Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yolun neresinden gitmeli?

Hocam çocukça gelmesin ama kaldırımdan gidilebilir ama geniş olması lazım aksine birine carpabiliriz
Ama her yerde kaldırım yok olan yerde gidilebilir
Kaldırımda bisiklet sürmek trafik kurallarına göre yasaktır. Bisiklette diğer araçlar gibi trafik unsuru olarak sayılmaktadır ve kurallar onlar içinde geçerlidir ( kırmızı ışıkta beklemek, trafik akış yönünde gitmek vs )
 
Scudo
Çok yoğun ama 3 şeritli yolda ve nispeten trafik hızına ayak uydurabildiginiz zamanlarda örneğin, ben en sol ile orta seridin arasında gidiyorum. Bunun sebebi en sağ şeridin fazla hareketli olması. Bu yola girmek ya da bu yoldan çıkmak isteyen ara yolların fazlaca oluşu, sizin en sağdan giderken daha çok stres yaşamanıza sebep olacaktır, ayrıca sol ve orta şerit daha istikrarlı oluyor kabaca ya da sol şerit daha fazlaca hızlı ve orta ile sol serit geçişleri fazla ise , en sağ şeritten gitmektense orta ve sağ serit arasından gidiyorum ve tabi bunları yaparken her an pür dikkat kalmak zorunda olduğumu bilerek, isiklarim ve kaskim yanında reflektorlu kıyafet ve aksesuarları bulundurarak.. Kaldırımda gittiğimi çok hatırlamıyorum, çünkü genelde örme taşlar oluyor ve aralarına çivi, vida, cam, sert tel olmasından çok çektim ve defalarca, boşu boşuna , 3-4 gün önce taktigim ic lastiklerden oldum. Yol bisikleti özelinde bunlari söylüyorum ama belki de şehir bisikleti ya da MTB için doğru bir hareket olmaz. Bisiklet yolu mevzusu da çok tartışılan bir konu .. bisiklet yolu varken , yoldan gitmek ve muhtemel bir kaza durumunda bizi haksız kılacak ancak yönetmelikte bisikletlerin de yol hakki var ve bisiklet yolu olmayan ya da henüz biten durumlarda gideceğimiz yere nasıl gideceğiz? Sonucta illa yol kullanmak durumundayız..
 
  • Beğen
Tepkiler: MnrEmre47
Arkayı net gösteren bir ayna yoksa ve trafik tecrübesi yeterli değilse kesinlikle kaldırımdan gidilmeli. Ayna varsa ama tecrübe yoksa yine genellikle kaldırımdan gidilmeli. Ayna yoksa ama trafikte tecrübeli iseniz dikkatli bir şekilde varsa emniyet şeridinden gidilebilir. Hem aynanız varsa hem de yeterli tecrübeye sahipseniz sağ şeridin sağından gitmelisiniz, tabiki varsa emniyet şeridi de kullanılır. Çatal dönüşlerde trafik çok hızlı akmıyorsa dönüşten 50 100 metre öncesinden kol ve el ile sinyal vermeye başlayarak araçlara düz devam edeceginizi bildirmelisiniz. Aynanız varsa zaten arkadan bir aracın sizi umursamadan üzerinize geldiğini görüp pozisyon alabilirsiniz.
 
