Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletinde lastik seçimi

@sLck
Bu cam kesiği biraz büyük bana kalırsa, değiştirmeniz gerekecek gibi görünüyor. Bu başlıktaki sayfaları tek tek okursanız bileşkesi kaliteli ve dolayısıyla zor parçalanan lastiklerden hangisini alabileceğiniz hakkında bir fikriniz olur.

Ben sadece bisikletimin stok lastiği olan continental grandsport race lastikleri biliyorum. Ucuz ve kalitesi de ona göre olan lastikler, kolay patladığını söyleyebilirim ve yağmurda kolay kayıyor, tek artısı akıcı olması. Baharda tubeless lastiklere geçene kadar idare etmeye çalışıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: sLck
Scudo
@sLck

Benim başıma daha küçük şekilde benzeri geldiğinde uyguladığım çözümü şu başlıkta paylaşmıştım:
Dış lastik dolgusu :)

Sizdeki durum pek tamir edilir gibi durmuyor ama eğer dış lastiğin en iç katmanı sağlamsa yine de denemeye değebilir.
 
Maddi durumunuz elveriyorsa hızlı ve sağlam bir lastik arıyorsanız, genelde kuru havalarda ve soğuk asfalt dışına da çıkmam diyorsanız Grandprix 4000s2 lastiklerini kullanın. Frenleme kurallarına da uyarsanız, lastik 14 bin km kadar dayanıyor. Lastiğin tek olumsuz yonu konfor yönünden biraz düşük, yüksek psilerde özellikle tabi bunu da dünyanın en iyi yuvarlanma direncine sahip lastiklerden biri olduğu için telafi ediyor, hızlı bir all round lastik. Ahmet Örken'i bu lastikle yarışırken gördüm bir yarışta. Patlama koruması da oldukça iyidir. Uzun kmler boyunca sorun çıkarmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: sLck
@sLck iç lastik gözüküyor resimden anladığım kadarı ile . İki seçeneğiniz var birincisi kesik yer küçük ise içten kesik yere yama yapmak ancak sizin kesik biraz büyük gibi. İkincisi yeni lastik almak, eğer üzerindeki lastik eskimiş bir lastikse yeni bir lastik almanızı öneririm. Lastik önerim fiyat performans ürünü olarak schwalbe lugano endurance modelidir. Dikakat edin schwalbe lugano modeli almayın. Bütçe sorunu yaşamıyorsanız michelin pro4 endurance, vitoria rubena pro g+ veya Continental GrandPrix 4 Season alabilirsiniz saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: sLck
lugano endurance ile 5000km civarı yol yapmışlığım problem yaşamadım. hatta fiyatına göre tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: sadi imren
700x25 Lugano Endurance bende kullanıyorum (Sanırım tek boy var). 1 yıl 5000km oldu, daha patlamadı ve bir sorun çıkarmadı. İlk aldığımda biraz yol tutuşu zayıf gibi geldi ama, bunun nedeni koruyucu mum kaplama veya birleşim noktalarındaki fazlalıklar olabilir(hatta parayı çöpe attık dedim içimden), sonradan gayet düzeldi, bir sıkıntı yaşamadım. Lastiğin içinde herhangi koruyucu tabaka bulunmamakta. Firma açıklamasında özel hamuru sayesinde patlamaya ve eskimeye dayanıklı bir lastik olduğu, fixieciler(arkayı kaydırırlar :)) ve dayanıklılık isteyen yol bisikletçileri için olduğu belirtiliyor. Lastiğin yanları baya kalın ve sağlam doğal olarak yuvarlanma direnci biraz zayıf. Yanların kalın olması takmayıda zorlaştırıyor biraz. Firmanın verdiği Yuvarlanma direnci ve Yol tutuş değerleri 3/6, Patlama direnci ve Ömür ise 5,5/6.

Kimler alsın, ben arkadaşlarımla hafta sonları geziyorum, keyif sürücüsüyüm, iki nokta arasını hızlı gitmek için yol bisikleti kullanıyorum. Lastiğim patlamasına gıcık oluyorum sonuçta arkamızda takım arabamız yok, lastiğe çok para vermek istemem diyorsanız size uygun. %0,5 performans artışı, wattların kralı, KOM, yarıştan yarışa koşarım derseniz zaten bu lastikle ilgilenmezsiniz.
 
