Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletine başlangıç rehberi

50/50 1 dir 30/30 1 ama 30 30 daha verimli olur.
burası yanlış. aynı çevrim oranında gereken kuvvet aynıdır. tek farkı şu oluyor, 30/30 da zincir daha fazla geriliyor 50/50 ye göre.
 
Scudo
Sitesinde yazdığı üzere 58 kadrosu bulunmuyor, bulunduğunuz şehirde bir bayi varsa deneseniz güzel olur kanısındayım. Bu bisikleti forumdan @Samsam ve yeni almış olan @MertV var kendilerine sorabilirsiniz. Dişli oranları bence gayet güzel, bende 50-34, 11-28 var. İlk zamanlar %12 üzerindeki bir kaç eğimlerde zorlanma oluyordu ama zamanlar bacaklar alıştı. Yanlış hatırlamıyorsam @Abdülkadir Ergin abi de 2017 yada 18 062 kullanıyordu.

Görseller var ama geometri kısmı da boş. Kim neye göre tercih yapacak, yerli firmalar bodozlama iş yapmaya bayılıyor.

227476 dosyayı görüntüle
Geometri kısmındaki tablo geçen sene doluydu . Bu sene sitede revizyon olunca yüklenmemiş sanırım. Bende yerli üreticilerin neden böyle saçma şeyler yaptığını anlamıyorum.
 
cannondale, scott, merida, giant'ın sora ekipman mı? bisan, peugeot, carraro'nun tiagra veya 105 ekipman mı dersiniz? (sıfır veya ikinci el farketmez, tabiki ikinci elde kadro/ekipmanın temizliği, kullanım durumuna bağlı) aynakol 34/50, ruble de 11/30 veya 11/32 tercih edilip bike packing ile tur yapma ihtimalide göz önünde bulundurursak (not:al-sat veya yarış gibi bir düşüncesi olmayıp uzun süreli kullanım düşünen birisi için), teşekkürler

edit:karbon vs düşüncem yoktur, al kadro, karbon maşa yeterlidir. kadro sağlam olsun ekipman sonrada güncellenir düşüncesindeyim ama fiyatlar biraz zorluyor, ayrıca doların durumu ortadayken ekipman güncellemekte mesele. bütçe şuan için max.7 bin düşünülebilir, zaten yukarıda belirttiğim cannondale vb markaların sıfırlarında giriş modelleride o fiyatta.
 
Son düzenleme:
burası yanlış. aynı çevrim oranında gereken kuvvet aynıdır. tek farkı şu oluyor, 30/30 da zincir daha fazla geriliyor 50/50 ye göre.
Kadansda düşer. Sonuçta çevre artıyor. Aynakolu büyütmek yerine ruble de işi çözmek daha verimli.şuanda 12 li sistemlerde bunu açık şekilde görüyoruz. 53 e 11 yerine 50 ,10 çok daha verimli. Hemde Aynakol daha ufak.
 
Açıkçası henüz daha tam karar veremedim. Çünkü bayilere gelmedi bisiklet, gözümle görmem gerekiyor; göremiyorum.

Aklımda 2020 model - 062 var. 5.000₺ geçti limitim, 6.000₺ kadar çıkabilirim.
 
Kadansda düşer. Sonuçta çevre artıyor. Aynakolu büyütmek yerine ruble de işi çözmek daha verimli.şuanda 12 li sistemlerde bunu açık şekilde görüyoruz. 53 e 11 yerine 50 ,10 çok daha verimli. Hemde Aynakol daha ufak.
"30/30, 50/50den daha verimlidir" derken, zincirin ve dişlilerin ebat farkından dolayı büyümesinden kaynaklı sistemdeki ağır artışını diyorsanız tamam. ama onun dışında başka etkenler de var diyorsanız, öyle bir şey yok. hatta küçük sistemlerde zincir baklalarının bükülme açıları arttığı için bu yönden ekstradan bir enerji kaybı bile oluyor.

ayrıca 50/10'da 53/11'a göre daha kolay hız yapılması (siz bunu verim olarak isimlendiriyorsunuz) kadar doğal bişey yok. bölünce biri 5, biri 4.6 yapıyor. az bir fark değil.
 
