Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti lastik önerisi

Konu "mantık"tan çok "bakış açısı" ya da "kişisel tercih" farkı. E-bisiklet kullanan, sele, sele borusu ve gidon boğazı dahil her yerde süspansiyon isteyen birinin 23c lastiğe aynı gözle bakmaması ve mantıksız görmesi çok doğal tabii.
Ben 1 defa safkanıma 25 mm lastik aldım, şöyle takacakmış gibi bisiklete tuttum, içim elvermedi, iade ettim. 25 mm almak zorunda kalıncaya kadar 23, sonra 25, sonrası zaten yok. 19 mm lastik kullanmış bir nesiliz sonuçta.



Yuvarlanma direnci kaybetmeden değil, sonuçta basın düşüp zemin genişliği artınca yuvarlanma direncinin azalmaması mümkün değil. Yuvarlanma direncinden kaybettiğini başka konularda telafi ettiklerini düşündüklerinden kalın lastik tercih ediyorlar, yani bir şeyden vazgeçip başka yerden kazanma stratejisi. Mesela kaymak gibi pistte 28 mm kullanmıyorlar ama arnavut kaldırımı ya da toprak-çamur geçişi varsa 30 bile kullanıyorlar. Bunun daha hava direnci var. Bir tane GCN videosuyla fizik kuralları değişseydi...
Siz hiç kaymak gibi pist/yolu hayatınızda gördünüz mü :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinyor
Scudo
Prolar 700x25 hatta 700x28'e geçiş yaparken BENCE 700x23'te ısrar etmemek lazım. Kaldı ki lastik genişledikçe daha düşük hava basarak yuvarlanma direnci kaybetmeden konfor ve yol tutuşu kazanılabiliyor. Tabii jant ve kadro daha yüksek kalınlıkları destekliyorsa.

Bütçe de önemli tabii.
Fransa turunda bu sene çoğu takım 30mm kullandı, hatta Pogacar 32mm lastikler ile etap bile kazandı. Dediğiniz gibi pro peloton artık 23mm lastik kullanmıyor, 25mm kullanımıda bitti bitecek desek yeridir.
 
Siz hiç kaymak gibi pist/yolu hayatınızda gördünüz mü :)

Tabii ki. Siz görmediniz mi?
"kaymak gibi" derken sütün kaymağından bahsetmediğimi, "kaymak asfalt" denilen kıvamdan bahsettiğimi herhalde anlamışsınızdır diye düşünüyorum ama pek de iyimser olmasam daha iyi herhalde.

Yol bisikleti kullanımında ya da yarışlarda "Fransa Turu" tek çeşit, onun yol yapısı tek zemin yapısı değil. Biraz daha geniş bakmak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg ve MakRo
Konu "mantık"tan çok "bakış açısı" ya da "kişisel tercih" farkı. E-bisiklet kullanan, sele, sele borusu ve gidon boğazı dahil her yerde süspansiyon isteyen birinin 23c lastiğe aynı gözle bakmaması ve mantıksız görmesi çok doğal tabii.
Ben 1 defa safkanıma 25 mm lastik aldım, şöyle takacakmış gibi bisiklete tuttum, içim elvermedi, iade ettim. 25 mm almak zorunda kalıncaya kadar 23, sonra 25, sonrası zaten yok. 19 mm lastik kullanmış bir nesiliz sonuçta.



Yuvarlanma direnci kaybetmeden değil, sonuçta basın düşüp zemin genişliği artınca yuvarlanma direncinin azalmaması mümkün değil. Yuvarlanma direncinden kaybettiğini başka konularda telafi ettiklerini düşündüklerinden kalın lastik tercih ediyorlar, yani bir şeyden vazgeçip başka yerden kazanma stratejisi. Mesela kaymak gibi pistte 28 mm kullanmıyorlar ama arnavut kaldırımı ya da toprak-çamur geçişi varsa 30 bile kullanıyorlar. Bunun daha hava direnci var. Bir tane GCN videosuyla fizik kuralları değişseydi...

