Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

Scudo
Merhaba abilerim ablalarım ilk kez yol bisikleti kullanacak biri olarak iki ilan arasında kaldım. Sizlerin fikirlerini öğrenmek istiyorum.
1028120877 carraro race 052 bisiklet tiagra olması beni cezbetti ama eski model olması ve arka tekere akord ayarı yapılmış olması, kaza yapma olasılığına karşı beni düşündürdü.
1017915519 kron rc 3000 diğerine göre bir düşük vites sistemi olan soraya sahip ama hem 2016 yerine 2021 model hem de çok az kullanıldığı resimlerden belli oluyor.
Fikirlerinizi belirtirseniz sevinirim şimdiden teşekkür ederim.
Merhaba,

asagida alinti yaptigim kisi size arka janti sürmeden önce akord yapmanizi önermis, akord yapilmis janta neden yeniden akord yapilmasi gerektigini anlamadim ama sizin sorunuza gelince, kaza olayi neden sizi düsündürdü? Bugün yolda gördügünüz ve kullanilan bisikletlerin %80'ni en az bir iki defa akord yapilmistir ve akord yapilmasi normaldir. Akorddan yana aklinizda soru isaretleri olmasin.
Bisiklet tercihine gelince buna tamaem siz kendiniz karar vereceksiniz ve sora ile Tiagranin arasinda nerdeyse hic bir fark yok.

Bisikleti sürmeden önce akortunu yapmanız gerekiyor. Yoksa frenler tutmaz ve jant yamulabilir. Doğrusu bu.
Arkadas zaten Akordu yapilmis diyor, neden yeniden akord yapilmasi gerekiyor?

Bisiklet eskiyen birşey değil. Hangisi temiz kullanılmışsa o iyidir. Ankara'da bile arka attırıcıya zinciri ters geçiren, makaraları ters çalıştıranlar mevcut.
İkisini de güzel güzel kullanırsınız. Kron sadece daha çok ağırlık taşıyabilir, Carraro ile hafif süreceksiniz, yüksekten atlamayacaksınız.
Yol bisikleti ile yüksekten neden atlasin? Yoksa siz yol bisikleti ile ED-DH vs mi sürüyorsunuz?

Jantlara bakın, tel sayısı fazla.
Tel sayisi fazla olan jant daha cok agirlik mi tasiya biliyor, tel sayisinin fazlaligi bunu gösteriyor. Ben size 12 veya 16 telli jantlar göstereyim bakin ne agirliklar tasiya biliyor, 110kg de banamisin demiyorlar.

Yani uzun lafin kisasi her konuda her soruya cevap veriyorsunuz ama cevaplarinizin cogu gercekten cok sacma ve yaniltici. Her soruya yada her konu altina yazmaktansa sadece bildiginiz sorulari cevaplasaniz daha iyi olmazmi?
 
Yani uzun lafin kisasi her konuda her soruya cevap veriyorsunuz ama cevaplarinizin cogu gercekten cok sacma ve yaniltici.
Sebebi anlamamanız.
Arkadas zaten Akordu yapilmis diyor, neden yeniden akord yapilmasi gerekiyor?
Öyle demiyor, akordu yapılmış bisikleti defolu ürün zannediyor. Bunu düzeltiyorum.
Yol bisikleti ile yüksekten neden atlasin? Yoksa siz yol bisikleti ile ED-DH vs mi sürüyorsunuz?
Ben yol bisikleti sürmüyorum ama teker setlerinin ağırlık sınıfları olduğunu biliyorum. Keşke siz de bilseniz, böyle tartışmasanız. Hakikaten bilmiyorsanız bilmiyorsunuzdur, üzerine yorum yapmak gerekmiyor.
Tel sayisi fazla olan jant daha cok agirlik mi tasiya biliyor, tel sayisinin fazlaligi bunu gösteriyor.
Evet?
Ben size 12 veya 16 telli jantlar göstereyim bakin ne agirliklar tasiya biliyor, 110kg de banamisin demiyorlar
Bu bir yarış değil. Açın bakın neyi garanti ettiklerine. ASTM F2043-13 diye standardı var.
Kimi jant ile 10 santimden atlayabileceğinizi teyit ediyorlar, kimisi 60cm, kimisiyle ise sıçrayamazsınız.
Bu şekilde sanki anlamak istemeyen birine zorla anlatıyorum gibi oluyor. O kadar bilseniz, heralde evet hayır şeklinde sormazdınız.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Sebebi anlamamanız.

