Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

Scudo
@Spartiat 11-34 istememin sebebi yaşadığım yerde yokuşların fazla oluşu. Asfalt yolda kullanacağım ama küçük rubleli modeller yokuşta daha fazla zorlar diye düşünüyorum. Yokuşlarda rahat edebileceğim önerebileceğiniz farklı bir model var mı 11-34 tercih sebebim rampa muhabbeti.
 
@Spartiat 11-34 istememin sebebi yaşadığım yerde yokuşların fazla oluşu. Asfalt yolda kullanacağım ama küçük rubleli modeller yokuşta daha fazla zorlar diye düşünüyorum.
Direk 11-34 almak isteyince seçenekler azalıyor, yukarıda sayın @Spartiat yazdığı gibi her bisiklet uzun bacak aktarıcı ile satılmıyor. . Ama bütçen uygunsa beğendiğin bir modeli alıp, direk yada bir müddet kullandıktan sonra arka aktarıcı, kaset, zincir değiştirerek istediğiniz oranlara getirebilirsiniz. Gördüğüm kadarı ile Bursa'dasınız, yazları bende Bursaya tatile geliyorum. Uludağ olsun diğer yerler olsun kendi tempomda rahat şekilde çıkabiliyorum. Kullandığım oranlar 52/36 11-30, bu yaz aynakolun ufak yaprağını 34 ile değiştim dahada rahatladı. Seneye geldiğimde arka rubleyi 32 yapmayı düşünüyorum.. Yani oranlarım 52/34 11-32 olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Spartiat
@Spartiat 11-34 istememin sebebi yaşadığım yerde yokuşların fazla oluşu. Asfalt yolda kullanacağım ama küçük rubleli modeller yokuşta daha fazla zorlar diye düşünüyorum.

Mutlaka öyle ama seçenekleri azaltıyor. 11-34 desteği olmayan modeller de değerlendirme içi tutulup fiyatına ruble+arka attırıcı (bazısı için sadece ruble) değişimi maliyeti eklenerek karar verilebilir. Anahtar teslimi mutlaka daha iyi ama diğer tüm gereksinimleri karşılayan bir bisiklet 35K'ya bulunursa, üste ~ 3.5K (eskiler iade edilebilir/satılabilirse daha az) verip halledilebilir, sadece 11-34 diye 50K'lık bir modeli almak gerekmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Seyfidu ve MakRo
184’üm inseam 86cm. Bisiklet 56 kadro Cube Attain
Cube şayet agrasif süreceksen 56 kadro öneriyor ancak onunda tam üst sınırında oluyorsun. Verdiğin ölçüler ile verdiğin modele göre Cube sana 58 kadro öneriyor konforlu sürüşler için.

Cube.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Muratakin
Derken, fiyatı yanlış giren stajyeri rafa ürün dizmeye gönderip doğrusunu girmişler. :)
Yeni fiyatımız 62.000 TL. Yurtdışında €1600 satıldığı düşünülürse biraz yüksek kalmış gibi.

(link) bir de bu var tiagra setli ama stokta olmadığı gibi fiyat kısmı %100 hatalı diye düşünüyorum.

keşke bunu bileceğime piyangoyu falan bilseydim. Şaka bir yana böyle bir şey çıkacağı belliydi ama 62000 de çıkacağını düşünmezdim.
 
@Spartiat Benim elimde alet edevat yok ama. Bu değişim işlemi zor mudur ve alet gerektiriyor mu ?
 
@Spartiat Benim elimde alet edevat yok ama. Bu değişim işlemi zor mudur ve alet gerektiriyor mu ?

Zor değil ama alet gerektiriyor. Bisikletin alındığı yerde hiç kullanmadan önce halledilebilir, bazı bisikletçiler çıkanları alıp fiyattan düşebilir. Online alışveriş ise kurulum yapan yerde veya yol bisikletinden anlayan herhangi bir bisikletçide halledilebilir. Belki de üstünde gelenler yeterli olur, değişime ihtiyaç duyulmaz.
 
Selamlar,
60-62k bandinda karbon kadrolu yol-yaris bisikleti arayisi icerisindeyim.Onerileriniz nelerdir?
Boy 175 kilo 76

Carraro fire 3.2 bakiyordum fakat suan cogu bisikletcide baktigim kadariyla stoklarda yok. Fire 1.2 var fakat 3.2 ye gore grup set farki var. Ayni fiyat olduklari icin 3.2 daha mantikli gelmisti o da yok. Bu ozelliklerde baska hangi modeller olabilir?
 