Fransa turunda bu sene çoğu takım 30mm kullandı, hatta Pogacar 32mm lastikler ile etap bile kazandı. Dediğiniz gibi pro peloton artık 23mm lastik kullanmıyor, 25mm kullanımıda bitti bitecek desek yeridir.

Giderek geniş lastik kullanımının en büyük sebeplerinden biri de yeni kadroların başta disk frenli olmasından dolayı daha geniş lastiğe imkan tanıyor olması desek yanlış olmaz herhalde. İlk yol bisikletimi aldığımda üzerinde mavic slick 23c lastik vardı, daha sonra değiştirdiğimde 25c aldım ve aktif olarak 25c kullanıyorum. Yol bisikletini kullandığımda ilk aradığım şey zaten konfor olmaması sebebi ile çok takılmıyorum kaldı ki 23c ile 25c arasındaki farkı anlayacak seviyede biri de değilim. :)
Ama endurance bisiklet kullanıyor olsam 30-32c aralığında bir tercihim olurdu. Şuan kullandığım bisiklet her ne kadar 28destekliyor diye görünse de sanki milimetrik sığıyor gibi görünüyor. Bisikleti değiştirmedikçe 25c ile devam ederim.

25c durano plus lastik setinden gp5000e geçtim açıkçası hem jant farklından hem gp5000lerden çok memnunum. Beklediğimin üzerinde bir lastik çıktı. En yeni gümrük kanunu öncesi bikeinn 'den satın almıştım.
 
Giderek geniş lastik kullanımının en büyük sebeplerinden biri de yeni kadroların başta disk frenli olmasından dolayı daha geniş lastiğe imkan tanıyor olması desek yanlış olmaz herhalde. İlk yol bisikletimi aldığımda üzerinde mavic slick 23c lastik vardı, daha sonra değiştirdiğimde 25c aldım ve aktif olarak 25c kullanıyorum. Yol bisikletini kullandığımda ilk aradığım şey zaten konfor olmaması sebebi ile çok takılmıyorum kaldı ki 23c ile 25c arasındaki farkı anlayacak seviyede biri de değilim. :)
Ama endurance bisiklet kullanıyor olsam 30-32c aralığında bir tercihim olurdu. Şuan kullandığım bisiklet her ne kadar 28destekliyor diye görünse de sanki milimetrik sığıyor gibi görünüyor. Bisikleti değiştirmedikçe 25c ile devam ederim.

25c durano plus lastik setinden gp5000e geçtim açıkçası hem jant farklından hem gp5000lerden çok memnunum. Beklediğimin üzerinde bir lastik çıktı. En yeni gümrük kanunu öncesi bikeinn 'den satın almıştım.

Zemin koşullarına göre 28, 32, 35 kullananı anlar ve hak veririm. "25 bile öldü, 28 de ölmek üzere" söylemleri bana çok anlamsız geliyor. Bir kere ihtiyaç var, herkes her sene bisiklet almıyor. Birkaç yıldan eski bisikletlerin çoğu 28 ve altına, aynı yılların safkanları 25 ve altına mecbur. "Öldü, bitti, tarih oldu" saçma. V fren için de 10 senedir aynı şey söyleniyor ama hala üretiliyor ve daha da üretilecek.

