Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletine geçtikten sonra yaşadığınız değişimler

Şehir bisikletin den yola geçiş yaptım bugün 2 saat üstünde kaldım ve hiç bir yerim ağrımadı ne büyük rahatlıkmış meğer.
İlk bindiğimde nerde bunun frenleri gibi bir şaşkınlık ve vites kollarını alışma sürecinden sonra tutmayın küçük enişteyi dedim. İnişlerde acayip hızlanıyor rüzgar denen şeyi gerçekten fena hissediliyor. Düz yolda sanki nükleer reaktörle çalışıyor sonsuz bir enerjiniz var hiç bitmiyor.
Ben şehir bisikleti kullanıyorum. Öncelikle yol bisikletine geçiş yaptığınızda ağrılarınız yok olmaz bu kişisel bir şeydir. Örneğin ben drop bar pozisyonunu alamıyorum belimden dolayı. Sizi tiagralar soralar yolda uçurmaz yardımı olur. Sizi uçuracak şey bacaklarınızdır. Benim resmi sponsorlu dağ bisikletçi arkadaşım var. Kendisiyle şehirde sürerken beni bırak yoldaki hiçbir yol bisikletçisinin kendisine yetişebildiğini görmedim. Yol bisikleti seni uçurmaz yardımı olur.
 
Scudo
@emirhansarihan Hocam illaki kişisel performans önemli ama bakın ben yol bisikletide kullandım şehir de. Şimdide daha bir fitness-tur karışımı bir bisikletim var..Kendi performansımı değerlendirecek olursam, yol bisikleti ile şehir bisikletinden %20 daha hızlıydım. Daha rahat değildim tabi ama çok daha hafiftim. Fitness ise yoldan %5 gibi daha yavaş, bunu yakalamasında 10.5 kilo olmasının ve 28 lik lastiklere sahip olmasının etkisi büyük. Ayrıca kadro açılarıda flatbarlı yol bisikleti gibi. Tiagra sora vs konusunda haklısınız, yarışlar dışında düzgün çalıştıkları sürece ortalama kullanıcı için çokta avantaj taşımıyorlar..
Sonuç olarak söylemek istediğim, aynı kişi yol bisikletiyle kesinlikle daha hızlıdır..Aerodinamikler, kadro ölçü ve açıları farklı, ince tekerliler ve en önemlisi neredeyse yarı ağırlıktalar...
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Ben şehir bisikleti kullanıyorum. Öncelikle yol bisikletine geçiş yaptığınızda ağrılarınız yok olmaz bu kişisel bir şeydir. Örneğin ben drop bar pozisyonunu alamıyorum belimden dolayı. Sizi tiagralar soralar yolda uçurmaz yardımı olur. Sizi uçuracak şey bacaklarınızdır. Benim resmi sponsorlu dağ bisikletçi arkadaşım var. Kendisiyle şehirde sürerken beni bırak yoldaki hiçbir yol bisikletçisinin kendisine yetişebildiğini görmedim. Yol bisikleti seni uçurmaz yardımı olur.
Bende Scott sub 10 vardı onunla 20 km üstüne çıktığımda boyun ve sırt ağrısı ellerde uyuşma oluyordu elbette bunun birçok sebebi olabilir ve ortalama hızım 16km/s'di 1 saatin üstünde kullanamıyordum.

Yol bisikletimi ilk kullandığımda tüm acemiliğime ve inişlerde frenle inmeme rağmen 46 km ve 2 saat sürdüm ortalama hız 20km/s ve hiç bir yerim ağrımadı. Benim açımdan büyük bir fark
 
Aklımı kurcalattınız ve sizin yüzünüzden nette yol bisikletlerini biraz dolaştım :D .
Namussuz Carraro, ne biçim renk yapmış Race 022L modeline :ssrtcbya:. Tasarımın renklerini çok beğendim. Ağırlığı nedir acaba bunun? Bileniniz var mıdır?🤔
E tabi benim elimde 16,5 kg lık Salcano City Sport 30V var. Şimdi şeytan da dürtüp duruyor. Daha satın alalı çok olmamış (150 km),:krnz: bisikleti iyi bir fiyata sat. Üzerine koy 1000₺ yi al Carraro'yu. :hımm:

1591013652120.png
 
@çağatayutku
3 aydir bekledigim bisikletim geldi bugun carraro race 042 forumda inceleme adinda bir yazim var gercektende elim fren aradi vitesleri karistirdim küçültceğime büyütmek gibi 😁alismak zor olmaz insallah
@Equilibrium hocam almayı düşünüyorum bende link atarmisiniz varsa guvenilir bir yerden
 
  • Beğen
Tepkiler: çağatayutku
Yol bisikletine geçiş yapmış ve uzundur yol bisikleti kullanan arkadaşlar fikirlerinizi rica etsem?
Sizler, şu alttaki kriterleri yaşayan bir kişiye yol bisikletine geçmesini önerir miydiniz?
Önerirseniz neden, önermezseniz nedendir?

