Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol yarış bisikletlerinde disk frene geçilmeli mi?

@ndhakara
Aynen dediğiniz gibi ama iafade etmeyi beceremedik :) Birde lastik patlayınca söküp takmada hiç bir zorluk yok. Matkapla sökmek için darbe alması lazım galiba ?
 
Scudo
Dediğim gibi teknik açıdan karşılaştırma fırsatım olmadı daha önce kullanmadığım için. Ancak estetik görüşümden sonra akord konusunda konuşulunca anlayamamıştım bağlantıyı. Ben çok akord bozan bir kullanıcı olmadığımdan bu teknik fark da benim için estetik algısının önüne geçmedi maalesef, yani akordu bozulduğunda frenlere sürtmüyor diye disk fren tercih etmem sanıyorum
 
@Ziya On Road
Işte o 216 gr.'ın v fren ağırlığına düşmesi aynı maliyetlerde en az 2-3 sene alır. Kimi disk jantlar tabiiki daha hafif olabilir fakat birkaç örnek geneli kapsayamaz. Bu mantıkla herkes dura ace disc rotorlu karbon jant alabilse kimse v fren kullanmaz tabiiki. Burda önemli olan nokta aynı ağırlıktaki v ve disc in maliyeti jantla beraber kaç yila aynı fiyatlara gelecek. Önemli olan bu. Para sorun değil ve istediğimiz jantı vs alabiliyosak zaten konuşmaya bile gerek yok. Herkes disc der.
 
@Roadlover Ağırlık takıntısı olan birisinin zaten yüksek seviyelerde ürün kullanıyor olması lazım. Mevcut ürünlerle bütçesi yetersiz olduğu için v fren kullanana bir şey söylemek zaten saçma. Herkesin görüşüne saygı duymak gerek ama çıkarları doğrultusunda veya sırf sahip olduğu ürün olduğu için aka kara demek ne kadar doğru.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Tercih konusu. Ona bakılırsa Astana takımı da rim kullanıyor? Ona ne diyeceksiniz? Fakirler mi?
 
Konu “yol bisikleti” olduğu için o doğrultuda fikrimi söylemek isterim öncelikle estetik kaygısı olanlara katılıyorum bencede klasik frenler çok daha şık tabi bu göreceli bir konu, öte yandan uzun vadede bu konuyu tartışmaya gerek kalmayacak sanırım yeni nesil yol bisikletleri hızla disk frene geçiyor ilerde kadroda klasik fren takacak delik bulamayacağız, tur bisikletimde v-fren kullanıyorum şehir bisikletimde hd fren tabiki disk fren çok daha güvenli hissettiriyor ama performans öncelikli bir sürüş yapmadığım için aradaki farkı çok fazla önemsemiyorum,
Lastik takma çıkarma konusuna gelcek olursak hd’nin hiç bir zorluğu yok öyle matkap felan hiç alakası yok gayet rahat bir şekilde lastiği sökebiliyorsunuz,
Uzun turda fren seçimine gelecek olursak bu sefer tur bisikleti özelinde konuşacağım hd fren hayatta kullanmam yedek parça olarak yanınızda tam bir set taşımanız gerekiyor hortumundan, sıvısınına, havasını almaktan küçük yerleşim yerlerinde yedek parça bulamamaya kadar benim göze alabileceğim bir risk değil bu.
Ama son söz olarak şunu söylemek isterim şehir içinde 4000 km kadar hd kullandım bir bakım yada ayar yapmadım, uzun mesafe turlarda kullanan tanıdıklarımda var olarda bir sorun yaşamadılar gerçekten çok uzun süre sorunsuz çalışan bir sistem.
 
@Ziya On Road
Şua bir mantık olamaz mı. Ben su an campy scirocco ve 105 setliyim illa disc olsun diye niye 300 gr ağır campy scirocco disc jant ve disc kadro alayim. Kaldı ki daha da pahalı. Aynı benimkinin ağırlığına inmem için ultegra set veya campy zonda disc e gecmeliyimki gr ağırlığı aynı olsun. Ben bir pro muyum tabii ki değilim ama 300 gr benim icin tabiiki onem arz eder yoksa campy scirocco veya 105 e de gerek yok al sora set ve stok janti binelim o zaman.
 
Bana göre en büyük dezavantajı lastiği söktüğünüzde tekrar fren kaliper ayarı yapmak zorunda kalıyorsunuz. Bazen çok uzun sürüyor belki benim bisikletime has bir problem de olabilir.
 