Öyle demiyor, akordu yapılmış bisikleti defolu ürün zannediyor. Bunu düzeltiyorum.

Ben yol bisikleti sürmüyorum ama teker setlerinin ağırlık sınıfları olduğunu biliyorum. Keşke siz de bilseniz, böyle tartışmasanız. Hakikaten bilmiyorsanız bilmiyorsunuzdur, üzerine yorum yapmak gerekmiyor.

Evet?

Bu bir yarış değil. Açın bakın neyi garanti ettiklerine. ASTM F2043-13 diye standardı var.
Kimi jant ile 10 santimden atlayabileceğinizi teyit ediyorlar, kimisi 60cm, kimisiyle ise sıçrayamazsınız.
Bu şekilde sanki anlamak istemeyen birine zorla anlatıyorum gibi oluyor. O kadar bilseniz, heralde evet hayır şeklinde sormazdınız.

"Anlamamanız" dediğiniz adamın evinin garajında TR'deki bisikletçilerin %90'ında olmayan atölye ekipmanları var ve elinden sayısız ,üst düzey yol bisikleti geçti. Her konunun altındaki içerik olarak faydasız mesajlarınızdan forum okuru olarak ben de rahatsız oluyorum maalesef. Murat Ağabey de çoğu kişinin demeye erindiğini üşenmeyip demiş burada. Yol bisikleti kullanmayan bir forumdaşımız olarak yol bisikleti konusu altında bu kadar aktif olmaya çalışmanız başlı başına yanlış zaten.
 
"Anlamamanız" dediğiniz adamın evinin garajında TR'deki bisikletçilerin %90'ında olmayan atölye ekipmanları var ve elinden sayısız ,üst düzey yol bisikleti geçti. Her konunun altındaki içerik olarak faydasız mesajlarınızdan forum okuru olarak ben de rahatsız oluyorum maalesef. Murat Ağabey de çoğu kişinin demeye erindiğini üşenmeyip demiş burada. Yol bisikleti kullanmayan bir forumdaşımız olarak yol bisikleti konusu altında bu kadar aktif olmaya çalışmanız başlı başına yanlış zaten.
Ben @Eyyüp İsa 2 beye akort etmek kötü değildir dedim. Kendisi akort etmek gerekir şeklinde anladı.
Sizin tecrübeniz nedir bilmiyorum, bir iki yaz kış görmüş bisikletin akordu bozuluyor. Şimdi her akordu bozulan bisiklet kaza mı geçirmiştir? Elbette, hayır. Temiz kullanılan bisiklet zamanı gelince akort edilir.
 
"Anlamamanız" dediğiniz adamın evinin garajında TR'deki bisikletçilerin %90'ında olmayan atölye ekipmanları var ve elinden sayısız ,üst düzey yol bisikleti geçti. Her konunun altındaki içerik olarak faydasız mesajlarınızdan forum okuru olarak ben de rahatsız oluyorum maalesef. Murat Ağabey de çoğu kişinin demeye erindiğini üşenmeyip demiş burada. Yol bisikleti kullanmayan bir forumdaşımız olarak yol bisikleti konusu altında bu kadar aktif olmaya çalışmanız başlı başına yanlış zaten.
Enes kardesim, beni gercekten onure ettin, tesekkürler. Yazdiklarini kesinlikle anlamayacak bir kisiye yaziyorsun. O kisiye @can_celik arkadasimizda yazdi ama malesef kendisi hep üstün cikmak icin hic bir zaman ben hataliyim demedi. Yani böyle kisilerle tartismak cok zor ve anlamsiz. Bak ben tek degilmisim demmekki o kisinin her konuya anlamsiz sekilde yazdigini okuyan ve sinir olan.
Hele bir de su komsu kelimesi yokmu beni hasta etti. Komsu kelimesine gicik falan kapmazdim ama son bir kac gündür duymak bile istemiyorum.
Ben @Eyyüp İsa 2 beye akort etmek kötü değildir dedim. Kendisi akort etmek gerekir şeklinde anladı.
Ben dogru anladim, sen milleti salakmi sandin.
Benim okudugum ve senin yazdigin söyle... "Bisikleti sürmeden önce akortunu yapmanız gerekiyor. Yoksa frenler tutmaz ve jant yamulabilir. Doğrusu bu".

