Scudo Sports

Yol bisikleti ve dağ bisikletinin asfalttaki performans farkı

İllaki bir fark var ancak iş bacaklarda bitiyor geçmeye değermi kesinlikle değer sadece hız olarak düşünmeyin sürüş hissiyatı verdiği keyif sizi sizden alır ancak bütçeyi diğer türlere göre biraz yüksek tutmak gerekiyor 2000 -2500 min. Çıkarmalı diye düşünüyorum
 
Scudo
700X35c Giant şehir tur bisikletinden 700x25 yol bisikletine gectim şehir bisikleti 12 kg olduğu halde yol bisikleti ile arasında dağlar kadar fark var onunla sürekli 30 km hız ile imkan yok gidemezken bununla 30 km ile rahat gidiyorum yol düz ışık kavşak yok ise 30 üstü ortalama ile gidebiliyorum dropbar güzelliğine zaten diyecek yok kim ne derse desin kesinlikle daha seri daha keyifli bir sürüş elde edersin asfaltta...
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
@ömerözeren

modifiye yapmasa idim benim bisiklet 7.5 'den mtb kilitli pedalları takınca 8 kilo olacak idi ,şimdi durum ise 9 kilo ,bunun nedeni arka ruble onlu sistem 11-34 deore mtb rublesi ,tabi arka aktarıcı uzun bacak sram x5 ve zincir değişti tabi fark etti ,yalnız 50-34 arka 11-28 bana sert geldiği için arka rubleyi değiştirdim ,düz yol değil ,eğimli yolları sevdiğim için bu değişime gittim ,önemli olan dizlerimi korumak idi .
 
@mehmetsunu
Bende de defy 4 var onun rolü ne :D
 

Dosyalar

  • Screenshot_2016-12-15-22-40-48.png
    Screenshot_2016-12-15-22-40-48.png
    71,2 KB · Okunma: 54
@ömerözeren 30 ortalama düz yolda rahat yakalanıyorsa çok çok iyi bence.
Günlük turlarda güzel kilometreler gidilebilir, tabi konfordan biraz feragat etmek kaydıyla.

Dağ bisikletimde (şehiriçi sakin trafik ve genelde arayollar olmak şartıyla) 20 ortalamayı geçemedim, düz yoldada yapsam yapsam 23 ortalama yaparım.

Yapmayın şöyle şeyler yahu, aklımı çeliyorsunuz :D
Adama yol bisikleti aldıracaksanız.
 
Fitnes; kadro açıları yol bisikletine çok yakın, hafif, yol komponentlerini üzerinde taşıyan cube sl road bisikletim var. Bu bisiklet bu haldeyken gittim 700 tl ye rulmanlı hafif bir jant seti, daha dar bir gidon, hafif rotor ne varsa hafifoğluhafififinden aldım. Bisiklet buna rağmen düz yolda sıcak asfaltta 30 ortalamayı görmedi. Oysaki beklentim yeterki 30 ortalamayı tuttursun idi. Böylede mütevazi beklentiler içerisindeydim. Bunun kaçar tarafı yok hız yapacaksan eğer bu bisiklet yol bisikleti olmalı diyerekten bu sefer bir yol bisikleti aldım. Demem oki eğer sende de iş yoksa o bisikleti (mtb, fitnes, cross, treking, şehir herneyse) 30 km ortalamaya çıkarman imkansız gibi bir şey. 5 yıldır bu tip bisikletleri şehiriçi şehirdışı kullanıyorumda oradan biliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: smhkvs
@Godzilla
Program 23 ortalama gösterdi (strawa) nedeni ise yerler ıslak olunca 12 km lik yolun yarısını 10-15 km hızla gitmek zorunda kaldım onda bile ustum basim battı :D kuru olan yerlerde 33-35 arası çıktım kavşak sız bölümde 43 gibi rakama çıktım çıkmak önemli değil süreklilik önemli tabi onuda yerler kuruyunca gorecegiz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
@ömerözeren

defy giantın endurance bisikletidir. kadro geometrisi/açıları konfor odaklıdır. Uzun mesafeleri rahatlıkla görür. Bu bisikletin advanced karbon modeli ile osman şirin dağları tepeleri aşıp 48 saat rekorunu kırmıştır. Sonrasında "ne gadderde geyifli bir bisiğlet yayla gibin" demiştir.
 