@samet42 öyle bir şey yok. Ben sök tak devam ediyorum. sadece bendeki model center lock olduğu için mandalı değil milli olduğundan alyen anahtarsız lastik sökülmüyor.

edit:
@ndhakara ben matkap ile söküldüğüne hiç şahit olmadım mantıken de olamaz öyle şey yolda matkap mı taşıyacağız :ssrtcbya: .Pro yarışlarda bir sn bile önemli olduğundan servis hız kazanmak için bir yol bulmuş kendine. hem sıkarken torklu da sıkıyordur mis gibi şip şak. Biz faniler alyen kullanıyoruz
 
Son düzenleme:
Ağırlık takıntısı olanları anlamak zor. 200-300g ağırlık farkını yarış dışında hissetmek mümkün bile değil. Ortalama bir sürücünün ağırlığı 75kg desek, bisikletin ağırlığı da 8 kg desek. 300g fark toplam ağırlığın binde 36sına denk geliyor.
Ağırlık artışı olduğunda aynı güçteki birinin kaybedeceği hızı yaklaşık olarak hesaplayacak olsak.
Diyelimki ortalama hızınız 30km/saat olsun
E=1/2 * m * v^2
83 * (30km)^2 = 83.3 * (yenihız)^2 => yeni hız ~29.95km/sa'te denk geliyor. En fazla hız kaybı saatte sadece 0.05km! Bunu hissedebilmek mümkün bile değil. Bu olsa olsa uzun bi yarışın sonundaki birkaç saniyelik fark gibi bişey. Yarışları saymazsak ağırlığın bir önemi yok.
Dahası tekerin ağırlığının bir kısmı dışından merkezine kaydığı için yuvarlanma direnci sanılanın aksine düşüyor. Bundan dolayı kaybetceğiniz hız 0.05 bile olmayacak.
Disk fren illa hidrolik olacak diye birşey de yok. Mekanik disk frenler de gayet güzel. Hani dağ başında bozulurda hidrolik sıvısı vs. ile uğraşmak istemem diyenler için iyi bir seçenek.
Disk frenleri ısınmadan dolayı zorlayan uzun inişler vfrenli bisikletleri de zorluyor. vfrenlerde ısınmadan dolayı iç lastik patlayabiliyor. Çok daha tehlikeli bir durum.
 
@Roadlover

300 gr çok fazla önem arz ediyorsa zaten 105 kullanmamanız lazım bu mantıkla yani olay bütçeye dayanıyor. Ayrıca disk frene v frene tercih olarak bakanla saygı duyuyorum sadece disk freni kötülemeye çalışanlara tepkim. Ben aşırı ağırlık takıntısı olan biri değilim, 6 kg'luk bisiklet bütçesiyle 7 kg'luk bisiklete biniyorum. Tırmanışta iddialı değilim, düz yol ve inişlerde iddialıyım. V fren tecrübesi olan birisi olarak virajlarda disk frenin o 260 gr hafiflikten daha fazla artı sağladığını tecrübe ettim.

Kimisi v freni daha estetik buluyor kimisi disk. Bu da zevk meselesi. Ben aero bisikletimde disk freni daha estetik buluyorum.

Jant sökme işine gelirsek, kadrola gelen sokma miller 8'lik alyan ile açılıyor. Jantlarımın orjinal sokma milleri qr lerdeki gibi ve qr kadar pratik. Ben kadronun millerini kullanıyorum, küçük bir anahtarı var çok pratik açılabiliyor. Yapı bakımından da daha fazla güven veriyor.
 
Tamamen bir tercih meselesi bence, bırakın kim ne isterse onu kullansın değil mi? :)

Bu arada yol bisikletinde tam olarak disk frenlere geçilmediğini varsayarak bir çıkarımda bulunmak istiyorum; bence konudaki v - u fren ya da hidrolik disk fren algısında küçük yanlışlıklar olabilir. Bu arada forumda birçoğumuzun hidrolik disk fren tecrübeleri genellikle yol bisikleti haricindeki diğer bisikletlere dayanıyor.

Yukarıda birçoğumuzun v - u - disk fren algısında küçük yanlış anlamaların olabileceğini söylemenin sebebi ise bisiklet firmalarının çok üst düzey ürünleri dışındaki bisikletlerinde genellikle alt seviye u - v - hidrolik disk fren kullanmayı tercih etmeleri.