Simdi de ben öyle degil böyle yazdim yanlis anladi diyorsunuz? Ben Eyyüp İsa 2 beye akort etmek kötü değildir dedim. Kendisi akort etmek gerekir şeklinde anladı.
Benim okudugum yorumda (kendi yazdigini düzeltse de ben alinti yaptim oradan göre bilirsiniz) resmen akort yapmaniz gerekiyor yaziyor, birde milleti yalanci cikarmak istiyorsunuz ki iki cümlenizden de belli oluyor nasil bir yalanci oldugunuz.
 
Son düzenleme:
@Murat Cömez ben bu seviyede konuşamam üzgünüm.

Çok merak ediyorsanız hiçbir şeyi değiştirmedim, sizin için ASTM F2043-13 standardını kopyaladım ama sizin zaten amacınız anlamak değil.
Ben ne diyorum, siz nediyorsunuz. Ben yazdiginiz bir seyden konusuyorum, siz ise milletin de gördügünü öyle degilde böyle yazdim diyorsunuz ama hic orali olmadan hala ASTM den konusuyorsunuz, konuyla ne alakasi varsa. :kötü:
Sizinle daha fazla muhatap olmayacagim cünkü hani ben anlamayanimya ondan dolayi. Benimle tartisa bilmeniz icin yazdiginizin arkasinda olmayi sonra da ne yazdiginizi bilmeniz gerekiyor.
 
Son düzenleme:
Eyyüp İsa 2, bu gönderisinde "tiagra olması beni cezbetti ama eski model olması ve arka tekere akord ayarı yapılmış olması, kaza yapma olasılığına karşı beni düşündürdü." demiş.

Sonrasında, Murat Cömez bu gönderisinde "Arkadas zaten Akordu yapilmis diyor, neden yeniden akord yapilmasi gerekiyor?" demiş.

Siz de karşılık olarak, "Öyle demiyor, akordu yapılmış bisikleti defolu ürün zannediyor. Bunu düzeltiyorum." demişsiniz.

Şimdi bi karar verin, Eyyüp İsa 2 tiagralı bisiklete akort yapılmış diyor mu, demiyor mu? Forum kullanmak, insanlarla etkileşime girmek için yeterli muhakeme yetisine sahip gibi gözükmüyor çizdiğiniz profil.
 
Eyyüp İsa 2, bu gönderisinde "tiagra olması beni cezbetti ama eski model olması ve arka tekere akord ayarı yapılmış olması, kaza yapma olasılığına karşı beni düşündürdü." demiş.

Sonrasında, Murat Cömez bu gönderisinde "Arkadas zaten Akordu yapilmis diyor, neden yeniden akord yapilmasi gerekiyor?" demiş.

Siz de karşılık olarak, "Öyle demiyor, akordu yapılmış bisikleti defolu ürün zannediyor. Bunu düzeltiyorum." demişsiniz.

Şimdi bi karar verin, Eyyüp İsa 2 tiagralı bisiklete akort yapılmış diyor mu, demiyor mu? Forum kullanmak, insanlarla etkileşime girmek için yeterli muhakeme yetisine sahip gibi gözükmüyor çizdiğiniz profil.
En sonunda da yorumunu komple degistirdi ve ben söyle dedim dedi.
Ben Eyyüp İsa 2 beye akort etmek kötü değildir dedim. Kendisi akort etmek gerekir şeklinde anladı. (Kendisi ben oluyorum)
 
