Scudo Sports

Yol bisikletinde lastik seçimi

Arkadaşlar dağ bisikletimi yol bisikletine çevireceğim de hem patlamaya dirençli hemde benim hızımı arttıracak hem de yağmurda vb iyi gidecek ince fiyatı makul gerçekten kaliteli ise fazla da verebilirim güzel Bi lastik arıyorum şuan ki lastiğin mitas ocelot 2.10 lastik var biraz baktım 1.50 mitas flash buldum iyi midir sizin önerileriniz nedir lastik boyutu 26 inc c açısından boyutu nedir 700c 633c vb 26 jant lar hangisine giriyor hangi kalınlık iyi olur tavsiyelerinizi bekliyorum
 
Scudo
Arkadaşlar dağ bisikletimi yol bisikletine çevireceğim de hem patlamaya dirençli hemde benim hızımı arttıracak hem de yağmurda vb iyi gidecek ince fiyatı makul gerçekten kaliteli ise fazla da verebilirim güzel Bi lastik arıyorum şuan ki lastiğin mitas ocelot 2.10 lastik var biraz baktım 1.50 mitas flash buldum iyi midir sizin önerileriniz nedir lastik boyutu 26 inc c açısından boyutu nedir 700c 633c vb 26 jant lar hangisine giriyor hangi kalınlık iyi olur tavsiyelerinizi bekliyorum
700c, 633c, 29", 28" lastik ve jantların hepsinin genişliği aynı değişen tek şey yanak mesafesi ve kalınlık 700c ve 622c aynı diye biliyorum
 
cst c1808 recourse 700x25c eps zirhli dis lastik

Arkadaşlar merhaba. Şu lastikten aldım da bir çift acaba artısı eksisi nedir? Kenarında olan tırtıklar hızda eksiklik yaratır mı? Konuya hakim arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim
Aynı lastiğin 28 mm olanını mosso legarda da kullanıyorum zırhı hikaye neredeyse her sürüşte delinip iç lastiği patlatıyordu. İçine yeşil lastik zırhı yapıştırdım şimdilik patlak konusunda iyiyiz. Yandaki tırtıklar virajlarda yatmadığım müddetçe asfalta temas etmiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Coen
Arkadaşlar dağ bisikletimi yol bisikletine çevireceğim de hem patlamaya dirençli hemde benim hızımı arttıracak hem de yağmurda vb iyi gidecek ince fiyatı makul gerçekten kaliteli ise fazla da verebilirim güzel Bi lastik arıyorum şuan ki lastiğin mitas ocelot 2.10 lastik var biraz baktım 1.50 mitas flash buldum iyi midir sizin önerileriniz nedir lastik boyutu 26 inc c açısından boyutu nedir 700c 633c vb 26 jant lar hangisine giriyor hangi kalınlık iyi olur tavsiyelerinizi bekliyorum

26 inç lastiğin "c açısından" diye bir boyutu yok.

Lastiklerde ETRTO değerleri var. XX-YYY formatında, baştaki XX mm olarak kalınlık, YYY mm olarak jant çapı.

26” tekerlerde jant çapı 559mm, bunlara uyan lastikler XX-559 ETRTO değeriyle satılır.

27.5 ” tekerlerde jant çapı 584mm. Bunlar 650B olarak da bilinir. Lastikleri XX-584 ETRTO değeriyle satılır.

28 ve 29” tekerlerde jant çapı 622mm. Bunlar 700c olarak da bilinir.

(link)
(link)
(link)
(link)

Sizin bakacağınız lastikler XX-559 olanlar. 1.40-1.50 inç, yani 35-38mm olanlar kolay bulunuyor, 1.10 inç'e (28mm) kadar incesi çok zor da olsa bulunabiliyor.
Hız odaklı olarak bu var ama biraz pahalı: (link)
Zırhlı ama ağır Schwalbe Marathon ailesi var ama onlar da pahalı. Zırhı makul olup fazla ağır olmayan Marathon Racer var, 26x1.40'ını bir bisikletimde kullanıyorum, çok memnunum.
Makul fiyatla (link) veya (link) var. Bu da herhalde sizin bulduğunuz model: (link)
Kullandığım tek Mitas, 28" v66 modeliydi ve kullanmaya 80km dayanabildim, o yüzden olumlu bir şey söyleyemiyorum. Vızır vızır kayıyordu ve her kayma lastikte iz bırakıyordu. Yerlerine taktığım Schwalbe Marathon Racer'lar tamamen aynı koşullarda 3 yıldır hiç kaymadı.
 
