Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti ve dağ bisikletinin asfalttaki performans farkı

Scudo
Salcano xrs 030 yol bisikleti,Merida Ride karbon yol bisikleti,Salcano Assos slx mtb ve Trek 7.5 fx kullandım.Bana göre En rahat ve en güvenlisi Assos slx ti.Tek dezavantajı rampa çıkarken ağır(yavaş) kalması. Geçen gün Mtb'm ile 110 km yol yaptım yormadı. Kaldı ki bozuk zeminde inişlerde oldukça güven verici.
 
@Kudret Kurtcebe yeni bisikletiniz hayırlı olsun size 2 sorum olacak hibrit bisiklette karbon tercih ederken yola geçince neden aluminyum tercih ettiniz, ikincisi neden mtb lerde kullanılan vites sistemi olan deore tercih ettiniz
 
@Fırat Y. Bildiğim kadarıyla yazayım. Ruble olarak deore seçilmesinin sebebi rubledeki diş sayısıdır, 11-36 oranını bir yol rublesinde bulamazsınız çünkü yoktur
 
  • Beğen
Tepkiler: Fırat Y.
@Fırat Y.

fırat bey bu gün çok sert bi eğimi aldım bura dragos eğimi sona doğru oldukça sertleşmekte ayrıca baba nakkaş eğimini aldım 11-36 ruble ile bunu yapmamım nedeni ise şu ,uludağ 30 km rampa bunun 22 km 'si asfalt ,
30 km sonra 30 km eğime geleceğiz burada rahat etmek için 50-34 arka 11-36 yaptım bunun neticesi bana nasıl dönecek ona bakacağız ,yalnız çok rahat bi biçimde çok sert eğimi bugün aldım 34-36 yaparak deore ruble ile sram force vites sistemleri birbirini destekledi ayrıca düz yolda 50-11 bana hız olarak döndü
eski karbon 10 kilo 800 gram idi yeni bisiklet modifiye ile 8 kilo 800 gram oldu buda bana 2 kilo avantaj olarak döndü .
evet aliminyum seçtim çünki çok hafif idi orjinali 7 kilo 500 gram değişiklik olunca 8.8 oldu valla 2 kilo avantajım var şimdi ,tabi 200 km 'lik etapta bu 2 kilo avantaj bence avantaj olacak
 
Şüphesiz ki yol bisikleti çok bozuk ve gevşek zemin harici 26 veya 29 mtb'den hızlıdır. Zaten bunun aksini iddia eden yoktur. Fakat merak ediyorum bu hız farkı sizin konforunuzdan daha mı önemli? Misal 23x700c 120psi lastiklerle kalın diş asfaltta 10 km daha hızlı gideceğime, 35x700c gibi bir lastiği 29 mtb'ye takıp, hem mtb'nin bütün nimetlerinden faydalanırım hem de yol bisikleti kadar olmasa da dişli lastikli mtb'den daha hızlı olurum. Bu yüzden 29 mtb ile mutluyum. Hem konforlu, güvenli bir yolculuk, hem de yol bisikleti kadar olmasa da akıcı bir sürüş. Ayrıca istediğiniz zaman 2.25x29" lastiklerle arazi sürüşüne uygun hale getirebilirsiniz...
 
@Çağatay Çağlar hocam 50-55 demissin,spd olsa 60 olur ortalamam demişsin,tour de france'a katil sen.En kral ortalamasi 54 su zamana kadar,o da dopingci lance tarafindan :)
 
@uguryilmaz144
Fark sadece lastik değil ki, isterseniz 29" dağ bisikletine 25c lastik takın o bisiklet yine 12 kilodan daha fazla olacak sıradan bir model ise. Dolayısıyla yol bisikletinin atikliğini alamayacaksınız ve yol bisikleti gidon yapısından dolayı da rüzgar sizi daha az kesecek vs.
 
Mtb ve Yol bisikleti olarak ikisini de seviyorum. İkisinin de yeri farklı.
 
@Kudret Kurtcebe

Abi sen en kaliteli en iyi bisikleti hak ediyorsun.. Bu bisikleti almakta bile bence geç kaldın. Hem yolların hemde bisikletin hakkını fazlasıyla veriyorsun. :)
 
hasan dostum teşekkür ederim ,bugünde bindim ,pt -salıda.bindim,valla bütün günler bineceğim,tabi hafta içi dostumun bisiklet dükkanına gidiyorum,kısa mesafe,bazen hafta içi eğim çalışması yapıyorum gene kısa mesafe,esas etap 20 eylül pazar günü 100 km toplam,bunun 33 km 'sinde durma yok,kesin 10 yıla bu kadroyu programladım,şu bi gerçekki 10 yıl sonra bu kadro çizik içinde olacak,ama artık dönüşü olmayan yola girdim yol bisikleti ile.
 
@nuhcan


:Hort:

Yanlış bilinmesin. ~5 cm sadece çaptan doğan fark dolayısı ile çevreden doğan fark ise yaklaşık 15,95 cm eder. Buda MTB 26" ya göre %7,7 fazla yol demek..
 
@Kudret Kurtcebe

bu mesajdan epey zaman geçti 11 'inci ayda gıant yol 31 mart 2016 'da 195 km 'de hiç yormadı eski 26 janttan çok farklı 200 km , 26 jant ile yapmış idim, dağlar kadar fark var, yol uzunlarda konfor .
 
Uzun yolda yol bisikletinin o kadar konforlu olacağını düşünmüyorum, ki eğer öyle olsaydı şehir-dağ bisikletlerindede dik oturmaya özen gösterilmezdi diye düşünüyorum.