- Yaş 46, kilo 83, boy 173. :)
- Geçmiş bisiklet deneyimi çocukluk, gençlik yılları (yıllarca) market bisikletleri. Bir kaç aydır 27 vitesli şehir bisikleti. (Salcano City Sport 30v).
- Bisikleti genelde işe gidip gelirken kullanıyor (şimdilik).

- Yolların geneli asfalt olmakla birlikte malum çukurlu, kasisli bozuk asfalt yollar.
- Yolun 1 km'si yokuş. Sonraki 7 km düze yakın, son 1 km iniş. (Dönüşte aynen tersi geçerli, ilk 1 km yokuş, son 1 km iniş) Toplam 9 km gidiş, 9 km dönüş.
- 2 km toplamdaki yokuşun eğimi, 27 vitesli şehir bisikletimden beni indirecek kadar dik. Ancak son zamanlarda (2 - 3 haftaya), bisikletten inmeden de çıkabileceğim gibi görünüyor.

- Evet elimdeki bisikletin kilosu çok fazla geliyor bana. Ayrıca eski bisikletlerimden çok çok hızlı da olsa, sanki hala çok yavaşmışım gibi geliyor. Sanki daha rahat ve seri sürmeliyim. (Bisikletin ağırlığı kendi amortisörlü ön maşası, sonradan taktığım arka port bagaj, plastik çamurluklar, ve diğer araç gereçlerle 16,5 kg. İşe giderken yanıma aldığım çanta ile 18 kg.'ı geçiyor).
- Belimde ya da bacaklarımda henüz bir sıkıntım görünmüyor. (Biraz daha eğik açıyla da sürebilirim gibi görünüyor).

Ne dersiniz? Örneğin bir 50-34, 11-30 oranlarda shimano claris setli Carraro 022, yada aynısının sora setli 042 modeli gibi bir yol bisikleti arada ne kadar fark yaratabilir?
 
@suyunsesi Öncelikle yol bisikleti kondisyonunuz yok ise gitmiyor. Söylemiş olduğunuz yokuşta 27 vitesli bisikletten indiğinizi söylüyorsunuz ki yol bisikleti de kesinlikle sizi indirecektir.

Ne dersiniz? Örneğin bir 50-34, 11-30 oranlarda shimano claris setli Carraro 022, yada aynısının sora setli 042 modeli gibi bir yol bisikleti arada ne kadar fark yaratabilir?
Gitmiş olduğunuz süreyi kesinlikle azaltacaktır. Ve diğer bisikletinizden daha hızlı olduğunu hissedeceksiniz. Belki biraz daha konforsuz hissedeceksiniz.

Ama diğer bisikletiniz gibi çamurluk ve diğer eşyaları düşündüğünüzde yine ağırlık olacaktır. Bu eşyaları ne şekilde taşıyacağınızı da düşünmeniz gerekiyor. Şuan da kafanıza yol bisikleti takılmış ki almadan da rahat edebileceğinizi sanmıyorum açıkçası.
 
Yol bisikletine geçince değil ama başlayınca gerçekleşen değişimler benim için şöyle oldu;
  • Ne zamandır sporla, diyetle vb. kıramadığım bir kilo sınırını aşağı yönlü kırdım.
  • Nedensizce kendime güvenim arttı.
    • SPD mi, kullanırım tabi neden olmasın, ilk sürüşün sonunda kendim taktım.
    • Yokuş mu, antremansızlık da neymiş çıkarım tabi. (Çıkamadım ama yılmadım ve artık çok rahat)
    • 40km mi, 50 olsun düz olsun 51 olmuş o zaman 60 olsun gidilir tabi.
  • SPD bir taraftan utanmazlığımı arttırdı (Dururken ayağı sökmeyi unutup yana devrilip, hiç bir şey yokmuş gibi kalkıp devam edebiliyorum)
  • Sürekli hava durumu takibi, rüzgar takibi/planı yapar oldum.
  • Sürekli yeni rota, yeni parça/ekipman, yeni antreman programı vb. birşeyler araştırır oldum.
  • Bisiklet sürmek için fırsat kollar, fırsat yoksa yaratır oldum. (Sabah 5.30 herkes yatarken kalk, sürüşünü yap, işine git, akşam ailene zaman ayır)
  • Daha farkedemediğim bir sürü katkısı olmuştur ve tek bir eksisi var o da başka bir yazarın dediği gibi cüzdandaki ağırlık. :D
 
MTB olarak (link) kullanıyordum, daha sonra (link) alarak yol bisikletine geçtim. Gerçekten yol bisikleti başkaymış.