28 ve 29” tekerlerde jant çapı 622mm. Bunlar 700c olarak da bilinir.
Küçük bir düzeltme, 622 mm jantın çapı olmuyor. Jantın iç duvarında, lastik kenarının takılı kaldığı yuvanın iç çapı. İngiliççesi Bead Seat Diameter.
bead-seat-diameter.jpg


Jantın dış çapı bu ölçüden 10-12 mm arası büyük oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Veto8
Küçük bir düzeltme, 622 mm jantın çapı olmuyor. Jantın iç duvarında, lastik kenarının takılı kaldığı yuvanın iç çapı. İngiliççesi Bead Seat Diameter.
bead-seat-diameter.jpg


Jantın dış çapı bu ölçüden 10-12 mm arası büyük oluyor.

"Jantın dış çapı" yazmadım zaten. Lastiğin oturduğu çap işte. Standartlara uygun olarak ölçüldüğü yerdeki çap. Bütün kaynaklar jant çapı deyip geçiyor, verilen mm standartlar da ona göre zaten. Kimse oturup "622mm çaplı jant" yerine "dış çapı 632-634 mm olan jantın ondan 10-12mm daha küçük olan bead seat diameter'ı 622 olan jant" diye uzun uzun yazmıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@Spartiat Sen biliyosundur ama burası genele açık bir platform, okuyanın böyle bir fark olduğunu bilmesi fena olmaz diye yazdım. "Düzeltme" kelimesini kullanmamalıydım, özür diliyorum sayın Spartiat.
 
  • Beğen
Tepkiler: Veto8
Aynı lastiğin 28 mm olanını mosso legarda da kullanıyorum zırhı hikaye neredeyse her sürüşte delinip iç lastiği patlatıyordu. İçine yeşil lastik zırhı yapıştırdım şimdilik patlak konusunda iyiyiz. Yandaki tırtıklar virajlarda yatmadığım müddetçe asfalta temas etmiyor

Hocam teşekkür ederim öncelikle. Katılıyorum size, elime ilk aldığımda dandik bir şey olduğunu anladım zaten bir tekinde deformeler bulunuyordu. 20 dakika bir sürüş tecrübem oldu yol tutuşu hızlanması hiç hoşuma gitmedi. İade edeceğim kesinlikle.
 
  • Beğen
Tepkiler: Wéndigo23
Yuvarlanma direnci konusunda çok yanılıyorsunuz malesef , böyle olsa herkes 23 takar geçerdi. Artık 25 dediğini lastikler bile 28 mm gibi etli .
Parantez icinde dedim ya, yazdığım görüşün tersi görüşler de illa ki var ama aklıma yatan ve savunduğum görüş yazdığım görüş. Diğer türlüsü aklıma yatmaz benim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Parantez icinde dedim ya, yazdığım görüşün tersi görüşler de illa ki var ama aklıma yatan ve savunduğum görüş yazdığım görüş. Diğer türlüsü aklıma yatmaz benim.
Benim aracımın 185/16/55 lastiği yakıtı f iken aynı lastiğin 205/16/55 olanı c akıl yatacak bişey yok bunda. Hiç karda ralli araçlarının tekerlerine baktın mı incecik olur. Aslında i daraldıkça birime düşen yük artıyor.
 