İhtiyaç olduğu sürece ölmez, bitmez, tarih olmaz. Şu abilere (bilimum pist ve olimpiyat dallarının yarışçılarına) birisi söylesin mesela, "23 tarih oldu, 32 kullanacaksınız" diye:

pist-yarislari12-bisiklopedi.jpeg

(bu biraz uç örnek ama Fransa Turu'nun tek yarış türü olmadığını hatırlatmak için kullandım. Benzer şekilde şehir yolları yapısı da her şehirde illa kalın lastik gerektirecek zorlukta da değil)
 
  • Beğen
Tepkiler: Alazarhus ve MakRo
Zemin koşullarına göre 28, 32, 35 kullananı anlar ve hak veririm. "25 bile öldü, 28 de ölmek üzere" söylemleri bana çok anlamsız geliyor. Bir kere ihtiyaç var, herkes her sene bisiklet almıyor. Birkaç yıldan eski bisikletlerin çoğu 28 ve altına, aynı yılların safkanları 25 ve altına mecbur. "Öldü, bitti, tarih oldu" saçma. V fren için de 10 senedir aynı şey söyleniyor ama hala üretiliyor ve daha da üretilecek.

İhtiyaç olduğu sürece ölmez, bitmez, tarih olmaz. Şu abilere (bilimum pist ve olimpiyat dallarının yarışçılarına) birisi söylesin mesela, "23 tarih oldu, 32 kullanacaksınız" diye:

pist-yarislari12-bisiklopedi.jpeg

(bu biraz uç örnek ama Fransa Turu'nun tek yarış türü olmadığını hatırlatmak için kullandım. Benzer şekilde şehir yolları yapısı da her şehirde illa kalın lastik gerektirecek zorlukta da değil)
23 yada 25mm kullanımı bitti bitecek derken pro pelotonu kast etmiştim. 😀
 
Buradaki tartışma sanki biraz amacından sapmış gibi.

Bir grup yükselen trendin 28mm ve üzeri olduğu ve bunun pro pelotonda kendine nasıl yer bulduğundan bahsederken, diğer grup elimizdeki bisiklet 23-25mm kabul ediyor, bisiklet mi değiştirelim illa diye itiraz ediyor.

Memnun olduğunuz kadronuzu sırf daha kalın lastik kabul etmiyor diye değiştirmeyin tabiki. Ama olur da yeni bisiklete geçmeye karar verirseniz yeni kadroların 35mm lastiğe kadar desteklediğini, 28mm lastiğin standart haline gelmeye başladığını da bir kenara not edin.

Yol bisikletinde konfor ilk öncelik olmayabilir ama büyük bölümü soğuk asfalt üzerinde geçen 130+ km turlar yapıyorsanız hayat tercihlerinizi sorgulamaya başlarsınız.

Eşek yüküyle paraya satılıyor olmasa yapacağım ilk güncelleme şu olurdu benim :

images (1).jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve seko35.50
23-25mm kullananların çoğu keyiften dolayı tercih etmiyor(uz).
Kadromuz desteklemiyor 28mm bile olmuyor, tutup şimdi sırf lastikte yuvarlanma direnci kazanacağım diye kadroyu değiştirecekte değiliz.
23-25mm'in de devri bitmez, sadece size yokmuş gibi algı yaratırlar, belki biraz daha pahalıya alırsınız ama üretmiyoruz demezler, elinizdekini değiştirmeniz gerektiğini düşündürürler.
Şimdi biraz daha fazla kalın lastik takacağım diye cağğğnım kadromu bir kenara atıp, üstüne kredi çekerek 36 ay taksitle, belki aynı kalite de dahi olmayan bir bisiklete mi geçeyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Buradaki tartışma sanki biraz amacından sapmış gibi.

Bir grup yükselen trendin 28mm ve üzeri olduğu ve bunun pro pelotonda kendine nasıl yer bulduğundan bahsederken, diğer grup elimizdeki bisiklet 23-25mm kabul ediyor, bisiklet mi değiştirelim illa diye itiraz ediyor.

Memnun olduğunuz kadronuzu sırf daha kalın lastik kabul etmiyor diye değiştirmeyin tabiki. Ama olur da yeni bisiklete geçmeye karar verirseniz yeni kadroların 35mm lastiğe kadar desteklediğini, 28mm lastiğin standart haline gelmeye başladığını da bir kenara not edin.