184’üm inseam 86cm. Bisiklet 56 kadro Cube Attain
@Semih Cavdar 'ın dediği gibi agresif ve performans odaklı bir sürüş tarzına yönelecekseniz kadro size uygun.
Zayıflayıp esnekliğiniz arttıkça 56 kadro boyu ile daha neşeli dakikalar geçirebilirsiniz. Gidonu daha aşağı düşürebilir, en az 110'luk bir boğaz takabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muratakin
Direk 11-34 almak isteyince seçenekler azalıyor, yukarıda sayın @Spartiat yazdığı gibi her bisiklet uzun bacak aktarıcı ile satılmıyor. . Ama bütçen uygunsa beğendiğin bir modeli alıp, direk yada bir müddet kullandıktan sonra arka aktarıcı, kaset, zincir değiştirerek istediğiniz oranlara getirebilirsiniz. Gördüğüm kadarı ile Bursa'dasınız, yazları bende Bursaya tatile geliyorum. Uludağ olsun diğer yerler olsun kendi tempomda rahat şekilde çıkabiliyorum. Kullandığım oranlar 52/36 11-30, bu yaz aynakolun ufak yaprağını 34 ile değiştim dahada rahatladı. Seneye geldiğimde arka rubleyi 32 yapmayı düşünüyorum.. Yani oranlarım 52/34 11-32 olacak.
zincir değiştirmeye gerek kalmıyor. 12-28 den 11-34 e geçtim zincir değişmeden kullanıyorum. 52-34 gibi kullanırsanız ne olur bilmiyorum tabi
Bir de aynakolu 34 e değişince aktarıcıda zorlanma oluyor mu? max 16 diş aralığı yazıyor sitede
 
zincir değiştirmeye gerek kalmıyor. 12-28 den 11-34 e geçtim zincir değişmeden kullanıyorum. 52-34 gibi kullanırsanız ne olur bilmiyorum tabi
Bir de aynakolu 34 e değişince aktarıcıda zorlanma oluyor mu? max 16 diş aralığı yazıyor sitede
Çok uzun süre kullanmadım ama bir sorun olmadı şu ana kadar, geçişlerde şıkır şıkır desem yalan olmaz. @Özcan birkaç senedir aynı oranı kullanıyor, hatta onun tamircisi ayarladı herşeyi. Kendisi bu konuda daha fazla bilgi verebilir mesajı görünce 😀
 
  • Beğen
Tepkiler: a.erkan ve Özcan
max 16 diş aralığı yazıyor sitede
Sadece pazarlama stratejisi desek haksızlık olur ama 18 ile de çalışıyor. Belki geçiş, kullanıcı tarafından hissedilemeyecek kadar azıcık daha zorluyordur zinciri ve ömrünü etkiliyordur. Ama dişe dokunur bir fark yok o tarafta. Daha önce de yazdığım gibi hissedilen tek fark şu. Büyük aynakola geçerken pedalın çeyrek tur döndürmek yetiyordu, artık %40 tur gerekiyor. Yani aynakolu büyüğe geçirmek yarım saniye daha uzun sürüyor. O da beni üzecek bir şeye sebep olmadı şimdiye kadar.
 
Boyun ve kadro boyu kaç?
Gayet iyi. Zaten endurance kadro o bisiklet . Ben 181 cm 56 kadrosunu uzun süre kullandım. Gidon boğazında ki bütün spacer karı yukarı alıp biraz daha agresif hâle getirmiştim. 58 kadro su şehir bisikleti gibi olur .
 
  • Beğen
Tepkiler: Muratakin
Ben yol bisikletine geçtim bugün carraro011 büyük bir hevesle. Tur bisikletinde arka port bagajda herşeyimi taşırken yol bisikletinde bu malzemeleri nasıl taşıyacağım. Sele altı bagaj kadro çanta herşeyi aldım ama diğerine göre yetersiz tabiki. Sizler yolda otellerde falan mı konaklıyorsunuz. Biraz çok soru sordum maksat muhabbet teşekkürler
 
Ben yol bisikletine geçtim bugün carraro011 büyük bir hevesle. Tur bisikletinde arka port bagajda herşeyimi taşırken yol bisikletinde bu malzemeleri nasıl taşıyacağım. Sele altı bagaj kadro çanta herşeyi aldım ama diğerine göre yetersiz tabiki. Sizler yolda otellerde falan mı konaklıyorsunuz. Biraz çok soru sordum maksat muhabbet teşekkürler

Aynı soruyu farklı başlıklar altında tekrar tekrar sormanın pek bir getirisi yok. Aksine tecrübeli üyeler bu davranışı antipatik bulup cevap vermekten kaçınabiliyor. Forumun yıllar içinde oluşmuş çok geniş bir dağarcığı var. Bu nedenle tavsiyem bir konu ile ilgili bilgi isterken önce arama özelliğini kullanmanız yönünde. İlgili başlıklara yazdığınızda tatmin edici bir cevap alma ihtimaliniz önemli ölçüde artar.

Bu hatırlatmadan sonra kısa cevap : Pickup kasasında taşıdığınız eşyayı 2 koltuklu spor arabada taşıyamayacağınız gibi, bir tur bisikletinin taşıma kapasitesini bir yol bisikletinden beklememelisiniz. Farklı amaçlarla tasarlanmış farklı bisikletlerin varoluş nedeni de bu zaten.
 
