Scudo Sports

Yol bisikleti grup seti hakkında kararsız kaldım

@OnurÖzdağ

Para para para :)

@Işıklar Gazisi doğrudur ama mosso'un resmi sitesi dışında google'dan ingilizce kaynaklarda da 105 setli aradım ama hiç bulamadım o yüzden dedim :)

Hatta 105 setli olan bisikletin görselide farklı (turuncu vs.) bu görselide yabancı kaynaklarda benzerlerini aradım yine bulamadım :)

Benimkisi merak işte :)
 
  • Beğen
Tepkiler: OnurÖzdağ
Scudo
Merhaba kron rc 1000 hakkindakibonerilerinizi alabilirmiyim ilk yol bisikleti icin
 
@emre212

Öncelikle görselliği bana göre değil, pavyon gibi :)

Teknik özellikleri fiyatı ile eş değer olarak düşük.

Kadro olarak dersen kron işte abartı bir şey bekleme yani.
 
@OnurÖzdağ

Çok basit hocam , fiyat/performans dan dolayı. Bir de aşağı yukarı tüm bisikletlerini kendi imal etmesi de ayrı bir avantaj. X,Y,Z diye methettiğimiz markaların hepsi kendi kadrosunu kendi üretmiyor. Kadroyu alıp üzerine kendi isminin sticker'ini yapıştırıyor.

Ama yinede Mosso, özellikle de 7005 aluminyum kadroları ile gönlümde de başka bir yere sahip. Bu şekilde kalitesini koruduğu sürece de yerini korumaya devam edecek. Ben marka hastası birisi değilim sonuçta.

Örneğin Apple ilk çıktığı zamanlar çok güzel ve teknolojinin en üst seviyesinin tüketici ile buluştuğu bir marka idi. Zaman içinde kazandığı ün sayesinde geliştirdiği teknolojiyi değil sadece markasını satar oldu. Aynı teknoloji ile ürettiği telefonun üzerindeki rakamı 5 den 6 ya çıkarıp iki misli fiyat istemeye başladı. Doğal olarak da beni kendinden soğuttu.
 
"Bence" en ideal dişli oranına sahip olduğu için, Tiagra set'li olanı almak daha mantıklı.
 
Bence sora seti al. Ne zaman en buyuk viteste 100 kadansla 5 dakka gidersi o zaman degistirirsin ki zaten oyle birsey olmiyacak.
 
Öncelikle bu konuda bana yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

Kararımı 105 set alabiliyor iken alıp üzerinde gelen aynakolu, 50-34 aynakol ile değistirmek şeklinde verdim.

Ancak ondan önce düz maşalı ve düz gidonlu tur bisikletimi dropbara çevirme kararını vermiş bulunmaktayım. Ayrılamadım keratadan. Üzerinde 3x9'luk acera sistem var. Shimano'nun sitesinden yaptığım araştırmalara göre 3x9 luk Sora STI kollar ile uyumlu gözüküyor. Geriye hidrolik disk kaliperlerini mekanik ile değiştirmek kalıyor. Son olarak da dropbar ve gidon boğazı almam lazım çünkü benim gidon boğazı 25,4mm ki gördüğüm dropbarlar hep 31,8mm.

Bu projeye başlayınca ayrı bir konudan süreci adım adım dilim döndüğünce anlatacağım inş.

Saygılar.
 
@Işıklar Gazisi

Boşuna masraf ve uğraş olur, zaman kaybı yanına kalır. Vites sistemini çözersin ama büyük ihtimalle frende takılırsın. Son paylaşımlarınızdan gördüğüm kadarıyla yol bisikletine heves var, çok güzel. Ama dropbar olunca malesef yol bisikleti olmuyor sadece dropbarlı bir tur bisikleti sahibi olursun. Şuan için yeni bisiklete bütçe yoksa uygun fiyatlı bir jant seti(misal r500) ve yol lastik takımı ile yol bisikletine daha çok yaklaşmış olursun. Ben bendeki fazlalık r500leri tur bisikletime taktım ve inanılmaz bir değişim oldu. Yine diyorum dropbar ve sti kollara harcayacağından daha az bir parayı janta ve lastiğe harcarsan daha mutlu eder.
 
@mehmet.ali haklısınız yol bisikletine bir an önce geçmek istiyorum. Ancak sadece yüksek hızlara ve performansa ulaşmak için değil. Şuan ki kullandığım tur bisikletimin düz gidonu mesafeler artııkça beni aşırı derecede rahatsız etmeye başladı. Önce kelebek gidona çevirmek istedim ancak arzuladığım şeyi bulamadım onda. Sonra geriye tek çare kalıyor ki o da dropbar'a çevirmek.