Arkadaşlar dağ bisikletimi yol bisikletine çevireceğim de hem patlamaya dirençli hemde benim hızımı arttıracak hem de yağmurda vb iyi gidecek ince fiyatı makul gerçekten kaliteli ise fazla da verebilirim güzel Bi lastik arıyorum şuan ki lastiğin mitas ocelot 2.10 lastik var biraz baktım 1.50 mitas flash buldum iyi midir sizin önerileriniz nedir lastik boyutu 26 inc c açısından boyutu nedir 700c 633c vb 26 jant lar hangisine giriyor hangi kalınlık iyi olur tavsiyelerinizi bekliyorum
ben 29 jant 2.10 kalınlıkta tekerle 14.6 kg lik dağ bisikleti ile yokuş aşağı yol bisikleti misali yatarak bi yandan deli gibi pedal çevirerek 15-20 saniyelik 78-80 hıza ulaştım
sık sık yokuş aşağı düz yol hız denemesi yapıp vucudu yoruyorum düz yolda da max 48 görebildim rüzgarsız yolda ben hız delisi olduğum için bisikleti de değiştirmeyi zaten düşünüyorum ki önemli olan bisikletten çok bisikletin pedalını çeviren bacaklar :) ki bu hız sevdam yüzümden mitas ocelot 2.10 lastikler sıfır kaydırma ile dümdüz oldu artık asfaltın lastikleri ısıta ısıta yakmasından mıdır bilemem
Daha ne kadar hızlı gitmeyi düşünüyorsunuz ? 2.10 lastikle 70-80lere anlık da olsa çıkabiliyormuşsunuz diğer konuda yazmışsınız. onun haricinde oradaki konuda 29" demiş burada 26" sormuşsunuz bir yanlışlık olup lastik elinizde kalmasın. Hala 26" lastik istiyorsanız fiyat performans odaklı bir şeyler bakın derim. Son olarak mitas o dönem ki adı ile rubena 'yı forumda kullananlar var.
Başlık : schwalbe değil rubena
Alabilme imkanınız varsa schwalbe marathon serisi ağırlığını dert etmezseniz kullanan arkadaşlarımdan dolayı uzun gittiğini görsel deneyimle yaşamış oldum.
(link)


Son olarak mtb'ye drop bar (eğri gidon/dümen) taksanız da, ince teker koysanız da acı gerçek yol bisikleti olmuyor. Bunu niye söylüyorum öneri istediğiniz başlığın adından dolayı "Yol Bisikletinde Lastik Seçimi", forumda biraz araştırma ile doğru başlıkları bulabilir ve sorunuza daha hızlı ve olumlu yanıt alabilirsiniz. Aynı zamanda o başlığı takip edenlere de konu dışı yazılan mesajından gelen bildirim gitmemiş ve konunun ana konudan sapmasını engellemiş oluruz. Kaldı ki vakti zamanında mtb'ye drop bar takan olmuştu kendisini son zamanda forumda göremiyor olsak da @mariokaldato
Başlık 2 : Son sayfa mesajında 27.5 mtb örneği var
Başlık 3 : MTB ince lastik önerisi
 
Daha ne kadar hızlı gitmeyi düşünüyorsunuz ? 2.10 lastikle 70-80lere anlık da olsa çıkabiliyormuşsunuz diğer konuda yazmışsınız. onun haricinde oradaki konuda 29" demiş burada 26" sormuşsunuz bir yanlışlık olup lastik elinizde kalmasın. Hala 26" lastik istiyorsanız fiyat performans odaklı bir şeyler bakın derim. Son olarak mitas o dönem ki adı ile rubena 'yı forumda kullananlar var.
Başlık :
Alabilme imkanınız varsa schwalbe marathon serisi ağırlığını dert etmezseniz kullanan arkadaşlarımdan dolayı uzun gittiğini görsel deneyimle yaşamış oldum


