Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti lastik önerisi

Pogacar şuan Fransa turunda önce 32mm arkada 33mm lastik kullanıyor.. Dün etap kazanma rekorunu kıran Cavendish 29mm lastik kullanıyor.. Bu adamlar 1-2 watt gibi marjinal kazanımların hesaplarını yapan adamlar. Kalın lastik dezavantaj sağlamış olsa sence kullanırlar mı ?
Acaba tubular sistemlerde farklar daha az oluyor olabilir mi? İlla bildikleri bir şeyler vardır 🤔
 
Scudo
Pogacar şuan Fransa turunda önce 32mm arkada 33mm lastik kullanıyor.. Dün etap kazanma rekorunu kıran Cavendish 29mm lastik kullanıyor.. Bu adamlar 1-2 watt gibi marjinal kazanımların hesaplarını yapan adamlar. Kalın lastik dezavantaj sağlamış olsa sence kullanırlar mı ?
Hepsi genel olarak kalın kullandığı için aralarında lastik sebebiyle avantaj ya da dezavantaj olmuyor. 3 hafta boyunca süren uzun sürüşler yapıyorlar rahat etmeleri önemli tabi ki.

Ama şu bir gerçek ki kalın lastik furyası disk fren yaygınlaştıktan sonra moda oldu. Pazarlama ürünü olduğunu düşünüyorum ben bu durumun. Nasıl yüz yıldır kullanılan v frenler piyasadan silindiyse ince lasrikler de kayboluyor yavaş yavaş.

Sonuç olarak isteyen istediği lastiği kullansın benim sorunum v fren parçalarını ve ince lastikleri üretmeye devam etsinler başka bir şey istemiyorum :)
 
Acaba tubular sistemlerde farklar daha az oluyor olabilir mi? İlla bildikleri bir şeyler vardır 🤔
Valla bilmiyorum. Ben de hep 25mm kullandım. Bu sene 28mm taktım denemek için ama pek bir fark algılayamadım açıkçası.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alazarhus
Arkadaşlar fiyat performans olarak 700x28 hangi lastik modeli önerir siniz ?
 
Conti ultrasport, fiyatına göre tutuş/hafiflik ve atalet konusunda en iyilerden. Herkesten kötü yorum almama rağmen sorun yaşamadığım lithion2 reinforced (sadece lithion2 değil, güncellenmiş sürümü) tavsiye ederim. Yaklaşık 5-6 k kilometre sonunda iki elin parmağını geçmeyecek kadar patlak verdi. Sorunsuz kullanıyordum ki bisikleti satınca beraberinde lastik de gitti. Biraz çabuk eskiyor diye duydum. Bence ultrasport 3 den devam
 
schwalbe lugano 2 kullaniyorum, 4 ayda 600-700 km olmustur heralde, cok pro degilim ama bence tam bir f/p urunu.
on lastigin yere basan yerdeki urerim centikleri daha duruyor, arka lastik ise 400 km de iken centik bitti.genelde sahil boyu ama yeri geldi yalova koyleri toprak yolda da surdum.
Arkadaşlar fiyat performans olarak 700x28 hangi lastik modeli önerir siniz ?
schwalbe lugano 2, bi ustteki mesajda bahsettim.
 
Merhaba,
5.000 km kullandığım Vittoria Rubino 28mm lastiklerin son durumu fotoğraflardaki gibi. Ufak tefek çatlakları sorun etmiyorum. Lastiğin sırtında, sanki 3 farklı hamur var da birleşim yerinden ayrılıyormuş gibi 2 tane çizgi şeklinde çatlak oluştu. Yanaklar desenli iki ayrı parça, sırtın yere değen kısmı tek düz parça gibi görünüyor. Sizce bunun normal yıpranma şekli böyle mi yoksa kusurlu bir durum var, bu lastiği kullanmayı bırakayım mı? IMG_4788.jpegIMG_4787.jpegIMG_4786.jpeg
 
Merhaba,
5.000 km kullandığım Vittoria Rubino 28mm lastiklerin son durumu fotoğraflardaki gibi. Ufak tefek çatlakları sorun etmiyorum. Lastiğin sırtında, sanki 3 farklı hamur var da birleşim yerinden ayrılıyormuş gibi 2 tane çizgi şeklinde çatlak oluştu. Yanaklar desenli iki ayrı parça, sırtın yere değen kısmı tek düz parça gibi görünüyor. Sizce bunun normal yıpranma şekli böyle mi yoksa kusurlu bir durum var, bu lastiği kullanmayı bırakayım mı? 319476 dosyayı görüntüle319477 dosyayı görüntüle319478 dosyayı görüntüle

rubino lastiklerin kronik sorunu bu. ben bin km sonra değişmek zorunda kalmıştım. özellikle son fotodaki çatlak ciddi görünüyor. değiştirmenizi tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bir vatandaş
rubino lastiklerin kronik sorunu bu. ben bin km sonra değişmek zorunda kalmıştım. özellikle son fotodaki çatlak ciddi görünüyor. değiştirmenizi tavsiye ederim.
Teşekkür ederim cevabınız için, böyle bir kronik sorunu olduğunu bilmiyordum.
 
