sadi imren
Bursa Tur Komitesi | B.T.K
- Kayıt
- 13 Mart 2017
- Mesaj
- 1.620
- Tepki
- 5.365
- Yaş
- 47
- Şehir
- Bursa
- İsim
- Sadi İMREN
- Başlangıç
- 1949—50
- Bisiklet
- Giant
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
@Emre Doğan 5 yıl lastik için uzun bir süre özelliğini kaybediyor belli bir zaman sonra
otomobil lastikleri için şöyle bir yazı buldum
.
Lastikler araç altında beklenen performansı yerine getirmeleri amacı ile çeşitli kimyasal ve doğal malzemelerin, teknolojik bir süreçle bir araya getirilmesiyle üretilmektedir. Üretim işlemleri sonucunda lastiğe istenen performans parametreleri kazandırılmakta, normal ve uygun koşullarda saklanması ve kullanılması durumunda en üst seviyede performans vermesi hedeflenmektedir.
Lastikler, özellikleri zamanla değişen farklı tipteki malzemelerden ve kauçuk bazlı bileşiklerden imal edilir. Lastiklerde görülen bu değişimler, iklim, saklama koşulları (sıcaklık, nem, konum vb.), kullanım koşulları (yük, hız, lastik basıncı, yol koşulları vb.) gibi pek çok faktöre bağlıdır.
Lastik ömrü konusunda, JATMA (Japan Automobile Tyre Manufactures Association = Japon Otomobil Lastiği Üreticileri Derneği) tarafından yapılan açıklama şöyledir:
“Binek ve hafif ticari araçlara yönelik kullanılmış veya kullanılmamış (yedek-stepne dahil) lastikler üretim tarihinden sonra on (10) yaşını doldurmuş ise,gözle görünür herhangi bir hasara veya şekil bozukluğuna sahip olmasa dahi ya da diş dibi derinliği kullanım için yeterli gözükse dahi yenileri ile değiştirilmelidir
bir de şöyle başlığımız vardı Lastiklerin Raf Ömrü
Lastik Ömrü
otomobil lastikleri için şöyle bir yazı buldum
.
Lastikler araç altında beklenen performansı yerine getirmeleri amacı ile çeşitli kimyasal ve doğal malzemelerin, teknolojik bir süreçle bir araya getirilmesiyle üretilmektedir. Üretim işlemleri sonucunda lastiğe istenen performans parametreleri kazandırılmakta, normal ve uygun koşullarda saklanması ve kullanılması durumunda en üst seviyede performans vermesi hedeflenmektedir.
Lastikler, özellikleri zamanla değişen farklı tipteki malzemelerden ve kauçuk bazlı bileşiklerden imal edilir. Lastiklerde görülen bu değişimler, iklim, saklama koşulları (sıcaklık, nem, konum vb.), kullanım koşulları (yük, hız, lastik basıncı, yol koşulları vb.) gibi pek çok faktöre bağlıdır.
Lastik ömrü konusunda, JATMA (Japan Automobile Tyre Manufactures Association = Japon Otomobil Lastiği Üreticileri Derneği) tarafından yapılan açıklama şöyledir:
“Binek ve hafif ticari araçlara yönelik kullanılmış veya kullanılmamış (yedek-stepne dahil) lastikler üretim tarihinden sonra on (10) yaşını doldurmuş ise,gözle görünür herhangi bir hasara veya şekil bozukluğuna sahip olmasa dahi ya da diş dibi derinliği kullanım için yeterli gözükse dahi yenileri ile değiştirilmelidir
bir de şöyle başlığımız vardı Lastiklerin Raf Ömrü
Lastik Ömrü