Firmalar bisiklet üretirken genellikle fren gibi yerlerden kısıp aktarma organlarını bir tık daha yüksek kalitede kullanmaya gayret ediyorlar diye düşünüyorum, ki ben daha önce hiç bisikletlerinde shimano deore xt v fren kullanan bir bisiklet üreticisi görmedim. Onun yerine aktarıcıları bir tık daha yükseltmek pazarlama açısından daha mantıklı gelebilir firmalara.

İyi bir v frenin bisikleti durdurma konusunda hiçbir sorun yaşayacağını düşünmüyorum. Bu arada iyi bir hidrolik disk frenin de çok uzun yıllar boyunca sorunsuz bir şekilde kullanılabileceğini düşünüyorum. Tabi v frene bir arıza durumunda müdahale etmek çok daha kolay orası ayrı, bence sorun satın aldığımız bisikletlerin frenlerinde düşük kaliteli malzeme kullanılması.

İki sisteminde artıları ve eksileri var, bence herkes kendi kullanım alanlarına göre birisini seçmeli.
 
Pazar yaratılmaya çalışılıyor bana göre. Zaten frenleri dağ bisikletindeki gibi sert ve ani duruşlar, manevralar için kullanmıyoruz. Yavaşlatmak, virajlarda dengeyi ve tutunmayı sağlayıp savrulmamak için kullanıyoruz ve mevcut Jant fren sistemi gayet yeterli geliyor.
Ayrıca hafiflik için muazzam paralar verirken daha ağır ve hantal bir sisteme geçmekte tartışılır. Rotor, hortumlar, göbeğin ekstra ağırlığı.
Yedek Jant, sökme, takma, rotorların sürtmesi vs. Tartışılır.
En önemlisi de kaza anında vücudumuza vereceği zarar. Dağ bisikletinde bunu yaşayan çok kişi var ve tek değil de toplu bir düşüşte ciddi yaralanmalar olabilir.
Biz çok bozuk yollara sahip bir şehirde olduğumuzdan dolayı o gün kullanacağımız yola göre Jant değiştiriyoruz. Disk frenlere sahip olsaydık çok seçeceğimiz olmayacaktı.

Bir de şu konu var ki bu nedenler kimler için?
Hafta sonu küçük bir grupla kendi başınıza turlara yada sportif sürüşlere katılıyorsanız çok da kafaya takmamak lazım. İşinize hangisi geliyor, hoşunuza hangisi gidiyor kullanın derim.
 
Simetrik çift pivotlu 105 frenler ve swisstop fren pabuçları ile Bolu Dağı'ndan yağmur ve sis altında inişim:
oh la la
oh mon dieu
ov neydi o yauw

Disk gerekli mi gereksiz mi bilmem ama simetrik çift pivot ve swissstop kombinasyonu ile de çok mutlu olabilirsiniz.
 
@fatiaydin

senede 10k üzerinde bisiklet sürüyorum. şuan v fren kullanıyorum. seneye jantların karbon yüzeyi belkide bozulmaya başlayacak. bu sebepten diğer bisikletimde disk frene geçeceğim.
 
Karbon, di2 ve hd gibi teknolojileri sevemiyorum.

Klasikçi kafaya anlatamazsınız :)
 
Tüm markalarda HDF li modeller çoğalmaya başladı. Markaların bazı modellerinde HDF siz model kalmadı. Bazı markaların safkan yarış bisiklet modellerinin neredeyse yarısından çoğu ve üst grup donanımlıları hep HDF li oldu. 1-2 sene içerisinde böyle bir tartışmaya gerek kalmayacak kadar nerede o eski günler moduna gireceğiz. HDF kaçınılmaz ama sonrası ? yeni ne sunacaklar ! ABS , EBD yada kablosuz otomatik fren ve vites sistemleri ?
 
yılllarca v freni savundum. en büyük disk çapı janttır daha iyisimi olur vs erken bi bisiklet aldım ultegra hidrolik disc frenli.. dozlaması çok rahat ve çok etkiliymiş... ikisinide kullandıktan sonra diyebilirim kişuan yeni bisiklet alsam hidrolik disk freni seçerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: fahrettin akansu
hd frenli yol bisikleti alacak kadar zengin değilim. onu da geçtim dual pivot 105 frene bile geçemiyorum. siz ne diskinden bahsediyorsunuz?

eski tur bisikletim hd frenli idi. çok kolay ve istenilen dozda frenleme çok kolay yapılıyordu. tiagra 4700 frenleri ne kadar iyi ayarlarsam ayarlayayım asla iyi bir hassasiyet yakalayamıyorum. teller yeni. papuçlar baradine

söyleyeceklerim bu kadar.
 
Geri