Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletinde lastik seçimi

Durano dd almanızı öneririm. Akıcı lik 10 üzerinden 11. Dayanıklılik 9. Islak yol tutuş 8
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Scudo
Herkese keyifli forumlar.. Continental gp5000 kullanan arkadaşların deneyimlerini merak ediyorum.. Patlama, yuvarlanma dirençleri.. Daha önce hangi lastikte geçiş yaptınız? Kağıt üzerinde teknik detaylardan öğrendiklerimiz oluyor ancak deneyim de önemli.. Soruma rastlayan kullanıcılar varsa, paylaşacakları içerikler için şimdiden çok teşekkür ederim..
Beğenmeyeni çoktur ama bence iyi lastiktir. Lastiğin hafifliğine göre (25 mm 215 gr sanırım) patlama direnci gayet iyi. Yuvarlanma direnci de en düşük lastiklerden biri. Ben sorun yaşamasam da yanaklarının zayıf olduğu söyleniyor. Yeni çıkan tubeless uyumlu "tr" modelinde yanakları ekstra güçlendirilmişler. Ama fiyat olarak daha yüksek tabi ki. Şu an İneos takımı dahil olmak üzere 3-4 tane world tour takımı gp 5000 kullanıyor.
 
Beğenmeyeni çoktur ama bence iyi lastiktir. Lastiğin hafifliğine göre (25 mm 215 gr sanırım) patlama direnci gayet iyi. Yuvarlanma direnci de en düşük lastiklerden biri. Ben sorun yaşamasam da yanaklarının zayıf olduğu söyleniyor. Yeni çıkan tubeless uyumlu "tr" modelinde yanakları ekstra güçlendirilmişler. Ama fiyat olarak daha yüksek tabi ki. Şu an İneos takımı dahil olmak üzere 3-4 tane world tour takımı gp 5000 kullanıyor.

Paylaşım için teşekkürler 👍 Kağıt üzerinde iyi gibi duruyor.. Henüz kullanmadım ancak forumda aktif olarak kullanmış özgür bey de paylaşımını sizi destekler nitelikte paylaştı. Zaten adı var lastiğin. Eyvallah.. Ancak, fiyat performans konusunda bence fiyat beklentilerini karşılamıyor. O da ülkenin içinde bulunduğu durumdan ötürü.. Bu yüzden alternatif arayışa girdim. Birebir muadili olmasa da michelin power allseason versiyonu ise tam da fiyat performans ürünü olarak kabul edebiliriz. Her iki lastik için de 700x28 olması şartıyla, aralarında 60 gr kadar conti lehine fark var. Onun dışında, her ikisinde de titreşim sönümleme/zırh/yuvarlanma katmanları bulunsa da değerler yakın seyrediyor. Lastiğin yola en çok temas eden sırt yüzeyi her iki lastik için de silik iken, yanal yüzeylerde michelin su tahliyesine odaklı, continental kuru zeminde viraj dönmeye yönelik tasarıma sahip. Büyük farkları bence bu..
110000094033950.jpgimages.jpeg

Yarışlara bu lastikle (michelin power allseason) giren olmuş. Sonuç olarak sürücü karakteri ve amaçları için iyi lastik her ikisi de.. Ben michelin den yana kullanacağım gibi duruyor tercihimi.. Tekrar teşekkür ederim paylaşımınıza
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: özgür duygu
Continental 5000in fiyat dışındaki tek problemi yanaklarından yarılmaya çok müsait olması. Benim ve kullanan birçok kişinin başına geldi. Bazen çok erken bazen binlerce km sonra. Bunun dışında bence yol tutuşu, viraj dönüşü ve yuvarlanma direnci açısından çok iyi lastik. 5000 serisinin daha yeni versiyonlarında bu yanal soruna daha iyi bir malzemeyle çözüm buldular diye biliyorum.
Alternatif olarak S works turbo cotton yada antremana yönelik ise sworks turbo kullanılabilir. Ancak bunlar da fiyat skalasında yukarıda lastikler.
 
Paylaşım için teşekkürler 👍 Kağıt üzerinde iyi gibi duruyor.. Henüz kullanmadım ancak forumda aktif olarak kullanmış özgür bey de paylaşımını sizi destekler nitelikte paylaştı. Zaten adı var lastiğin. Eyvallah.. Ancak, fiyat performans konusunda bence fiyat beklentilerini karşılamıyor. O da ülkenin içinde bulunduğu durumdan ötürü.. Bu yüzden alternatif arayışa girdim. Birebir muadili olmasa da michelin power allseason versiyonu ise tam da fiyat performans ürünü olarak kabul edebiliriz. Her iki lastik için de 700x28 olması şartıyla, aralarında 30 gr kadar conti lehine fark var. Onun dışında, her ikisinde de titreşim sönümleme/zırh/yuvarlanma katmanları bulunsa da değerler yakın seyrediyor. Lastiğin yola en çok temas eden sırt yüzeyi her iki lastik için de silik iken, yanal yüzeylerde michelin su tahliyesine odaklı, continental kuru zeminde viraj dönmeye yönelik tasarıma sahip. Büyük farkları bence bu..
284695 dosyayı görüntüle284696 dosyayı görüntüle

