Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

Scudo
o zaman 54 mü kadro mu bakmalıyım diyorsunuz genel olarak :)
Her markada farklı oluyor kadro boyları. Benim boyum183 içbacak 84-85 civarı olması lazım. Specialized 56, orbea 55, giant ml kullanıyorum ve diğer markalardada genelde 54 kadro öneriliyor.
 
Alıp pişman olmadan anlayamayacağım bir durum söz konusu o zaman :) Hayırlısı diyelim
 
Alıp pişman olmadan anlayamayacağım bir durum söz konusu o zaman :) Hayırlısı diyelim
valla hocam ilk baktığım sıralar gt eco 5500 e kadar düşmüştü trendyolda.
şu anda 6500. kadro boyundan değil bence fiyatından alan bir pişman almayan bin pişman :D
 
Sağolun yarın alacağım 🙂
Bisikleti aldım ve gerçekten verdiğim paranın hakkını aldığımı düşünüyorum . IMG_20210610_135811.jpg
Bisikleti evde muhafaza ediyorum duvara asmak için sağlam bisiklet askısı önerebilirmisiniz ?
 
hayırlı olsun güle güle kullan aman iyi sahip çık
Öyle vallahi. Geçen aylarda arkadaşımın race042 si çalınmıştı . Geçe yatarken enazından kafam rahat oluyor .
Öyle vallahi. Geçen aylarda arkadaşımın race042 si çalınmıştı . Geçe yatarken enazından kafam rahat oluyor .
IMG_20210610_141124.jpg
Sizce bu duvar askısından 2 adet alıp yatay olarakmı asmalıyım yoksa IMG_20210610_141003.jpg
Bundan 1 tane alıp dikey olarak saklamak mantıklımı olur ?
 
Öyle vallahi. Geçen aylarda arkadaşımın race042 si çalınmıştı . Geçe yatarken enazından kafam rahat oluyor .

266594 dosyayı görüntüle
Sizce bu duvar askısından 2 adet alıp yatay olarakmı asmalıyım yoksa 266595 dosyayı görüntüle
Bundan 1 tane alıp dikey olarak saklamak mantıklımı olur ?
Eğer yer müsaitse Decathlon'dan iki tane askıyı alıp yatay saklamak daha iyi olabilir. Dikey saklamanın bisiklete bir zararı olmaz ama yatay daha güzel gözükebilir duvarda.
 
Eğer yer müsaitse Decathlon'dan iki tane askıyı alıp yatay saklamak daha iyi olabilir. Dikey saklamanın bisiklete bir zararı olmaz ama yatay daha güzel gözükebilir duvarda.

HD Disk Fren kullanan arkadaşlar eğer dikey olarak asacak iseniz, sürüşe başlamadan önce frenlerinizi kontrol edin ve frenler kendine gelene kadar durduğunuz yerde sık bırak yapınız. Yağ Basınç durumu kendine gelsin sonra sürüşe çıkınız. Aksi halde ilk frenlemenizde fren tutmayabilir.
 
Selamlar,

Uzun zamandir yol bisikleti bakiyorum ancak konuyla alakali gereginden fazla bilgi/medya tukettigimi dusundugumden tavsiye almanin daha faydali olacagini dusunerek foruma kaydoldum. Umuyorum birkac senedir heveslendigim ancak henuz yapamadigimi yapar ve onerilerinizle bir yol bisikleti alip surmeye baslarim.

Inceledigim kadariyla forumda olumlu bir ortam var ve bircok farkli baslik altinda paylasimlar ve bilgi alis-verisi yapiliyor. Bisiklet alabilirsem bisiklet tavsiyesi almanin yaninda baskaca guzel katkilari olacak ve devaminda katkilar sunabilecegim bir ortam olacaktir umarim.

Konuya donecek olursam; alttaki bilgiler isiginda onerebileceginiz bir yol bisikleti var midir?

