Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletinde lastik seçimi

@mehmetsunu

Piyasadaki en iyi lastiklerden biri:
(link)

asıl sorun, "bisiklet lastiğine o kadar para verecek olan var mı?"

Lastik, Türkiye'deki satış fiyatı bakımından en pahalı ürün olabilir. Hem janta, vitese falan uygulanmayan vergiler alınıyor, hem de yurdumuz esnafı zaten az lastik sattığı için fiyatı indirmiyor. bir tane specialized turbo cotton yerine yurtdışından iki tane vittoria corsa veya üç tane veloflex master alınır.
 
Scudo
@Oğuzhan Y. Conti 4000s2'yi yenilemiş anlaşılan, 2014'ten bu yana nerdeyse 5 yıl olacak. Doğru bir hamle. Testlerde de daha hızlı ancak sağlamlığı konusunda acaba 4000s'e yakın mı? Eğer yakınsa açık ara f/p lastiği olur.


Derken, incelemesini okudum. Grandprix tt ve 4000s arasında bir sağlamlığı ve hızı varmış. Büyük ihtimal 4000s kadar uzun ömürlü olmayacak. Lastiği ayrıca bu yıla özel çıkarmışlar. Seneye satışı olmayabilirmiş...
 
Dış lastik fiyatları felaket artmış geçen sene s2 300,350 cıvarıydı şimdi baktım 550 olmuş iyiki geçen sene bir çift almışım 320 tl ye yanlız takmaya kıyamıyorum bisiklet üzerindekilerinde ipleri iyice koptu yandan yolda kalırım bir gün. İç lastiğin en dandiği decathlon da çifti 25 tl olmuş geçen sene her gidişimde 1,2 çift alıyordum keşke daha çok alsaydım diyorum yinede epeyce yedeğim var kenarda
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğanay07
@Murat B.
Teşekkürler Murat B.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Benim yol bisikletimde 700x28 lastik var şimdi sizin yazınızı görünce lastiğin hizasından maşa ve kadrodaki aralığı ölçtüm yatay 4,2 cm dikey maşa lastik 1 cm arka lastik 0.5 cm yaklaşık kadro ve lastik uyumundan bende anlamıyorum ama bu size bir fikir verebilir
 
@A.Kadir Ünal

takabilirsiniz sıkıntı olmaz ama daha büyük ebatlar (32-35) sıkıntı yaratabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: A.Kadir Ünal
Merhaba bende lastiklerimi değiştirmek istiyorum yaklaşık 2 bin kmden fazla sürmüşümdür pek eskimediler ama malûm kış geldi ve benim lastiklerde hiç yol tutuşu yok ne önerirsiniz ha birde seneye kısmet olursa Continental Grand prix 400 lü bir bisiklet alıcam yani öyle alayım 10-20 bin km dayanmasına gerek yok sağdece kıştan kışa bisikletime takacağım bir şey olursa iyi olur :)
 
@SpeedHunter

Seveni, genelde başka üst seviye lastik kullanmayanlar oluyor; Michelin Lithion ile, Schwalbe Lugano ile karşılaştırırsanız GP4000 tabii ki çok iyi lastik. Ben GP4000S ve onun muadillerinin belki de tamamını (Schwalbe One, Vittoria Corsa, Veloflex Master, Michelin Power Competition, P-Zero Velo) kullandım, tavsiye etmeyeceğim tek lastik Conti olur.

Takip ettiğim yurtdışı forumlarda fazla olmasa da bilinçli olarak GP4000 tavsiye eden gördüm; bunlar düzgün yollarda sürüp çok kilometre (senede 10 binden, hatta 20 binden fazla) yapanlar. Yavaş aşınması ve yuvarlanma direncinin düşük olmasından dolayı tercih ediyorlar. Narin bir lastik olması ve kolay hasar görmesi yüzünden bence yavaş uzun ömürlü olması Türkiye yollarında geçerli değil. Fazladan 1-2 Wattlık yuvarlanma direnci de yarışmıyorsanız önemli bir kriter değil, ki zaten çok daha hızlı lastikler var.

Sonuçta "hızlı antrenman lastiği" gibi garip bir niş ürün aslında, ama Continental'ın pazarlama gücü sayesinde en çok satılan lastiklerden bir tanesi olmuş durumda.
 
@Murat B.

Veloflex Master dusunuyorum. Tanesi 200 liraya geliyor her sey dahil. Sizce deger mi?
 
@Murat B.

su an ben 4000sII kullaniyorum ve hatta 2 adette yedek almistim. :) siz simdi boyle yazinca biraz tedirgin oldum. ic lastik konusundaki tavsiyenize/yorumunuza uydum tabii ki.
dis lastik icin de , tecrubelerinize istinaden , tercihleriniz ne olur ? kalite ve uzun kullanim acisindan , en iyiden baslayarak 3 farkli lastik markasi/modeli yazabilir misiniz?
 