  • Hahaha
Tepkiler: oranozel
Arkayı net gösteren bir ayna yoksa ve trafik tecrübesi yeterli değilse kesinlikle kaldırımdan gidilmeli. Ayna varsa ama tecrübe yoksa yine genellikle kaldırımdan gidilmeli. Ayna yoksa ama trafikte tecrübeli iseniz dikkatli bir şekilde varsa emniyet şeridinden gidilebilir. Hem aynanız varsa hem de yeterli tecrübeye sahipseniz sağ şeridin sağından gitmelisiniz, tabiki varsa emniyet şeridi de kullanılır. Çatal dönüşlerde trafik çok hızlı akmıyorsa dönüşten 50 100 metre öncesinden kol ve el ile sinyal vermeye başlayarak araçlara düz devam edeceginizi bildirmelisiniz. Aynanız varsa zaten arkadan bir aracın sizi umursamadan üzerinize geldiğini görüp pozisyon alabilirsiniz.
Böyle bilgiler verirken cok dikatli olmak gerekiyor. Eger Trafik bilgisi yoksa bilgi de vermemk gerekiyor.
Mesela kaldirimda kac yasindan sonra sürmesi yasak, ister tercübeniz olsun ister olmasin, ister aynaniz olsun ister olmasin.
Yada "Çatal dönüşlerde trafik çok hızlı akmıyorsa dönüşten 50 100 metre öncesinden kol ve el ile sinyal vermeye başlayarak araçlara düz devam edeceginizi bildirmelisiniz" derken düz gitme sinyali nasil oluyor? Benim bildigim saga veya sola dönerken nerede olursa olsun isterse ara mahallerede olsun kol isareti yapilir ama düz gitmeyi belirtmek icin ilk defa sizden duyuyorum, bu kol isareti icin bir görsel atabilirmisiniz?
 
Böyle bilgiler verirken cok dikatli olmak gerekiyor. Eger Trafik bilgisi yoksa bilgi de vermemk gerekiyor.
Mesela kaldirimda kac yasindan sonra sürmesi yasak, ister tercübeniz olsun ister olmasin, ister aynaniz olsun ister olmasin.
Yada "Çatal dönüşlerde trafik çok hızlı akmıyorsa dönüşten 50 100 metre öncesinden kol ve el ile sinyal vermeye başlayarak araçlara düz devam edeceginizi bildirmelisiniz" derken düz gitme sinyali nasil oluyor? Benim bildigim saga veya sola dönerken nerede olursa olsun isterse ara mahallerede olsun kol isareti yapilir ama düz gitmeyi belirtmek icin ilk defa sizden duyuyorum, bu kol isareti icin bir görsel atabilirmisiniz?
Şöyle oluyor ki 2024 yılında Ankara trafiğinde aktif 7000 km sürmüş biri olarak bunları söylüyorum. Çatala yaklaştığınızda iki yön vardır; ya sağdan çıkışa girersiniz, ya da çıkış şeridinin solundan devam eder ve neticede anayolda düz devam etmiş yani çıkışa girmemiş olursunuz. Burada sağdan çıkacaksanız kolunuzla sinyal falan vermenize gerek yok zaten sağdan devam edip çıkarsınız. Ama düz devam edecekseniz eğer, çıkışa yaklaşınca kolunuzu sola açarsınız, dirseğinizi hafif yukarı aşağı sallayıp elinizle de işaret ederseniz arkadan gelen büyük bir çoğunluğu bu hareketin "ben soldan devam edecegim demek oldugunu anlayacaktır. Hatta ben bununla da yetinmiyorum genellikle çıkışa varmak üzereyken anayolun çıkış şeridinden sonraki ilk Şeridini hafif ortalıyorum ki daha da anlaşılsın düz devam edeceğim.
Böyle bilgiler verirken cok dikatli olmak gerekiyor. Eger Trafik bilgisi yoksa bilgi de vermemk gerekiyor.
Mesela kaldirimda kac yasindan sonra sürmesi yasak, ister tercübeniz olsun ister olmasin, ister aynaniz olsun ister olmasin.
Burda ne demek istediğinizi anlamadım.
 
Trafik kurallarinin bir kanunu vardir ve onu istediginiz gibi degistiremesiniz. Isterseniz ankara trafiginde 7000km degil cin trafiginde 10000km olsun. Yanlis bir hareket yada arkadan gelen araba hareketinizi yanlis anlasa neler olabilir hic düsünmek bile istemesiniz ki sizin yaptiginiz hareket kanunen yoktur ve kimse de bilmezdir.

