Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletinde 50 aynakol mu 53 aynakol mu?

Hangi aynakolu kullanıyorsunuz?

  • 53-39

    Katılım: 110 22,2%
  • 52-36

    Katılım: 95 19,2%
  • 50-34

    Katılım: 246 49,6%
  • 52-39-30

    Katılım: 12 2,4%
  • 50-39-30

    Katılım: 33 6,7%

  • Toplam katılım
    496
50-34/12-25 sık kullandığım oranları barındırdığı ve dar aralıklı olduğu için tercih ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: burcinhan
Scudo
Keşke ust seviye , hafif ama 3 lu yol bisikleti aynakollari olsada kullansak. Misal 50-34-22 gbi. Mis olur
 
  • Beğen
Tepkiler: ulaş depeli
52-36 Aynakol
11-32 Ruble
 
52-36 11-28 11-25 zor günler için eski bir 11-32 de duruyor :)
 
Bu aralar özellikle ultra mesafeler yapanların gözdesi 50/52 değil 46/48'lik yapraklar. Daha uzun mesafede daha uygun kadansla gidebilmek adına yerinde bir karar gibi duruyor. Fondolar için yetersiz olacaktır ama mesafe uzadığında kendisini belli edecektir diye düşünüyorum. Uzun ve çileli rampalarda da farkı açabilmek adına avantaj sağlayacaktır. Bir bolluk döneminde deneyesim yok değil benimde :)
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
İcap ederse 46, insan gözünü karartırsa 58'e kadar yolu var bu işin =). Tamamen bisikletçinin kullanım amacı, stili, performansı ve ihtiyaçlarıyla ilgili bir durum. Herkes için genel geçerli bir cevap bulmak imkansız bu konuda.
 
@K. G. AKA Çok bilmeden konuşuyorum, hani araba motosiklet mantığıyla yaklaşınca kaldırabilecekleri oranlar belli. Yani bir şanzumanın kaldırabileceği, çevirebileceği maksimum devir belli. 1.0 litre bir arabaya v8 şanzumanı taksanız 2. vitesten ötesini kaldırmaz..Sadece motor gücüde değil üstelik..Paraşüt gibi bir arabaya en güçlü motoruda taksanız yinede gücün yola aktarımı aerodinamik bir arabaya göre çok az olacaktır...

Bu işin maksimum değeri nedir onu merak ettim..Hepsini katarsak, yani hadi buna krank çapını, kol uzunluğunu da katarsak en büyük kaç diş takılabilir..58 var demekki, peki 64?..64 te ne kadar yatık olsanızda sadece karşıdan gelen rüzgar bile size 80-90 kadansı yaptırtmaz gibi geliyor..

Lafın özü adam güçlü 58 takmış ın üst limiti nedir...

İlave olarak 58x11 kombinasyonda 80 kadans hızı nedir..Bunada ben bakayım netten..
 
  • Beğen
Tepkiler: K. G. AKA
@HakanAydn Sevgili Hakan bey, araba/motorsiklet benzetmeniz gayet hoş olmuş. Zaten biliyorsunuz bisiklet sporu ve motorsporları arasında çok benzerlikler, bu iki alanda faaliyet gösteren takımlar, şirketler arasında da nice işbirlikleri var. Hatta yine bisiklet ve motorsporları arasında bir benzetme yapacak olursak, biliyorsunuz Formula 1 gibi yarışlardaki takımlar, yarışacakları piste göre arabalarının vites oranlarını değiştiriyorlar yarıştan yarışa. Dar ve kısa Monaco'da hızlanmaya, uzun düzlükleri olan Monza'da azami hıza yönelik vites oranları tercih ediliyor (tabii detaysız, kabaca izah ettim burada), aynı profesyonel bisiklette tırmanış etaplarda ve düz etaplarda farklı dişli kombinasyonalarının tercih edilmesi gibi. Bu konuda genel geçerli bir cevap olmaz dememin bir sebebi de budur. Her dişli, vites kombinasyonu, kullanıldığı yere göre, bir parkuda şahane, diğerinde zorlayıcı olabilir.

