Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti grup seti hakkında kararsız kaldım

Işıklar Gazisi

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Şubat 2017
Mesaj
403
Tepki
649
Şehir
Ankara
Bisiklet
Mosso
İlk yol bisikletimi almak için yeterli miktarı çok şükür topladım. Almak istediğim bisiklete de karar verdim. Yalnız grup seti hakkında tecrübelerinize ihtiyacım var.

Seçtiğim bisiklet Mosso TCA 735 . Üç modeli bulunuyor ve bunlar arasındaki tek fark grup setleri : Sora, Tiagra ve 105 . Sora ile 105 arasında 800TL lik bir fark bulunuyor. Durum böyle olunca önce 105 alayım dedim. Tabii aynakol oranları farklı imiş.

Sora 34-50 , Tiagra 36-52 , 105 ise 53-39.... Ruble oranları ise aynı 11-28

Yol bisikletine yeni başlayacak birisi olduğumdan dolayı 53-39 aynakol biraz ürkütücü geldiğini söylemem lazım. Ancak bir kere yol bisikleti alıp uzun yıllar sıkıntı olmadan kullanmak istiyorum. Hal böyle olunca bütçemin el verdiği en yüksek modeli almak istiyorum. Bu aynakola alışmak, bunun ile yüksek tırmanışlar yapmak, uzun sürüşlere çıkmak nasıldır acaba? Tecrübelerinize ihtiyacım var arkadaşlar.

Teşekkürler :)
 
Scudo
50-34 aynakol istiyorsanız Carraro'da şöyle bir alternatif var sanıyorum Mosso'daki Tiagra'lı modelle aynı fiyat:
(link)
Mosso alacaksanız 53-39 yokuşlarda zorlayacaktır ama rubleyi 32'li yapıp biraz rahatlama şansınız var.
 
@Işıklar Gazisi aynakol dişlileri değiştirilebiliyor diye biliyorum almışken alırken kazanın derim. Yani 105 li olanı almanızı öneririm 800 tl çok değil bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Işıklar Gazisi
735 105 kullanıyorum. Bu modele 53-39 koyanı çok andım net söyleyeyim! Sanki memleketin yollar dümdüz hiç yokuş çıkmıyoruz neyse 6 aydır kendisiyle ziyadesiyle yol aldım herhangi bir sıkıntı dert yok. İki eksisi var biri saçma aynakol oranı ikincisi sadece bisiklet gitsin diye konuşmuş 2200gr'lık jantları. Fiyatının hakkını sonuna kadar veriyor net söyliyim.
 
@Işıklar Gazisi

Çok zorlamayın derim 50-34 ayna kol zaten normal kullanıcıya yeter. 105 de ayrıca 53 olması dezavantaj kalacaktır özellikle yokuşlu bölgede oruruyorsanız soranın çok daha yerinde bir set olacağını söylüyorum.
800 tl farka marka bile değiştirebilirsiniz daha iyi markaları sora setlileri alınabilir. Mossoda iyi bir marka ama bir Merida giant specialized değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Işıklar Gazisi
Önceki sistemim 50-34 11-32 idi, şimdikiyse 52-36 11-28. Önceki daha geniş aralıklı ve yokuş dostuydu, şimdikiyse üst hızlara az daha yatkın. Ne öncekini arıyorum, ne de sonrakini. Benim için grupsetten başka değişen bir şey yok. Bu dişli oranı seçimi tamamen kişinin kendi performansıyla ilgili aslında. Yokuş dostu veya üst hızlara yatkın derken bunları sağlayan elbette bacak, dişliler kendi kendine yapmıyor.) 53-39 piyasaya yeni yeni sürülmeye başlandı. Firmaların profesyonel görünme imajı için satış startejisinden ibaret aslında. Çünkü ortalama kondisyona sahip birine şart değil, lazım da değil. Alberto Contador'un bile 11-32 arka yapraklar ile yarıştığı görüldü.