@ömerözeren

33 km 'lik dudullu-bıçkıdere etabında 6 eğimin olduğu ki biri uzun ve akabinde köy içlerinde sert kısa eğimlerin olduğu etabı durma yapmadan 50-34 arka onlu 11-34 ile 1 saat 31 dakikada bitirdim,bu etaptan başka diğer çok sert bir etap olan 30 'km lik göçbeyli-bıçkıdere-göçbeyli etapta durmadan ilk 15 km 'yi eğimleri alarak 41 dakikada ve dönüşüde 46 dakikada yaptım aynı yerden dönüşte çok sert eğimleri alarak ,açıkça çalıştıkça insan ilerleme kaydeder.
tabi 55 +yaş üstü katogorisine göre bu idmanlar olmakta forumda 55 + üstü idman yapanların eğim derecelerine bakmak isterdimde galba yok....daha iyisini yapacaklar var tabi, bunlardan biride foruma üye olan ama uğramayan kanki dostum uludağ şahini 50-34 arka 11-28 ile özkan kankidir ,altında focus karbon cayo yolu ile ..
 
@Kudret Kurtcebe Abi 55+ yani 59 yaşında bunları yapabiliyorsanız helaliniz var.

20 yaşımda antrenmanı kestiğim zamanlar 2 saat üstü yollarda tıkandığım oluyor bazen.

Vay be bundan sonra idolümsünüz :)
 
@Godzilla


evveliyat var sene 76 ,murat suyabatmaz eski milli yarışçı 76 da bisiklete başlarken lisans almış idi ,yalnız ben lisans hiç almadım ama alaydan geldim 7 bisiklet eskittim ,asla bırakmadım bisikleti senelerce boşlamadım .son gran fondo yarışında 43 km 'de ikincilik kürsüsü bana nasip oldu..
 
@Godzilla
Aman hocam daha bu yasta tikanmayin rica edecegim, biz 42 yasindayiz kilo var sigara da var, 150 km gidip tikanmiyoruz yapmayin etmeyin, idmansiz gezmeyin.
 
bacakla ve kiloyla alakalı,ben var gücümle basarken beni geçen bir mtbliyle gözgöze gelmiştim,hatılatmayın ya :(
 
Bende hem mtb hem yol var. Bileğimdeki ağrı yüzündrn mtb kullanmak ızdırap oluyor bazen. Çünkü mtb'de tek tutuş pozisyonu var ve ben bu bisiklette o pozisyonda bileğimi incittiğim için en ufak bir zorlamada acı başlıyor. Kaç doktora gittim hiç biri derman olamadı. Yok bisikletinde istemediğin kadar tutuş pozisyonu var kollarda, bilekte en ufak acı olmadan uzun sürüşler yapabiliyorum.
Ayrıca önceki sayfalarda bahsedilmiş yol'da yatıyosun etrafı göremiyorsun diye ama bendeki mtb'de de yatıyorum anlamadım ne menem iştir. Kadro mu yanlış acaba diye çok düşündüm farklı kadro denedim onda da yatılıyor. Demekki şehir bisikleti güzeldir mişti :D
 
@Kuzey Ege

Abi antrenmanları aksatınca kesiliyorum nedense, ama sağlam antrenman zamanlarımda tık yok dağ taş demem tırmanırım :)

Dayanıklılık için önerebileceğiniz antrenmanlar varsa alabilirim isterseniz.

@mehmet.ali

Benimde kadrom 2" yani 5 santimetre büyük ve buna ek olarak gidon boğazımda biraz uzun.

Bisikletimi yol bisikleti gibi yatık bir şekilde kullanıyorum, yokuş aşağı dik pozisyonla yatık pozisyon arasında 1-4 kilometre arası hız oynuyor.
Yok yani üşenmedim denedim :D

#################

Biraz önce yol bisikletiyle iniş videoları izledim, inişlerde çok hızlı gidiyordu.

Aklımı çelmeye başladı bu yol bisikletleri, çok çaba sarfetmeden düz yolda 20 kilometre/hız ortalama rahat tutturulabilirmi arkadaşlar?