Yol bisikletinde konfor ilk öncelik olmayabilir ama büyük bölümü soğuk asfalt üzerinde geçen 130+ km turlar yapıyorsanız hayat tercihlerinizi sorgulamaya başlarsınız.

Eşek yüküyle paraya satılıyor olmasa yapacağım ilk güncelleme şu olurdu benim :

320849 dosyayı görüntüle
Ürünün daha uyguna Alternatifi var aslında : Screenshot_20240825_140058_com.android.chrome.jpg
 
Tabii ki. Siz görmediniz mi?
"kaymak gibi" derken sütün kaymağından bahsetmediğimi, "kaymak asfalt" denilen kıvamdan bahsettiğimi herhalde anlamışsınızdır diye düşünüyorum ama pek de iyimser olmasam daha iyi herhalde.

Yol bisikleti kullanımında ya da yarışlarda "Fransa Turu" tek çeşit, onun yol yapısı tek zemin yapısı değil. Biraz daha geniş bakmak lazım.
Böyle yollar Türkiyede sınırlı. Fransa turu olmasına gerek yok "Criterium" yarışlarda bile 700x28'e geçiliyor. Kaldı ki forumda "profesyonel" yarışçı varsa bile bi elin parmağını geçmez herhalde. Geçse bile yarış harici günlük hayatlarında 700x25 bile kullandıklarını sanmıyorum. Biz yarışçı değiliz normal kullanıcıyız. Kadro ve jant destekliyorsa yeni lastik arayışında olanları TR şartlarında 700x28 üstünü tavsiye etmek bana daha mantıklı geliyor. Bisikletimin kadrosu desteklese 700x28'i geçtim 700x32 hatta 700x35 takar her türlü bozuk yola daha rahat girerim.
 
Böyle yollar Türkiyede sınırlı. Fransa turu olmasına gerek yok "Criterium" yarışlarda bile 700x28'e geçiliyor. Kaldı ki forumda "profesyonel" yarışçı varsa bile bi elin parmağını geçmez herhalde. Geçse bile yarış harici günlük hayatlarında 700x25 bile kullandıklarını sanmıyorum. Biz yarışçı değiliz normal kullanıcıyız. Kadro ve jant destekliyorsa yeni lastik arayışında olanları TR şartlarında 700x28 üstünü tavsiye etmek bana daha mantıklı geliyor. Bisikletimin kadrosu desteklese 700x28'i geçtim 700x32 hatta 700x35 takar her türlü bozuk yola daha rahat girerim.

Evet, hepsi doğru ("700x25 bile kullandıklarını sanmıyorum" kısmı hariç, o sanıyla benim gördüklerim çeliştiğinden).

Her türlü bozuk yola daha rahat girmeyi isteyen 28, 32, 35 takar.

Yanlış olan burası:

...Kaldı ki lastik genişledikçe daha düşük hava basarak yuvarlanma direnci kaybetmeden konfor ve yol tutuşu kazanılabiliyor....

Bunun ispatı yok. Bilimsel deney kriterlerine aykırı bir GCN videosu bunun delili değil.

Yani "700x32 hatta 700x35 takar her türlü bozuk yola daha rahat girerim." doğru, ama bu konfor için yuvarlanma direncinden zarar etmeyi göze alarak yapılıyor. Yani burada yazdığım gibi, bir şeyden vazgeçip başka yerden kazanma tercihiyle.

Bu konu bir önceki sayfada güzel açıklanmıştı, onun üstüne ne desem aynı konuyu tekrarlayıp durmak olur: Yol bisikleti lastik önerisi

Jeff ve Will dün yavaş sürmüştü, bugün hızlı sürdüler şeklinde deney ve delil olmaz. Onlara ancak kullanıcı deneyimi denir.
Daha bilimsel çalışan kaynakları ciddiye almalısın. Aşağıdaki makale bu konu için umarım seni tatmin edecektir:
(link)

Özetleyeyim okumayı sevmeyenler için, aynı basınçta aynı lastik modeli, genişledikçe yuvarlanma direnci az da olsa düşer.
Ancak aynı basınçla şişirirseniz. Bu da mümkün değildir, geniş lastik aynı yüksek basınçta hava basınca çabuk deforme olur, hatta yarılır.
Zaten üreticilerin lastik üzerine yazdığı önerilen basınç aralığı, lastik genişledikçe aşağı iner.