Şu an Erzurum'dayım, fikriniz bana da mantıklı geliyor ek olarak bisikleti alırken dişli ekletmek daha sağlık olur bence. Alet edevatım yok çünkü. r0013-D ihtiyaçlarımı karşılayacak bir bisiklete benziyor. Komple dişli seti değil de dişli yaprağıyla çözebilir miyim acaba ? standardı 11-30 'la Geliyor sanırım. Rubleye 2 yaprak (32,34) eklemek mümkün mü , ya da 2 yaprağa gerek kalmadan direkt 34 mü eklesem ve böylesi aktarıcı değiştirmeden sağlıklı olur mu ? Bir de önümüz kış ve kar üstünde sürmek için de ikinci el bi fat bike alma niyetim var bu konu hakkındaki düşünceleriniz neler merak ediyorum. @Semih Cavdar @Spartiat
 
Şu an Erzurum'dayım, fikriniz bana da mantıklı geliyor ek olarak bisikleti alırken dişli ekletmek daha sağlık olur bence. Alet edevatım yok çünkü. r0013-D ihtiyaçlarımı karşılayacak bir bisiklete benziyor. Komple dişli seti değil de dişli yaprağıyla çözebilir miyim acaba ? standardı 11-30 'la Geliyor sanırım. Rubleye 2 yaprak (32,34) eklemek mümkün mü , ya da 2 yaprağa gerek kalmadan direkt 34 mü eklesem ve böylesi aktarıcı değiştirmeden sağlıklı olur mu ? Bir de önümüz kış ve kar üstünde sürmek için de ikinci el bi fat bike alma niyetim var bu konu hakkındaki düşünceleriniz neler merak ediyorum. @Semih Cavdar @Spartiat
Yaprak ekletme durumu ruble için olduğunu sanmıyorum genelde belirli bir kısmı yekpare/tek parça halinde oluyor. Alt görseldeki ruble/kaset benim r5800 serisi 105'e ait gördüğünüz gibi 3 parçası birleşik ondan sonrasında parça parça, keza mtb bisikletimdekinde ise 11-13-15 dışındaki tüm dişler birleşik. Belki dediğim kısım tek satılıyordu ama direkt ruble olarak almak daha mantıklı olacaktır görüşündeyim.
Fat Bike ise gereksiz yatırım ülke içinde satılan yerel markalarının ürettiklerini bir çoğu çelik yada çelik maşa alüminyum kadro şeklinde. Ülke şartları düşünülünce de çok mantıklı bir bisiklet değil hele ki kıştan kışa binmeyi düşünüyorsanız "fazla param var çarçur ediyorum" gibi bir şey oluyor.

Siteye her hangi bir formatta fotoğraf yüklenmiyor hata veriyor belki sıkıntı bendendir onun için görseli bir siteye yüklemek zorunda kaldım.
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: samet akkaya
@MakRo peki aynakol değişikliğine gerek var mı rubleyi değiştirdikten sonra ?
 
Şu an Erzurum'dayım, fikriniz bana da mantıklı geliyor ek olarak bisikleti alırken dişli ekletmek daha sağlık olur bence. Alet edevatım yok çünkü. r0013-D ihtiyaçlarımı karşılayacak bir bisiklete benziyor. Komple dişli seti değil de dişli yaprağıyla çözebilir miyim acaba ? standardı 11-30 'la Geliyor sanırım. Rubleye 2 yaprak (32,34) eklemek mümkün mü , ya da 2 yaprağa gerek kalmadan direkt 34 mü eklesem ve böylesi aktarıcı değiştirmeden sağlıklı olur mu ? Bir de önümüz kış ve kar üstünde sürmek için de ikinci el bi fat bike alma niyetim var bu konu hakkındaki düşünceleriniz neler merak ediyorum. @Semih Cavdar @Spartiat

11 hızlı yol rubleleri için en büyük üçlü tek grup olarak, diğerleri tek tek değişebiliyor, 7000, 5800, 6800 ve 8000 dişlileri birbirinin yerine kullanılabiliyor:
(link)

Ben 11 ve 12 dişliler hariç diğer dişlileri Türkiye'de satan yer görmedim. 11-12 dişliler Erdoğanlar gibi yerlerde var: (link) . Değişimi yapacak yer büyük dişli grubunu temin edemeyebilir.

Fat Bike konusunda güzel ürün bulmak da, standarttan geniş bileşenlerini de, iç-dış lastiklerini bulmak da sorun. Forumda sürekliliği olan fat bike kullanıcısı bilmiyorum, bildiğim -ismini yanlış hatırlamıyorsam- "HasanBen" vardı, kar - kum aramadan yaz kış turluyordu ama epeydir buralara uğramıyor. Buralarda olsaydı uzun dönem görüşlerini aktarabilirdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Geri