantalar ve ağırlıklar taşıyacaksanız daha hafif bisiklet tavsiye ederim. Lastik tamiri dışında hiçbir şey taşımamak da var, bikepacking yapıp 3-5 çanta doldurmak da var. Bence turların tarzına göre seçim yapın. Bütçeniz müsait olduğu kadar alabildiğiniz en iyi bisikleti alın (BENCE). Ölçünüze uygun güzel bir karbon tırmanış bisikleti ile mutlu olacağınızı düşünüyorum.
 
@Siyahkalem382 tavsiyelerin için teşekkürler, fakat kalın tekerli 11-12 kg'lık bir gravel bisiklet almak yerine şu anki tur bisikletimle devam ederim. son hız, teker kalınlığı vs. birbirine yakın. ben daha az watt ile daha yüksek sürat ve daha rahat tırmanış istediğim için ince tekerli bir yol bisikleti düşünüyorum. bu arada o bisikletle 200km'lik bir yolda 30km ort. hız yakalamak bence başarıdır, tebrik ederim:)

@Hami Bulut iş durumundan dolayı 200km üstü yollara senede bir iki kez ancak çıkabilirim, dolayısıyla genellikle spor amaçlı 200km altı günlük turlar olacak. bu yüzden dediğinizi dikkate alacağım.

@Bir vatandaş tur bisikletiyle turlara çıktığım için şu anda çoğu yan ekipmana sahibim. sadece bikepacking çantaları ve kilitli pedal almam gerek onu da zaman içerisinde tamamlarım diye düşünüyorum.

bütçeme uygun şimdilik aklımda olan bulduğum ikinci el temiz gözüken bisikletler:
2017 scott addict rc 20 full karbon 105 setli tırmanış kadro. 7.5 kg ağırlık.
2017 lapierre sensium 300 full karbon 105 setli endurance kadro. 7.8 kg ağırlık.
2016 lapierre sensium 500 full karbon ultegra setli endurance kadro 7.4 kg ağırlık.

sıfır alüminyum bir bisiklete 10bin ve üstü para vermektense ikinci el temiz karbon bisikletler bana daha cazip gözüküyor.
 
Ağırlığın performansa etkisi kafada büyütülebiliyor ya da küçültülebiliyor. Referans olsun diye bir örnek yazayım.

75kg bir sürücü
10km, %10 eğimlik bir yokuş
200 watt güç

8 kiloluk bisiklet 1sa 13dk 10sn
10 kiloluk bisiklet 1sa 14dk 54sn'de bitiriyor.

eğim ortalaması %5'e düşürülürse,
40dk 49sn
41dk 37sn gibi süreler ortaya çıkıyor.

Ayrıca bu performans kazanımı toplam sistem ağırlığı üzerinden orantılı olarak gerçekleşiyor. Yani 50kg'luk bir sürücünün daha hafif bisikletten alacağı fayda, 100kg'luk bir sürücünün alacağı faydadan neredeyse iki kat daha fazla.
 
@Efe ÇEPEL Scott addict'e RC kısmı sonradan geldi diye biliyorum. 2017'de düz addict olarak geçiyorlar. Safkan yarış, tırmanış bisikleti diye hatırlıyorum. RC eklendiğinde aero özelliklere de kavuşmuş oldu.
 
bununla ilgili güncel bir konu bulamadığım için buradan sormak gereği duydum, durumu mazur görün.

tur bisikletinden yol bisikletine geçmeyi düşünüyorum, hem şehir içi kulüplerin etkinliklere katılmak hem de uzun yol yapmak için endurance kadrolu karbon bir yol bisikleti almayı düşünüyorum.

yol bisikletleri konusunda da az bilgili kısmen cahil biriyim. tırmanış, aero gibi değişik türler var gördüğüm kadarıyla. tırmanış ve aero bisikletle uzun yol sanırım çok dar açıyla kullanıldığından biraz eziyet oluyor. o yüzden endurance kadrolu nispeten daha dik oturuşlu bir bisiklet almak bana daha mantıklı geldi.