Olculerimi ve olculerle ilgili ek dusunce ve kaygilarimi paylasayim;
  • Boy: 1.93 m
  • Kilo: 102 kg
    • bisiklet surerek kilo verecegimi varsayiyorum ancak uzun vadede aluminyum kadroda egilme, bukulme ve hatta once catlama, zamanla kirilma olur mu acaba bilmiyorum.
  • Ic bacak uzunlugu: 86-87 cm
    • cesitli sitelerden ic bacak boyuna gore hesaplattigimda 57 cm'den 62 cm'ye kadar farkli kadro boylari cikti
  • Ayak numarasi: 47
    • saniyorum bisiklet ayakkabisi bulmak zor olacak. ki zaten normalde zor buluyorum.
    • aynakol'da olculer var mi bilmiyorum ancak normalden uzun bir aynakol ile saniyorum daha az eforla daha fazla is yapmis olacagim
Fiyatlarindan oturu aluminyum yol bisikleti almayi dusunuyorum. Karbon vs gibi ust duzey fiyatlari karsilayacak durumda degilim henuz. Karsilayabiliyor olsam da almayi dusunmuyorum cunku hobi olarak kullanacagim ve TL kazaniyorum.

Yol bisikletinin yaninda kask, pedal, ayakkabi, sort, tisort ve gozluk de gerekecek gibi duruyor. Tabi bazilari zorunlu olarak. :)

*Forum kurallarini okudum ancak klavyeyi TR olarak kullanmak beni yordugundan ENG olarak kullaniyorum. Bu sebeple bazi karakterler olmasi gerektiginden farkli. Affiniza siginiyorum.
 
Son düzenleme:
Bisikleti aldım ve gerçekten verdiğim paranın hakkını aldığımı düşünüyorum .
Bisikleti evde muhafaza ediyorum duvara asmak için sağlam bisiklet askısı önerebilirmisiniz ?
Öncelikle hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin inşallah :) Duvara asma olayına gelirsek ben koçtaş'dan ya da o tarz bir yerden tam hatırlamıyorum sağlam büyük iki adet L demir almıştım. Bunları duvara monte ettim. Uçlarına da süngerimsi bir madde sarıp üzerine suni deri sardım 1 kat ve 5 yıldır kullanıyorum :)
 
Merhabalar,

Halihazırda tur bisikleti kullanıcısıyım. Uzun turlar yapıyorum. Ancak performans odaklı kullanım için tur bisikleti çok hantal kalmakta. Ben de yol bisikletine geçmeye karar verdim. Daha önce hiç yol bisikleti kullanmadım. İlk yol bisikletim olacak. Bisikleti daha çok kondisyon/performans için kullanacağım. Koşuyla ilgileniyorum, ve bunu bisikletle de birleştirip ileride hedefim olan Triatlonla yola devam edeceğim. Yol bisikletine de biraz bu doğrultuda geçmeye karar verdim. Bisikletle tırmanmayı seviyorum. Hatta hızlı sürüş yapmaktan bir tık daha önde benim için tırmanma. Bisikleti almışken bir kere alayım düşüncesi var. En fazla komponet yükseltmesi yapabilirim.

Bu noktada araştırma yaptım. Seçenekleri 1'e düşürdüm. Aşağıdaki bisikleti almak üzereyim. Denedim, kadro boyu tam uygun. Bütçe olarak da en üst limite çıktım. Zaten alacak olduğum bisiklette (Aşağıda görselleri ve özellikleri mevcut) 8 bin TL. 2.el ancak çok temiz kullanılmış, sıfır kondisyonda neredeyse. Ultegra 6700 serisi var üstünde. Fiyat/performans olarak isabetli bir karar mıdır sizce? Yorumlarınızı bekliyorum.

Teşekkürler

12.jpg

11.jpg
 
Selamlar,

Uzun zamandir yol bisikleti bakiyorum ancak konuyla alakali gereginden fazla bilgi/medya tukettigimi dusundugumden tavsiye almanin daha faydali olacagini dusunerek foruma kaydoldum. Umuyorum birkac senedir heveslendigim ancak henuz yapamadigimi yapar ve onerilerinizle bir yol bisikleti alip surmeye baslarim.