Son düzenleme:
Ben yazdiginiz bir seyden konusuyorum
İşi gücü bırakıp benle uğraşıyorsunuz da, ben sizin nasıl bisiklet binicisi olduğunuzu bilmiyorum. Bana tecrübeli bir bisiklet binicisi olarak gözüme çarpmadınız @Murat Cömez Bey. Madem çok meraklısınız, bunu da ille duymaya çalışıyorsunuz,
Siz nasıl bisiklet biniyorsunuz? Her sürüşten önce frenlerinizi kontrol etmeniz gerektiğini bilmiyor musunuz! Tekerlerinizi kontrol etmeniz gerektiğini bilmiyor musunuz! Bence bisikletçiyim diyenin, her sürüşte bunları sular seller gibi yapıyor olması gerek. Nasıl kask sizi koruyor, fren-akort da sizi aynı şekilde koruyor.
Ben zaten her bisikletçinin yapması gerekendir bu diyorum. Bisikletin akordu oldu diye bunu dile getiren satıcı samimidir benim gözümde.
Olayı hiç bilmeden, 'binmeden önce akort etmesi gerekir dedi' olarak yorumluyorsunuz.
@can_celik olayı özetlemiş yukarıdaki mesajıyla, bir daha alıntıya gerek görmüyorum.
Ben önceden akort yapılmış bisiklet bakımı yapılmış bisiklettir demeye erindiğimden doğrusu bu diyorum, sizin bunu benden duymak zorunda beni bırakmanızdan da eriniyorum.
Akort, kaza olasılığı değildir. Basit bisiklet terimlerini tartışma mevzusu yapıyorsunuz. Konuya geldiyseniz, kaynağı okuyun. Herşeyi kendinize tercüme edilmesini beklemeyin.
 
İşi gücü bırakıp benle uğraşıyorsunuz da, ben sizin nasıl bisiklet binicisi olduğunuzu bilmiyorum. Bana tecrübeli bir bisiklet binicisi olarak gözüme çarpmadınız @Murat Cömez Bey. Madem çok meraklısınız, bunu da ille duymaya çalışıyorsunuz,
Siz nasıl bisiklet biniyorsunuz? Her sürüşten önce frenlerinizi kontrol etmeniz gerektiğini bilmiyor musunuz! Tekerlerinizi kontrol etmeniz gerektiğini bilmiyor musunuz! Bence bisikletçiyim diyenin, her sürüşte bunları sular seller gibi yapıyor olması gerek. Nasıl kask sizi koruyor, fren-akort da sizi aynı şekilde koruyor.
Ben zaten her bisikletçinin yapması gerekendir bu diyorum. Bisikletin akordu oldu diye bunu dile getiren satıcı samimidir benim gözümde.
Olayı hiç bilmeden, 'binmeden önce akort etmesi gerekir dedi' olarak yorumluyorsunuz.
@can_celik olayı özetlemiş yukarıdaki mesajıyla, bir daha alıntıya gerek görmüyorum.
Ben önceden akort yapılmış bisiklet bakımı yapılmış bisiklettir demeye erindiğimden doğrusu bu diyorum, sizin bunu benden duymak zorunda beni bırakmanızdan da eriniyorum.
Akort, kaza olasılığı değildir. Basit bisiklet terimlerini tartışma mevzusu yapıyorsunuz. Konuya geldiyseniz, kaynağı okuyun. Herşeyi kendinize tercüme edilmesini beklemeyin.

Ben merakli degilim aslan merak etmeyin. Ben nasil bisiklet sürücüsü oldugumu ve bisikletlerimin nasil bir titizlikle bakimlarini yaptigimi biliyorum, öyle sizin gibi wax, parafin vs kullanmadan, en iyisi neyse onlari kullanarak yapiyorum. Hani sizin google den okuyup sadece aklinizda tutugunuz Park Tool markasi varya, iste ben en ince datayina kadar olan aletlerimi komple o markadan alarak bisikletlerime bakim yapiyorum. Ayrica forumda da bilenler var, ha merak ediyorsaniz profilime bir göz atin.
 
Son düzenleme:
Ben merakli degilim aslan komsum siz beni merak etmeyin. Benim nasil bisiklet sürücüsü oldugumu ve bisikletlerimin nasil bir titizlikle bakimlarini yaptigimi biliyorum, öyle sizin gibi wax, parafin vs kullanmadan, en iyisi neyse onlari kullanarak yapiyorum. Hani sizin google den okuyup sadece aklinizda tutugunuz Park Tool markasi varya, iste ben en ince datayina kadar olan aletlerimi komple o markadan alarak bisikletlerime bakim yapiyorum. Ayrica forumda da bilenler var, ha merak ediyorsaniz profilime bir göz atin.
Beni ilgilendirmiyor, konumuz o değil. Benim için bisikletin akordu gerekir, bunda bir yanlış yoktur lafını yanlış yorumlayan kullanıcı bisikletten anlamıyordur.
Akordu yapıldı diye bisiklete binmemek Carraro 052'yi elemez, bu da benim görüşüm. Müsaadenizle buna bir diyeceğiniz varsa diyebilirsiniz.
Ben sizi alıntı yapmadım, lütfen bitsin bu üste çıkma çabanız. Yanlışlamaya geldiniz, cevabınızı aldınız. O zaman konuyu daha işgal etmenize gerek yok.
 