MTB görünümlü bisikletlerin ilk alınan "default" bisiklet olmaktan çıkması güzel olurdu. Sonra MTB'ye geçenler başlığı açılırdı belki :) O toprağın kayması, patikalar vs siz anlayamazsınız diye yazardık :D
 
MTB olarak (link) kullanıyordum, daha sonra (link) alarak yol bisikletine geçtim. Gerçekten yol bisikleti başkaymış.

MTB görünümlü bisikletlerin ilk alınan "default" bisiklet olmaktan çıkması güzel olurdu. Sonra MTB'ye geçenler başlığı açılırdı belki :) O toprağın kayması, patikalar vs siz anlayamazsınız diye yazardık :D
Bu nasıl bir yükseliştir?Salcano Hector Osmanlı'da Osman Bey zamanı,Pınarello Kanuni Sultan Süleyman zamanı :komik::komik::komik:
 
ilk bisikletim yol bisikletiydi ve direk spd pedalla başlamıştım. Üniversite ilk senemde öğrenim kredimle almıştım.3 gün boyunca Her sürüşümde daha doğrusu duruşumda yere yapışıyordum. O düşüşler o kadar utanç verici oluyor ki anlatamam. Oramın buramın yara almasından çok çevredekilerin pis pis gülüşleri canımı acıtıyordu. 😅😅
 
@suyunsesi tam yol-yarış bisikleti alma arifesindesiniz..
Kadro boyunu uygun alıp 11/34 - 50/32 dişli oranları ile her türlü eğimi rahatlıkla aşarsınız.
Bikefit yaptırmayı da unutmayınız...
Bisikleti aldığınızda gelişmelere göre yorumlamaya çalışalım :)
 
Tur bisikletinden yol bisikletine geçmiştim. Düz yolda ohhh be dünya varmış 30-35 km hızla giderim ben saatte dedim. Rampaya bi geldim sonrasını ford kamyonun egzoz dumanından dolayı hatırlamıyorum.
Ama alışınca gerçekten güzel oluyor. Sattım şehiriçi ihtiyaç dahili binmeye başlayınca tekrar tur/şehir bisikleti arayışına girdim.
 
Her spor gibi bir performans takıntısı oluştu. Sürekli saçma sapan reklamlara bakıp duruyorum. Hangi karbon bisiklet daha iyi hangisinin seti iyi, yok hangisi daha f/p falan. Sonra ne yapıyorum ben deyip elimdekiyle yetinmeyi öğrenmem gerektiğine karar verdim. Paramız olunca elbet alırız iyi bir şey.
 
@suyunsesi tam yol-yarış bisikleti alma arifesindesiniz..
Kadro boyunu uygun alıp 11/34 - 50/32 dişli oranları ile her türlü eğimi rahatlıkla aşarsınız.
Bikefit yaptırmayı da unutmayınız...
Bisikleti aldığınızda gelişmelere göre yorumlamaya çalışalım :)

:) Teşekkür ederim.
Sanırım kafamdaki soru işaretleri yavaştan gideriliyor ve yol bisikletlerine doğru kayıyorum. Ya da forumun "yol"cuları ayağımı kaydırıyor. :D
Gerçi biraz da benim suçum sanıyorum. Ne bileyim, sanki yol bisikletleri daha estetik görünüyor gözüme. Ama ufak tefek sorularım var hala.

Mesela tam anlamıyla dağların içinde, patika yollarda kullanmayacağımı biliyorum. Ancak İstanbul'un bozuk ve parke taşlı yollarında bisiklet zarar görür mü? Mesela bulunduğum sitenin iç yolları parke taşlar. Ya da bir pikniğe gidildi, tam bir arazi şartı değil de orman içindeki hafif yürüyüş yolunda sertleşmiş toprak yollarda kullanılabilir mi? Bisiklet zarar görür mü? (Burada konfor aramam, bisikleti düşünürüm) :hhhhhh:
Tabi bu konuda Cyclocross bisikletleri de düşündüm ama aynakol büyük dişlisini hep 46, ruble küçük dişlisini de 12 görüyorum. Oysa sanki 50 x 11 olsun benim olsun :hımm:.
Piyasa da var mıdır 50/32 - 11/34 oranlı Cyclocross. Ya da uyumlu olur mu ki? Ya da Endurance bisikleti seçip lastiği bir tık kalın mı tutsam (25 değil de 28 mm).

Bu arada boyum 173, bacak boyum 78. Kadro hesaplamalarında 52 - 54 görüyorum. Acaba ne kadar doğru? Ya da şöyle sormalıyım; 52 ile 54 arasındaki 2 cm'lik fark, sürüş pozisyonu ve rahatlığı bakımından önemli bir fark mı?
Ne çok soru sordum. :ssrtcbya:

Her neyse ben bir yandan, yavaştan hazırlıklara başlayıp bu işin maddi kısımlarını da çalışayım. Malum bütçe sıkıntılı. Bu durumda elimdeki sıfıra yakın ikitekerimi de satmayı düşünüyorum. :uzgnm:
 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan
Geri