Aynakol yapraklarını istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz bu arada.
(link)
 
tiagra'da 5 sene kullandıktan sonra 52-39'dan 50-34'e geçtim çünkü 32 yaşında istanbul rampalarını rahat rahat tırmanırken 37'ye basınca ağlatmaya başladı. kondisyonunuz iyiyse ve gideceğiniz yollardaki rampalar dik-uzun değilse büyük oran sizi zorlamayacaktır. arka dişli değiştirme taraftarı değilim. vites geçişlerinin yakın olması bacakları daha iyi hissettiriyor. aynakolun dişlilerinin cıvata montaj açıklıkları (130 mm vs. 110 mm) farklı. 52-39'dan düşüğe geçmek isterseniz set olarak aynakol almanız gerekir, dişli yaprağı monte edemezsiniz. bisikletçinizle konuşun belki az bir fiyat farkıyla aynakolu düşük oranlıyla değiştirmeye razı olur. yokuş aşağı pedal basıp >80 km/saat hızlara çıkmayı planlamıyorsanız ve bacaklarınız motor pistonu gibi değilse büyük aynakola ihtiyacınız yok.
 
@hydrocon
Hangi marka alırsanı alın 5000 tl lere çıkmadan iyi jant göremezsiniz.
Yol bisiskletinde 1 senelik kullanımdan sonda en azından çukurlardan kaçıp güvenli kullanım için tecrübelenince 1000-1500 tl lik bir jant ile en hantal bisikletler bile gayet iyi seviyeye gelir.
 
  • Beğen
Tepkiler: hydrocon
@bibisiklet

Aynen hocam bende bir kere alıyorum tam alayım diye düşünüyorum.

@hydrocon

Birçok kişi geçen senenin jantından şikayetçi olunca Mosso bu sene akıllanmış RS11 jant kullanmış. Bir artı daha :D @Zekeriya Çab

@ozgur908 @MehmetAliB. Dediğiniz çok mantıklı geldi hocam. Aynakol değişebilir ama full 105 set ile tiagra set bir olmayacak. Frenler olsun, vites geçişleri olsun, 11 li vites sistemi olsun, rulmanlar olsun.
 
Dişli oranlarından bağımsız olarak; bence grupsete de o kadar takılmayın. Güzel bir kadro, maşa ve jant bulun da gerisi çok kolay. O aradaki 800'lik farkın çok büyük bir kısmı ise aslında STI kolların ücreti. Diğer parçalar arasında öyle ahım, şahım bir fiyat farkı aslında yok. Set yükseltmek istediğiniz zaman diğer parçalar o kadar da pahalı değil. Örneğin 55 TL'den 105 ön aktarıcı satıyorum, soran bile olmadı daha. :) Elinizdeki seti satıp, bir üst sete çok masraf etmeden, 800 liranın 4'te 1'i gibi bir miktardan bahsediyorum, rahatlıkla geçebilirsiniz.
 
Almışken 105 al sonradan uğraşma bence.

52x36 btwin'de bakabilirsin: (link)


Bu bisiklet fiyatına göre özellikleri iyi mi sizce? artı / eksi vs.
4.000 TL'ye uçak olacak değil :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Dr.Senih
@furkantrojka
aynen dediğiniz gibi. kollar darbe alıp bozulduğunda tamir olmuyorlar, yenilemek gerekiyor. türkiye'de çift olarak satılıyorlar, şanslıysanız CRC'de tek olarak bulabiliyorsunuz ve kesinlikle en karmaşık ve en pahalı parçalar. bütçenizi yalnızca ilk alışveriş için değil aynı zamanda daha sonraki aşınma, arıza kaynaklı olası parça değişimlerine göre de ayarlayın.
 
Grup set olarak imkan varsa 105 en iyisi, ne gözün yükseklerde olur ne aşağısı ile ilgilenirsin. Kadro tercihi sana kalmış. Jant ve tekerlekler yeni bisikletlerin çoğunda kıytırık.
 
