Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletiyle en fazla hız

@alicangul29
Haklısın. Son mesajlara göre yorum yapmışım. Mesajlarım düzeltildi. İyi günler.
 
  • Beğen
Tepkiler: ag249
Scudo
Ortalama hızlardan bahsedelim bence daha mantıklı olur :))
 
@smtdgncy
Ortalama hız da rotaya bağlı. Istanbul'da trafikte, ışıklarda dur kalk çok fazla. Benim sık kullandığım rotalarda 40 km frene basmadan dümdüz yolda gidebiliyorum. Iki rotada aynı ortalama hızı tutturmak için gösterilecek efor arasında çok fark var.
 
@smtdgncy
Bunun için hepimizin aynı rotada pedallaması gerektiğini düşünüyorum, mesela sürdüğüm rotalar sürekli inişli çıkışlı.Performanslı sürmek ve ortalamayı yüksek tutmak istersen sağlam bir kondisyon gerekiyor.Mesela 180 km.lik bir rotamda gün sonunda km saatinden ortalamamın 25-26 civarı olduğunu görünce bu beni diğer antrenmanlarda daha da motive ediyor.Yarış koşmuyorum ama bu sporu yaparken sürekli geliştiğimi görebilmek güzel :)
Bir kavşak ayrımında hızlı akan trafiğe ayak uydurmak için hafif rüzgara karşı tüm gücümle çevirmiştim, hızım 46 civarı falandı.
Kırmızı ışıkta başlayıp bir tırın arkasında 78 i gördüm ama adam hala basıyordu benim pedallar boşa çıktığı için tabi birazda tırstığımdan bırakmak zorunda kalmıştım.Bu arada kamyon arkası ortalamayı fena arttırıyor :koptum:
 
  • Beğen
Tepkiler: smtdgncy
Sıfır eğimde solo video çekip atalım, garmin virb ile de ne yaptığımızı gösterelim. Ben şuan 172 cm boy ve 86 kg ile hantal bir fiziğe sahibim çok kısa süre 45 üstüne çıkabilirim diye düşünüyorum.
 
çok özür dilerimde yani amaç nedir? en yüksek hız yapınca ne değişiyor... sağ salim gidin havanın doğanın çevrenin güzelliklerin tadını çıkara çıkara... hızlı gitmek gibi bir amaçla bisiklet süren arkadaşlar varsa motorsiklet veya araba kullabilirler diye düşünüyorum
 
Emniyetli alanda performans ölçmenin sakıncası yok bence. Dediğiniz gibi trafikte hız öldürür öldürmezse süründürür. Dikkat etmek lazım
 
@Mhmm@
çok detaya girmedim ama tabiki performans ölçmek için isteyen gücünü bisikletinin limitlerini test edebilir. Yalnız şu gerçekki çoğumuz trafikte kullanıyoruz... Türkiyede bilmiyorsamda benim cehaletime verin doğru düzgün bu tarz performans testleri için bisikletliler için özel yol yok diye biliyorum... Ankrada hele bu konuda çok vahim durumda son 1 haftadır duydugum bizzat gördüğüm 2 bisikletli dostumuz ciddi kazalar geçirdi resmen ölümden döndüler birinin kolu kırıldı öteki bilinç kapalı hastanede gözlerini açtı kaskı olmasa beyin kanamasından gitmişti
 
Düz yolda yapılan en yüksek hız başlığıan yokuş aşağı yapılan hızlar paylaşılmaya devam etmiş. Aykırı ve gıcık birisi olduğum için bari ben de yokuş yukarı ulaştığım en yüksek hızı paylaşayım:
194836

%4 eğimde 43km/saat...
 
@Mhmm@

Videoya gerek yok, Strava segmentlerinde egim, hiz vs. her turlu bilgi var. Mesela gonderdigim videonun surusu burada.