Son olarak mtb'ye drop bar (eğri gidon/dümen) taksanız da, ince teker koysanız da acı gerçek yol bisikleti olmuyor. Bunu niye söylüyorum öneri istediğiniz başlığın adından dolayı "Yol Bisikletinde Lastik Seçimi", forumda biraz araştırma ile doğru başlıkları bulabilir ve sorunuza daha hızlı ve olumlu yanıt alabilirsiniz. Aynı zamanda o başlığı takip edenlere de konu dışı yazılan mesajından gelen bildirim gitmemiş ve konunun ana konudan sapmasını engellemiş oluruz. Kaldı ki vakti zamanında mtb'ye drop bar takan olmuştu kendisini son zamanda forumda göremiyor olsak da @mariokaldato
Başlık 2 :
Başlık 3 :
29jant bisikletim ümit mirage benim 3 yıl önce çalınmış ve daha geçen haftalarda bulduğum claud butler trailridge 1.4 diye bir bisiklet var ben de yarış bisikletine geçmek istiyordum malum ümit mirage benim için yanlış bir seçim ve deneyimsizlik oldu bende bulunan İngiltere ithal gerçekten hafif ve kaliteli kadrosu olan bu bisikleti yarış bisikletine çevirmeye karar verdim o dediğim 80 hıza da gerçekten dim dik bir yokuş tan aşağı inerken yaptım başlık seçiminde yanlışım da sitede yeni olduğumdandır kusura bakmayın o konuda özürümü dilerim ve bisikletimi de ben vites seti lastik gidon sele teker tamamen yola çevireğim böyle bir projem var ve sonunda mutlu olacağımdan eminim isterseniz ona göre Bi başlık varsa parça parça atabilirim
26 inç lastiğin "c açısından" diye bir boyutu yok.

Lastiklerde ETRTO değerleri var. XX-YYY formatında, baştaki XX mm olarak kalınlık, YYY mm olarak jant çapı.

26” tekerlerde jant çapı 559mm, bunlara uyan lastikler XX-559 ETRTO değeriyle satılır.

27.5 ” tekerlerde jant çapı 584mm. Bunlar 650B olarak da bilinir. Lastikleri XX-584 ETRTO değeriyle satılır.

28 ve 29” tekerlerde jant çapı 622mm. Bunlar 700c olarak da bilinir.



Sizin bakacağınız lastikler XX-559 olanlar. 1.40-1.50 inç, yani 35-38mm olanlar kolay bulunuyor, 1.10 inç'e (28mm) kadar incesi çok zor da olsa bulunabiliyor.
Hız odaklı olarak bu var ama biraz pahalı:
Zırhlı ama ağır Schwalbe Marathon ailesi var ama onlar da pahalı. Zırhı makul olup fazla ağır olmayan Marathon Racer var, 26x1.40'ını bir bisikletimde kullanıyorum, çok memnunum.
Makul fiyatla var. Bu da herhalde sizin bulduğunuz model:
Kullandığım tek Mitas, 28" v66 modeliydi ve kullanmaya 80km dayanabildim, o yüzden olumlu bir şey söyleyemiyorum. Vızır vızır kayıyordu ve her kayma lastikte iz bırakıyordu. Yerlerine taktığım Schwalbe Marathon Racer'lar tamamen aynı koşullarda 3 yıldır hiç kaymadı.
Detaylı bilgilendirme için çok teşekkür ederim
 
Son düzenleme:
26 inç lastiğin "c açısından" diye bir boyutu yok.

Lastiklerde ETRTO değerleri var. XX-YYY formatında, baştaki XX mm olarak kalınlık, YYY mm olarak jant çapı.

26” tekerlerde jant çapı 559mm, bunlara uyan lastikler XX-559 ETRTO değeriyle satılır.

27.5 ” tekerlerde jant çapı 584mm. Bunlar 650B olarak da bilinir. Lastikleri XX-584 ETRTO değeriyle satılır.

28 ve 29” tekerlerde jant çapı 622mm. Bunlar 700c olarak da bilinir.



