@Cem Coşkun abi biraz temas etmiş, aslında anlaşılamamasını da ben anlayamadım.. Lastik ve jantlarda rotasyon etkisi denilen bir şey var . Eğer iç lastik de işin içine girecekse , ekstra bir miktar daha ağırlık olacak demektir.. ön ve arka dış lastik, aynı markanın aynı modeline göre 90 Gr/100 gr sadece dış lastikte fark ediyor, ön/arka ile X2 200 Gr lık ağırlık farkı ortaya çıkıyor. Birde iç lastik girerse işin içine, orada da ort 120 Gr fark olsa ön ve arka için toplamda 320 gr lık fark ve rotasyon etkisi X3 demek ve bu 960 Gr ağırlık farkı etkisi yaratacaktır.. Bir kere lastiğin basınç değerleri, yol tutuş ve yuvarlanma karakteri de değişecektir. Yani 23mm kullanan birine 25 ya da bazı markalarda ara değer olarak 26 önerilir ama 23 mm kullanan birine 30 ,32 falan önermek fazla iddialı olur (bana göre)
Ben GP 5000 23 ile 30/32 örneğini kullandım..detaylı test, farklı ölçüler için bu linkte hazırda var
(link)
Sizi anlıyorum, şuan world tour takımları bile zamanında 19, 21 genişlikte lastiklerle yarışırken, artık etabına göre 30/32 ye kadar çıkıyor. Şimdilerde 28 ölçü için optimum değer olduğu söyleniyor.. Ama ölçüden belki önce biraz da lastiğin teknolojisine de bakmak gerekir.. Çünkü yukarıdaki 19,21,23 lerden 30,32 lere çıkılması bu konuyla ilgili biraz da..