  • Beğen
Tepkiler: makaram
Teşekkür ederim cevabınız için, böyle bir kronik sorunu olduğunu bilmiyordum.
Kronik sorun belki Türkiyede satılanlardadır. İşe gidip geldiğim bisikletimde ve antranman jant setimde 3 sezondur kullanıyorum hiç böyle çatlak vs oluşmadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bir vatandaş
Kronik sorun belki Türkiyede satılanlardadır. İşe gidip geldiğim bisikletimde ve antranman jant setimde 3 sezondur kullanıyorum hiç böyle çatlak vs oluşmadı.
Ben wiggle'dan almıştım. hepsinde olmuyor ama sık görülen bir durum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bir vatandaş
Kronik sorun belki Türkiyede satılanlardadır. İşe gidip geldiğim bisikletimde ve antranman jant setimde 3 sezondur kullanıyorum hiç böyle çatlak vs oluşmadı.
Ben de Merlin’den almışım, stokta çok beklemiş lastikleri mi gönderdiler acaba, bilemiyorum.
Ben wiggle'dan almıştım. hepsinde olmuyor ama sık görülen bir durum.
 
Arkadaşlar herkese merhaba !
Yıllardır Detonator 700 x 23 kullanıyorum ve oldukça memnunum.
Daha önce Schwalbe Lugano, michelin pro 3 lastik kullanmış biri olarak Detonatorun verdiği akıcılığı, güvenlik hissini maalesef bulamamıştım.
Ancak 700 x 23 Detonator bulmak artık gittikçe güçleşiyor. Bulduklarımda üretim yılları eski ve kauçuk raf ömründen dolayıda almaktan çekiniyorum.
Katlanır ve akıcılığı gerçekten iyi olan başka bir lastik kullanan veya öneride bulunacak var mı ?
 
...Ancak 700 x 23 Detonator bulmak artık gittikçe güçleşiyor...

Bence genel olarak 700x23 bulmak zorlaşıyor. 23 mm lastik ararken sorduğum yerler "artık kimse almadığından getirmiyoruz" diyor. Yurtdışı defteri de kapandığından ben mecburen 25'e geçeceğim ama kadro kıl payı kurtarıyor.
 
Chat GPT'yi aktif olarak iş hayatımda kullanıyorum ilk defa bisiklete dair sohbet ettik kendisiyle :))
Beni ikna etmeyi başardı.

Aramızdaki konuşmayı paylaşayım :)

4o
Detonator gibi akıcı ve güven veren bir lastik bulmak zor olabilir, ancak bazı alternatifler önerebilirim. Continental Grand Prix 5000, hem akıcılık hem de dayanıklılık açısından oldukça popüler. Aynı zamanda Vittoria Rubino Pro da hem akıcı hem de dayanıklı bir lastik olarak bilinir. Bu lastikler katlanabilir oldukları için taşımaları da kolaydır.
Eğer daha fazla öneriye veya bu lastiklerle ilgili spesifik bilgilere ihtiyacın olursa, sana yardımcı olabilirim.

4o

Şunu dedin:​

Detanator ve önerdiğin lastiklerin yuvarlanma dirençlerini kıyaslar mısın ?

ChatGPT:​


Yuvarlanma direnci, lastiğin performansı ve hız üzerinde önemli bir etkiye sahip. Detonator, Continental Grand Prix 5000 ve Vittoria Rubino Pro gibi lastiklerin yuvarlanma dirençlerini kıyaslamak için genel bilgiler aşağıdaki gibi olabilir:
  1. Maxxis Detonator 700x23: Detonator, dayanıklılığı ve güvenliği ile bilinir. Ancak, yüksek performans lastikleri arasında yuvarlanma direnci açısından orta düzeyde sayılabilir. Kesin bir değer olmamakla birlikte, yuvarlanma direnci genellikle 12-14 watt aralığında olabilir.
  2. Continental Grand Prix 5000 700x23: Grand Prix 5000, performans odaklı bir lastik olarak bilinir. Yuvarlanma direnci oldukça düşüktür ve yaklaşık 8-10 watt civarında olabilir. Bu, Detonator'a kıyasla daha iyi bir performans sunar.
  3. Vittoria Rubino Pro 700x23: Rubino Pro, performans ve dayanıklılık arasında bir denge sunar. Yuvarlanma direnci, Detonator'a göre daha düşük olabilir, ancak Grand Prix 5000 kadar düşük olmayabilir. Yaklaşık 10-12 watt civarında bir yuvarlanma direncine sahip olabilir.
Bu değerler, çeşitli testlerden elde edilen ortalama sonuçlara dayalıdır ve lastik basıncı, yol koşulları gibi faktörlere göre değişebilir. Genel olarak, Continental Grand Prix 5000 en düşük yuvarlanma direncine sahip olup, daha yüksek performans sağlar. Vittoria Rubino Pro ise Detonator'dan daha iyi bir performans sunabilir, ancak Grand Prix 5000 kadar düşük bir yuvarlanma direnci sunmaz.
Eğer belirli bir performans arayışındaysan, Continental Grand Prix 5000 en iyi seçenek olabilir. Ancak, her lastiğin sunduğu diğer avantajları da göz önünde bulundurmalısın, örneğin dayanıklılık ve yol tutuşu gibi.