Sizin bakacağınız lastikler XX-559 olanlar. 1.40-1.50 inç, yani 35-38mm olanlar kolay bulunuyor, 1.10 inç'e (28mm) kadar incesi çok zor da olsa bulunabiliyor.
Hız odaklı olarak bu var ama biraz pahalı:
Zırhlı ama ağır Schwalbe Marathon ailesi var ama onlar da pahalı. Zırhı makul olup fazla ağır olmayan Marathon Racer var, 26x1.40'ını bir bisikletimde kullanıyorum, çok memnunum.
Makul fiyatla var. Bu da herhalde sizin bulduğunuz model:
Kullandığım tek Mitas, 28" v66 modeliydi ve kullanmaya 80km dayanabildim, o yüzden olumlu bir şey söyleyemiyorum. Vızır vızır kayıyordu ve her kayma lastikte iz bırakıyordu. Yerlerine taktığım Schwalbe Marathon Racer'lar tamamen aynı koşullarda 3 yıldır hiç kaymadı.
Şimdi ben bisikletim için hafif hızlı gidebileceğim bir lastik arıyorum ve dediğiniz iki model arasında kaldım açıkçası schwalbe racerlar zırhlı ama ağır michelin hafif ama aşırı silik şimdi benim yaşadığım ortamda da tekeri patlatabilecek yollar var şimdi schwalbe maraton racer mı mantıklı olur michelin wild run'r ye o patlamasını engelleyen mavi sıvılardanrdan koyup öyle kullanmak mı daha mantıklı olur @Spartiat
 
Şimdi ben bisikletim için hafif hızlı gidebileceğim bir lastik arıyorum ve dediğiniz iki model arasında kaldım açıkçası schwalbe racerlar zırhlı ama ağır michelin hafif ama aşırı silik şimdi benim yaşadığım ortamda da tekeri patlatabilecek yollar var şimdi schwalbe maraton racer mı mantıklı olur michelin wild run'r ye o patlamasını engelleyen mavi sıvılardanrdan koyup öyle kullanmak mı daha mantıklı olur @Spartiat

O sıvılar aslında patlamayı engellemiyor, patlağı tıkıyor ama hiç kullanmadım, performansını bilmiyorum. Sanki geri dönüşe yetecek kadar bir çözüm gibi geliyor bana ama kullananlar daha iyi bilir.
Schwalbe Marathon Racer şehir/tur lastiği olarak çok sevdiğim bir model. Hem yeterince zırhlı, hem serinin diğer üyeleri kadar ağır değil. Trekking bisikletinde 700x35, şehir bisikletinde 26x1.40 kullanıyorum, 3 yıl oldu, ikisinde de henüz patlak yok.
 
Merhaba,

Carraro Gravel G2 sahibiyim. Bisikletin üzerindeki Schwalbe 700x38C lastikleri, Vittoria 700x28C (Zaffiro Pro) lastiklerle değiştirmek niyetindeyim. Accell Bisiklet ile yazıştım, kadromun 700x25 ve 700x28 ebadında lastiklerle kullanılabileceğini yazdılar. Yeni lastiklere uygun olarak da yine Vittoria'nın 700x28/42C iç lastiklerinden aldım. Bugün montajı yapmaya çalıştım. Lastiği janta geçirdikten sonra iç lastiği yerleştirdiğimde iç lastiğin ufak bir bölümü dışarıda kalıyor ve sokuşturmaya çalışırsam da içeride katlanma yapıyor.

Ölçülerin 1-1 uymasına rağmen bu durumu neden yaşıyorum? İç lastiği daha küçük mü almalıydım? 700x28C lastik ile 700x28/42C uyumlu değil midir? 700x28/42C'den benim anladığım 28 genişlik ile uyumlu olduğu ve 42C genişliğe kadar kullanılabileceği yönündeydi. Her halükarda iç lastiğin lastiğin içine sorunsuz yerleşmesini bekliyordum.

Bu konuda fikri olan var mıdır acaba?
 
Merhaba,

Carraro Gravel G2 sahibiyim. Bisikletin üzerindeki Schwalbe 700x38C lastikleri, Vittoria 700x28C (Zaffiro Pro) lastiklerle değiştirmek niyetindeyim. Accell Bisiklet ile yazıştım, kadromun 700x25 ve 700x28 ebadında lastiklerle kullanılabileceğini yazdılar. Yeni lastiklere uygun olarak da yine Vittoria'nın 700x28/42C iç lastiklerinden aldım. Bugün montajı yapmaya çalıştım. Lastiği janta geçirdikten sonra iç lastiği yerleştirdiğimde iç lastiğin ufak bir bölümü dışarıda kalıyor ve sokuşturmaya çalışırsam da içeride katlanma yapıyor.