Bir daha söyleyeyim:
110 hava basılmış aynı model lastik, genişledikçe daha düşük yuvarlanma direnci gösterir. Ancak böyle sürüş yapılmaz.
Lastik genişledikçe basınç da 100-90-80-70 şeklinde düşürülür. Düşürdükçe de yuvarlanma direnci artar.

Tavsiye edilen basınç aralığında kullanılan hiçbir lastik, genişledikçe daha az yuvarlanma direnci göstermez.


318560 dosyayı görüntüle
Bu da önerilen basıçta şişirilmiş lastik testi. Yuvarlanma direnci artacağı gibi, dış ve içlastikler genişlediğinden ağırlıkları da artar.
Bu da ilave güç harcanmasına neden olur.

Kaybedilen hızın karşılığı ise konfor ve yol tutuştur. O da ayrı bir meseledir, kişisel tercihlere girer :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Aslında bir soru sordum ve konu bambaşka yerlere gelmiş.
700 x 23 veya 700 x 25 de önerebileceğiniz marka modelleri rica edeceğim. Konfor ve keyif için zaten 1 adet mini velo, 1 adet flex 121d ye sahibim :))
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Evet, hepsi doğru ("700x25 bile kullandıklarını sanmıyorum" kısmı hariç, o sanıyla benim gördüklerim çeliştiğinden).

Her türlü bozuk yola daha rahat girmeyi isteyen 28, 32, 35 takar.

Yanlış olan burası:



Bunun ispatı yok. Bilimsel deney kriterlerine aykırı bir GCN videosu bunun delili değil.

Yani "700x32 hatta 700x35 takar her türlü bozuk yola daha rahat girerim." doğru, ama bu konfor için yuvarlanma direncinden zarar etmeyi göze alarak yapılıyor. Yani burada yazdığım gibi, bir şeyden vazgeçip başka yerden kazanma tercihiyle.

Bu konu bir önceki sayfada güzel açıklanmıştı, onun üstüne ne desem aynı konuyu tekrarlayıp durmak olur: Yol bisikleti lastik önerisi
Üstad önceki cevabı da aynı kişiye vermiştik. Ama halen aynı şeyleri iddia etmeyi sürdürdüğüne göre ya bizleri okumuyor, ya niyeti kötü, ya kafası kalın. Ne diyeyim :snzdglsn:
 
Küçük ekranlı telefon bulmak gibi 23 mm lastik bulmak da iyice zorlaştı.
 
Küçük ekranlı telefon bulmak gibi 23 mm lastik bulmak da iyice zorlaştı.
Yukardaki gelenekselci arkadaşlar lastik üreticilerine, pro arenanın daha kalın tercih etmesine rağmen ince lastiğin daha iyi olduğuna ikna edebilirse ve onlara kalın kafalı ve çağ dışı olduklarını anlatabilirlerse piyasada 700x23 bulmak kolaylaşır muhtemelen.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
Bisikletimin kadrosu desteklese 700x28'i geçtim 700x32 hatta 700x35 takar her türlü bozuk yola daha rahat girerim.
Araya girmiş gibi olacağım ama asıl kalın kafa olan sensin biliyomusun,burada yazılanlardan hiçkimse ince lastiği övmemiş dönüp baktım öven varmı diye hayır yok buda asıl kalın kafanın sen olduğunu bize gayet net anlatıyor!
kalın kafalı ve çağ dışı olduklarını