@vetohan

Bence değer, ıslak yolda kullanmıyorsanız iyi seçeneklerden birisi. Fakat yağmurda hem yol tutuşu çok iyi değil, hem de çok sık patlayabiliyor.

@a.valverde

"Kalite" ile neyi kastediyorsunuz? Uzun kullanım bakımından; yanaktan yarılmazsa, veya sırttaki kesikler yüzünden kullanılmaz hale gelmezse en yavaş aşınan muhtemelen conti. Fakat senede kaç kilometre yapıyorsunuz ki 5000 değil de 8000 kilometre dayanıyor olması en önemli kriter olsun?

P-Zero ile henüz 500 kilometre bile yapmadığım için onu çok sağlıklı yorumlamam mümkün değil, fakat genel olarak en çok beğendiğim Vittoria Corsa, ona en yakın olan da Veloflex. Yumuşak lastikleri sevdiğim için bu kişisel tercihim bu yönde. Lastiğin hissine değil de teknik özelliklerine önem verenler, Michelin'i veya Schwalbe'yi tercih edebilir.
 
@Murat B. tesekkur ederim , conti 'den sonra , Vittoria 'yi da deneyecegim. Su an ben conti'lerden gayet memnunum aslinda , ancak bunlari almadan once de hep Pirelli P Zero ile arasinda cok gittim geldim fakat fiyat olarak , bir kampanya yakalayinca , Conti'ler agir basti ve onlari aldim.
 
@Murat B.ustad bende yurt disi forumlardan okuyup conti s2 ye gecmistim.Lastiklerle iki cesme granfondo (gecen yil uzun,bu yil kisa) yaptım.Patlaksız sorunsuz bitirdim.Bir kez de yogun yagmur altında kullanmak zorunda kaldim kayma vs yasamadım.Sanırım sansım yaver gitti diye dusunmeye baslıyorum.Sizin de soylediginiz gibi lastik sanırım Avrupa standartındakı sicak asfalt yollar icin daha uygun ama ben yaklasık 2000 km dir sorunsuz yasıyorum.Hatta gecen kıs boyunca trainer uzerinde de kullandım eskisin de degistireyim diye ama yipranması dusuk kaldı.
Bir dahaki sette sizin tavsiyeri dikkate alacagım.

F8331 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Murat B. Belki de şanssız bir döneminize denk geldi. Çünkü bu lastik standart bir Lugano demediğiniz kaldı. Çöp olduğunu sıklıkla belirtiyorsunuz fakat sıcak ve soğuk asfalttan çıkılmadığı sürece performans kalitesini kullandığım iki üc farklı set lastikle net sekilde gördüm. Yurtdışı sitelerinde ise en çok kıyaslaması yapılan lastiklerden kaldı ki, 2014 yılında piyasaya çıktı. Hala bu piyasanın referans lastiklerinden birisi olarak ele alınıyor. Çöp bir lastik bu kadar kendinden söz ettirir miydi sizce? Tabiki şu an çok daha iyileri var. Bir çift aldım bu krizde, borç harç ödüyorum. Paramı çöpe attığımı da düşünmüyorum. 10 bin km yaptı bir önceki çifti. Not: Ve hala kullanımdaymış 2.el olarak sattığım arkadaşta.
 
  • Beğen
Tepkiler: a.valverde
@umutcelik

Review değil, paralı reklam bu. 412. mesajda bahsettiğim pazarlama gücünün bir örneği daha.

@h.kozan

En çok reklam veren Continental, en çok world tour takımına sponsor olan continental, kendinden söz ettirmek için en iyisi olmasına gerek yok. Başka hangi lastik üreticisi GCN'e 7 dakikalık reklam videosu çektirtebiliyor?

Daha objektif bir değerlendirme yapmak gerekirse:
1. Bahsettiğim lastikler arasında, TPI değeri en düşük olan Conti, dolayısıyla en serti o. Bu da yoldaki bozukluklarda sekerek yol tutuşu kaybına yol açabilir (ayrıca benim en büyük eleştirim olan takoz gibi olmaya sebep olur).
2. Vittoria Corsa ve Schwalbe One'ın yapısında 3'er farklı hamur kullanılıyor. Yolla sürekli temas halindeki sırt kısmının ömrü uzun, virajlarda yola değen omuz kısmının yol tutuşu iyi, yolla hiç teması olmayan yanaklar yumuşak.
3. Conti gibi tek tip hamurdan yapılsalar da Michelin ve P-Zero'nun hamurları oldukça daha yumuşak. Bu yüzden daha kısa ömürlü olabilirler ama yol tutuşları daha iyi.
 
Geri