@h.kozan

"dünyanın en iyi yuvarlanma direncine sahip lastiklerden biri" demişsiniz, ama (link) 'a göre ilk 10'a bile giremiyor. İlk sıralardakilerin narin yarış lastikleri olduklarının farkındayım ama GP4000, muadillerinden de çok farklı değil. Schwalbe One, Vittoria Corsa G+ ve Pirelli P-Zero Velo ile hemen hemen aynılar, Michelin Power Competition ise çok daha iyi. Ben bunların hepsini kullandım, tavsiye etmeyeceğim tek lastik conti olur.

Uzun ömürlü olduğu, yavaş aşındığı doğrudur. Fakat, hep kaymak asfaltta kullanmıyorsanız o kadar uzun kilometre kullanmanızın çok zor olduğunu düşünüyorum. Sırtında küçük kesikler oluşuyor ve lastik buralardan sürekli patlamaya başlıyor. Ayrıca yanaktan yarılmaya da çok müsait bir lastik.
 
@Murat B. 12 bin km gittiğini gördüm. Inanması zor olsa da başarabiliyor bunu tabi büyük oranda sıcak asfaltta kullanım olduğu içindir büyük ihtimal. Yuvarlanma direnci konusunda sizin de dediginiz gibi iyileri elbet var ama fiyatları biraz daha pahalı, Contiler Avrupa'da çoğu zaman indirimde satılıyor. O yüzden daha makul f/p oranında. Beni asıl cezbeden bu lastiğin hızlı olması zaten pek konforlu bir lastik olmadığını söyledim. Yanaktan yarılma olaylarını ben de duydum ama bana neyse ki denk gelmedi. Belki hava basıncını kiloya göre iyi ayarlamamaktan kaynaklı olabilir.
 
@h.kozan Şu anki Merlincycles.com fiyatlarını söylüyorum: GP4000S2, Michelin Power Competition ve Schwalbe One aynı; 30,39€. Vittoria Corsa'nın tanesi 3€ daha pahalı (33,24€), Pirelli P Zero Velo da ondan 1€ daha pahalı (34,10€). Aslında liste fiyatı olarak en ucuzu Pirelli ama indirim oranı çok daha az, muhtemelen en yenisi o olduğu için.

Sonuç olarak GP4000, pahalı bir lastik ve yuvarlanma direnci dışında yarı fiyatına alabileceğiniz lastiklerden daha iyi değil. F/P lastik arıyorsanız, Veloflex Master veya Vittoria Rubino Pro G+ önerebilirim.
 
@Murat B. Veloflex ilerde deneyeceğim. Ömürleri konusunda karşılaştırma yapacağım. Yine de Conti'yi 15 euroluk lastiklerle yuvarlanma direnci dışında da olsa bir tutma fikrinize pek katılmıyorum. Arada ciddi oranda kalite farkı var. Sahip olduğu koruma katmanları ve özel yapısı yari fiyatındaki lastiklerde yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@sLck Kullanmayın kesınlıkle cunku ıc lastık oradan balon yapıcaktır ve daha buyuk bır zarara yol acabılırsınız.Dıs lastık alarakta ben contınental kullanıyorum ve cok memnunum lastık patlama olayı tamamen sans ıyı bır lastık secersenız tabıkı contı 4sıı kullanıyordum lastık yarıldı 2 gunde suan ultra sport2 kullanıyorum yaklasık 900 km oldu henuz hıc patlamadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: sLck
@Murat B. Usta benim arkada Vittoria Rubino Pro G+ önde de schwalbe one var her iki lastik de iyi ancak bu ürünleri bile 92 kilo olduğum için patlatabiliyorum endurance sürüşler için stabilize yollar da da sürebilmek için tavsiyeniz olur mu. Patlak konusundan rahatsızım yuvarlanma direnci orta halli olabilir. Veloflex Masterı önerirmisiniz
 
@h.kozan Veloflexlerin ömürlerini merak ediyorsanız deneme yapmanıza gerek yok, ben söyleyeyim; yaklaşık 5000 km. Kilosu az olan birisi için biraz daha fazla olabilir.

GP4000'lerde patlamaya karşı koruma katmanı olarak tek katman Vectran var, bu maddenin temel avantajı yuvarlanma direncini fazla arttırmaması. Schwalbe One'da da aynı madde kullanılıyor.

