Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletiyle yokuş çıkmak

aykutozalan

Aktif Üye
Kayıt
3 Ağustos 2008
Mesaj
143
Tepki
57
Şehir
hatay
Arkadaşlar,

Foça Turu'na gittiğimde rampaları çıkamadım. Bisikletimi elime alıp yürümek zorunda kaldım. Rampa çıkarken çok zorlanıyorum; eğer belirli bi tekniği varsa beni bilgilendirir misniz? Şimdiden teşekkürler.

Saygılar
 
Scudo
@aykutozalan

Sende yol bisikletine benim gibi yeni başladıysan, bu çokta anormal bir durum değil. Sürdükçe, kilometre yaptıkça performans artıyor. Bu arada, özel pedallar yokuş tırmanma işini kolaylaştırıyor. Normal pedal kullanarak çıktığım yokuşları, yeni aldığım kalpiyeli pedallarla daha rahat çıkıyorum. Hem tırmanış sırasında ayağa kalkıp bisikleti sağa sola yatırarak tırmanabiliyosun hemde yukarı çekme hareketi nedeni ile bacak daha dengeli yoruluyor.

Youtube'da Lance Amstrong'un tırmanış videoları var. İzlemeni tavsiye ederim. Youtube'a giremiyorsan aşağıdaki linki kullanabilirsin.

(link)
 
Sorununuzun çaresi daha çok yokuş antrenmanı yapmak, fazla kilonuz da varsa beraberinde vermek. Diğer geçici çözümler ise daha büyük dişlili ruble almak ve/veya aynakolu üçlü sisteme geçmek bu tabii vites kollarının ve diğer bazı şeylerin (vitesler vs) de değişimini gerektirdiğinden çok pratik değil.

Antrenmanla zaman içinde gelişirsiniz, yol bisikleti alan birçok kişi başta bu sorun yaşar genellikle...
Hakan Yazman
 
selam .

Arkadaşlar çok güzel bilgiler vermişler.
tabiİ ki bisiklet, düzenli periotlarda antreman yapılması gereken dünyanın en zor sporlarından biridir...
Geneliklede yeni başlayanlar için yokuşlar tam bir sorundur ama bun sorunu yokuş antremanlarıyla giderebilirsin.Yokuşta önemli olan omuz genişliği ile direksiyon genişliğinin eşit olmasıdır.Bu teknik sorun ortadan kalkarsa yumuşak pedel dediğimiz;sol dan basıp sağdan çekme yada tam tersi sağdan basıp solda çekem, ilkesiyle verim almak mümkün...
Yokuşta yol alabilmeyi engelleyen en önemli faktör kilodur kuşkusuz
ve hafif bir bisiklette yokuşu çıkmanızda size yardımıcı olacaktır.
Son olarakta bisiklet sporu vücudumuzdaki bazı ters kaslar grubunu çalıştır.bu daha önce geliştirmediğiniz kaslar da olabilir.bunu unutmayın profesyonel yarışçılar bile sezon dışında bu ters kas gruplarını geliştirmek için fitness center lere giderler...bunun faydasınıda ben çok gördüm...
 
bir sorum daha olacaktı arkadaşlar.turda sürekli gidonun üst tarfndan tutmak zornda kaldm normal olrak fren kollarının ordan tutunca boynum ağrımaya başlıyor sizce sorunum nedir?
 
@Aytaç Biber

selem raylı olduğundan öne alma imkanım var en kısa zamanda alıp denicem yolda.turdan yeni geldiğim için bitik bi haldeyim.birde yol bisikleti ile ilk tur olunca :D
 
@aykutozalan


@Aytaç Biber

Alışkın olmadığınız için ve de yeterince antrene değilsiniz muhtemelen !

Yol bisikleti dağ bisikletine hiç benzemez ! Herkes dağ bisikletine binebilir bi şekilde belirli bir mesafe de alabilir, yokuş çıkabilir de. Ancak yol bisikletine binmek belirli bir kondisyon -güç seviyesi gerektirir.
Bu konunun gözardı edildiğini düşünüyorum, Standart bir yol bisikleti 39-53 ayna, bunun yanında 23-21---- 11 dişli aralığında olur en hafif dişli de bile kullanmak , yani yokuş çıkmak, belirli seviyede güç gerektirir.