Ölçülerin 1-1 uymasına rağmen bu durumu neden yaşıyorum? İç lastiği daha küçük mü almalıydım? 700x28C lastik ile 700x28/42C uyumlu değil midir? 700x28/42C'den benim anladığım 28 genişlik ile uyumlu olduğu ve 42C genişliğe kadar kullanılabileceği yönündeydi. Her halükarda iç lastiğin lastiğin içine sorunsuz yerleşmesini bekliyordum.

Bu konuda fikri olan var mıdır acaba?
Sorunun sizin de tespit ettiğiniz gibi iç lastik ebadından kaynaklanma olasılığı çok yüksek. Bu lastikle uyumlu olan iç lastik ebadı 25/32. Buna geçerseniz hem de ağırlıkta ciddi bir hafifleme sağlarsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: tunix ve MakRo
Merhaba,

Carraro Gravel G2 sahibiyim. Bisikletin üzerindeki Schwalbe 700x38C lastikleri, Vittoria 700x28C (Zaffiro Pro) lastiklerle değiştirmek niyetindeyim. Accell Bisiklet ile yazıştım, kadromun 700x25 ve 700x28 ebadında lastiklerle kullanılabileceğini yazdılar. Yeni lastiklere uygun olarak da yine Vittoria'nın 700x28/42C iç lastiklerinden aldım. Bugün montajı yapmaya çalıştım. Lastiği janta geçirdikten sonra iç lastiği yerleştirdiğimde iç lastiğin ufak bir bölümü dışarıda kalıyor ve sokuşturmaya çalışırsam da içeride katlanma yapıyor.

Ölçülerin 1-1 uymasına rağmen bu durumu neden yaşıyorum? İç lastiği daha küçük mü almalıydım? 700x28C lastik ile 700x28/42C uyumlu değil midir? 700x28/42C'den benim anladığım 28 genişlik ile uyumlu olduğu ve 42C genişliğe kadar kullanılabileceği yönündeydi. Her halükarda iç lastiğin lastiğin içine sorunsuz yerleşmesini bekliyordum.

Bu konuda fikri olan var mıdır acaba?

Aldığınız iç lastik şehir/tur iç lastiği olmalı (sanırım (link)). Yol iç lastiği kategorisinde 28mm lastik için ideal lastikler 25/32. Daha ince lastikler için de 18/25 aralığındakiler kullanılıyor.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve tunix
25/32'ye alternatif olarak 23/28 de mümkün müdür? Ben 700'ün yanındaki rakamın genişlikle ilgisi olduğunu düşündüğüm için hiç tahmin edememiştim olmayacağını. İade edip 23/28 ya da 25/32 satın almam gerekecek. Çok teşekkür ederim önerileriniz için.
 
25/32'ye alternatif olarak 23/28 de mümkün müdür? Ben 700'ün yanındaki rakamın genişlikle ilgisi olduğunu düşündüğüm için hiç tahmin edememiştim olmayacağını. İade edip 23/28 ya da 25/32 satın almam gerekecek. Çok teşekkür ederim önerileriniz için.
23/28 iç lastik ile de kullanabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: tunix
25/32'ye alternatif olarak 23/28 de mümkün müdür? Ben 700'ün yanındaki rakamın genişlikle ilgisi olduğunu düşündüğüm için hiç tahmin edememiştim olmayacağını. İade edip 23/28 ya da 25/32 satın almam gerekecek. Çok teşekkür ederim önerileriniz için.

Teorik olarak sınırın içinde kaldığı için mümkün ama ben daha önce üst sınırda iç lastik kullanımında sorun yaşadığım için dış lastik genişliğinin iç lastik aralığının ortasına yakın olmasını tercih ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve tunix
Geri