Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

5 km ortlama fark yapması imkansız.
Ben mosso cavaliler tourney , mosso 735 tca tiagra cube attain pro GTC ultegra. şuanda SCOTT addict RC 20 kullanıyorum. Hiçbir bisiklet 5 km ortalama hızınızı arttırmaz. İyisini almak elbette önemli. Ama bekletiyi makul tutmak lazım.zira bu araba değil gaza basınca gitmiyor
8 saatte yapar, kaldı ki yeni bir bisikletin gazıyla daha fazlasını bile yapabilir 😃 işin şakası bir yana Triban'ı yol bisikletinden bile saymıyorum, tur bisikletinden iyi bir yol bisikletine geçiyor gibi düşünün.
 
Scudo
İthal markalarda en uygun fiyatlı Giant. Defy nin 105 ve tcr nin r8000 ultegra setlisinin fiyatları ithal bir ürüne göre çok uygun değil mi
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Eser Sevinç
Yol bisikleti denilince işin dip ve tepe noktasında yer aldığı söylenebilecek iki bisiklet ile sürüş yapılmış. "Btwin Triban 300" 13kg ağırlığında, "yol" için giriş seviye bile denemeyecek bir bisiklet. Canyon ise yol bisikletinin ötesinde bir aero sürat makinesi. +Canyon ile sürüş yapılırken aero kask, tayt ve aero bar kullanılmış.

20-25dk 300W ortalama ile sürüş yapabilen biri kullandığında bu iki bisiklet arasındaki fark bu ise...

Bir süredir hangi donanım ne fark yaratır, toplam ağırlık, rotasyonel ağırlık, jantlar vs. bi dünya video izledim. Çıkardığım sonuç orta halli bir bisiklete sahip olabiliyorsanız tamamdır. Amaç ortalama hızı arttırmak ise, harcanan para arttıkça getirisi dramatik şekilde düşüyor. Kondüsyonunuzu bir tık yukarı çıkarmak, fazla kilolarınızın bir kısmından kurtulmak gibi maddi külfeti olmayan şeylerin getirisi 20bin lik bisikletten 150bin lik ultra mega bisiklete geçmekten çok daha fazla.

Cycling Weekly - How much speed can you buy Cycling Weekly [mfEGiYD7ECU - 1280x720 - 5m56s].png
 
Son düzenleme:
Yol bisikleti denilince işin dip ve tepe noktasında yer aldığı söylenebilecek iki bisiklet ile sürüş yapılmış. "Btwin Triban 300" 13kg ağırlığında, "yol" için giriş seviye bile denemeyecek bir bisiklet. Canyon ise tam bir sürat makinesi. +Canyon ile sürüş yapılırken aero kask, tayt ve aero bar kullanılmış.

20-25dk 300W ortalama ile sürüş yapabilen biri kullandığında bu iki bisiklet arasındaki fark bu ise...

300167 dosyayı görüntüle
o zaman 9 kg civarında karbon maşalı tiagra set bir alu bir yol bisikleti ile ultra pahalı 6-7 kg civarında ultegra dura Ace setli full karbon bir bisiklet arasında ki performans farkı da bu kadar olur sanırım
*****
çok zor bir tercih. Allah kolaylık versin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Awacs7n
Yaklaşık 11 kg lık Fuji Sportif 1.3 bisikletim ile başladım sonrasında sırasıyla Lapierre Sensium 300 (Karbon), Giant TCR Advanced 2 (Karbon) bisikletlerim oldu. Mekanik vites sistemleri hemen hemen birbirine yakın bisikletlerdi. Strava da Fuji ile ulaştığım PR lara bazı yerlerde bu iki bisikletimle yaklaşamamışım bile. Kullanımı zevkli mi illaki zevkli bisikletlerdi. Fuji deki rahatlığı hala yakalayamadım. Şimdi sıra Dİ2 lu disk frenli yeni bisiklet maceramda yine PR ları yakalayamayacağım ama elektronik vitesin ve disk frenin bana verdiği zevk çok daha ayrı olacağından eminim. Elbette o da gelip geçici olacak sonrasına bakacağız. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve suyunsesi
Geçen sene 40-50 kilometre falan sürüp alışamayınca yol bisikletimi satmıştım. Ne zaman uzun yokuş çıkacak olsam yol bisikletini arıyorum.