"30/30, 50/50den daha verimlidir" derken, zincirin ve dişlilerin ebat farkından dolayı büyümesinden kaynaklı sistemdeki ağır artışını diyorsanız tamam. ama onun dışında başka etkenler de var diyorsanız, öyle bir şey yok. hatta küçük sistemlerde zincir baklalarının bükülme açıları arttığı için bu yönden ekstradan bir enerji kaybı bile oluyor.

ayrıca 50/10'da 53/11'a göre daha kolay hız yapılması (siz bunu verim olarak isimlendiriyorsunuz) kadar doğal bişey yok. bölünce biri 5, biri 4.6 yapıyor. az bir fark değil.
Evet 50/10 çok daha iyi onu söylüyorum. Önceden arkada 10 olmuyordu 10 koyunca aynakolu ufaltabiliyorlar ve daha ufak aynakol ile arkada daha fazla çevrim elde ediliyor.
 
50/50 1 dir 30/30 1 ama 30 30 daha verimli olur.
ama bunu halen açıklamadınız. iki aynı çevrim oranında neden küçük dişlili olan daha verimli oluyor? sallıyorum, zinciri ön 48de arka 12de kullanmak, ön 52de arka 13te kullanmaktan neden daha verimli? ağırlık farkından başka şeyler olduğunu söylüyorsunuz sanırım.
 
ama bunu halen açıklamadınız. iki aynı çevrim oranında neden küçük dişlili olan daha verimli oluyor? sallıyorum, zinciri ön 48de arka 12de kullanmak, ön 52de arka 13te kullanmaktan neden daha verimli? ağırlık farkından başka şeyler olduğunu söylüyorsunuz sanırım.
Ön 50 arka 50 olursa 1 pedalda 1 kez teker döner , ön 30 arka 30 olursada 1 kez döner açıklanacak ne var. Sence hangisi daha mantıklı . Büyük aynakol alıp rubleyi büyültmektense kullanacağın aynakolda araları daha kısa oranlı ruble daha kaliteli sürüş sağlar ,
 
@selim82 "30/30, 50/50 den daha verimlidir" den, "30/30 da aktarmadaki güç kaybı 50/50'dekinden daha azdır" anlaşılır. nitekim verim, yola aktardığımız gücün bacaklarımızdan çıkan güce oranıdır bisiklette. verim terimini alakasız bir şeyi (çevrim oranı çeşitliliğini) kastetmek için kullanıyorsun, sonra ben o laftan anlaşılması gerekeni anlayıp sorgulayınca da üslup sertleştirmeler falan... fikrini düzgün aktarabilmek için elma ile armutu karıştırmaman gerekiyor. fixie başlığında da "en verimsiz sistem" gibi bir şey demiştin hatırladığım kadarıyla. halbuki basitliğinden dolayı enerji kaybının en az olduğu aktarma tipi fixie. senin bacağın yolun eğimine göre gerekli tork'u verir veremez, vermeye çalışırken sakatlanır o ayrı...
 
