Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletinde lastik seçimi

Genellikle Üçkuyular güzelbahçe ve Bostanlı Kuş cenneti güzergahlarında sürüyorum, bazen Seyrek Foça rotaraları da yapıyorum. Carraro 062 bisikletimle birlikte gelen SCHWALBE 700X25C ONE RACEGUARD kullanıyorum fakat sürekli iç lastik patlatmasından dolayı artık değiştirmek istiyorum.
Performans açısından GP5000 denemek istedim fakat bozuk yollarda uzun süre verim alabileceğimi sanmıyorum, Schawalbe Marathon önerdiler fakat bilemedim.
Hem bozuk yollarda patlama direnci ve dayanıklılığı iyi olan hemde pürüzsüz yollarda iyi performans sağlayan lastik önerir misiniz?
Aynı rotalarda sürüyoruz. Önceki lastiğim Lifeline ve şimdiki Michelin Lithion 2 ile yaklaşık 13.000 km yaptım, Lifeline 3-4 kere, Lithion 2 ise yalnızca 1 kere patladı. Lastiği limitleri dahilinde mi şişiriyorsunuz? Düşük basınçtan patlıyor olabilir mi?
 
Scudo
Aynı rotalarda sürüyoruz. Önceki lastiğim Lifeline ve şimdiki Michelin Lithion 2 ile yaklaşık 13.000 km yaptım, Lifeline 3-4 kere, Lithion 2 ise yalnızca 1 kere patladı. Lastiği limitleri dahilinde mi şişiriyorsunuz? Düşük basınçtan patlıyor olabilir mi?
Evet, 85-130 psi arasında limiti var 100 ün altına düşmüyorum hiç, 120-130 arasında şişiriyorum hep
 
Genellikle Üçkuyular güzelbahçe ve Bostanlı Kuş cenneti güzergahlarında sürüyorum, bazen Seyrek Foça rotaraları da yapıyorum. Carraro 062 bisikletimle birlikte gelen SCHWALBE 700X25C ONE RACEGUARD kullanıyorum fakat sürekli iç lastik patlatmasından dolayı artık değiştirmek istiyorum.
Performans açısından GP5000 denemek istedim fakat bozuk yollarda uzun süre verim alabileceğimi sanmıyorum, Schawalbe Marathon önerdiler fakat bilemedim.
Hem bozuk yollarda patlama direnci ve dayanıklılığı iyi olan hemde pürüzsüz yollarda iyi performans sağlayan lastik önerir misiniz?
Bütçe yeterse bu delinme konusunda gayet iyi ve yol tutuşu da zırhlı olmasına rağmen güzel.

(link)

(link)

Daha uygun istersen Pirelli p7 sport dayanıklı bir antreman lastiği ve oldukça kaliteli.

(link)
Evet, 85-130 psi arasında limiti var 100 ün altına düşmüyorum hiç, 120-130 arasında şişiriyorum hep
+100 kilo değilseniz 120-130 psi çok fazla.

Patlakların sebebinin lastiğin dışından geldiğine emin misiniz? Jantın iç kısımlarını kontrol edin çıkıntı vs var mı diye. İç lastik kaltesiz yada eskimiş olabilir. Çok hava basınca da direnci yetmiyor olabilir.

Bu iki lastik arasındaki farklar nedir, bir de kaç mm almalıyım , herkes 28 öneriyor ama 23-25-28 arasında performans olarak fark yok mudur ben mi yanlış biliyorum?
Bisikletiniz destekliyorsa daha kalın lastik daha rahat sürüş, daha iyi yol tutuşu ve daha düşük psi demek.

Performans farkını hissetmezsiniz. Lastiklerin yuvarlanma direnci ve ağırlıkları önemli. Yani 700x32 bir lastik 700x25 bi lastikten daha düşük yuvarlanma direncine sahip olabilir. Herhangi bir branşta yarışmıyorsanız kafaya çok takmayın.
Çoğunluk 700x25-28 kullanıyor. Bana göre konfor olarak arada çok fark var ama performans olarak yok. Tabii herkesin tecrübesi farklı.
 