Bana yol bisikleti aldıracaksınız :D
 
Bence yol bisikletiyle mtb apayrı dünya karşılaştırma yapılacaksa birbirine zıt bisikletler. Mtb ile tur bisikleti veya şehir bisikleti karşılaştırılabilir.
İzmir yollarında mtb kullanıyorum. Her zaman dişli lastiklerden memnun kaldım. Uzun yol veya antreman yapılacak ise yol bisikleti geri kalan kategorilerde ise mtb tercih edilmeli.
Yoldaki titreşimler mtb de bile bazen rahatsız ediyorsa yol bisikletindekine katlanamam sanırım. Tabi kaymak asfaltta da mtbnin dişli lastiğine katlanamamakta aynı şey. Bu arada herşey hız demek değil. Yağmurlu bir yolda mtb ile yol bisikleti arasında fren mesafesi çok farkediyor
En iyisi dişsiz 1.90 lastik takıp istendiği yere pedal çevirmek. Türkiye şartlarında en uygunu bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murats05
Bende mtb mevcut


CST 29X2.10
Lastikler ile düz yolda gayet stabil ve konforlu bir sürüş imkanı sağlıyor ülkemizin yolları maglum dağ bisikletin de bile katlanamadığım bozuk yollarda yol bisikleti ile yapamazdım herhalde ...
 
@Murats05

hocam oyle diyorsunuz da bisiklet yarislarini biliyorsunuz, insanlar nasil yollardan geciyorlar, bizi mi bozucak tramvay insaatlari :)
 
@biozalp aslında bir yerde haklısınız ama iste ödenen yüklü mevlalar ürüne gözün gibi bak sonra yollarda mamf olsun kıyamıyor insan :₩
 
Yarış bisikleti adı üstünde. Şimdilerde ismine yol bisikleti dense de amacı belli. Bir kere kadro geometrileri bile mtblerden daha farklı. Bir mtb ile yol bisikletini asfaltta yarışırsa bunun kazananının kim olacağı çok açık. En başta hafiflik ve lastiklerin inceliği yol bisikletini zaten 2-0 önde başlatıyor. Mtb ile asfaltta 30 ortalamayı tutturmak zordur çünkü aynakol ve ruble dişli oranları birbirinden farklı en başta. Yol bisikleti 50 dişli aynakoldayken çok daha az kadansla daha fazla mesafe alabilecekken dağ bisikletinde 50 dişli aynakol olmadığından o mesafeyi daha fazla kadansla daha fazla watt basarak kapatmaya çalışacak. Arada ağırlık ve sürtünme farkıda olduğu için asfaltta mtb kullanıcısının yol bisikletini geçmesine imkan yok.

Arazide de aynı şekilde daha düşük aynakol oranı olan bisiklet daha avantajlı olacaktır. En başta sık sık yükselip alçalmalar için düşük aynakol oranı şart. Daha sonra yol tutuşu için dişli mtb tekerleri şart. Ve yol tutuşu adına daha kuvvetli frenler -ki tercihen HD- gerekli. Düz yolda bile sık sık patlayan yol bisikleti tekerlerine rastlarken araziye çıkarken heralde 20 tane falan iç lastik alması lazım yol bisikletlinin. Ve arazi için en gerekli şeylerden biri daha yüksek bisiklet hakimiyeti için daha geniş gidon. Gidon ne kadar genişse o kadar ani dönüşlerde arazide hakimiyet şansın olur. 40 cmlik yol gidonu ile arazi içinde ani manevralar yapmak pek mümkün değil.

Velhasıl her bisikleti kullanım amacına göre değerlendirmek lazım. Bir mtbden safkan yol bisikleti kadar asfalt performansı beklememek lazım. Bir yol bisikletinden de mtb performansı. İş bütçeye geldiğinde herkesin dağda dağ, yolda yol bisikleti kullanmasına imkan verebilecek kadar maddi imkanı yok. Yol bisikletlerininde malumunuz üzere iyi donanımlıları 2500-3000 civarından başlıyor. Hele birde karbon kadro işine gireceksen eyvah eyvah insanımızın cebini yakar. Nispeten daha dayanıklı ve ucuza uzun zaman sorun çıkarmadan alınabilecek mtbler bulunabildiği için insanımız haliyle mtbye yöneliyor. Üstelik ufak değişiklikler ile şehir içinde kullanımı daha kolay hale gelebiliyor. Mesela yaklaşık 200 liralık bir masraf ile dağ tekerleriniz yerine daha ince tekerler taktırabilirsiniz. Benim bisikletimde Schwalbe Marathon 26x1.50 lastikler var ve uzun zamandır sorunsuz şehir içinde keyifle kullanıyorum. Araziye girileceği zaman tekerleri değiştirirsin olur biter. Üstelik 30km üstü hızlarda da gayet rahat mtb ile de tutunabiliyorsunuz. Tabi ki yol bisikleti performansı beklememek lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murats05
Geri