Dağ bisikleti nispeten daha kolaydır yol bisikletine göre. İşte ön kısımda 3lü aynakol kullanmak, arka rubleyi de 27-12 gibi rubleler kullanmak basit çözümler olabilir yada daha çok bisiklet binmek :)
 
aynakolun uzunluğundanda kaynaklanıyor bende ilk geçtiğimde zorlanmıştım 170 lik aynakol varmış 175mm aynakol ile faydası oluyor
 
  • Beğen
Tepkiler: aykutozalan
Herkese tavsiye ettiğimi tekrarlayacağım.bisikletinizi doğru viteste kullanın.Doğru vitesin tanımı çok basit.Zinciri belli belirsiz hissettiğiniz vites.Herkeste farklı olabilir.Zincir zorlanıyorsa hemen vites küçültmekten çekinmeyin.Değilse çok kısa bir süre sonra bir yerine birçok vites küçültürsünüz ve de adelelere olması gerekenden fazla yüklendiğiniz için büyük ihtimal yoldan düşersiniz.
Kalanları zaman içinde tecrübelerizle öğrenirsiniz.İyi bisikletci olana kadar selede kalkarak pedal çevirmeyin.SELE BOYU ve PEDAL ORTA NOKTASI İZDÜŞÜMLERİ(ileri geri ayarları diyelim ona da).Lastik hava basınçlarından emin olun.her lastiğin üstünde yazar.kendi ağılığınıza ve yol şartlarına uyarlayın.Az hava ile düşersiniz.Aşırı havada kayarsınız.Eğer çok zorlanırsanız.büyük ruble(Arka dişli)ve/veya küçük oranlı aynakol (crank shaft) da çözümdür.Mesela ben 48 yaşındayım.80 kilodan 93 kiloya çıktım.hala da hiçbir yokuşta inmiyorum.kullandığım oranlar(önceki mesajlarda başka bir bisiklet dostunun da tavsiye ettiği gibi) Ruble 12-27 Aynakol 34-50.
Kadans çevirme.Çıkış iniş teknikleri vs.hep sonra.Önce doğru viteste hobby bisikletçiliği.
Değinmek istediğim iki önemli nokta daha var.
1-sele eğimi.Selenin bir tek eğimi olur.Yere paralel.Öne doğru kayarsın.Arkaya doğru baskı yapar.Doğru sele+doğru yükseklik ayarı+doğru ileri geri ayarı(doğru kadro boyu aslında) sanılandan çok daha fazla performans artırıcıdır.
2-bisiklete binen arkadaşlar.Su içiiiin.Sudan kaçmayıııın.Mineral kaybına ve de kan şekerinin düşmesine izin vermeyiiin.Ve de adalelerinize yüklenmeyin(yarışçılar sprint hali hariç).Mutlaka ısıtın adalelerinizi.(çok basit bir yöntemi var tembeller için)ilk 8-10 km.yi çok düşük viteste gidin.
herkese saygılar
 
@aykutozalan

Bu, kadron büyük demek oluyor.
-Seleyi öne yaklaştırmak çözüm değildir. Selenin pozisyonu KOPS (Knee Over Pedal Spindle) prensibine göre belirlenir. Binici tarzına göre (yüksek kadansta biraz öne alçak kadansta biraz geriye olabilir) 1 cm önde veya arkada olabilir.
-Gidon borusunu (stem) kısaltmak bir miktrar işe yarayabilir, ancak direksiyon stabilitesinin bozulmaması için 85mm'den kısa tavsiye edilmez.
-Gidonu yükseltebilirsin. Başlangıçta sele ile aynı yükseklik ya da en fazla 2-4 cm kadar gidon aşağıda olabilir. Kondüsyonun arttıkça gidonu aşağı indirebilirsin.
 
selam herkese,

yol bisikleti ile yokuş çıkma deyince benim hemen aklıma gecen yaz tatilimi geçirmek için gittiğim Amasra geldi. Bu sefer dağ bisikletimi değil yol bisikletimi götürdüm oraya ve götürmeden önce çok düşünmüştüm.. o bölgede yokuş kelimesi biraz hafif kalıyor hatta, düz yer yok gibi ve ben orada kaldığım 7-8 günün 3-4 ünde değişik parkurlarda her çıkışım ortalama 100 km. civarında turlar yaptım tek başıma..

uzun ve yer yer çok dik olan rampaları çıktım, buraya kadar zaten herkes yapılması gerekenleri yazmış, ben bir de özellikle dag yollarında eğimin etkisini azaltabilmek için zaman zaman güvenliği tehlikeye atmayacak şekilde yolu çaprazlamalar yaparak çıkıyordum.. özellikle rampa çok uzun ve dik olduğu zaman arada bu zigzaglarla bacakları biraz da olsa dinlendirebilirsiniz.. ama tabi aman dikkat ! arkadan ve karşıdan gelecek trafiğe karşı ..
 
ha bide cok dık yokusları ''Richard Virenque'' tarzı diyelim ayakta ve ön tekerleği saga sola cevırerek agırlıgı dırek on teker uzerine verıp cıkmak var kı tırmanmada bence son noktadır ,zevklı ve oldurucu bır stıldır.
 
Geri