Pedal çevirirken ayak altlarım o kadar çok ağrıyordu ki 5 kilometre sürüp bırakmak zorunda kalıyordum. Yol bisikleti hala ilgimi çekiyor, bahsettiğim tarz bir ağrı yaşayan oldu mu aramızda?
 
o zaman 9 kg civarında karbon maşalı tiagra set bir alu bir yol bisikleti ile ultra pahalı 6-7 kg civarında ultegra dura Ace setli full karbon bir bisiklet arasında ki performans farkı da bu kadar olur sanırım
*****
çok zor bir tercih. Allah kolaylık versin.
Elbette olamaz. Orada asıl farkı yaratan birinin zamana karşı bisikleti olması. Duruş pozisyonu ve jantları yani aerodinamik olması.Ağırlık hız ile orantılı birşey değil. Uzun yokuşları bam güm çıkmayacaksan ağırlık inanılmaz fark yaratmaz.
İyi bisiklet herkes alsın. Ama uçmayı beklemesin.
 
Çok takıntı yapılan ve deli paralar harcatabilen ağırlık konusunda da test var. Boş matara ve +1kg su ile yokuş tırmanıyorlar. Ekstra 1kg ağırlık ile aynı ortalamayı tutturmak için yaklaşık +5W fazladan güç gerektiği gibi bir sonuç çıkıyor.

GCN Tech - How Much Difference Does 1kg Make On An Epic Climb [q6KWyux0pCg - 1280x720 - 7m20s].png GCN Tech - How Much Difference Does 1kg Make On An Epic Climb [q6KWyux0pCg - 1280x720 - 7m12s].png
 
uzun turlarda rahat bisiklet önemli.

1675081842022.png
 
  • Beğen
Tepkiler: ghostt
Çok takıntı yapılan ve deli paralar harcatabilen ağırlık konusunda da test var. Boş matara ve +1kg su ile yokuş tırmanıyorlar. Ekstra 1kg ağırlık ile aynı ortalamayı tutturmak için yaklaşık +5W fazladan güç gerektiği gibi bir sonuç çıkıyor.

300174 dosyayı görüntüle 300175 dosyayı görüntüle
Fondo yarışan biri için pedal ile 9 kg altında kalan ve iyi bir alüminyum jant ile iyi sonuçlar geliyor.
İş kendi limitinize gelince o zaman 3 kg 15 watt önemli yapıyor. 25 dk bir yokuşta 300 watt yerine 285 watt baskan 4 5 puan nabızda fark yapar. Buda az değil.
 
hocam mesela dün biraz yokuşcuk çıkayım dedim şöyle bir sonuç elde ettim. amacım tabiki de hızlı gitmek vs değildi. zaten genelde şehir içinde sürdüm ama kondüsyon olarak kendimi yeterli görüyorken bisiklete büyük suçu atıyordum sizin yazdığınızı okuyana kadar :) bende atıyorum profesyonel bir sürücü gibi yada özcan güler gibi performans yapacağımı sanmıyorum ancak daha iyi bir bisiklete geçtiğimde ortalamam %20 de olsa artar gibi :/ birde ben mesela spd pedal kullanmıyorum sürüşlerde. yani kendimi hazır hissetmiyorum desem yeridir :) onun da etkisi olur gibime geliyor.
aslında şikayetim bisikletten ziyade harcadığım çabanın performans olarak bana yansımadığını düşünüyorum biraz. yoksa yol her bisikletle de gidilir.
@karaomermustafa'nın da dediği bence çok mantıklı. iyi bisikleti olan birilerini bulursam yapışayım onlara 1-2 turluğuna :)