Bu işin maksimum değeri nedir derseniz, maksimum değeri kaç takarsanız odur =). Ancak devasa dişliler takabilecek olmamız, sonra onları çevirebileceğimiz anlamına gelmez. Bisiklet hız rekorları için denemeler yapan sporcuların saçma gelecek büyüklükte dişliler kullanması normaldir ama bu tabii absürt bir örnek.

Daha makul bir örnek pist sprinterlarının kullandığı büyük viteslerdir. Orada dediğiniz 60, hatta 64-65'lere varan ön dişliler görülmemiş değil. Ancak pistte, sprint yarışları; yavaş hızlanılan, esas önemli olan son kısmı kısa, sert ve tamamen saf güce dayanan yarışlardır. Yani o devasa vitesi, bir devasa güç bloğunu yere aktarmak için kullanırlar. Yani bu devasa dişliler yine belli bir amaca hizmet için kullanılır. Zaten pist sprinterlarının antrenman programları da, bildiğimiz yol bisikletçilerine göre çok farklıdır. Bazen bisikletten çok, spor salonu ve ağırlık odaklı, dayanıklılıktan çok güce yönelik çalışırlar.

Tabii son olarak söylemek gerekir ki, işin dayandığı nokta, dişlinin büyüklüğü değil, ön ve arka dişlinin birbirine oranı. Çevirmedeki hissiyat değişik olabilecek olsa da, 56x14 ve 60x15 aslında aynı vites oranını verir. İşin dönüp geldiği yer, gideceğiniz yola, vermek istediğiniz performansa göre doğru, ihtiyacınız olan oranı bulup, onu verinli olacağı kadansta çevirebilmek.

Farazi örneğimizdeki "güçlü adam" isterse 65x11 çevirecek performansta olsun, adama bu vitesi dağ etabında verirsek, 300 metre sonra, bize bela okur, sporu bırakır =).BeckyJames.jpg
 
Müsabık iken 53/39-11/23 kullanıyordum, şimdilerde 53/39-11/25.
52/36-11/28+ <32 iyidir, 50/34-12/34 lerin yanından dahi geçmem. Antrenman bisikletimde 50/34 takılı idi bir zamanlar, düz yol, araç arkası 70 km den sonra gidilmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
53 aynakolu çevirecek yiğit kaldımı ki memlekette.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adil ÜNALDI
Uzun ve detaylı cevap için çok teşekkürler sayın@K. G. AKA

düz yol, araç arkası 70 km den sonra gidilmiyor.

Hocam 70 ten sonrada gidilmeyiversin..😁..Buradaki üyelerin çoğunun inişlerdeki maksimum hızları 60 lı rakamlar..70 gitmek için hangi kombinasyonu kaç kadansla ne kadar süre çevirebilirki bir insan..Peter Sagan kaç görüyor allah bilir, ama 1500-2000 watt peak yapabildiklerini okumuştum..Sobaya versen o enerjiyi oda ısınır..😁
 
  • Beğen
Tepkiler: K. G. AKA
@HakanAydn Rica ederim. Bunlar güzel konular, üzerinde konuşmak her zaman zevkli.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
anket sonuçları yeterli cevabı vermiş.
yarışmıyorsanız 52'ler 53'ler 36'lar 39'lar falan havaya girmeye gerek yok.
 
@Pawcraft 'ın dediği gibi yarışmıyorsanız fazlasına gerek yok.Birazda kendini nasıl hissettiğin daha doğrusu mevcut olanın sana yetip yetmediği ile alakalı bir durum.Kendine en ideali bulup kullanmak daha sağlıklı diye düşünüyorum.
 
50 34 ayna kol 11 32 ruble Türkiye şartlarında yol bisikleti için en ideal oran bence. Ne yokuşta üzer ne de hızlanma da. Yollarımız belli. Bisiklet kullanabildigimiz yerler belli. Bisiklet kültürümüz belli. O yuzden ötesi biraz aşırı tarafta kalıyor.
 
53-39 / 11-30 ve 50-34 / 11-28 kullanıyorum. 53-39 a geçişte çok zorlanırım diye düşünmüştüm ama rubledeki 30 lu yaprak işimi epey kolaylaştırdı ve performansımı arttırdı.
 
50 34, 11-34 kullanıyorum şuan. 52-36 geçmeyi planlıyorum bende
 
Geri