Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti lastik önerisi

@Cem Coşkun abi biraz temas etmiş, aslında anlaşılamamasını da ben anlayamadım.. Lastik ve jantlarda rotasyon etkisi denilen bir şey var . Eğer iç lastik de işin içine girecekse , ekstra bir miktar daha ağırlık olacak demektir.. ön ve arka dış lastik, aynı markanın aynı modeline göre 90 Gr/100 gr sadece dış lastikte fark ediyor, ön/arka ile X2 200 Gr lık ağırlık farkı ortaya çıkıyor. Birde iç lastik girerse işin içine, orada da ort 120 Gr fark olsa ön ve arka için toplamda 320 gr lık fark ve rotasyon etkisi X3 demek ve bu 960 Gr ağırlık farkı etkisi yaratacaktır.. Bir kere lastiğin basınç değerleri, yol tutuş ve yuvarlanma karakteri de değişecektir. Yani 23mm kullanan birine 25 ya da bazı markalarda ara değer olarak 26 önerilir ama 23 mm kullanan birine 30 ,32 falan önermek fazla iddialı olur (bana göre)

Ben GP 5000 23 ile 30/32 örneğini kullandım..detaylı test, farklı ölçüler için bu linkte hazırda var

(link)

Sizi anlıyorum, şuan world tour takımları bile zamanında 19, 21 genişlikte lastiklerle yarışırken, artık etabına göre 30/32 ye kadar çıkıyor. Şimdilerde 28 ölçü için optimum değer olduğu söyleniyor.. Ama ölçüden belki önce biraz da lastiğin teknolojisine de bakmak gerekir.. Çünkü yukarıdaki 19,21,23 lerden 30,32 lere çıkılması bu konuyla ilgili biraz da..
lastik tavsiyesi isteyen arkadas gravel bisiklete yol lastigi takacak neyin arastirmasini yapiyonuzki. Alsin 30 32mm taksin kullansin.
 
  • Beğen
Tepkiler: RmzBurak
Scudo
lastik tavsiyesi isteyen arkadas gravel bisiklete yol lastigi takacak neyin arastirmasini yapiyonuzki. Alsin 30 32mm taksin kullansin.

Sizin gibi düşünen biri olsaydı zaten buraya konu açmazdı 😊 ondan eminim de, soruyu soran arkadaşımız, mesajında, jantın ölçüsü dahilinde " en ince ne önerilebilir? En ince ne takabilirim? Hangi ölçüde sorunsuz sıkıntısız olur? " Diye sormuş ve bisiklet gravel ise, yani genel algı her yola giden bir bisiklet ise (ben kabul etmiyorum ama) yol bisikleti lastiği de kullanılabilir, kullanılacak rotaya göre, yol durumuna göre.. Kullanıcı burada, yol bisikleti lastiği seçecekse, hangi ölçü,hangi marka, hangi model sorması üzerine yazıyoruz biz de..

Mesela; konu lastik, kadro markası değil ama, giant propel adv 2 nin 23 yerine 25 mm lastik takmak , fren verimini olumsuz anlamda etkiliyor deniyor.. Yani sadece bir tık üst genişliğe sahip lastiğe geçince böyle bir etki söz konusu ise, " 30 tak geç, irdeleme,araştırma" demek doğru değil..
 
lastik tavsiyesi isteyen arkadas gravel bisiklete yol lastigi takacak neyin arastirmasini yapiyonuzki. Alsin 30 32mm taksin kullansin.
Tavsiye isteyeni alıntı yapmamışsınız bu nedenle tavsiyeniz sanki herkese yapılmış gibi duruyor 😀
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
@Spartiat Merhaba hocam, dış lastikle alakalı bilgi vermişsiniz ama tam anlayamadım. Bende Salcano xrs-055 yarış bisikleti var. Dış lastikler aşındığı için sürekli lastik patlatıyorum. Sorun çıkarmayacak dış lastik arıyorum ama mevzular çok karışık gibi. Lastiğin üzerinde 23-622 (700x23c) yazıyor. Bu şartlar altında bani sağlamlık konusunda üzmeyecek lastik ölçülerini önerebilirseniz çok çok bahtiyar olurum. Hatta cep yakmayacak marka/model önerisine de açığım.
 
@Spartiat Merhaba hocam, dış lastikle alakalı bilgi vermişsiniz ama tam anlayamadım. Bende Salcano xrs-055 yarış bisikleti var. Dış lastikler aşındığı için sürekli lastik patlatıyorum. Sorun çıkarmayacak dış lastik arıyorum ama mevzular çok karışık gibi. Lastiğin üzerinde 23-622 (700x23c) yazıyor. Bu şartlar altında bani sağlamlık konusunda üzmeyecek lastik ölçülerini önerebilirseniz çok çok bahtiyar olurum. Hatta cep yakmayacak marka/model önerisine de açığım.
Bütçeni belirtmen lazım maximum çıkabileceğin. Jant üzerinde bilgileri yazıyorsa jant bilgilerini de yaz.
 