  • Beğen
Tepkiler: GraveWalker
Bu iki lastik arasındaki farklar nedir, bir de kaç mm almalıyım , herkes 28 öneriyor ama 23-25-28 arasında performans olarak fark yok mudur ben mi yanlış biliyorum?
4 season 4 mevsim lastikler. Bi defa takıym yağmurda karda kullanırım diyorsanız en ideal lastik. Yani gp5000 serisine göre ıslak performansı ve patlak korumasında daha iddialı. Buna karşılık olarak ağırlık ve biraz daha fazla yuvarlanma direnciyle geliyor.

Gatorskin ise şehir sürüşü tarzı dediğimiz kullanıma uygun biraz daha. Islak performansı 4 season kadar iyi değil. Yuvarlanma direnci de biraz daha yüksek(bu da onu biraz daha hantal yapıyor). Bun karşılık baya sağlam bir zırh ve uzun mesafe ömrü vadediyor.

Şahsen ben 4 season'u daha tercih edilebilir buluyorum. Ölçü olarak da 28mm kadronuz destekliyorsa ideal. Çok kaymak asfalt yollarımız yok maalesef :) 25mm kullanıyorum ama lastiklerimin ömrü dolunca 28'lere şans vermeyi düşünüyorum ben de.
 
  • Beğen
Tepkiler: GraveWalker
Dün uzun ve tırmanışlı hemen hemen asfaltın tüm çeşidini ve beton yolları ile birlikte güzel bir rotada yeni lastiklerimi test ettim.Gerek hızlanma , gerek konfor ,
gerekse özellikle virajlardaki tutunması beni çok mutlu etti. (( Continental Grand Prix 5000S TR 700x25 Tubeless Folding Tire )) . Tavsiye ederim.Saygılar...
 
Bütçe yeterse bu delinme konusunda gayet iyi ve yol tutuşu da zırhlı olmasına rağmen güzel.

(link)

(link)

Daha uygun istersen Pirelli p7 sport dayanıklı bir antreman lastiği ve oldukça kaliteli.

(link)

+100 kilo değilseniz 120-130 psi çok fazla.

Patlakların sebebinin lastiğin dışından geldiğine emin misiniz? Jantın iç kısımlarını kontrol edin çıkıntı vs var mı diye. İç lastik kaltesiz yada eskimiş olabilir. Çok hava basınca da direnci yetmiyor olabilir.


Bisikletiniz destekliyorsa daha kalın lastik daha rahat sürüş, daha iyi yol tutuşu ve daha düşük psi demek.

Performans farkını hissetmezsiniz. Lastiklerin yuvarlanma direnci ve ağırlıkları önemli. Yani 700x32 bir lastik 700x25 bi lastikten daha düşük yuvarlanma direncine sahip olabilir. Herhangi bir branşta yarışmıyorsanız kafaya çok takmayın.
Çoğunluk 700x25-28 kullanıyor. Bana göre konfor olarak arada çok fark var ama performans olarak yok. Tabii herkesin tecrübesi farklı.
Önerdiğin lastiği aldım bakalım deneyimlerimi paylaşırım :D
 
Arkadaşlar continental de aldığım lastiği saymadım ama gebze'deki yollardan dolayı lastikle toplam 2500 kmden fazla yol kastım ve artık lastiğin bazı yerlerindeki örgü (daha yeni yeni çok problem yaratmayacak şekilde) sökülmeye başladı ve bir noktasında hafif soyulma var.

Continental'den devam edeceğim için all season kullanan var mı önerir misiniz?

Aktif olarak gator hardshell kullanıyorum.
 
Önerdiğin lastiği aldım bakalım deneyimlerimi paylaşırım :D
Hangisini? P7 sport 700x25i yok ama Comtura duo'nun aynı sitede 700x25'i olması lazım eğer bisikletin 28c desteklemiyorsa. Hayırlı olsun. Ben de yedek lastik olarak bulundurmayı düşünüyorum bir tane bu ikisinden birini.
 
Triban rc 500 bisiklete 700*32 endurance tarzında bir lastik takmak istiyorum. Burada önerebileceğiniz f/p lastiği nedir. Schwalbe marathon greenguard var en baz takabileceğim ama yubarlanma direnci daha iyi olan ona yakın patlama koruması olan maks 2000tl civarı lastik öneriniz var mı?
 