Anlamadiginiz kisma gelince.
Trafik tercübeniz yoksa kaldirimda kullanin demissiniz, iste oda yanlis. Kaldirimda bir yasdan sonra kullnamaniz yasak ve böylece verdigniz bilgi yanlis. Öyle istediginiz yerde kulanmak sizin kurallarinizla malesef olmuyor, herseyin bir kurali kanunu var ve ona uyulmali, uyulmuyorsa kanunu cigniyor ve hice sayarak kendi kurallarinizi uyguluyorsunuz demek.

Neyse anladimki daha fazla tartismaya gerek yok. Size iyi sürüsler dilerim.
 
Trafik kurallarinin bir kanunu vardir ve onu istediginiz gibi degistiremesiniz. Isterseniz ankara trafiginde 7000km degil cin trafiginde 10000km olsun. Yanlis bir hareket yada arkadan gelen araba hareketinizi yanlis anlasa neler olabilir hic düsünmek bile istemesiniz ki sizin yaptiginiz hareket kanunen yoktur ve kimse de bilmezdir.

Anlamadiginiz kisma gelince.
Trafik tercübeniz yoksa kaldirimda kullanin demissiniz, iste oda yanlis. Kaldirimda bir yasdan sonra kullnamaniz yasak ve böylece verdigniz bilgi yanlis. Öyle istediginiz yerde kulanmak sizin kurallarinizla malesef olmuyor, herseyin bir kurali kanunu var ve ona uyulmali, uyulmuyorsa kanunu cigniyor ve hice sayarak kendi kurallarinizi uyguluyorsunuz demek.

Neyse anladimki daha fazla tartismaya gerek yok. Size iyi sürüsler dilerim.
Evet kurallar vardır doğrudur ama bir noktada mantığımız da vardır. Mantık dahilinde bazen kurallar değiştirebilir. Örneğin bazı yerlerde bisiklet yolu var ama ben kullanmıyorum çünkü antrenmanlarıma uygun değil, fiziksel olarak kötü durumda, scooterlar park etmiş, insanlar yürüyor. Ek olarak bir bisikletin hız sınırı yanlış bilmiyorsam 30 olması lazım ama ben bir çok yerde 40 45, hatta yokuş aşağı daha fazla hızlara ulaşıyorum. Şimdi ben ne yapayım sırf kanunen hız sınırı 30 diye antrenmanımı bozup 40 yerine 30 ile mi gideyim ??

İkinci olarak, ben kimseye doğru olduğunu savunduğum bir bilgi vermiyorum. Günlük hayatta uzun süredir yaşadığım olaylardan yola çıkarak bu konuya kendi yorumumu ekledim. Yaptığım yorumlar sadece birkaç öneri, insanlar bunları kendi açılarından değerlendirebilir.

Yukarıda "yanlış bir hareket yada arkadan gelen araba hareketinizi yanlis anlasa neler olabilir hiç düşünmek bile istemezsiniz." Demişsiniz. Sizce tecrübesi ve gerekli ekipmanı olmayan biri kaldırım yerine yolda sürerse ne olur bu durumda ??? İster 14 ister 34 yaşında olsun. Dediğim gibi mantık diye bir şey var...

Son olarak
sizin yaptiginiz hareket kanunen yoktur ve kimse de bilmezdir.
Bu yanlış bilgi, bisikletli sinyali kanunen vardır:
Madde 66 b.) İşaret verme dışında, çift elle sürülmesi ve genel kurallara uyulması zorunludur.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg
Evet kurallar vardır doğrudur ama bir noktada mantığımız da vardır. Mantık dahilinde bazen kurallar değiştirebilir. Örneğin bazı yerlerde bisiklet yolu var ama ben kullanmıyorum çünkü antrenmanlarıma uygun değil, fiziksel olarak kötü durumda, scooterlar park etmiş, insanlar yürüyor. Ek olarak bir bisikletin hız sınırı yanlış bilmiyorsam 30 olması lazım ama ben bir çok yerde 40 45, hatta yokuş aşağı daha fazla hızlara ulaşıyorum. Şimdi ben ne yapayım sırf kanunen hız sınırı 30 diye antrenmanımı bozup 40 yerine 30 ile mi gideyim ??

