Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti lastik önerisi

Ekleme yapmak istiyorum. Gatorskin de yanaklardan çabuk yırtılıyor. Arkadaşımda var kendisi şikayetçi gatorskin hakkında.
Continental Grand Prix 5000 kullanıyorum. Çukura girdiğim için lastiğin bir kısmı yarıldı ama çok hava basmadıkça sıkıntı çıkartacağını düşünmüyorum. (Lastiğin sivilcesi var gibi gözüküyor)
 
  • Beğen
Tepkiler: samet akkaya
Scudo
yol tutusu ve hız olarak cok memnunum öneriyorum.Yanak olarak sarı kırmızı beyaz ve lecivert rengı mevcut

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: ATALAY16
Bende vittoria corsa control g2.0 kullanıyorum. Amzon tr den çiftini 2.200 e almıştım. İstanbulda şehir içi kullanıyorum. Bütçeniz varsa kesin alın derim.
Sürtünme katsayısı diğer lastiklere göre biraz fazla ama hem ıslak zeminde hem kuru zeminde yol tutuşu çok çok iyi. Fren performansıdada ortalamanın üstünde.
 
Schalwe one aldım soğuk asfaltta nasıl olacak
 
Merhaba Gravel G2 kullanıcısıyım yolda kullanmak için lastik arıyorum. Şuan üzerinde stok lastiği olan 700x38 çaplı lastik var en ince ne takabilirim hangi boyuta kadar sorunsuz sıkıntısız kullanabilirim çap ve lastik önerilerinizi alabilir miyim şimdiden teşekkür ediyorum.
 
Takılabilecek lastik genişliğinin üst sınırı olur, alt sınırı olmaz. Yani istersen 23 mm lastik bile takabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: specific
Merhaba Gravel G2 kullanıcısıyım yolda kullanmak için lastik arıyorum. Şuan üzerinde stok lastiği olan 700x38 çaplı lastik var en ince ne takabilirim hangi boyuta kadar sorunsuz sıkıntısız kullanabilirim çap ve lastik önerilerinizi alabilir miyim şimdiden teşekkür ediyorum.

Takılabilecek en ince lastik ve takılsa da nasıl duracağı jantın iç genişliğine bağlı. Carraro'nun sitesinde yazmıyor ama jantın üstünde ya da içinde xx-622 şeklinde ETRTO değeri yazar. xx yerindeki ilk iki rakam jantın mm cinsinden iç genişliğini gösterir.

Jantın iç genişliği 21 mm ise 30 mm'den ince lastik takmamak lazım, en ince 28 takılabilir.
19 mm ise 28'den ince takmamak lazım, en ince 25 takılabilir.
17 mm ve daha az ise 23 mm takılabilir.
Alt sınırdan daha ince lastik takarsanız lastik durmasını beklediğiniz şekilde durmaz, janta yakın kısım dışarı doğru genişleyecek şekilde durur, görüntü Tofaş'lara takılan çok geniş jantlardaki ekonomik olsun diye dar tutulmuş lastiklere benzer.
Aşağıdaki genel tablodan yararlanabilirsiniz ama ideal aralık jantın üreticisinin web sitesinde yazar. Carraro için jantın üreticisi olarak Carraro yazıyor ama sitesinde jant için hiçbir bilgi yok.

Dropbar_Tire_Rim_Compatibility.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan ve -Deniz-
Takılabilecek en ince lastik ve takılsa da nasıl duracağı jantın iç genişliğine bağlı. Carraro'nun sitesinde yazmıyor ama jantın üstünde ya da içinde xx-622 şeklinde ETRTO değeri yazar. xx yerindeki ilk iki rakam jantın mm cinsinden iç genişliğini gösterir.

Jantın iç genişliği 21 mm ise 30 mm'den ince lastik takmamak lazım, en ince 28 takılabilir.
19 mm ise 28'den ince takmamak lazım, en ince 25 takılabilir.
17 mm ve daha az ise 23 mm takılabilir.
Alt sınırdan daha ince lastik takarsanız lastik durmasını beklediğiniz şekilde durmaz, janta yakın kısım dışarı doğru genişleyecek şekilde durur, görüntü Tofaş'lara takılan çok geniş jantlardaki ekonomik olsun diye dar tutulmuş lastiklere benzer.
Aşağıdaki genel tablodan yararlanabilirsiniz ama ideal aralık jantın üreticisinin web sitesinde yazar. Carraro için jantın üreticisi olarak Carraro yazıyor ama sitesinde jant için hiçbir bilgi yok.

Dropbar_Tire_Rim_Compatibility.jpg
Çok teşekkür ediyorum hocam sanırım şimdi
Baktım ETRTO 622x15 yazıyor bu durumda yol için bana en uygun lastik ne olmalıdır ?
 
Çok teşekkür ediyorum hocam sanırım şimdi
Baktım ETRTO 622x15 yazıyor bu durumda yol için bana en uygun lastik ne olmalıdır ?

15 mm iç genişlikli jantta 23 mm bile kullanılabilir. Konfor adına 28 mm lastik kullanabilir, 25 mm'ye de düşebilir, 23 mm'yi çok konforsuz bulabilirsiniz. Ben 23 mm kullanmaya alışığım ama çoğunluk için 23 mm devri çoktan kapandı.

38 mm lastiklerin 15 mm jantta kullanılmış olması ilginç. 38 mm lastik 15 mm jantların izin verilen aralığına göre epey kalın ama bir bildikleri vardır / jantın yapısı ona göredir diyelim.
Başkaları da merak etmiş: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
30mm yol lastigi alin kullanin. 23 devri bitti 25mm bitmek üzere.
 