@selim82 "30/30, 50/50 den daha verimlidir" den, "30/30 da aktarmadaki güç kaybı 50/50'dekinden daha azdır" anlaşılır. nitekim verim, yola aktardığımız gücün bacaklarımızdan çıkan güce oranıdır bisiklette. verim terimini alakasız bir şeyi (çevrim oranı çeşitliliğini) kastetmek için kullanıyorsun, sonra ben o laftan anlaşılması gerekeni anlayıp sorgulayınca da üslup sertleştirmeler falan... fikrini düzgün aktarabilmek için elma ile armutu karıştırmaman gerekiyor. fixie başlığında da "en verimsiz sistem" gibi bir şey demiştin hatırladığım kadarıyla. halbuki basitliğinden dolayı enerji kaybının en az olduğu aktarma tipi fixie. senin bacağın yolun eğimine göre gerekli tork'u verir veremez, vermeye çalışırken sakatlanır o ayrı...
Verimden kastım ufağı çevirmek daha kolaydır.olay bu kadar basit Sertleşen birşey yok. Bence çok uzamasından kaynaklanıyordur. Fixie için fikrim aynı. Verimden kastım fiziksel formülü değil. Şahsen uludağ çıkarken de, yenişehire girerkende tek oranla bisiklet kullanmak istemem. Performansada aykırı .
 
Merhabalar,

Youtube üzerinde araştırdım ama (kanalı olanlar için güzel bir başlık olabilir) Yarış Bisikleti Vites Kullanımı adında hiç doğru bilgiye değinilmiyor ve video yok. Youtube'da arama çubuğuna Yarış Bisikleti yazıldığı vakit aşağıda Yarış Bisikleti Vites Kullanımı çıkıyor. Video çekerseniz eğer hem kullanıcılar açısından, hem de benim açımdan oldukça faydalı olur. Anahtar kelime niteliğinde Youtube için
 
@can_celik Hocam youtube kanalı ve aktif bir şekilde video çeken tüm yarış bisikleti kullanıcıları çekebilir. Youtube’da dediğim gibi anahtar kelime bu başlık, mutlaka arayanı çok olur. Video çeken kişi içinde iyi olur.
 
Merhabalar,

Youtube üzerinde araştırdım ama (kanalı olanlar için güzel bir başlık olabilir) Yarış Bisikleti Vites Kullanımı adında hiç doğru bilgiye değinilmiyor ve video yok. Youtube'da arama çubuğuna Yarış Bisikleti yazıldığı vakit aşağıda Yarış Bisikleti Vites Kullanımı çıkıyor. Video çekerseniz eğer hem kullanıcılar açısından, hem de benim açımdan oldukça faydalı olur. Anahtar kelime niteliğinde Youtube için
Üstad böyle bir senaryoyu değerlendirebilirmisin @TatanQa_tr
 
Selam arkadaşlar, tekrardan bisiklete başlayacağım boyum 168cm bacak boyum 72 cm kadro boyu ne almalıyım yol bisikletin'de kafam çok karıştı. bu nedenle başlangıç için önerebileceginiz bana sıkıntı çıkarmayacak kaliteli F/P açısından bir bisiklet varmı aklımdakiler;

mosso cavalier 700 tourney
Salcano Xrs066
Kron rc1000

Şimdiden teşekkürler
 
En fazla 51 cm kadro almalısın. Verdiğin modellerin içinden bişey söyleyemeyeceğim, güncel modellerden haberim yok. Alüminyum bisikletlerde 50-51 cm kadro bulman çok zor onu da belirteyim. 50-51 cm diye geçen kadrolar aslında 53-54 santim çünkü. Sadede geleyim, sen 50 veya 51 cm'i bulunan model bulursan yaz buraya. Modelin fotoğraflarından anlarız sana olup olmayacağını. Kısa ve aşağı bükük gidon boğazı ile çözülebilir.
 
En fazla 51 cm kadro almalısın. Verdiğin modellerin içinden bişey söyleyemeyeceğim, güncel modellerden haberim yok. Alüminyum bisikletlerde 50-51 cm kadro bulman çok zor onu da belirteyim. 50-51 cm diye geçen kadrolar aslında 53-54 santim çünkü. Sadede geleyim, sen 50 veya 51 cm'i bulunan model bulursan yaz buraya. Modelin fotoğraflarından anlarız sana olup olmayacağını. Kısa ve aşağı bükük gidon boğazı ile çözülebilir.
Teşekkür ederim yorumunuz için
 
Geri