Triban rc 500 bisiklete 700*32 endurance tarzında bir lastik takmak istiyorum. Burada önerebileceğiniz f/p lastiği nedir. Schwalbe marathon greenguard var en baz takabileceğim ama yubarlanma direnci daha iyi olan ona yakın patlama koruması olan maks 2000tl civarı lastik öneriniz var mı?
700x32 ölçülerini TR'de bulamadım ama yukarıdaki arkadaşa önerdiğim Comtura duo 700x28 ve pirelli p7 sport oldukça dayanıklı ve akıcı yol lastikleri.

Pirelli Cinturato velo çok iyi aslında ama artık bikeinn'den sipariş veremiyoruz 30 euro limite takılmadan. TR'de de sadece 700x35'i satılıyor. O da bütçenizi aşıyor.

Ben 700x28'ini kullanıyorum cinturato velonun cam, çivi ve diken her şeyin üzerinden geçiyorum bir kere bile patlamadı. Keşke stoklasaydım diyorum şu yurtdışı alışveriş kanunu değişmeden.

Onunla aynı techbelt teknolojisini kullanan p7 sport da güzel ve dayanıklı antreman lastiği.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Leonidas4888
Hangisini? P7 sport 700x25i yok ama Comtura duo'nun aynı sitede 700x25'i olması lazım eğer bisikletin 28c desteklemiyorsa. Hayırlı olsun. Ben de yedek lastik olarak bulundurmayı düşünüyorum bir tane bu ikisinden birini.
Comtura Duo yu aldım 700x28 , Kadans bisiklette kırmızı ve beyaz yanaklı olarak birer çift daha mevcut, belki depolarında daha da vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Amanita
Comtura Duo yu aldım 700x28 , Kadans bisiklette kırmızı ve beyaz yanaklı olarak birer çift daha mevcut, belki depolarında daha da vardır.
Bu marka model daha yaygın olsa keşke. Farklı renk seçenekleri olması da çok iyi. Bisikletiniz destekliyor değil mi 700x28? V frenli çoğu yol bisikleti max 25c destekliyor. Bendeki grand tour 105 bisiklette 700x28 lastiklerde 1 mm bile boşluk kalmadı neredeyse :D

İlk izlenim ve sürüş sonrası incelemenizi beklerim.
 
Bu marka model daha yaygın olsa keşke. Farklı renk seçenekleri olması da çok iyi. Bisikletiniz destekliyor değil mi 700x28? V frenli çoğu yol bisikleti max 25c destekliyor. Bendeki grand tour 105 bisiklette 700x28 lastiklerde 1 mm bile boşluk kalmadı neredeyse :D

İlk izlenim ve sürüş sonrası incelemenizi beklerim.
Vision 30 jant v frende 28mm lastik sıkıntı olmuyor. 700x25 Schwalbe One Raceguarddan sonra 700x28 Comturayı kullanınca sanki plastik sandalyeden yumuşak süngerli bir koltuğa oturmuşum gibi bir his vardı abartmıyorum :D. Lastiğin performansı oldukça iyiydi, yuvarlanma direnci olsun, bozuk yollarda giderken hissedilen titreşimin azlığı olsun, ıslak yolda yol tutuş performansı olsun. Bunların hepsini deneyimledim ve sağlam lastik arayıp performanstan da kayıp vermek istemeyen herkese öneririm.
 
  • Beğen
Tepkiler: Amanita
Vision 30 jant v frende 28mm lastik sıkıntı olmuyor. 700x25 Schwalbe One Raceguarddan sonra 700x28 Comturayı kullanınca sanki plastik sandalyeden yumuşak süngerli bir koltuğa oturmuşum gibi bir his vardı abartmıyorum :D. Lastiğin performansı oldukça iyiydi, yuvarlanma direnci olsun, bozuk yollarda giderken hissedilen titreşimin azlığı olsun, ıslak yolda yol tutuş performansı olsun. Bunların hepsini deneyimledim ve sağlam lastik arayıp performanstan da kayıp vermek istemeyen herkese öneririm.
Beğenmenize sevindim. Bakalım patlama direnci de dedikleri kadar var mı.

Sadece jant değil bazen "kadro" sınırlayıcı etken olabiliyor. Yani jant desteklese de kadroya sığmayabiliyor.

Bütçe ayırabilirsem ben de yedek lastik olarak alacağım bir tane turlarda taşımak için.
 