Ben 32mm kullanıyorum daha da inceltmeyi düşünmüyorum malum konfor ve viraj alımı vs. Bir ara 28 takmak istemiştim fakat sonra vazgeçtim. Bana kalırsa zorunda kalınmadığı sürece 23 ve 25mm kullanılmaması gerekir. Tabii eski bisikletiniz varsa ve jantlar sadece bu ölçüde ki lastikleri destekliyorsa yapacak bir şey yok. İyi akşamlar.
 
30mm yol lastigi alin kullanin. 23 devri bitti 25mm bitmek üzere.
23 ve 25 devri niye bitsin ki? Ben 11 yıldır yol bisiketimde 23 mm kullanıyorum ve çok memnunum.

Devri bitmedi ama kullanım oranı ciddi manada azaldı sadece.
 
Zırhlı olarak CST X PEDİUM SAFE kullanıyorum çok memnunum yaklaşık 1.5 yıldır lastik patlama derdim yok fakat tek negatif yönü zırhlı olmasından dolayı ağırlığı biraz fazla olmasıdır.
 
Bitmedi , talep yok..
SerdarCYCoo2Bursa burada, 25 mm lastiklere talep olmadığını söylüyor.

55 kg 160 boyunda bir kullanıcı neden 30 taksın ki?
Burada ne demek istediğini ise anlayan olmadı.
 
  • Hahaha
Tepkiler: sccetin
Sürücünün kendi ağırlığı ile, sürdüğü bisikletin lastiğinin taban genişliğinin doğru orantılı olması gerektiği düşünülür ya, onu demek istemiş @SerdarCYCoo2Bursa bence ama kendisi detaylı açıklar görünce.


Tercihler hakkında yorum belirtmemeye çalışarak kendi mesajımı açıklayayım. Kimseye cevaben yazmıyorum:

Mesela A kişisi 60 kg olsun ve 700x25mm lastikli bir yol bisikleti kullanıyor olsun. A kişisinin kendi ideal lastik basıncı da 70 psi olsun.

Daha sonra A kişisi aynı bisikleti o haliyle kendisiyle aynı boya sahip B kişisine satmış diyelim. B kişisi de 90 kg olsun.

Bu durumda 700x25 lastik 70psi ile 90 kg'lik B kişisini ezilmeden taşımayacağı için, B kişisi bu lastikleri ya daha yüksek basınç ile şişirecek, ya da A kişisi ile aynı konforu yakalamak istiyorsa, daha geniş taban kesitli bir çift lastik alacak.

En başa dönersek, 60 kg'lik A kişisinin zaten keyfi yerinde. Neden daha kalın tabanlı ve muhtemelen daha ağır bir lastik tercih etsin?

(Düzeltme sebebi: Forumun peşpeşe atılan mesajları otomatik birleştirdiğini unutmuşum. Farkedince yeniden düzenlemem gerekti)
 
Son düzenleme:
Sürüş yapılacak asfalt kaliteli ise 23 mm lastik yolda süzülüyor. Özellikle İstanbul'da iken kaymak gibi asfalta yeni yapılan yollarda sürerken kalın lastik takmak aklımın ucundan bile geçmezdi.

3 yıldır Samsun'da yaşıyorum ve buranın yol kalitesi iyi olmadığı için 23 lastik kullanmak hem tehlikeli hem de işkence gibi. İki tane şehirler arası yol hariç bütün yollar dandik asfalt ve beton karışımı şeklinde.

Bu yüzden dağ bisikletimi kalın lastik takılabilecek şekilde modifiye ettim ve duruma göre lastik ve jant tercihi ile sürüş yapıyorum.

Güvenlik,yol şartları ve konfor gibi etmenler düşünülerek lastik tercihi yapılmalı. 23 artık neredeyse hiç tercih edilmiyor ama belki de İhtiyacınız olan budur :)
 
Boy ve kilo ile lastik capinin alakasini anlayamadim.

@Cem Coşkun abi biraz temas etmiş, aslında anlaşılamamasını da ben anlayamadım.. Lastik ve jantlarda rotasyon etkisi denilen bir şey var . Eğer iç lastik de işin içine girecekse , ekstra bir miktar daha ağırlık olacak demektir.. ön ve arka dış lastik, aynı markanın aynı modeline göre 90 Gr/100 gr sadece dış lastikte fark ediyor, ön/arka ile X2 200 Gr lık ağırlık farkı ortaya çıkıyor. Birde iç lastik girerse işin içine, orada da ort 120 Gr fark olsa ön ve arka için toplamda 320 gr lık fark ve rotasyon etkisi X3 demek ve bu 960 Gr ağırlık farkı etkisi yaratacaktır.. Bir kere lastiğin basınç değerleri, yol tutuş ve yuvarlanma karakteri de değişecektir. Yani 23mm kullanan birine 25 ya da bazı markalarda ara değer olarak 26 önerilir ama 23 mm kullanan birine 30 ,32 falan önermek fazla iddialı olur (bana göre)

Ben GP 5000 23 ile 30/32 örneğini kullandım..detaylı test, farklı ölçüler için bu linkte hazırda var

(link)

Sizi anlıyorum, şuan world tour takımları bile zamanında 19, 21 genişlikte lastiklerle yarışırken, artık etabına göre 30/32 ye kadar çıkıyor. Şimdilerde 28 ölçü için optimum değer olduğu söyleniyor.. Ama ölçüden belki önce biraz da lastiğin teknolojisine de bakmak gerekir.. Çünkü yukarıdaki 19,21,23 lerden 30,32 lere çıkılması bu konuyla ilgili biraz da..
 
Geri