Jeff ve Will dün yavaş sürmüştü, bugün hızlı sürdüler şeklinde deney ve delil olmaz. Onlara ancak kullanıcı deneyimi denir.
Daha bilimsel çalışan kaynakları ciddiye almalısın. Aşağıdaki makale bu konu için umarım seni tatmin edecektir:
(link)
Özetleyeyim okumayı sevmeyenler için, aynı basınçta aynı lastik modeli, genişledikçe yuvarlanma direnci az da olsa düşer.
Ancak aynı basınçla şişirirseniz. Bu da mümkün değildir, geniş lastik aynı yüksek basınçta hava basınca çabuk deforme olur, hatta yarılır.
Zaten üreticilerin lastik üzerine yazdığı önerilen basınç aralığı, lastik genişledikçe aşağı iner.
Bir daha söyleyeyim:
110 hava basılmış aynı model lastik, genişledikçe daha düşük yuvarlanma direnci gösterir. Ancak böyle sürüş yapılmaz.
Lastik genişledikçe basınç da 100-90-80-70 şeklinde düşürülür. Düşürdükçe de yuvarlanma direnci artar.
Tavsiye edilen basınç aralığında kullanılan hiçbir lastik, genişledikçe daha az yuvarlanma direnci göstermez.
318560 dosyayı görüntüle
Bu da önerilen basıçta şişirilmiş lastik testi. Yuvarlanma direnci artacağı gibi, dış ve içlastikler genişlediğinden ağırlıkları da artar.
Bu da ilave güç harcanmasına neden olur.
Kaybedilen hızın karşılığı ise konfor ve yol tutuştur. O da ayrı bir meseledir, kişisel tercihlere girer