194837
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Düz yolda en fazla kaça çıktınız yerine en fazla kaç km/s hızla esen rüzgarı arkanıza aldınız daha mantıklı o halde. Turdaki ortalaman kaç demekte aynı keze. O nedenle yokuş aşa hız çok daha mantıklı. Örneğin bu pazar Eskişehir'de sabah saat 9 civarı 8 km/s hzında güney doğu yönünden saat 11'den sonra 19 km/s güney doğu yönünde hızlanacak ve saat 17 civarında batı yönünden 12 km/s hızında esecek. Rüzgar tahmini tutarsa 32 ila 35 km/s ortalamada 200 km bir tur yapmak istiyorum, bu rüzgarla zor mu hayır değil. Bana göre iniş hızı daha değerlidir. Ne kadar aero olabiliyorsun, ne kadar yüksek kadans yapabiliyorsun, viraj alma yeteneğin ne kadar hepsi çıkar ortaya. Daha önce inişlerimi paylaşmıştım. Bunlarda indi çıktılı turlar amaç ortalama ise.

ZXlXAk.jpg

lqAq0E.jpg


Buda 1.4 km'lik %1 eğimli sprint. Rüzgarı kim biliyor?
v636Z6.jpg
 
@Ziya On Road
Buyrun nerdler onu da yapmis

(link)

Sabah ise gelirken 9.72 km yol yapmisim ama ruzgara karsi 3 km civari air penalty yemisim totalde.
 
  • Beğen
Tepkiler: PuncherZ
@umutcelik

Web sitesinden haberdar ettiğiniz için teşekkürler. Ama önemli ve kritik her şey için premium istiyor.

Buna göre 45.4km/s ortalamada 38.9km/s hıza veya 31.51km mesafeyi 27.0km olarak nitelendiriyor. Ama bunu yaparken benim aerodinamiğimi dikkate almıyor. Sadece kilomu soruyor, boyumu sormuyor ki kilo boy oranı oldukça önemli. Özellikle arka çapraz rüzgarlarda profil jantlar önemli. Sadece bana aero duruşumu seçtiriyor. Ama yinede faydalı.
(link)

Bunda ise sen 32 km/s ortalama yapmışsın ama rüzgar olmasa 33.5 km/s ortalama yapacaktın demek istiyor anladığım kadarıyla.
(link)
 
@Ziya On Road
Rica ederim, istesinler tabi ki hocam. Yazilimcilar para kazanmasin mi? :)

Ilk linkte diyor ki ortalamaya vurunca 1 saatte 45.4 km gitmissin ama bunun 4.5 km'sini ruzgar sayesinde bedavaya gitmissin.
Ikincisinde ise tam tersi ruzgar yuzunden 3.4 km fazla gitmissin ( 1 saat ortalamasina vurursak )

Ruzgar sayesinde kac watt kazanmissiniz ya da fazladan harcamissiniz bunlar premiumda var soylediginiz gibi ama benim uyeligim yok malesef, olsa sizin surusun ekran goruntusunu alir atardim.

Kiloyu buyuk ithimalle yuvarlanma direncini hesaplamak icin istiyordur. Kilonuzu baskul ile olcup kg cinsinden ifade edebiliyorsunuz. Aerodinamiginiz icin surekli degisen durusunuzu ne ile olcup hangi birimden ifade edeceksiniz, bunun uzerine bisikletinizin direncini ekleyeceksiniz? Buyuk ihtimalle belirli bir sabit kullaniyorlar vucut ve bisikletin direnci icin.
 
@umutcelik

Kazansınlar tabi kazanmalarına bir şey demiyorum, bende yazılımcıyım :) Fakat sonuca az bir şeyde etki edecek değerleri premiumda girebiliyorsun. Boyun alınmamasını neden yadırgadım, 70 kg olup 160 cm olan birinin, 70 kg olup 185 cm olan birinden aerodinamiği farklı olur. Kimi zaman başın pozisyonu bile km saatine yansıyor.
 
@Ziya On Road

Hocam ben de onu diyorum, diyelim ki boyunuzu aldi bu neye yarayacak? Bisiklet uzerinde herkesin durusu bir mi, onu nasil ve neye gore hesaplayacak ustelik surekli durusumuzu degistiriyoruz surus esnasinda ? Ayni boy, ayni kilodaki insanlar icin bile degisen omuz genisligi, kiyafet, surus pozisyonu gibi bir suru farkli parametre var ruzgar direncine etki eden.
 
@Ziya On Road

altındakinin bisiklet olduğuna emin misin :koptum:
 
@umutcelik

Sanırım boyu kiloyu rüzgara pek katmıyor sadece yer çekimi değeri için kullanıyor.
 
@Ziya On Road

Yer çekimi sabit, yuvarlanma direnci dersek daha doğru bir tanım olur.
 
Geri