1675081996372.png

mesela şimdiki hedefim 18 mart'ta şöyle bir rota üzerinden Çanakkale'ye gitmek. 20 ortalama yapsam 11 saatte anca giderim diye düşünüyorum :) umarım çok soğuk olmaz o zamanlar.
1675082451730.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti
hocam mesela dün biraz yokuşcuk çıkayım dedim şöyle bir sonuç elde ettim. amacım tabiki de hızlı gitmek vs değildi. zaten genelde şehir içinde sürdüm ama kondüsyon olarak kendimi yeterli görüyorken bisiklete büyük suçu atıyordum sizin yazdığınızı okuyana kadar :) bende atıyorum profesyonel bir sürücü gibi yada özcan güler gibi performans yapacağımı sanmıyorum ancak daha iyi bir bisiklete geçtiğimde ortalamam %20 de olsa artar gibi :/ birde ben mesela spd pedal kullanmıyorum sürüşlerde. yani kendimi hazır hissetmiyorum desem yeridir :) onun da etkisi olur gibime geliyor.
aslında şikayetim bisikletten ziyade harcadığım çabanın performans olarak bana yansımadığını düşünüyorum biraz. yoksa yol her bisikletle de gidilir.
@karaomermustafa'nın da dediği bence çok mantıklı. iyi bisikleti olan birilerini bulursam yapışayım onlara 1-2 turluğuna :)



300177 dosyayı görüntüle

mesela şimdiki hedefim 18 mart'ta şöyle bir rota üzerinden Çanakkale'ye gitmek. 20 ortalama yapsam 11 saatte anca giderim diye düşünüyorum :) umarım çok soğuk olmaz o zamanlar.
300178 dosyayı görüntüle
Öncelikle uzun turlar yapacaksan endurance bisiklet yani triban olsun , yada giant defy SCOTT addict.bunlar uzun alın borular daha kısa uzanma mesafeleri ile seni yormaz ve üzmez.
Karbon kadroya geçersen bir kere daha konforlu olduğu kesin . Pedala verdiği tepkiler hızlı. Seni enazından daha az yorar. 1750 gram civarı bir jant seti ile süper kombinasyon olur.
20 ortalamayı çok rahat yaparsın. Zaten rüzgar da sende. Yana olur muhtemelen. Bu mesafeyi yapmadan 2 3 kez 100 150 km arası birkaç antrenman yap. Aerobik kapasitesini görürsün.
Bu uzun turlarda nabzını 160 üstüne çıkarma. Ortlamanda 140 civarı olsun.
 
spd pedal, daha akıcı, rijit, hafif bisiklet/jant/lastik bunlar 20/25 dakikalık turlarda göz ardı edilebilir ama 5/6 saat süren sürüşlerde en ufak kazançlar bile çığ gibi büyüyor önemli hale geliyor. dediğim gibi üst segment bir bisikleti olan bi arkadaşınızdan rica edin uzun turunuzu onunla yapın. triban 520 ile arasındaki farkları en iyi siz görürsünüz harcayacağınız para da gözünüze gelmez :))
 
9
hocam mesela dün biraz yokuşcuk çıkayım dedim şöyle bir sonuç elde ettim. amacım tabiki de hızlı gitmek vs değildi. zaten genelde şehir içinde sürdüm ama kondüsyon olarak kendimi yeterli görüyorken bisiklete büyük suçu atıyordum sizin yazdığınızı okuyana kadar :) bende atıyorum profesyonel bir sürücü gibi yada özcan güler gibi performans yapacağımı sanmıyorum ancak daha iyi bir bisiklete geçtiğimde ortalamam %20 de olsa artar gibi :/ birde ben mesela spd pedal kullanmıyorum sürüşlerde. yani kendimi hazır hissetmiyorum desem yeridir :) onun da etkisi olur gibime geliyor.
aslında şikayetim bisikletten ziyade harcadığım çabanın performans olarak bana yansımadığını düşünüyorum biraz. yoksa yol her bisikletle de gidilir.
@karaomermustafa'nın da dediği bence çok mantıklı. iyi bisikleti olan birilerini bulursam yapışayım onlara 1-2 turluğuna :)



300177 dosyayı görüntüle

mesela şimdiki hedefim 18 mart'ta şöyle bir rota üzerinden Çanakkale'ye gitmek. 20 ortalama yapsam 11 saatte anca giderim diye düşünüyorum :) umarım çok soğuk olmaz o zamanlar.
300178 dosyayı görüntüle
Nabız verilerini atmışsın ve verilerden anlaşılan fitness ve kondisyon sıfır gibi birşey. 27 km sürüş 300 metrelik toplam tırmanışta çıkan relative effort 133 az buz değil yani. Kısaca şu antrenmansız halinle 6 kg bir bisikete de binsen fazla bir verim alamazsın.

