Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletiyle en fazla hız

@taner07 haklısın söylediklerini düşünemeden yazmışım o yazıyı
 
  • Beğen
Tepkiler: taner07
Scudo
Yol bisikletiyle Yokuş aşağı 61, düz yolda anlık 45 görebildim.
 
düz yolda ilk aldığımda yol bisikleti ile sahilde rüzgar olmadan 55 km yapabiliyordum ağırlık önemli değil diyenlere inanmayın lastik ve jant vites sistemi çok fark ediyor.

4 farklı lastik ile kullandım inanın lastiklerin yarım kilo ağırlaşması bile inanılmaz hızınızı düşürüyor. kondüsyonum artmasına rağmen lastikler ağırlaşınca hızım düştü. daha hafif jant seti lastik ve vites sistemi ile aradaki farkı düşünemiyorum özellikle teker sisteminin hafifliği çok büyük etki ediyor. birde full karbon ve alimınyum bisiklet ile aradaki fark belli. 1 kilo 2 kilo fark eltbette edecektir tabi yarışçılar 100 gramın bile hesabını yapıyor onlar için 1 saniye bile önemli o yuzden.

ben şunu da anlamıyorum neymiş yol bisikleti kask vs yarışçı değilsen neden kullanıyorsun yolda kullanıyorum 15 kiloluk down hill mtb ile neden kendimi asfaltta yorayım. ormana dağa çıkmıyorum sonuçta, her bisikletin kullanım alanı farklı...

maksimum rüzgarsız havada bir kaç denememde düz yolda 55 gördüm. arkamdan gelen arkadaşlarda olmuştu sahil yolunda pek kimselerde yoktu daha doğrusu 3 4 bisikletli vardık sadece rüzgar duvarında kalmalarına rağmen 500 metre sonra nefes nefese kalmışlardı tabi uzun süre zorlamak o hızları pek mumkun değil.
 
@Cem Ç.
Lastik+ jant komple ağırlığı en çok etki eden faktörlerdendir.. Sebebi ise atalet momenti ile alakalı.. Örneğin rally arabaları olsun touning yarışları olsun (dtm vs.) kullanılan jant ağırlıkları 3-4 kg civarında.. Bizim arabalarımızda bu değer 8-9 kilo hafif al alaşım jant olursa , 12-14 kilo civarı çelik kapaklı jant olursa.. Toplam ağırlığın etkisi ise şu şekilde, mgh x ksürtünme = Fsürtünme.. Dolayısıyla toplam kilonuzun 1 kilo artması anca %1 etki eder.. Bu yüzden bisikletin toplam kilosu 9,5 olmuş 8,5 olmuş etkisi anca yuzde 1 dir düz giderken.. Rampa çıkarken de durum rampa doksan derece dik düşünürse tam 2 katıdır.. Yani %2 civarıdır.. Hız yapmak için parayı kadrodan ziyade lastik, jant ve dönel aksama , ve aktarma organlarına gömmek gerekiyor.. Forumdaki arkadaşlar bir kadro türküsüdür tutturmuş gidiyor.. 5 senedir ankarada 06 plakalı şahin drag yarışlarında geçilemiyor.. Beyaz renktedir.. Ne evolar ne supralar perişan oldu.. Şöle bir tane ufakta video koyayım.. Efsane subaru nasıl tokatlanır konulu.. ;) o şahinin şasesi en kolpa şaşe.. Ama 10 kaplan gücünde işte :))).
 
vallahi ne yalan söyleceğim düz yolda altımdakiyle 40'ı ancak görüyorum ki onu da koruyamıyorum
 
55 60 arası sanırım ama olcucem cok dıkkat etmedım bır denım :D
 
@Erbay aynen rampa çıkarken asıl fark ortaya çıkıyor :)
 
Düz yolda, rüzgar arkada ise 40-45; rüzgar önümde ise 30-32 civarı uzun süre gidiyorum. 50 kmlik bir turda ortalamam 33-36 arası oluyor.
 
Ben yol bisikletiyle genelde okula giderken otobanı kullandığımda 34 35 ortalama hızla gidiyorum ama hiç 40 göremedim daha
 
Yokuş aşşağı 80 km'yi gördüm. Düz yolda 40-50 km. Normal tempo ise 20-30 km arasında.
 
@NedensizPostalar
hocam 1.90 yol lastiği takılı mtb ile 35 ortalama yapıyorum ben siz nasıl bu kadar düşük kalabiliyorsunuz yaf :D
 
bugun veledromda strava ya göre veledromda bir tur 61 62 ye kadar çıkmışım 58 gördüğüm tur da olmuş bir yerde 76 km hız yaptığımı gösteriyor ama pek sanmıyorum. sapmış olabilir gps ama 58 61 yaptıgım degerler doğru sapma yok zaten hız denemesi yaptım. o yuzden kısa sürdü.

https://i.hizliresim.com/1rWjrN.jpg https://i.hizliresim.com/vR2YR4.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
en çok 62kmh yi gördüm.Ama düz yolda 20-25km/h arası
 
Duz yolda anlik 55 kmye ulasabiliyorum ama en fazla bir kac sn devam edebiliyorum nornal gidisatim ise 30-40 arasi yokus asagi 93 km gordum yokus yukari ise yokusun uzunlugu ve egimine bagli olarak 10 17 arasi degisiyor tabi yokustaki performansim kilo verdikce artacak
 
Sanırım bu herşeyi açıklar...strava.jpg
 
Geri