Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

Redditte bazı kişiler yeni tiagra eski model 105 den daha iyi diyorlar. Bu konu hakkında düşünceleriniz nelerdir? Ne kadar doğruluk veya yanlışlık payı var?
105 in simetrik çift pivotlu fren bacakları bile tek başına tiagraya fark açmaya yeter.105 ile frenlemedeki hissiyatı, dengeyi, gücü ister acemi olun ister pro çok rahat hissedersiniz.
 
Scudo
105 in simetrik çift pivotlu fren bacakları bile tek başına tiagraya fark açmaya yeter.105 ile frenlemedeki hissiyatı, dengeyi, gücü ister acemi olun ister pro çok rahat hissedersiniz.

Tiagra 4700 frenleri de dual pivot: (link)
Eski 105'in BR-5700'lerin detayları Shimano'nun sitesinde bulunamıyor, o yüzden 4700 ile 5700 arasındaki farkı kendim bulamadım. BR-5700'lerin BR-R4700'lerden açık farkla daha iyi olmasını sağlayan nedir?
 
Tiagra 4700 frenleri de dual pivot: (link)
Tiagra da dual pivot demişin ama 105 in alameti farikasi dual pivot olması değil "simetrik" dual pivot olması
105 in simetrik çift pivotlu fren bacakları bile tek başına tiagraya fark açmaya yeter.105 ile frenlemedeki hissiyatı, dengeyi, gücü ister acemi olun ister pro çok rahat hissedersiniz.
 
Tiagra da dual pivot demişin ama 105 in alameti farikasi dual pivot olması değil "simetrik" dual pivot olması

O zaman "eski 105" derken 10 vitesli 105 5700'den değil, 11 vitesli 5800'den bahsedip 10 vitesli 4700 ile 11 vitesli 5800'ü mü kıyaslıyoruz? Model numarası belirtmeyince karşılaştırma çok net olmuyor. Yukarıda "yeni Tiagra" diye anılanın 4700 olduğu belli, "eski 105" diye anılanın da 5700 olduğunu düşünüp ona göre yorum yapıyorum (teknik olarak 7010 çıktığından beri 7000 de artık eski sayılır ama kastedilenin o olmadığı açık).

Kıyaslama 4700 ile 5800 arasında ise: fren konusu tamam ama vites sayısı farkından dolayı karşılaştırma pek dengeli değil, aşağıdakiler de önemli değil.

Kıyaslama 4700 ile 5700 arasında ise: Shimano'nun sitesinde daha yeni 105 modelleri için "SLR-EV with symmetrical dual-pivot design" olduğu belirtilmiş ama BR-5700 sayfası yok, sadece yenilerin 5700'den (link) olduğu yazıyor; 5700 için internette bulduğum bütün sonuçlar Tiagra 4700 gibi "SUPER SLR - Dual-Pivot Brake Caliper" açıklamasını taşıyor. 5700'ün simetrik dual pivot olduğuna dair kaynak bulamadım. Sadece çok da güvenilir olmayan satış sitelerinde bilgi var, hepsinde "Super SLR-Dual pivot" yazıyor, hiçbirinde "SLR-EV - symmetric dual pivot" yazmıyor. EN önemli pazarlama parametresini sattıkları ürüne yazmamaları ilginç olur.

Örnekler:
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)

105 BR-5700'ün simetrik dual pivot olduğuna dair bir link varsa çok makbule geçer, internetteki genel grupset karşılaştırmalarında karşıma çıkan R4700>5700 izlenimini tersine çevirecek bir değişiklik olur.
 
Claris-Sora-Tiagra hepsinde aynı fren kullanılıyor logo farkını saymazsak. Her üçü de SLR çift pivot kullanıyor.

Ancak 105 daha farklı:

105'te SLR-EV denilen "simetrik" çift pivot var.

IMG_20220920_225603.jpg

Her iki sistemi de kullanan olarak 105'teki fren performansı ve hissiyatı çok daha başarılı.
 
O zaman "eski 105" derken 10 vitesli 105 5700'den değil, 11 vitesli 5800'den bahsedip 10 vitesli 4700 ile 11 vitesli 5800'ü mü kıyaslıyoruz?
Tiagra 4700 vs 105 5800 kıyaslaması
 
Tiagra 4700 vs 105 5800 kıyaslaması
Peki merak ettiğim bir şey var. Ultegra 6700 grupset olarak bu 105 5800 ve tiagra 4700 lerin neresinde oluyor? Daha iyi mi daha kötü mü. İyilik ve kötülük parametreleri nedir? Kullanılan teknoloji mi ya da konfor vs başka bir şey mi?
 
Peki merak ettiğim bir şey var. Ultegra 6700 grupset olarak bu 105 5800 ve tiagra 4700 lerin neresinde oluyor? Daha iyi mi daha kötü mü. İyilik ve kötülük parametreleri nedir? Kullanılan teknoloji mi ya da konfor vs başka bir şey mi?
Tiagra105ultegradura ace sıralama düşükten yükseğe doğru bu şekilde. Ucuz araba ile pahalı araba arsındaki fark nasılsa burda da aynı kural geçerli. Egea araba ile memnun olan insan da var beğenmeyen de :) Bütçe, profesyonellik durumu vs. bir sürü faktör belirleyici arasındaki farklarda.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Tiagra105ultegradura ace sıralama düşükten yükseğe doğru bu şekilde. Ucuz araba ile pahalı araba arsındaki fark nasılsa burda da aynı kural geçerli. Egea araba ile memnun olan insan da var beğenmeyen de :) Bütçe, profesyonellik durumu vs. bir sürü faktör belirleyici arasındaki farklarda.
Ben de böyle biliyorum ancak önceki mesajlarda 6700 ultegranın 5800 105 den daha aşağıda olduğu yazılmıştı. Açıkçası tam anlayamadım öyle mi, öyleyse neden, teknoloji mi konfor mu diye.
 