Inceledigim kadariyla forumda olumlu bir ortam var ve bircok farkli baslik altinda paylasimlar ve bilgi alis-verisi yapiliyor. Bisiklet alabilirsem bisiklet tavsiyesi almanin yaninda baskaca guzel katkilari olacak ve devaminda katkilar sunabilecegim bir ortam olacaktir umarim.

Konuya donecek olursam; Alttaki bilgiler isiginda onerebileceginiz bir yol bisikleti var midir?

Olculerimi ve olculerle ilgili ek dusunce ve kaygilarimi paylasayim;
  • Boy: 1.93 m
  • Kilo: 102 kg
    • bisiklet surerek kilo verecegimi varsayiyorum ancak uzun vadede aluminyum kadroda egilme, bukulme ve hatta once catlama, zamanla kirilma olur mu acaba bilmiyorum.
  • Ic bacak uzunlugu: 86-87 cm
    • cesitli sitelerden ic bacak boyuna gore hesaplattigimda 57 cm'den 62 cm'ye kadar farkli kadro boylari cikti
  • Ayak numarasi: 47
    • saniyorum bisiklet ayakkabisi bulmak zor olacak. ki zaten normalde zor buluyorum.
    • aynakol'da olculer var mi bilmiyorum ancak normalden uzun bir aynakol ile saniyorum daha az eforla daha fazla is yapmis olacagim
Fiyatlarindan oturu aluminyum yol bisikleti almayi dusunuyorum. Karbon vs gibi ust duzey fiyatlari karsilayacak durumda degilim henuz. Karsilayabiliyor olsam da almayi dusunmuyorum cunku hobi olarak kullanacagim ve TL kazaniyorum.

Yol bisikletinin yaninda kask, pedal, ayakkabi, sort, tisort ve gozluk de gerekecek gibi duruyor. Tabi bazilari zorunlu olarak. :)

*Forum kurallarini okudum ancak klavyeyi TR olarak kullanmak beni yordugundan ENG olarak kullaniyorum. Bu sebeple bazi karakterler olmasi gerektiginden farkli. Affiniza siginiyorum.

Bildiğim kadarıyla yol bisikletlerinin çoğu 120 kg ağırlığı destekliyor. Alüminyum bir bisiklette kaza vb durumlar olmadığı sürece eğilme bükülme yaşama olasılığınız düşük.

İç bacak boyu ölçümünü kendiniz yaptığınızda yanılma payınız biraz fazla oluyor. Boyunuza göre bana biraz az ölçmüş olma ihtimaliniz var gibi duruyor. Çoğu bisikletin en büyük kadro boylarını seçmeniz gerekir bana göre. Kadro boyu seçimi marka ve model işinden daha önemli olduğu için güvenilir bir bisikletçide size uygun bir kadro boyu bulmanız hayati önemde. Sözüm meclisten dışarı ama ellerindeki bisikleti satmak için bu sana uyar diyecek esnaf sayısı da az değil.

Bu aralar bisikletlerin bulunurluğu bile dert. Bulabildiğiniz kadro boyu size uygun bisikletleri yazarsanız daha fazla yorum alabilirsiniz. Yeni başlıyorsanız çok fazla para harcamadan giriş seviyesine yakın bisikletler işinizi görecektir hem de sürüş ve bakımdan kaynaklı yapacağınız acemiliklerde sizi daha az üzecektir. Hevesiniz geçmez ve devam ederseniz zaten kendiniz sonraki bisikletinizi rahatlıkla kendiniz seçer duruma gelirsiniz.

Saydığınız ekipmanlar elzem ve hepsini almanız gerekecek. 47 numara ayakkabı da bulmada sorun yaşarsanız wiggle, Merlin vb yurtdışı sitelerinden rahatlıkla getirebilirsiniz hatta fiyat konusunda epey avantaj da yaratır.
 