Sayın @selim82 dediği gibi iyi bir bisiklet alınca uçmayı beklemeyin. 😀
 
Bende yol bisikleti mevcut değil yine de ortalamanın fena olmadığını düşünüyorum.
Sürüş esnasında bisikletten bir şikayetim olmadı.
IMG_20230130_164357.jpg
 
Ortalama hız gücünüz ve kondisyonunuz hakkında çok bilgi vermez. Rüzgar arkadan gelir. Negatif eğim çok olur vs.
Ama uzun turlar da Zone 2 aşmamak iyidir. Bu daha geç yorulmanızı sağlar. Kondisyon ve gücünüz ne kadar iyi ise bu aralıkta hızınızda daha iyi olur
 
GCN sağolsun, bu konunun son birkaç sayfasında gördüğüm farklı testleriyle Çin vites setli, 40 mm lastikli 15 kg'lik çelik Bisan şehir bisikletimi plastik pedal ve sandalet ile kullanmam ile Ultegra 8000 setli 23 mm lastikli 7 kg'lik karbon safkan yol bisikletimi kilitli pedalla kullanmam arasında önemli bir fark olmadığına ikna oldum. Diğer 3 bisikleti satıp yoluma çelik Bisan ile devam ederek önemli bir kayıp yaşamadan büyük tasarruf edebilirim.
 
Bende yol bisikleti mevcut değil yine de ortalamanın fena olmadığını düşünüyorum.
Sürüş esnasında bisikletten bir şikayetim olmadı.
300181 dosyayı görüntüle
Bisikletinizin modeli nedir? Eğer 50-60 civarlarında bir kilonuz yok ise çok iyi değerler. Bu arada nabız bilgisini de merak etmedim değil, 135-145 arası ise benim için yine iyi değerler.
 
Bisikletinizin modeli nedir? Eğer 50-60 civarlarında bir kilonuz yok ise çok iyi değerler. Bu arada nabız bilgisini de merak etmedim değil, 135-145 arası ise benim için yine iyi değerler.
Fitness bisikleti. Kilom 90. Nabız verilerim bu sürüşte mevcut değil maalesef çünkü bu sürüşü yazın gerçekleştirmiştim ve o zamanlar garmine sahip değildim.
Yukarıda ki arkadaş rüzgarı bahane bulmuşta 89km gel git olarak gerçekleşti. Ne hikmetse bu rüzgar hep arkamdan esiyor zaten nereye gidersem gideyim.
Aeolus rüzgarı arkamızdan sürekli estirmesi sayesinde hız yapabiliyoruz zaten.
 
GCN sağolsun, bu konunun son birkaç sayfasında gördüğüm farklı testleriyle Çin vites setli, 40 mm lastikli 15 kg'lik çelik Bisan şehir bisikletimi plastik pedal ve sandalet ile kullanmam ile Ultegra 8000 setli 23 mm lastikli 7 kg'lik karbon safkan yol bisikletimi kilitli pedalla kullanmam arasında önemli bir fark olmadığına ikna oldum. Diğer 3 bisikleti satıp yoluma çelik Bisan ile devam ederek önemli bir kayıp yaşamadan büyük tasarruf edebilirim.
Haha, bu videoları izledikten sonraki birkaç saat içerisinde bisiklet ekipmanı almamak gerekebiliyor. Ekipman almak için ürün incelemelerini izlerken lan bu bana yeter diyip videonun etkisi geçtikten sonra genellikle daha iyi ürünlere bakıyorum.
Fitness bisikleti. Kilom 90. Nabız verilerim bu sürüşte mevcut değil maalesef çünkü bu sürüşü yazın gerçekleştirmiştim ve o zamanlar garmine sahip değildim.
Tebrik ederim. Özel değilse marka ve model bilgisini de merak ettim. Yol bisikleti dışındaki türlerle uzun kilometrelerde yüksek ortalama yapabilmek gerçekten zor. Hele dağ bisikletiyle falan 25 ortalama 5 saat süreyim desen bir süre sonra tükeniyorsun.
 
Geri