Tiagra105ultegradura ace sıralama düşükten yükseğe doğru bu şekilde. Ucuz araba ile pahalı araba arsındaki fark nasılsa burda da aynı kural geçerli. Egea araba ile memnun olan insan da var beğenmeyen de :) Bütçe, profesyonellik durumu vs. bir sürü faktör belirleyici arasındaki farklarda.

Bu kadar basit değil aslında, özellikle eski bir seri ile yeni bir serinin karşılaştırması sorulduğunda. Bu sıralama aynı dönem serileri arasında geçerli. Doğrudan "Tiagra→105→ultegra→dura ace" dendiğinde 105 R7100 grubu Ultegra 5700'den düşük gibi oluyor. Güncel modeller arasında Tiagra 4700 → 105 7x00 → Ultegra 8x00 → Dura ace 9x00 şeklinde bu aile sırası geçerli.
 
(link) şu bisikleti alma imkanım var ingiltere'den. ne dersiniz forumun demirbaşları ? iyi midir sizce ?
almaya karar verirseniz gidon boğazının boyunu vs sorun tam ölçülerini alın. kullanırken ciddi rahatsızlık çekebilirisiniz çünkü. değiştirmek isterseniz de parçalarını bulamayabilirsiniz. bir arkadaşın propelini kullanmıştım bir süre tabi daha eski bir modeliydi. bana biraz ağır gelmişti bisiklet onun dışında bir sıkıntısı yoktu
 
Konu nerelere gelmiş bende biraz alevlendireyim.

Ultegra 6800 STİ kol ve Ultegra R8000 STİ kol kullanmış biri olarak. Eski seri(güncel olmayan) Ultegra 6800 kollar da vites geçişleri çok daha yumuşak hissettiriyor. Ayrıca 6800 grup set toplam da yeni seriden hafif.
 
Ultegra 6700 setli bir bisikley almayı düşünüyorum ben de ama set 2012 sanırım bunun bana eksileri olur mu. Ultegra olsun çamurdan olsun diye düşünüyorum
 
Ultegra 6700 setli bir bisikley almayı düşünüyorum ben de ama set 2012 sanırım bunun bana eksileri olur mu. Ultegra olsun çamurdan olsun diye düşünüyorum
Yedek parça sıkıntısı söz konusu olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Ultegra 6700 setli bir bisikley almayı düşünüyorum ben de ama set 2012 sanırım bunun bana eksileri olur mu. Ultegra olsun çamurdan olsun diye düşünüyorum

Mümkün olduğunca 6800'den eskiye gitmeyin. Ultegra 6800 alırsanız 105 5800, Ultegra 6800, 105 7000, Ultegra 8000 bileşenlerinden kullanabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekincan ve MakRo
Merhabalar bu bisikletler için bir kilo sınırı var mıdır acaba ? Şuanda 120 kiloyum, 150 belki 170 kiloya kadar da artacak kilom eğer bir aksilik çıkmazsa ve bisikleti sadece spor salonuna giderken kullanacağım. Günlük 4 km civarı sürülecek yani. Klasik yol bisikleti ile takaslamak istiyorum kendi bisikletimi ama dediğim gibi kilo olayına kafam takıldı.
 
Merhabalar bu bisikletler için bir kilo sınırı var mıdır acaba ? Şuanda 120 kiloyum, 150 belki 170 kiloya kadar da artacak kilom eğer bir aksilik çıkmazsa ve bisikleti sadece spor salonuna giderken kullanacağım. Günlük 4 km civarı sürülecek yani. Klasik yol bisikleti ile takaslamak istiyorum kendi bisikletimi ama dediğim gibi kilo olayına kafam takıldı.

Kilo sınırı var. Modele göre değişmekle birlikte yol bisikletlerinde bisiklet dahil toplam 120-130 kg, trekking bisikletlerinde 140-150 kg.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Merhabalar bu bisikletler için bir kilo sınırı var mıdır acaba ? Şuanda 120 kiloyum, 150 belki 170 kiloya kadar da artacak kilom eğer bir aksilik çıkmazsa ve bisikleti sadece spor salonuna giderken kullanacağım. Günlük 4 km civarı sürülecek yani. Klasik yol bisikleti ile takaslamak istiyorum kendi bisikletimi ama dediğim gibi kilo olayına kafam takıldı.
Bisikletlerin sınırı var evet ama yanlış mı anladım. Şu an 120 kg sunuz ve 170 e kadar çıkacak bir aksilik olmazsa derken planlı kilo artışı gibi bir şey mi bu onu tam anlayamadım.
 
Bisikletlerin sınırı var evet ama yanlış mı anladım. Şu an 120 kg sunuz ve 170 e kadar çıkacak bir aksilik olmazsa derken planlı kilo artışı gibi bir şey mi bu onu tam anlayamadım.

Mesajı okuduğumda bodybuilding planı var gibi anladım.
 
Bisikletlerin sınırı var evet ama yanlış mı anladım. Şu an 120 kg sunuz ve 170 e kadar çıkacak bir aksilik olmazsa derken planlı kilo artışı gibi bir şey mi bu onu tam anlayamadım.
Vücut geliştirme sporu yapıyorum hocam, planlı olarak kilo arttırımına gidiyorum yani.
Kilo sınırı var. Modele göre değişmekle birlikte yol bisikletlerinde bisiklet dahil toplam 120-130 kg, trekking bisikletlerinde 140-150 kg.
Dağ bisikleti ile devam etmeliyim o zaman sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Geri