Yarışlara bu lastikle (michelin power allseason) giren olmuş. Sonuç olarak sürücü karakteri ve amaçları için iyi lastik her ikisi de.. Ben michelin den yana kullanacağım gibi duruyor tercihimi.. Tekrar teşekkür ederim paylaşımınıza
Bir uygun fiyatlı ama iyi alternatif lifeline prime lastikleri. Ona da bakabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Beğenmeyeni çoktur ama bence iyi lastiktir. Lastiğin hafifliğine göre (25 mm 215 gr sanırım) patlama direnci gayet iyi. Yuvarlanma direnci de en düşük lastiklerden biri. Ben sorun yaşamasam da yanaklarının zayıf olduğu söyleniyor. Yeni çıkan tubeless uyumlu "tr" modelinde yanakları ekstra güçlendirilmişler. Ama fiyat olarak daha yüksek tabi ki. Şu an İneos takımı dahil olmak üzere 3-4 tane world tour takımı gp 5000 kullanıyor.
Cumartesi günü Milano-Sanremo'da poggio'yu kelle koltukta inerek hem yarışı kazanan ve hem de tarihte poggio'yu en hızlı inen bisikletçi ünvanını alan Mohoric de gp 5000 kullanıyormuş. Continental için bundan büyük bir reklam olamazdı sanırım.

FOO9avxXIAEuJXf.jpg
 
Cumartesi günü Milano-Sanremo'da poggio'yu kelle koltukta inerek hem yarışı kazanan ve hem de tarihte poggio'yu en hızlı inen bisikletçi ünvanını alan Mohoric de gp 5000 kullanıyormuş. Continental için bundan büyük bir reklam olamazdı sanırım.

284863 dosyayı görüntüle
Almanya'dan forumları da takip ediyorum orada yeni condinental 5000 tr serisinin eski modele göre çok iyileştirildiğinden bahsediyorlar,özellikle yanal darbelerle karşı dahada kuvvetlendirilmiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Merhabalar arkadaşlar şu anda endurance bir yol bisikleti kullanıyorum ve üzerinde 700x28 lastik var soğuk asfaltta rahat etmek için 700x32 ye geçmek istiyorum.Continental gatorskin almak istiyorum sizce çok etkiler mi 28 den 32 ye geçmek?Veya 28 kalırsa michelin pro endurance v2 mi almalıyım yoksa yine gatorskin mi veya gp 5000 mi almalıyım?Gp 5000 in de yanak yarılmasının çok olduğu söyleniyor.Kafam çok karıştı.Teşekkürler şimdiden
 
Merhabalar arkadaşlar şu anda endurance bir yol bisikleti kullanıyorum ve üzerinde 700x28 lastik var soğuk asfaltta rahat etmek için 700x32 ye geçmek istiyorum.Continental gatorskin almak istiyorum sizce çok etkiler mi 28 den 32 ye geçmek?Veya 28 kalırsa michelin pro endurance v2 mi almalıyım yoksa yine gatorskin mi veya gp 5000 mi almalıyım?Gp 5000 in de yanak yarılmasının çok olduğu söyleniyor.Kafam çok karıştı.Teşekkürler şimdiden
Yol bisikleti ise 32 mm lastiği desteklemeyebilir. Öncelikle kadronun genişliğine bakın derim.
 
@Sahincansahin
Endurance bir kadro ise 32 hatta 35 bile uyar.. Yol bisikleti grubunda olup, yol "yarış" olmayan bir sınıf sonuçta.. Konforlu, dayanıklı bir yol bisikleti olarak geniş lastiklere müsait bir maşası, yüksek alın borusu ve uzun aksları var. Kişisel olarak düşüncem 32 ya da 35 ten yukarı çıkmamanız daha iyi olur mantık olarak.. İkincisi de lastiklerinizin işlevselliğini ön planda tutmanız markaya göre.. Zırhlı olabilir, orta zırh olabilir. Lastikleriniz de dayanıklı olmalı.. Sonuçta gatorskinler de araştırdığım zaman denk geldiğim ancak fiyatından dolayı vazgeçtiğim bir endurance yol bisikleti lastiği alternatifi idi..
 
  • Beğen
Tepkiler: Sahincansahin
Merhabalar arkadaşlar şu anda endurance bir yol bisikleti kullanıyorum ve üzerinde 700x28 lastik var soğuk asfaltta rahat etmek için 700x32 ye geçmek istiyorum.Continental gatorskin almak istiyorum sizce çok etkiler mi 28 den 32 ye geçmek?Veya 28 kalırsa michelin pro endurance v2 mi almalıyım yoksa yine gatorskin mi veya gp 5000 mi almalıyım?Gp 5000 in de yanak yarılmasının çok olduğu söyleniyor.Kafam çok karıştı.Teşekkürler şimdiden
28'den 32'ye geçmek epey fark yaratıyor, benim tecrübeme göre 25'ten 28'e geçmeye göre daha fazla fark yaratıyor. Ancak, gatorskin'in düşündüğünüz diğer lastiklere göre oldukça daha yavaş ve sert olduğunu da eklemem gerek.
 