İkinci olarak, ben kimseye doğru olduğunu savunduğum bir bilgi vermiyorum. Günlük hayatta uzun süredir yaşadığım olaylardan yola çıkarak bu konuya kendi yorumumu ekledim. Yaptığım yorumlar sadece birkaç öneri, insanlar bunları kendi açılarından değerlendirebilir.

Yukarıda "yanlış bir hareket yada arkadan gelen araba hareketinizi yanlis anlasa neler olabilir hiç düşünmek bile istemezsiniz." Demişsiniz. Sizce tecrübesi ve gerekli ekipmanı olmayan biri kaldırım yerine yolda sürerse ne olur bu durumda ??? İster 14 ister 34 yaşında olsun. Dediğim gibi mantık diye bir şey var...

Son olarak

Bu yanlış bilgi, bisikletli sinyali kanunen vardır:
Madde 66 b.) İşaret verme dışında, çift elle sürülmesi ve genel kurallara uyulması zorunludur.
Tamam siz mantiklisiniz ben mantiksiz.

Ben bisiklet sinyali yani kol ile sinyal verme kanunu yok demedim, sizin yaptiginiz hareket yok dedim. Eger var ise bize gösterin, biz de ögrenelim. Saga sola dönme hereketinden bahst etmiyroum.
Bu yazdiginiz hareketi bize kanunen gösterin. "kolunuzu sola açarsınız, dirseğinizi hafif yukarı aşağı sallayıp elinizle de işaret ederseniz"

Son olarak kusura bakmayin, siz haklisiniz. Benim gibi mantiksiz birisi yazarsa böyle olur iste. Af edin birdaha olmaz, söz.
 
Arkayı net gösteren bir ayna yoksa ve trafik tecrübesi yeterli değilse kesinlikle kaldırımdan gidilmeli. Ayna varsa ama tecrübe yoksa yine genellikle kaldırımdan gidilmeli. Ayna yoksa ama trafikte tecrübeli iseniz dikkatli bir şekilde varsa emniyet şeridinden gidilebilir. Hem aynanız varsa hem de yeterli tecrübeye sahipseniz sağ şeridin sağından gitmelisiniz, tabiki varsa emniyet şeridi de kullanılır. Çatal dönüşlerde trafik çok hızlı akmıyorsa dönüşten 50 100 metre öncesinden kol ve el ile sinyal vermeye başlayarak araçlara düz devam edeceginizi bildirmelisiniz. Aynanız varsa zaten arkadan bir aracın sizi umursamadan üzerinize geldiğini görüp pozisyon alabilirsiniz.
Kanunda “tecrübeli-tecrübesiz” diye bir ifade yok. Kanun, ehliyetli olup olunmadığı ile ilgilidir. 11 yaşını dolduranlar bisikletle yola çıkabilir. Bu yaştan aşağı olanlar kaldırımda “güvenlik endişesi” bahanesiyle sürmesine izin verilebilir ve buna da engel bir yönetmelik maddesi yok, en azından ben bulamadım.

Kanunen kaldırımda bisiklet süremezsin. Tramvay yolu boş bile olsa bisiklet süremezsin. İstersen Tadej Pogacar ol, ister Edoardo Bianchi ol, ister sıradan aynalı vatandaş ol; kaldırım yayalara aittir, sürülmez.

Diğer hususlarda el-kol sinyali kısımlarında tam anlatamadığını düşünüyorum. Kullanmayanlara bu konuda tavsiye vermeni farkındalık açısından takdir ediyorum. Görsel koyarsan daha anlaşılabilir olur.
 
Kanunda “tecrübeli-tecrübesiz” diye bir ifade yok. Kanun, ehliyetli olup olunmadığı ile ilgilidir. 11 yaşını dolduranlar bisikletle yola çıkabilir. Bu yaştan aşağı olanlar kaldırımda “güvenlik endişesi” bahanesiyle sürmesine izin verilebilir ve buna da engel bir yönetmelik maddesi yok, en azından ben bulamadım.