"Bisikletin akortlu olmasında bir sorun yok" demek için,
Bisikleti sürmeden önce akortunu yapmanız gerekiyor.
bu alıntıdaki cümleyi kullanıyorsan, ifadesel yeteneğin gelişmemiş diyebilirim. Kabul edersin ki buradaki beyanımız yazdıklarımızdır, telepati yoluyla "ne yazdığını" değil de "aslında ne demek istediğini" anlayamıyoruz maalesef.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve M.İhsan
"Bisikletin akortlu olmasında bir sorun yok" demek için,

bu alıntıdaki cümleyi kullanıyorsan, ifadesel yeteneğin gelişmemiş diyebilirim. Kabul edersin ki buradaki beyanımız yazdıklarımızdır, telepati yoluyla "ne yazdığını" değil de "aslında ne demek istediğini" anlayamıyoruz maalesef.
Ben öyle demiyorum.
Bisikleti sürmeden önce akortunu yapmanız gerekiyor. Yoksa frenler tutmaz ve jant yamulabilir. Doğrusu bu.
Cevap verdiğim metin de bu;
1028120877 carraro race 052 bisiklet tiagra olması beni cezbetti ama eski model olması ve arka tekere akord ayarı yapılmış olması, kaza yapma olasılığına karşı beni düşündürdü.
Her bisikletin akordu yapılır. Carraro 052 alınabilir sorun yoktur diyorum.
Akort yapmak kaza ile ilişkilendirilmez diyorum. Akordu yapılmışsa zaten sürülebilir halde geliyor.
 
Mete Can Karahasan kullanıcı adlı kişi, " "Bisikletin akortlu olmasında bir sorun yok" dedin" lafıma, "Ben öyle demiyorum." diyerek karşılık verdi. Yani, sorun varmış kendince.

Sonrasında ise, aynı gönderide, "Carraro 052 (bahsi geçen akortlu bisiklet) alınabilir sorun yoktur diyorum." dedi.

Söyleyeceklerim bu kadar.
 
Mete Can Karahasan kullanıcı adlı kişi, " "Bisikletin akortlu olmasında bir sorun yok" dedin" lafıma, "Ben öyle demiyorum." diyerek karşılık verdi. Yani, sorun varmış kendince.

Sonrasında ise, aynı gönderide, "Carraro 052 (bahsi geçen akortlu bisiklet) alınabilir sorun yoktur diyorum." dedi.

Söyleyeceklerim bu kadar.
'Bir sorun yok' demek ile 'zaten doğrusu bu' 'akortlu gelmesi gerek' demek, farklı.
kaza yapma olasılığına karşı beni düşündürdü.
Cevap olarak, bir sorun yok dersem anlam düşüklüğü oluyor. Bunun yerine 'doğrusu bu' ile biten cümleyi kullanıyorum.
 
Sizce bu zamanda başlangıç-orta düzey bir yol bisikleti almak için ne kadar bütçe ayırmak gerekli?

hocam bence min 6k olabilir. ikinci el bakacaksanız fiyat biraz daha oynayabilir tabi ama 5k dan aşağı inmez büyük ihtimal.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eray BAYĞAR
Bisiklet eskiyen birşey değil. Hangisi temiz kullanılmışsa o iyidir. Ankara'da bile arka attırıcıya zinciri ters geçiren, makaraları ters çalıştıranlar mevcut.
İkisini de güzel güzel kullanırsınız. Kron sadece daha çok ağırlık taşıyabilir, Carraro ile hafif süreceksiniz, yüksekten atlamayacaksınız.
Yani bisiklet entropiyi yener diyorsunuz 😁. Şaka bir yana haklılık payınız olmakla birlikte fiyat performans karşılaştırması yapınca eski bir grup setli bisiklet alıp daha sonra ister istemez aynakol yaprağı ruble değişimine vereceğim parayla daha güncel daha az kullanılmış bir bisiklet tercih sebebidir benim açımdan.
Carraro hakkında da size katılmayacağım aynı bisikleti 4000 kmdir kullanıyorum 110 kiloyum neredeyse her gün 30 km işe gidip geliyorum. 😁
 
Geri