35mm binmeyi hayal ediyorsan neden şehir bisikletine binmiyorsun? amortisörlü olanı var konforlu olur hem! anlayamadığım ''yol bisikletine kalın lastikle binme tarikatı'' mı kuruldu haberimiz yok? üyesi falanmısın? ne diye bunu hunharca savunuyorsun? sen 38e bin başkası 23e binsin işin mantığıda kullanacak kişiyi ilgilendirir,
ARKADAŞIM BIRAK İSTEYEN İSTEDİĞİ KALINLIKTA LASTİK KULLANSIN-SEN EN KALININI KULLAN TAMAMMI! HATTA KAFAN KADAR KALIN OLANINI KULLAN OK!
700x23 bulmak kolaylaşır muhtemelen.
23LÜK PİYASADA KALMAZSA BIRAK TASASI BİZE KALSIN O ZAMAN BİZDE 28 OLANA GEÇERİZ!
 
Araya girmiş gibi olacağım ama asıl kalın kafa olan sensin biliyomusun,burada yazılanlardan hiçkimse ince lastiği övmemiş dönüp baktım öven varmı diye hayır yok buda asıl kalın kafanın sen olduğunu bize gayet net anlatıyor!


35mm binmeyi hayal ediyorsan neden şehir bisikletine binmiyorsun? amortisörlü olanı var konforlu olur hem! anlayamadığım ''yol bisikletine kalın lastikle binme tarikatı'' mı kuruldu haberimiz yok? üyesi falanmısın? ne diye bunu hunharca savunuyorsun? sen 38e bin başkası 23e binsin işin mantığıda kullanacak kişiyi ilgilendirir,
ARKADAŞIM BIRAK İSTEYEN İSTEDİĞİ KALINLIKTA LASTİK KULLANSIN-SEN EN KALININI KULLAN TAMAMMI! HATTA KAFAN KADAR KALIN OLANINI KULLAN OK!

23LÜK PİYASADA KALMAZSA BIRAK TASASI BİZE KALSIN O ZAMAN BİZDE 28 OLANA GEÇERİZ!
Sen geçme babacım 700x28 falan seni bozar. 700x23 tarikatı olarak el yapımı lastik falan sararsınız jantın etrafına. :D
 
  • Hahaha
Tepkiler: seko35.50
Sen geçme babacım 700x28 falan seni bozar. 700x23 tarikatı olarak el yapımı lastik falan sararsınız jantın etrafına. :D
23ler yeryüzünde biterse senin güzel hatrın için gidip 28lik lastik alıp takoz gibi dolaşıcam ortalarda :komik:
 
  • Beğen
  • Hahaha
Tepkiler: MakRo ve can^
23 mm lastikler biterse el yapımı lastiğe varıncaya kadar katı lastik seçeneği var daha. Hem patlamaz da.
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Bir konuda küçük bir tavsiye istemiştim ve bu kadar basit bir talepte bulunmuşken forumda yaşadıklarım beni gerçekten hayal kırıklığına uğrattı. Amacım, daha önce benzer bir tecrübeye sahip olanların kullandıkları markayı artıları ve eksileriyle paylaşmalarını öğrenmekti. Ancak görüyorum ki herkes adeta bir bilgi savaşı içinde. Tamam, en çok siz biliyorsunuz, en bilgili sizsiniz, buna itirazım yok. Ancak 23 veya 25 lastik için şu marka iyidir, şu kadar kilometre kullandım, sorun yaşamadım demek bu kadar zor olmamalıydı.

Soruma odaklanıp net bir cevap vermek yerine konunun dışına çıkılmasına gerçekten hayret ediyorum. Forumların amacı bilgi ve deneyim paylaşımı olmalı, ancak bu tür tavırlarla karşılaşmak, buradan fayda sağlamaya çalışan kullanıcılar için ciddi bir hayal kırıklığı yaratıyor.
 
Geri