@MehmetAliB. Dişli kombinasyonu çok bacakla yada kondisyonlar ilgili değildir. Aşağı yukarı belirli eğimlerde belirli kadans gerekir o kadans kondisyondan ve bacakların ürettiği kuvvetten çok dişli kombinasyonuna bakar. Hız sadece düz yolda yapılmaz 15-20 km ortalama ile %8 eğim çıkarsan zaten hızlısın demektir. Belirli kadansta belirli hızlar olur bu hiç değişmez 90 kadansta 34 ön 23 arka ile ancak 16.8 km sürat yaparsın ve vomax ın dolduğunda iş biter.
Contador'u bırak 11-32 yi arka artırıcıyı mtb olarak değiştirip daha büyük dişililerle çıkan var. Vomax a ulaştın mı yola devam etmek ancak daha büyük dişliye kalır.
Ben 11-25 den 12-28 e çıktım hala bir çok yokuşu 25 yada ayakta 17 ile çıkıyorum ama 28 çok iyi bir sigorta ve kormadan kullanmanıza yokuşu palanlamanıza yetiyor.
Yokuşta mesela şuradaki çöp tenekesini geçmeden 17 den yukarı çıkmayacağım 25 te en az 3-4 dakika ayakta takılacağım son 500 m 28 de bitirim ben bu yokuşu diyebiliyorsun. Yani o rakamların çoğu pikolojiyi bacaklardan daha iyi rahatlatıyor çünkü bacaklar her zaman psikolojiden daha üstün ağrı geldimi bıraktırıyor.
 
@ozgur908
Kolların en sevmediğim yanı bir vites fazla atabildiği için fiyatının iki katına çıkması. Mesela sol kolda bu çok önemli bir şey değil. 2'li yada 3'lü olması pek önemsenmiyor ancak 9'lu ile 10'lu, 10'lu ile 11'li arasında fiyat ikiye katlanarak gidiyor. Salt bir biçimde saçmalıktan ibaret.
Zaten yol bilgisayarı kullanmayan, vomax gibi verileri takip etmeyen kişiler için 9'lu ile 11'li sistem arasında bir fark yok. Öylesine daha çok vites var işte.
 
Not 53-11 de 100 kadansta max sürat 60.7 ha nasıl 65-70 gibi süratlere çıkıyorlar eğimde 3-5 saniye 105 kadans basabilirlerse avantaj sağlana bilir ama 105 kadansı 10 dakika basamaz pro olsada.
50-11 57.2 km oluyor.
 
@Zekeriya Çab
50-11'le 100 kadansı eğim olmadan aramızdan kaç kişi, kaç saniye basabiliyor ki? :)
 
@Taner James Bence iyi, 105 seti mavic aksium jant ve tekerleklerle ve nispeten güzel bir kadro ile tamamlayıp 4 bin tl demek uygun, aynı özellikler bazı markalar 6 bin civarında da var. Hemen hemen aynı bisiklete sahibim şu an 2500 tlye az kullanılmış aldım. Oldukça memnunum.
 
@furkantrojka 11- yada Yen'i rublemde 12 ye koca sene 1-2. Defa tAktım. Hadi bastın 100 kadansı, bunu arabası var, yayası trafiği var 60 la giderken 20 m den aşşağı durmazsın yarış değil trafik açık sonuçta. Bazen sabah çok erken çıktığımda 27 ortamA yaptığım yolda genlerde 20 otlama yapıyorum çünkü bir yerden bir şey çıkar diye yavaş gidiyorum.
 
Triban 540 bakabilirsiniz. Frenler hariç 105 sanirim. Mavic rulmanli giriş seviye jant var. 52-36 aynakol. 3200 tl fiyat. Karbon maşa. F/P cok iyi. Ön arka aydinlatma ve zil :)
 
Geri