Evet bu iş biraz masraflı olacak ve yazın zamanımın bir kısmını ona harcayacağım. Ama bisiklet ile uğraşıp zaman harcayacağım sonuçta ki bu bana huzur veriyor. Misal, arabayı yıkarken bisikleti yıkadığım kadar zevk almıyorum :D . Yani bir Fuji touring olmayacak tabii ki ama belli mi olur belki de daha iyi olur, sonuçta ''özel yapım'' olacak bir nevi :) :kedicik:

Dediğiniz öneri de çok mantıklı aslında eğer yol bisikletine intiba edinmek isteniyorsa.
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
@mehmet.ali aynen katılıyorum bence tecrübe ye kulak veriniz. İnanın Sora alsanız da çok seversiniz tiagra da... Sonuçta sizin olacak , yeter ki mutlu olabilin e yarış amacı da yoksa sorun yok
 
  • Beğen
Tepkiler: Işıklar Gazisi
Aynakolum 53 39 arka 11 23 bisiklette s works venge,jantlarıda profil.Özellikle Uludağın allah cezasını versin,çıkana kadar akla karayı seçtim.Dizlerini seven yapmasın bu tür kombinasyonlar.
 
50-34 aynakol 11-32 ruble ile çıkamayacağım yokuş yok
 
@Işıklar Gazisi
Bahsettiğin ayna kol Tiagra 4600 modelinin. Yani kısa bacak. 4600, 4700 den farklı olarak daha az esnek bir modeldir. Mesela arka dişli oranlarında çok limitli yükseltmelere izin verir. 4600 aslında profesyonel kullanıcılara hitap eder, ve aslında 4600 modeli ile şunu demek isterler, biz senin zaten performanslı olduğun kabulu ile bu bisikleti aldığını varsayıyoruz. Üzerinde çok muhtemelen 28 lik arka dişli bulunur. Eğer zor gelirse en fazla 12-30 a kadar çıkarsınız o da size yaklaşık %8-10 luk bir avantaj sunar gibi görünsede yola çıktığınızda pekde farketmediğini anlarsınız. Çünkü ayna kol çok rijid dir. Bu nedenle eğer kondisyonunuza güvenmiyor iseniz 105 seti alın. Çok daha esnek ve yumuşak bir sistemdir. Bu arada artık u.Arası turlarda bile profesyoneller 50-34, 11-30/32 aralığını kullanıyor.

@Erkin Kalender
Bu tam bir kabir azabı olsa gerek. Bende benzer bir kombinasyonla ki arka dişli 11-25 idi, Ankara da Elmadağ'a çıkana kadar Shimano ya olmadık küfürleri ettim.
 
50 - 34 / 25 - 11 de kullandım.. Şu anda da 53 - 36 / 28 -11 kullanıyorum.. Birbirlerine yakın oranlar.. Hatta 36 28 ile çok daha iyi tırmanmaya başladım... İdeal oranlar bunlar.. 105 iyidir.. uzun süre kullanırsınız eğer hala almadıysanız.. Ben oranlardan çok grup setin segmentine bakıyorum.. 52 36 aynakol ikisinin ortası ideal.. ruble alırsınız.. nispeten ucuz bir parça.. ama 11 28 de güzel bir oran..
 
Tüm yorumlara ek olarak ileride yükseltme amacın var ise 11'li sistem tercih etmen yararına olacaktır,
parça parça yükseltme yapmak için uyum sorunu yaşamadan zamanla değişilikler yapabilirsin.
9 ve 10'lu sistemlerde doğrudan seti değiştirmen gerekli, yeni tiagranın eski 105 ile çok benzer yanları da olsa,
tel çekme oranlarındaki farklılıklardan karba bir set içerisinde 10'lu 105-ultegra gibi seçeneklere geçmen mümkün değil.

daha düşük bütçe ile ortalama bir performans ile keyif amacındaysan yeni sora herşeye yeterli,
özellikle commuter ve kış bisikletleri için baya popüler bu sene, estetik olarak kabloların sargı altına alınmasının da bunda etkisi var tabi.

kalan bütçeyi iyi ve daha hafif bir jant lastik kombinasyonuna ayırman emin ol performansında hissedilir fark yaratacaktır,

@Işıklar Gazisi
 
@OnurÖzdağ sallama/sallamama meselesi değil tabi ki :)
Benim demek istediğim kondisyonun yoksa 50-34 aynakol vs. olsa da bir şeye yaramayacak anlamındaydı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: OnurÖzdağ
Geri