4o

Şunu dedin:​

bu lastiklere max kaç PSI basabilirim sıralar mısın ?

ChatGPT:​


Her lastiğin maksimum PSI değeri, üretici tarafından belirlenir ve genellikle lastiğin yan duvarında belirtilir. İşte sıralama:
  1. Maxxis Detonator 700x23:
    • Maksimum PSI: Genellikle 120 PSI civarındadır. Ancak, bazı modellerde bu değer biraz değişebilir, bu yüzden lastiğin üzerinde belirtilen maksimum PSI'yi kontrol etmek önemlidir.
  2. Continental Grand Prix 5000 700x23:
    • Maksimum PSI: 120 PSI olarak belirlenmiştir. Bu lastik, hem performans hem de konfor sağlamak için bu basınçta kullanılabilir.
  3. Vittoria Rubino Pro 700x23:
    • Maksimum PSI: 130 PSI'a kadar çıkabilir. Vittoria lastikleri genellikle yüksek basınca dayanıklı olacak şekilde tasarlanmıştır.
Bu değerler lastiklerin genel kullanımda önerilen maksimum PSI değerleridir. Ancak, ideal basınç sürüş koşullarına, sürücünün ağırlığına ve tercih edilen sürüş konforuna göre değişiklik gösterebilir. Yüksek basınç, yuvarlanma direncini azaltabilirken, düşük basınç daha fazla konfor sağlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ricochet
23 c lastiği kenara bırakalım. 25c bile mantıksız geliyor. Sadece 25c safkan tırmanış yol bisikletlerinde iş yapıyor hala. İlerde 28c podyumda yerini koruyacak gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Amanita
Prolar 700x25 hatta 700x28'e geçiş yaparken BENCE 700x23'te ısrar etmemek lazım. Kaldı ki lastik genişledikçe daha düşük hava basarak yuvarlanma direnci kaybetmeden konfor ve yol tutuşu kazanılabiliyor. Tabii jant ve kadro daha yüksek kalınlıkları destekliyorsa.

Bütçe de önemli tabii.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
23 c lastiği kenara bırakalım. 25c bile mantıksız geliyor. Sadece 25c safkan tırmanış yol bisikletlerinde iş yapıyor hala. İlerde 28c podyumda yerini koruyacak gibi.
Bazı alışkanlıklar kolay geçmiyor maalesef,bende 23 çüyüm yıllardır takım alırken özellikle 23 mm alırım,kadrom 28mmyi desteklemesine rağmen,eski klasik yarış bisikletiden kalma bir alışkanlık benimkisi,dayımın 70li yıllarda üretilmiş bir peugeot marka bisikleti vardı onunla baya bi yarışta koşmuşluğu vardı sonra bana devretmişti bisikleti,kadro parçalanana kadar kullandık,şimdiki aklım olsa gözüm gibi bakardım,kullanacağım maksimum kalınlık 25 olur yinede,konfor olayı benim için önemli değil konfor arasaydım çift amortisörlü bir dağ bisikletine binerdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Özcan
23 c lastiği kenara bırakalım. 25c bile mantıksız geliyor. Sadece 25c safkan tırmanış yol bisikletlerinde iş yapıyor hala. İlerde 28c podyumda yerini koruyacak gibi.

Konu "mantık"tan çok "bakış açısı" ya da "kişisel tercih" farkı. E-bisiklet kullanan, sele, sele borusu ve gidon boğazı dahil her yerde süspansiyon isteyen birinin 23c lastiğe aynı gözle bakmaması ve mantıksız görmesi çok doğal tabii.
Ben 1 defa safkanıma 25 mm lastik aldım, şöyle takacakmış gibi bisiklete tuttum, içim elvermedi, iade ettim. 25 mm almak zorunda kalıncaya kadar 23, sonra 25, sonrası zaten yok. 19 mm lastik kullanmış bir nesiliz sonuçta.

...Kaldı ki lastik genişledikçe daha düşük hava basarak yuvarlanma direnci kaybetmeden konfor ve yol tutuşu kazanılabiliyor....

Yuvarlanma direnci kaybetmeden değil, sonuçta basın düşüp zemin genişliği artınca yuvarlanma direncinin azalmaması mümkün değil. Yuvarlanma direncinden kaybettiğini başka konularda telafi ettiklerini düşündüklerinden kalın lastik tercih ediyorlar, yani bir şeyden vazgeçip başka yerden kazanma stratejisi. Mesela kaymak gibi pistte 28 mm kullanmıyorlar ama arnavut kaldırımı ya da toprak-çamur geçişi varsa 30 bile kullanıyorlar. Bunun daha hava direnci var. Bir tane GCN videosuyla fizik kuralları değişseydi...
 
25in bile devri bitti gibi yeni cikan jantlara 25 falan takilmiyo artik. 25 yavastan vintage raflarinda yerini alir. Enve zipp fulcrumun yeni serileri minimum 28mm.
 
Geri