bisiklet için 15.000-16.000 bütçem var, bu bütçede sıfır km hafif bir karbon bisiklet pek mümkün görünmüyor. o yüzden ikinci ellere bakıyorum. tecrübeli arkadaşlar, marka model tavsiyesi verirse çok memnun olurum.

bir de baktığım bazı modeller 7.5kg iken bazı modeller 10 kg , yarışlarda saliselerin bile çok önemi olduğu için o kısımda tabii ki de ağırlık çok önemli ancak benim gibi spor,hobi amaçlı kullanıcılar için bu tarz küçük ağırlık farklarına takılıp daha fazla para vermek değer mi acaba?
Tırmanış kadrolarıda genel anlamda rahattır.
 
Scott'ta
Addict: Endurance,
Addict RC: tırmanış,
Foil: aero kadro olarak hatırlıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Efe ÇEPEL
Aslında şunu sormamız lazım kendimize.
1)KOM kovalayacak mıyım ?
2) Hangi KOM'ları kovalayacağım ?
Cevaplara göre bisiklet kendiliğinden çıkıyor :) :) (Fazlası bilgi yumağında kaybolmak olur)
 
Ağırlığın performansa etkisi kafada büyütülebiliyor ya da küçültülebiliyor. Referans olsun diye bir örnek yazayım.

75kg bir sürücü
10km, %10 eğimlik bir yokuş
200 watt güç

8 kiloluk bisiklet 1sa 13dk 10sn
10 kiloluk bisiklet 1sa 14dk 54sn'de bitiriyor.

eğim ortalaması %5'e düşürülürse,
40dk 49sn
41dk 37sn gibi süreler ortaya çıkıyor.

Ayrıca bu performans kazanımı toplam sistem ağırlığı üzerinden orantılı olarak gerçekleşiyor. Yani 50kg'luk bir sürücünün daha hafif bisikletten alacağı fayda, 100kg'luk bir sürücünün alacağı faydadan neredeyse iki kat daha fazla.
O aradaki saniyelik farklar da büyük ihtimal jant ve düşük lastik kalitesinden geldiğini de eklemek lazım. Dönen parçaların kaliteli olması en önemli şey.
 
Teknik kısımlarını bilemiyorum başka bir açıdan bakmak istiyorum. Aero kadroya tur amaçlı bir çanta bir aksesuar vs takılınca aero kazanımları ortadan kalkmış olacağı için bile aero kadro almazdım, geometri olarak uzun sürüşte daha rahatsız olması da cabası bence.
 
75kg bir sürücü
10km, %10 eğimlik bir yokuş
200 watt güç

8 kiloluk bisiklet 1sa 13dk 10sn
10 kiloluk bisiklet 1sa 14dk 54sn'de bitiriyor.
Teoride böyle gözükebilir ama yolda öyle sonuçlanmıyor genelde. 5. Km den sonra 10 kilo bisikletle 200 watt üretmekte güçlük çekmeye başlıyoruz ve aradaki makas açıldıkça açılıyor 😂 10km %10 yokuş hesapta durduğu gibi olmuyor. Her haftasonu deniyoruz 😂
 
Bence yol bisikletinde disk fren😀
Hiç katılmıyorum buna. V frenle nasıl iniyorsunuz uzun ve firketeli inişleri anlamıyorum. Kafamın rahatlığı bile büyük kazanım bence. Fren mesafesi kazandığım saniye vs umrumda bile değil.
 
Hiç katılmıyorum buna. V frenle nasıl iniyorsunuz uzun ve firketeli inişleri anlamıyorum. Kafamın rahatlığı bile büyük kazanım bence. Fren mesafesi kazandığım saniye vs umrumda bile değil.
frene basarak.
 
Hiç katılmıyorum buna. V frenle nasıl iniyorsunuz uzun ve firketeli inişleri anlamıyorum. Kafamın rahatlığı bile büyük kazanım bence. Fren mesafesi kazandığım saniye vs umrumda bile değil.
Ben v fren ile hiç sorun yaşamadım. Sık sık uludağ çıkan inen biri olarak çok rahat ediyorum. Çift pivotlu frenler çok başarılı
 
Geri