Vittoria corsa veya corsa control almayı düşünüyorum. Özellikle corsa control daha mantıklı geldi genelde yollar bozuk ve cam parçaları vs olduğu için. Başka önerisi veya bu lastiklerle ilgili deneyimi olan var mıdır?
Uzak dur hocam bu marka dan 25 mm ön lastiğim 600 km ye yeni geldi çatlamalar başladı lastik de ondan önce arka lastiğim de yine aynı marka nin 25 mm liğiydi yolda neye çarptığımı anlamadım lastik ortadan yarıldı şimdi arka lastiğim 28 lik control ön lastik Continental ultra sport 28 memnunum gayet hızlı konforlu ve yol tutuşu iyi önceki aklim olsaydı direk 28 kullanırdım
 
Arkadaşlar iki model arasında kaldım.
Pirelli P7 Sport ve Continental Ultra Sport 3.
İkisi de tavsiye edilen beğeni alan modeller gibi gözüküyor.
Fiyatları da birbirine oldukça yakın.
Özellikle iki modeli de kullanma fırsatı bulan arkadaşlar varsa tavsiye ve yorumlarınızı alabilirim.
 
p7 sport daha iyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: OguzGyan
Dün uzun ve tırmanışlı hemen hemen asfaltın tüm çeşidini ve beton yolları ile birlikte güzel bir rotada yeni lastiklerimi test ettim.Gerek hızlanma , gerek konfor ,
gerekse özellikle virajlardaki tutunması beni çok mutlu etti. (( Continental Grand Prix 5000S TR 700x25 Tubeless Folding Tire )) . Tavsiye ederim.Saygılar...

bende de bu lastikden var 700x28 clincer :) stok lastiklerden sonra baya fark edilir performans artışı oldu lastik resmen akıyor yaa :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve TeamO2.cc
Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️, geçtiğimiz birkac gün önce , +9000 km leri henuz geçen gp5000 28" parçalanmaya, delinmeye başladı. Daha önce kullandigim ve yedekte tuttuğum Michelin allseason 28" leri taktım. Bariz şekilde yuvarlanmasi gp5000 e göre düşük . Bunun yanında daha korumalı ve haliyle ağır denilebilir.. yüzeyi aslında silik ve yanaklarda tutuş için detaylar var fakat yola daha yapışıyor.. Sezon kapandı gibi ve önümüzdeki sene, yaz sezonu için yine gp5000 alacağım fakat Continental in yeni aero 111 tıp lastiği duyuruldu.. Türkiye'ye gelir mi gelmez mi belli değil tabi ama bir şekilde temin edilirse, vaad ettikleri ile gp5000 den daha iyi olduğu söyleniyor.. Butcemi zorlayacaktir ancak lastik konusu kask kadar önemli ve taviz verilmemesi gereken bir konu olduğunu düşünüyorum .. bu lastiğe hallenen ya da kullanan var mıdır?

images (5).jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️, geçtiğimiz birkac gün önce , +9000 km leri henuz geçen gp5000 28" parçalanmaya, delinmeye başladı. Daha önce kullandigim ve yedekte tuttuğum Michelin allseason 28" leri taktım. Bariz şekilde yuvarlanmasi gp5000 e göre düşük . Bunun yanında daha korumalı ve haliyle ağır denilebilir.. yüzeyi aslında silik ve yanaklarda tutuş için detaylar var fakat yola daha yapışıyor.. Sezon kapandı gibi ve önümüzdeki sene, yaz sezonu için yine gp5000 alacağım fakat Continental in yeni aero 111 tıp lastiği duyuruldu.. Türkiye'ye gelir mi gelmez mi belli değil tabi ama bir şekilde temin edilirse, vaad ettikleri ile gp5000 den daha iyi olduğu söyleniyor.. Butcemi zorlayacaktir ancak lastik konusu kask kadar önemli ve taviz verilmemesi gereken bir konu olduğunu düşünüyorum .. bu lastiğe hallenen ya da kullanan var mıdır?

321826 dosyayı görüntüle
Bu lastik turkiyeye kisitli gelir ve en az 6bintl civari gelir. Dtswiss ARC jantlara ozel olculerde uretilmis bir lastik bu. Çok performansli ama berbat bir delinme direncine sahip bir lastik. Cok tercih edilecek bir model degil bana kalirsa. Yaris icin kullanilabilir. Antreman ve gunluk surusler icin yazik gunah.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Geri