28'den 32'ye geçmek epey fark yaratıyor, benim tecrübeme göre 25'ten 28'e geçmeye göre daha fazla fark yaratıyor. Ancak, gatorskin'in düşündüğünüz diğer lastiklere göre oldukça daha yavaş ve sert olduğunu da eklemem gerek.
Merhaba 25c lastik kullanıyorum 28c alsam neler değişir olumlu ya da olumsuz
 
Merhaba 25c lastik kullanıyorum 28c alsam neler değişir olumlu ya da olumsuz
Selamlar.
Aynı marka model lastik için konuşacak olursak:

28c'ye geçtiğinizde basınç düşeceği için konfor artacaktır. Aynı zamanda lastik genişliği artacağı için yol tutuş da artacaktır.

Ancak 28c de yola temas eden yüzey artacağı için yuvarlanma direnci artacaktır. Dolayısıyla her iki ebatta da aynı efor sarf edildiğinde 25c'ye göre 28c daha yavaş kalacaktır.
(Bu konuda aksini iddia eden görüşler olmasına karşın, ben yukardaki düşünceyi savunan taraftayım.)
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan ve Spartiat
Selamlar.
Aynı marka model lastik için konuşacak olursak:

28c'ye geçtiğinizde basınç düşeceği için konfor artacaktır. Aynı zamanda lastik genişliği artacağı için yol tutuş da artacaktır.

Ancak 28c de yola temas eden yüzey artacağı için yuvarlanma direnci artacaktır. Dolayısıyla her iki ebatta da aynı efor sarf edildiğinde 25c'ye göre 28c daha yavaş kalacaktır.
(Bu konuda aksini iddia eden görüşler olmasına karşın, ben yukardaki düşünceyi savunan taraftayım.)
Öncelikle cevap için teşekkür ederim.peki hiz ve performans düşüklüğü çok fark edilir bir seviyede mıdır?
 
Öncelikle cevap için teşekkür ederim.peki hiz ve performans düşüklüğü çok fark edilir bir seviyede mıdır?
Rica ederim.
Hayır. Bariz fark edilebilir bir seviyede değil bana göre. Minimal düzeyde bir fark diyebiliriz.

Yarışla, hızla ilgili bir iddianiz yoksa amaç konforu arttırmaksa 28c'ye geçebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: meddah58 ve OmegA
cst c1808 recourse 700x25c eps zirhli dis lastik

Arkadaşlar merhaba. Şu lastikten aldım da bir çift acaba artısı eksisi nedir? Kenarında olan tırtıklar hızda eksiklik yaratır mı? Konuya hakim arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim
 
  • Beğen
Tepkiler: ozan42
Selamlar.
Aynı marka model lastik için konuşacak olursak:

28c'ye geçtiğinizde basınç düşeceği için konfor artacaktır. Aynı zamanda lastik genişliği artacağı için yol tutuş da artacaktır.

Ancak 28c de yola temas eden yüzey artacağı için yuvarlanma direnci artacaktır. Dolayısıyla her iki ebatta da aynı efor sarf edildiğinde 25c'ye göre 28c daha yavaş kalacaktır.
(Bu konuda aksini iddia eden görüşler olmasına karşın, ben yukardaki düşünceyi savunan taraftayım.)
Yuvarlanma direnci konusunda çok yanılıyorsunuz malesef , böyle olsa herkes 23 takar geçerdi. Artık 25 dediğini lastikler bile 28 mm gibi etli .
 
Aynı lastik modeli, aynı basınç altında, genişledikçe yuvarlanma direnci az da olsa düşüyor.
Rakamları atıyorum, örneğin 110 basınçta ContiS2 lastik 23mm 12wat, 25mm 11wat, 28mm 10 wat, 32mm 9 wat yuvarlanma direnci gösteriyor.

Ancak gerçek hayatta bu gerçekleşemiyor. Çünkü lastik genişledikçe önerilen basınç sürekli düşüyor.
Hatta 32'lik bir lastiğe 110 değil, ancak 70 hava vuruyoruz belki de. 110 vursan belki yarılacak.
Basınç düştükçe, yuvarlanma direnci daha fazla bir oranda yükselmeye başlıyor. Yine kafadan atıyorum,
25mm 100 basınçla 13wat, 28mm 90 basınçla 14 wat, 32mm 80 basınçla 15 wata çıkıyor.

Her kazancın karşılığında başka bir yönden mutlaka kayıp yaşanıyor.
Özetle, ideal/tavsiye edilen basınç koşullarında, aynı marka-model lastik ne kadar inceyse, yuvarlanma direnci o kadar düşük oluyor 🙃
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Geri