Yani kendim kişisel açıdan o kadar eğilerek süremem, o kadar eğildikten sonra İstanbul"da sağdan soldan gelen adamı nasıl görüyorsunuz. :D

Fren konusunda açık ara dağ bisikletlerinin üstünlüğü var bence, hidrolik olunca birde aradaki fark katlanıyor gibi bişey oluyor diye düşünüyorum.

Hatta forumda bundan birkaç ay önce yol bisikleti-dağ bisikleti fren tartışması dönmüştü :)

Ama yolculara dağ bisikletlerinin frenlerinin daha iyi olduğunu kabul ettirememiştik. Tabi yol bisikletlerininde frenleri çok iyi orası ayrı.

Hatta bir tane arkadaş ince lastik ile kalın lastik aynı tutar yolu frenleme esnasında gibi bişey demişti.
Tam hatırlamıyorum, belki daha değişik bişeyde olabilir adamın günahını almayalım. :)

Sonuç olarak bırakın herkes istediği bisikletlere binsin,
amacımız keyif almak değilmi?

Bakın ben dağa taşa çok giriyorum ama dağ bisikletimi şehirde kullanırkende çok zevk alıyorum.

Belki yol"cu arkadaşta taşta toprakta yol bisikletini sürerken zevk alıyor.

Bırakın insanlar mutlu olsun :)
 
@Godzilla

Uzun yolda yol bisikletinin o kadar konforlu olacağını düşünmüyorum, ki eğer öyle olsaydı şehir-dağ bisikletlerindede dik oturmaya özen gösterilmezdi diye düşünüyorum.

Yani kendim kişisel açıdan o kadar eğilerek süremem, o kadar eğildikten sonra İstanbul"da sağdan soldan gelen adamı nasıl görüyorsunuz.

konforlu nedenmi alttan tuttuğunuz gibi üstten tutma şansınızda var ben hem mtb ile 200 km gittim hemde yol ile ,şimdi aradaki fark nedir,

1- bir kere yatma şansı verir size yol, yani çeneniz gidona yaklaşır ,mtb 'de yatarsınız ama kolların durumu alttan rüzgar geçer yolda öyle bir kapanırsınızki jet gibi inersiniz üst boruya oturup inme şansıda var ,bunu mtb 'de yapmak için teknik lazım

2- bir çok 200 km 'yi scott scale 30 karbon mtb ile yaptıktan sonra aynen şunları gördüm bir kere tekerler dişli idi ve asfaltta gitmiyor idi
o zaman ne yapacaktım tekerleri silik ve hacim 1.50 'ye düştü

3- o da yemedi 200 km 'de dedim arkadaş çevireyim şunu 28 janta ve aynen cross ride 26 jantlar satıldı yerine alexrims 28 jant geldi teker 700 x32 oldu bir anda bisiklet farklı bir konuma geçti ama ayna kol 44 diş idi arka ruble ise 11.34 idi

4- ne oldu 44 diş yetmemeye başladı dedim şunu 48 yapayım sistem uymadı orta göbekten ön aktarıcılı sistem idi benimki,

sonuç dedik, bu karbon mtb kadroyu aynen satalım ,,,,,
 
@Kudret Kurtcebe

Kudret abi ben hala yol bisikletinin dağ bisikletinden konforlu olduğunu düşünmüyorum.

23 milimetre lastik+sert kadroyla yoldaki bütün titreşimi alacağına adım gibi eminim.

44 dişli, tekerler derken senin zaten dağ bisikletiyle işin yokmuş bence abi, ki söylediklerinize göre size dağ bisikleti hitap etmiyor zaten.

İşte burada zevkler ve renkler devreye giriyor, ama dediklerimin hala arkasındayım.

Bence sert kadrolu+23 milimetre gibi ince lastikli bir yol yarış bisikleti amortisörlü+yoldaki darbeleri engelleyen 2.xx lastikli ve dik oturuşlu bir dağ bisikletinden konforlu olamaz.
 
@Godzilla

şimdi şöyle ,titreşim der isen kullandığım 5 adet mtb var ,tabi amortisör şiddeti emmekte idi örnek asfalt yolda kasislere girerken fox yüzlük ile dalar idim ,ama şimdi 25 hacimde durum öyle değil ön çatal karbon aynen şiddeti yer çatal ,bu nedenle asfaltta giderken gözüm hep 5 metre ilerde ,bakarım en ufak bir kasise, odaklanma durumu, kaçırdınmı yandın hele birde yokuş aşağı inerken, burada dikkat durumu,ama mtb 'de böyle değil idi ,dediğin doğru zevkler ve renkler tartışılmaz ,tabi ben uzun yollara gitmeyi seviyorum ,kısa mola ve tempo odaklı ..bu bakımdan yol mecburen..yalnız bu gıant alüminyum yolun şiddetini pek vermiyor bana ,tabi aşırı bozuk yollardan gitmiyorum

@Godzilla

ha bir gerçekte şu ki diyelim performans odaklısın aynen arazide toprakta mtb 'de çalışan diyelim 80 km ,sonra yola geçecen yani iki bisikletin olacak.acaip basarsın yolda ,10 kilo mtb ile çalışmaca sonra 8 kilo yola geçmece adam uçar valla..
 
Kudret Bey'in bisikleti endurance kadrolu bir bisiklet benim bisikletimde oyle. Diğer kadro yol bisikletlerine oranla endurance kadrolar daha az yorucu Ve uzun yol yapmaya müsait oluyor.
 
Geri