Merhaba arkadaşlar, biraz uzun bir soru yumağı olabilir kusura bakmayın.

Çocukluk arkadaşları olarak 1500 km'lik bir bisiklet turu yapmak istiyoruz. Yanımızda kamp malzemelerimiz olacak ve antik kentler vb. yerleri gezerek devam edeceğiz.

Turda toplam 4 kişiyiz ve her birimiz eski milli sporcu ve sağlam altyapıları olan sporcularız. Buraya kadar her şey güzelken aslında hiçbirimiz bisiklet sporcusu değiliz. 40'lı yaşları yeni geçmek üzereyiz ve genel anlamada hepimiz fit ve sağlıklıyız. Turu bu sene yapmayacağız. Bu sene biraz antrenman ve alışma süreci yapmak istiyoruz ancak bisikletleri almak istiyoruz.

Bisiklet turumuz Bursa'dan başlayıp Antalya merkezde son bulacak şekilde planladık ve yol üstünde çadır ve motel şeklinde konaklama yapmayı planlıyoruz. Günlük ortalama 80 - 100 km hedefimiz bulunmaktadır.

Bisiklet seçiminde kafamız oldukça karışmış durumda. Birileri gravel alın derken bazıları şehir bisikleti/yol bisikleti önermektedir. Bütçemiz her birimiz için 4000 TL ye kadar bisikletler olacaktır. Sizce Gravel mi alalım yoksa Şehir bisikleti mi? Yol üzerinde stabilize ve kötü yollarda olacaktır. Bisiklet önerilerinize açığız.

Gerekli ekipmanlar ve alacaklarımızın listesini yapmış durumdayız. Deneyimlerinize göre bisiklet ile ilgili hangi yedek parçalar sizin önemlidir? Yolda kalırsak hangi bisikletin firması kolay yedek parça sağlar gibi sorularımız olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: everhard
Merhaba arkadaşlar, biraz uzun bir soru yumağı olabilir kusura bakmayın.

Çocukluk arkadaşları olarak 1500 km'lik bir bisiklet turu yapmak istiyoruz. Yanımızda kamp malzemelerimiz olacak ve antik kentler vb. yerleri gezerek devam edeceğiz.

Turda toplam 4 kişiyiz ve her birimiz eski milli sporcu ve sağlam altyapıları olan sporcularız. Buraya kadar her şey güzelken aslında hiçbirimiz bisiklet sporcusu değiliz. 40'lı yaşları yeni geçmek üzereyiz ve genel anlamada hepimiz fit ve sağlıklıyız. Turu bu sene yapmayacağız. Bu sene biraz antrenman ve alışma süreci yapmak istiyoruz ancak bisikletleri almak istiyoruz.

Bisiklet turumuz Bursa'dan başlayıp Antalya merkezde son bulacak şekilde planladık ve yol üstünde çadır ve motel şeklinde konaklama yapmayı planlıyoruz. Günlük ortalama 80 - 100 km hedefimiz bulunmaktadır.

Bisiklet seçiminde kafamız oldukça karışmış durumda. Birileri gravel alın derken bazıları şehir bisikleti/yol bisikleti önermektedir. Bütçemiz her birimiz için 4000 TL ye kadar bisikletler olacaktır. Sizce Gravel mi alalım yoksa Şehir bisikleti mi? Yol üzerinde stabilize ve kötü yollarda olacaktır. Bisiklet önerilerinize açığız.

Gerekli ekipmanlar ve alacaklarımızın listesini yapmış durumdayız. Deneyimlerinize göre bisiklet ile ilgili hangi yedek parçalar sizin önemlidir? Yolda kalırsak hangi bisikletin firması kolay yedek parça sağlar gibi sorularımız olacak.