@Spartiat Merhaba hocam, dış lastikle alakalı bilgi vermişsiniz ama tam anlayamadım. Bende Salcano xrs-055 yarış bisikleti var. Dış lastikler aşındığı için sürekli lastik patlatıyorum. Sorun çıkarmayacak dış lastik arıyorum ama mevzular çok karışık gibi. Lastiğin üzerinde 23-622 (700x23c) yazıyor. Bu şartlar altında bani sağlamlık konusunda üzmeyecek lastik ölçülerini önerebilirseniz çok çok bahtiyar olurum. Hatta cep yakmayacak marka/model önerisine de açığım.

Merhaba,

Lastiğin üzerindeki 23-622 ETRTO formatında, 700x23c ifadesi de French formatında o lastiğin ölçülerini ifade ediyor. 28" = 700c = ETRTO 622 hepsi aynı şey, 28" lastik olduğunu gösteriyor. Önemli konu sizdekinin genişliğinin 23 mm olması. Ne genişlikte lastik kullanılabileceğini belirleyen iki etken jant iç genişliği ve kadronun izin verdiği genişlik (ve lastik genişledikçe yüksekliği de az arttığı için yükseklik). Aşırı ince bir jant kullanılmadıkça, 15mm ve üstü iç genişlikli jantlara yine 23 mm ve bir yol bisikleti kadrosu ile maşasının izin verebileceği genişliğe kadar lastik takabilirsiniz. Jant frenli bisikletler genelde 25-28 mm lastiğe kadar izin verdiğinden genişlik bakımından 23 - 24 (ender) - 25 - 26 (ender) - 28 mm genişlikte lastiklerle sınırlı olduğunuzu söyleyebiliriz ama maksimum genişlik için kadro üstünden lastiğin yanlarındaki payları ölçmeli ve lastik çok az yükseldiğinde tam maşa diplerine değme şansı olup olmadığını kontrol etmelisiniz. 23mm lastik varken lastiğin geçtiği en dar alanlarda her iki yandan 5 mm kadar boşluk varsa 25 mm, 8 mm kadar boşiluk varsa 28 mm genişlikte lastik kullanabilirsiniz. Üst kısımdaki boşluk tahmini olarak kontrol edilebilir. Jant iç genişliği ne kadar darsa lastik genişliği arttığında yüksekliği o kadar çok artar.
Daha dayanıklı bir lastik için zırhlı lastiklere göz atabilirsiniz. Schwalbe Marathon gibi yol bisikleti lastiği olmayan modeller patlamaya karşı çok korumalı ama çok da ağırdır. Onların yerine o kadar ağır zırhlı olmayan (link) gibi gerçek yol bisikleti lastiklerinden kullanmanızı önerebilirim. Schwalbe'nin ürün gamından çıkardığı Durano serisinin üyeleri de hala iç piyasada bulunabilen iyi lastikler. Diğer markalar için piyasayı taramak lazım. Ben yol bisikletinde Vittoria Zaffiro Pro kullanıyorum, patlak konusunda sıkıntı yaşatmıyor ama o konuda özel bir iddiası yok, sadece kullanım koşullarından kaynaklı şanslı olduğunu düşünüyorum. Diğer bisikletlerde ise (link)'lar kullanıyorum. Zırh-ağırlık-yuvarlanma dengesi daha ağır zırhlı modellere göre daha iyi. Bence yol bisikletinde de kullanılabilecek tek Marathon o ama 30mm'den incesi yok.
 
yol tutusu ve hız olarak cok memnunum öneriyorum.Yanak olarak sarı kırmızı beyaz ve lecivert rengı mevcut

(link)
gayet güzel lastik fakat biraz erken bitiyor sanki ama pişman değilim bu lastikleri bitirdim 2 gün sonra aynısın dan takacağım yine
 
f/p olarak Vittoria Road Zaffiro Pro önerir misiniz? Yoksa en azından Rubino Pro mu alınmalı?
 
Rubino Pro kullanıyorum, 3500 km civarında yaklaşık. Bir kez patladı; ama patlak işi biraz kader kısmet. Yol tutuşundan memnunum. Ama bir daha almayı düşünmüyorum. Çünkü lastiğin hamurunda erken dönemde çatlaklar oluştu. Bike24’ten almıştım. Mağazada rafta ne kadar bekledi bilemem; ama ben sıcaklık, güneş açısından uygun koşullarda tutuyorum bisikletimi. Bu yüzden tekrar bu lastiği almayacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Scyleia
Patlak istemeyene Schwalbe Durano Plus diyeyim yine ;)
 
Patlak istemeyene Schwalbe Durano Plus diyeyim yine ;)
Schwalbe durano plus 6 bin km civarı sıfır patlak ile kullandım fakat schwalbe lastiklerin dezavantajı, lastik yanaklarını janta oturtmak büyük sıkıntı
 
Schwalbe one 365, durano plus'ın yerine geçti diye biliyorum. Aynı yada yakın fiyattaysa one 365 daha mantıklık olabilir.