Lastiklerin yapısına gelince. Şu 30€'luk GP4000:
14301_continental_grand_prix_4000_s_ii_road_clincher_tyres.jpg


Bu da onun yarı fiyatından bile ucuz olan GrandSport Race:

23589_continenal_grand_sport_race_folding_road_tyre.jpg


Katmanların sayısı ve sırası aynı. Farklılıklar malzemeden kaynaklanıyor, bir de 4000S'ler Almanya'daki fabrikada üretiliyor oldukları için biraz daha kaliteli gözüküyor olabilirler.


@sadi imren Veloflex, Vittoria Corsa'ya çok yakın bir lastik. Yani kilolu birinin stabilize yollarda sürmesine pek uygun değil. Şu anda kullandığınız lastiğin ebadını ve bisikletinizin kadrosunun bir büyüğünü kullanmanıza izin verip vermeyeceğini bilmiyorum ama 25 yerine 28, veya 28 yerine 30mm genişliğinde lastik kullanmak sorunlarınızı büyük ölçüde çözebilir.
 
Amber yanak klasik yol lastiği önerisi olan varmı (yerli piyasada bulunabilecek)
 
@Murat B. Bilgiler için sağolun ama Conti 5000'i devirdiğinde aşınma çentikleri bile hala net şekilde belliydi. İkisi de aynı fiyat olursa, dayanıklık bakımından tercihim yine Conti olurdu. İki kat daha fazla uzun ömre sahip bir lâstik çoğu kullanıcı için daha çekicidir. Veloflex'leri konforunu ve yol tutuşlarını övdükleri için merak ediyorum. Ucuza denk getirirsem bir gün deneyeceğim. İmkan olsa da keşke keyfi en az 3 - 4 çift farklı lastiğimiz olsa, harika olurdu.
 
Michelin Pro 4 Endurance; 4000-5000 km sonrasında patlaklarla can sıkmaya başladı. Ama akıcılığı, yol tutuşu hatta ıslak performansı ile gayet başarılı bir lastik. Her ay 800-1000 km arası yol yaptığım için bir daha tercih etmem gibi görünüyor.

Continental 4 Season; Akıcılığı Pro 4'ten bir tık az, ıslak zemin performansı harika. Ama bir üretim hatası mı yoksa benim şanssızlığım mı bilmem, bu lastikle patlaksız tek bir hafta geçirmedim. Pro 4'te olduğu gibi nokta kadar camlar dışında bir patlakta yaşamadım üstelik. Ama gerçekten keyfimi kaçırdıklarını söyleyebilirim.

Haftanın 6 günü bisiklet üzerinde olunca patlak lastik büyük bir zaman / enerji ve para kaybı demek oluyor.

Kendi adıma lastikten beklentim uzun ömürlü olması ve patlak dayanıklılığı. Bu sebeple Schwalbe Durano Plus'lara geçtim. (Sütten ağzı yanan)
Akıcılık beklentisi olan için kabus gibi olduklarını söyleyebilirim. Ama gerçekten beni her antrenmanda lastik değişimi, el pompasıyla hava basma gibi işlerden kurtaracaksa göze alıyorum bu güç kaybını. Şimdilik 2-3 antrenman yaptık, ben yine aynı hızlarla sürüyorum bisikleti :) Yol tutuşu, acil frenlemede, ıslak zeminde kontrol kaybı yaşatmaması açısından gayet güzel. Şöyle 3-4 Bin devirince bu lastikte kendini belli etmiş olur, bakalım...
 
Schwalbe One, Michelin Pro4 endurance kullandım ama eskiden kullandığım gp4000s gibi yol tutmuyordu hiç biri. Geçenlerde gp4000 rs aldım şimdilik memnunum. Bu modeli stardart gp4000s2 modelinden daha düşük yuvarlanma direncine sahip ama diş derinliği daha düşük. Hızlı lastik arıyorsanız önerebilirim: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: h.kozan
@sadi imren
Hele bi 3-4Bin km yol yapalım. Ondan önce ne desek boş bu dayanıklılık konusunda :harika:
Yurt dışı kaynaklı birçok blog ve forumda bu lastikle 10bin üstü km'ler yapanlar var.
Bu arada durano'ları wiggle'dan aldım. Üretim damgaları Nisan 2018. Sorun çıkmaz umarım görücez ;)
 
Geri