Gravel bisikletler son yılların en popüler kategorisi ve dolayısıyla üzerlerindeki grx setler, disc frenler ve popüleritesi yüzünden sizin bahsettiğiniz 4.000 TL bütçe içerisinde kalarak satın almak pek mümkün değil. Bulduğunuz modeller de kendi sınıfının en düşük komponentlere sahip olanları ya da bunların ikinci elleri olacak gibi gözüküyor. Tabii o da bulabilirseniz.

Ayrıca gravel bisikletler, yapısı itibari ile üzerlerinde belirli miktarda yük taşıyabilir. Bir tur bisikleti gibi yükleyemezsiniz. Daha ziyade iki günlük hızlı kamplar için uygunlar. Tabii ki ultra hafif çadır, uyku tulumu ya da kamp ekipmanları kullanarak yükü çok daha hafifletebilirsiniz ancak bu sefer de bisiklettin fiyatından daha yüksek tutarları bu hafif ekipmanlara vermek zorunda kalırsınız.

4 kişi olmanızın avantajı bu noktada devreye girebilir elbette. 2 çadır size yeteceği için çadırların tente ve pollerini bölüp paylaştırarak yükü dağıtabilirsiniz. Ama yine de gravel bisikletlerde, bir tur bisikleti rahatlığında tencere tava yolculuk yapmak biraz zor.

4K civarına yapacağınız tura daha uygun şehir-tur bisikletleri bulabilirsiniz. ikinci el piyasası da gravel'den çok daha geniştir. Sizin yerinizde olsam bahsettiğiniz tur ve bütçe için şehir-tur bisikleti bakardım.

Burada bisiklet seçerken dikkat etmeniz gereken en önemli şeylerden biri de bisikletin aynakol / Ruble oranları. yük altında yokuş çıkmaya uygun ruble oranları olmasına dikkat etmelisiniz. İkinci el alırsanız böyle uzun bir tur için her halukarda rubleyi bir kontrol ettirmeniz ve muhtemelen de değiştirmeniz gerekebilir. Keza aynı şekilde zincire de dikkat etmelisiniz. Lastikler de eğer dediğiniz gibi bozuk yolları da içeren bir tur olacaksa 700 c 35 ya da 38 olsa daha rahat edersiniz. Bunun altındaki kalınlıklarda da sürebilirsiniz elbette ama konfor biraz düşmüş olur.

Kazakistan bozkırında sürmediğiniz için yolda da kalsanız, hemen her yerde bulunan herhangi bir bisikletçide sorununuz çözülür. Zaten mevcut bütçeyle alacağınız bisikletlerin parçası da emin olun en bol bulunan parçalardan oluşacağı için bu konuda bir sıkıntı çekmezsiniz.
 
Tekrardan merhaba arkadaşlar.
1-2 haftadır yol bisikleti araştırıyorum. Genelde 4500-6500 ₺ aralığındaki Sora ve Claris setli bisikletleri araştırdım. Araştırırken bazı bisiklet modellerinin özelliklerini tek bir tablo halinde topladım. Bu şekilde karşılaştırmak daha kolay olabiliyor. Tabloyu hazırlarken markaların kendi sitelerindeki bilgilerden faydalandım. Eksiği/hatası ile hazırladığım tabloyu aramızdan yol bisikleti arayan arkadaşların da faydasına dokunabileceğini düşündüğüm için burada sizinle paylaşıyorum. Tabloyu oluşturduğum excel dosyasını da isteyenler ile paylaşabilirim. İsteyenler güncelleyip tekrar burada paylaşabilirler. Fotoğrafın görüntü kalitesi düşük olabilir. O yüzden .pdf formatını da paylaşıyorum.
(Not: Yol bisikleti arayışım devam etmektedir, henüz karar veremedim :D )

Tabloda yer alan modeller şunlardır: Mosso Cavalier Claris/Sora, Kron RC 2000/RC 3000, Carraro Race 022/Race 042/Race 052, Bisan Ground Tour Claris/Sora, Bisan RX 9200, Triban RC 500
 