(link)


Bir de bütçe 2000'lere çıkmazsa Tufo comtura duo modeli üst düzey el yapımı bir lastik. Hem delinme korunması gatorskin'den iyi hem de yol tutuşu çok iyi zırhlı olmasına rağmen. Sadece iç lastik ile kullanılabiliyor.

(link)

Acelem yok yurtdışından gelmesini beklerim derseniz de Cinturato velo hem dayanıklılık hem performans açısından çok iyi.

(link)
 
Schwalbe durano plus 6 bin km civarı sıfır patlak ile kullandım fakat schwalbe lastiklerin dezavantajı, lastik yanaklarını janta oturtmak büyük sıkıntı

Sıfır iken her lastik biraz zordur, sonrasında hiç patlak yaşamadığım için bilmiyorum ama levye ile takamadığım lastik olmadı bugüne kadar. Sizinki telli lastik olabilir, ben folding aldım hep zorluk çıkarmadı.
 
Schwalbe durano plus 6 bin km civarı sıfır patlak ile kullandım fakat schwalbe lastiklerin dezavantajı, lastik yanaklarını janta oturtmak büyük sıkıntı
bu yüzden kafamı duvara vururken kendime geldim. Sonra conti gp5000 aldım levye nedir unuttum.
 
Schwalbe pro one sağolsun her iki baş parmağımda yara oldu takarken ve hala yara iyileşmedi.
 
Sıfır iken her lastik biraz zordur, sonrasında hiç patlak yaşamadığım için bilmiyorum ama levye ile takamadığım lastik olmadı bugüne kadar. Sizinki telli lastik olabilir, ben folding aldım hep zorluk çıkarmadı.
Schwalbe durano plus lastiğim katlanır lastikti. Tur bisikletinde kullandığım marathon plus lastiğim telliydi, hem kendim uğraşmıştım hemde birden fazla bisikletçi gezmek zorunda kalmıştım. Ayrıca çevremde mtbde schwalbe lastik kullanan arkadaşlarda janta yanakların düzgün oturmamasından müzdaripti. O yüzden Schwalbe lastiğe sıcak bakamıyorum.
Şuanda gravel bisikletimde VITTORIA Gravel Terreno Zero yol bisikletinde VITTORIA Zaffiro Pro kullanıyorum, lastikler levyesiz kolay bir şekilde oturuyor.
 
Rubino Pro kullanıyorum, 3500 km civarında yaklaşık. Bir kez patladı; ama patlak işi biraz kader kısmet. Yol tutuşundan memnunum. Ama bir daha almayı düşünmüyorum. Çünkü lastiğin hamurunda erken dönemde çatlaklar oluştu. Bike24’ten almıştım. Mağazada rafta ne kadar bekledi bilemem; ama ben sıcaklık, güneş açısından uygun koşullarda tutuyorum bisikletimi. Bu yüzden tekrar bu lastiği almayacağım.

Bu lastiklerin kronik sorunu Bende 1 ay sonra her yeri çatlak olmuştu. Yakın performans ve daha uyguna katlanır conti ultra sport 3 e geçtim. uzun zamandır kullanıyorum gayet memnunum. Sanırım 7k kmyi geçtim sadece 2 kere patladı. yol tutuşu rubino proya göre bir tık düşük sadece.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bir vatandaş
@Spartiat Merhaba hocam, dış lastikle alakalı bilgi vermişsiniz ama tam anlayamadım. Bende Salcano xrs-055 yarış bisikleti var. Dış lastikler aşındığı için sürekli lastik patlatıyorum. Sorun çıkarmayacak dış lastik arıyorum ama mevzular çok karışık gibi. Lastiğin üzerinde 23-622 (700x23c) yazıyor. Bu şartlar altında bani sağlamlık konusunda üzmeyecek lastik ölçülerini önerebilirseniz çok çok bahtiyar olurum. Hatta cep yakmayacak marka/model önerisine de açığım.
Aynı bisikletin 2017 modeli bende var 700/25 den büyük lastik uymuyor seçimini ona göre yap, hatta 25 lastik bile ön maşadaki çapakları alınca uymuştu. Ekonomik olarak Chaoyang lastiklere bakabilirsin, ben şuan üzerinde 700/25 continental ultrasport 2 ile kullanıyorum memnunum.
 
Maksimum 1000tl ye 700x32 lastik önerisi alabilir miyim? Gravel veya yol lastiği ikisi de olur.
 
Geri