Dosyalar

  • Claris_Sora_Yol_Bisiklet_Karsilastirmasi.jpg
    Claris_Sora_Yol_Bisiklet_Karsilastirmasi.jpg
    67,6 KB · Okunma: 38
  • Claris_Sora_Yol_Bisiklet_Karsilastirmasi.pdf
    294,9 KB · Okunma: 43
Son düzenleme:
Gravel bisikletler son yılların en popüler kategorisi ve dolayısıyla üzerlerindeki grx setler, disc frenler ve popüleritesi yüzünden sizin bahsettiğiniz 4.000 TL bütçe içerisinde kalarak satın almak pek mümkün değil. Bulduğunuz modeller de kendi sınıfının en düşük komponentlere sahip olanları ya da bunların ikinci elleri olacak gibi gözüküyor. Tabii o da bulabilirseniz.

Ayrıca gravel bisikletler, yapısı itibari ile üzerlerinde belirli miktarda yük taşıyabilir. Bir tur bisikleti gibi yükleyemezsiniz. Daha ziyade iki günlük hızlı kamplar için uygunlar. Tabii ki ultra hafif çadır, uyku tulumu ya da kamp ekipmanları kullanarak yükü çok daha hafifletebilirsiniz ancak bu sefer de bisiklettin fiyatından daha yüksek tutarları bu hafif ekipmanlara vermek zorunda kalırsınız.

4 kişi olmanızın avantajı bu noktada devreye girebilir elbette. 2 çadır size yeteceği için çadırların tente ve pollerini bölüp paylaştırarak yükü dağıtabilirsiniz. Ama yine de gravel bisikletlerde, bir tur bisikleti rahatlığında tencere tava yolculuk yapmak biraz zor.

4K civarına yapacağınız tura daha uygun şehir-tur bisikletleri bulabilirsiniz. ikinci el piyasası da gravel'den çok daha geniştir. Sizin yerinizde olsam bahsettiğiniz tur ve bütçe için şehir-tur bisikleti bakardım.

Burada bisiklet seçerken dikkat etmeniz gereken en önemli şeylerden biri de bisikletin aynakol / Ruble oranları. yük altında yokuş çıkmaya uygun ruble oranları olmasına dikkat etmelisiniz. İkinci el alırsanız böyle uzun bir tur için her halukarda rubleyi bir kontrol ettirmeniz ve muhtemelen de değiştirmeniz gerekebilir. Keza aynı şekilde zincire de dikkat etmelisiniz. Lastikler de eğer dediğiniz gibi bozuk yolları da içeren bir tur olacaksa 700 c 35 ya da 38 olsa daha rahat edersiniz. Bunun altındaki kalınlıklarda da sürebilirsiniz elbette ama konfor biraz düşmüş olur.

Kazakistan bozkırında sürmediğiniz için yolda da kalsanız, hemen her yerde bulunan herhangi bir bisikletçide sorununuz çözülür. Zaten mevcut bütçeyle alacağınız bisikletlerin parçası da emin olun en bol bulunan parçalardan oluşacağı için bu konuda bir sıkıntı çekmezsiniz.

Hocam, çok teşekkür ederim. Son zamanlarda tur bisikletlerine doğru kaymaya başlamıştık. 2. el uygun fiyatlı bulup biraz modifiye yapıp dediğiniz gibi kullanmakta fayda var görünüyor. Boylarımız da uzun olduğu için 58 ve üzeri sağlam iskelet bulup genel itibari ile elden geçirmek mantıklı olacak. Son bir sorum olur eğer zamanınız olursa.

Ekli fotoda bulunan gidonlu bisikletlere arkadaş dede bisikleti diyip dalga geçiyor ama ben ısrarla rahat buluyorum. Buna ek olarak kelebek takılması mantıklı mı?
 

Dosyalar

  • gidon.png
    gidon.png
    94,4 KB · Okunma: 39
Geri