Kanunen kaldırımda bisiklet süremezsin. Tramvay yolu boş bile olsa bisiklet süremezsin. İstersen Tadej Pogacar ol, ister Edoardo Bianchi ol, ister sıradan aynalı vatandaş ol; kaldırım yayalara aittir, sürülmez.

Diğer hususlarda el-kol sinyali kısımlarında tam anlatamadığını düşünüyorum. Kullanmayanlara bu konuda tavsiye vermeni farkındalık açısından takdir ediyorum. Görsel koyarsan daha anlaşılabilir olur.

Haklısınız. Ben malesef kendimi açıklama konusunda hiç iyi değilim, gerçek hayatta da böyleyim. Haklı olsam da olmasam da karşı tarafa derdimi anlatamıyorum, ikna yeteneğim çok zayıf. Sürekli yanlış anlaşılıyorum ya da sürekli bir şeyleri eksik belirtiyorum...

Sinyal konusunda anlatmaya çalıştığım şeyin videosunu çekip burada paylaşacağım.
 
bisikletsinyal.jpg

Bunlar uluslararası ve ulusal bisiklet işaretleridir. Bunlar dışındaki işaretler işareti gözlemleyen tarafından anlaşılamayabilir veya hatalı anlaşılabilir. Sağa doğru bir çatal veya dönüş var ise siz sağa dönmeyecekseniz şeridinizde kalacağınız var sayılır bu nedenle işaret edilmez. Eğer sol işareti verirseniz bu sizin sola döneceğiniz veya bir soldaki şeride geçeceğiniz anlamı verir.

Pratikte kaygınızı anlıyorum. Tam çataldan geçecekken sizinle aynı şeritte yol alan aracın sağ dönecek korkusunu yaşıyor ve bak ben düz devam edeceğim demek istiyorsunuz fakat hata en başta araç ile aynı şeridi paylaşarak başlıyor. Kanunda yazan bisiklet sağ şeridin sağını kullanır ibaresi araç ile şeridi paylaşın diye değil. Kanunen bisikletin geçme üstünlüğü vardır, yani solunuzdaki araç yol ayrımında sizin geçme önceliğinizi gözetmek zorundadır. Tabi pratikte çoğu zaman bisikletlilerin kullanamadığı bir haktır. Ben de sizin pozisyonunuza sıkça düştüğüm için bu tip bölgelere gelmeden önce kontrollü bir şekilde şeridin ortasına kayarak şeridime araç almamaya çalışıyorum.
 
bu adamı nerede görsem her konuda tartışma yaratabiliyor, gerçekten müthiş bir çaba.
 
  • Beğen
Tepkiler: bilalfidanboy
Haklısınız. Ben malesef kendimi açıklama konusunda hiç iyi değilim, gerçek hayatta da böyleyim. Haklı olsam da olmasam da karşı tarafa derdimi anlatamıyorum, ikna yeteneğim çok zayıf. Sürekli yanlış anlaşılıyorum ya da sürekli bir şeyleri eksik belirtiyorum...

Sinyal konusunda anlatmaya çalıştığım şeyin videosunu çekip burada paylaşacağım.
Sanırım akp kavşağı diye anılan dönel kavşaklardan bahsediyorsun, diğerleri de normal standart kavşak gibi yorumluyor. Kişisel tavsiyem kimseyi kna etmeye çalışma fikrini söyle, anlayacaklar zaten anlar, diğerleri de ne kadar anlatsan anlamaz. Bizim toplumda kimse karşısındakini dinlemeyip sürekli kendi konuşmak istiyor zaten, dinleyen konuşandan kıymetli o yüzden.
 
Sağ şeridin ortasından giderseniz afedersiniz ama o bisikleti yedirirler bu ülkede.Ne böyle keklik gibi ortada durun ne de sağ tarafa tamamen girin.Yol bisikleti kullandığım için çoğu zaman araba gibi gidiyorum sağ şeritte.Bunu yapıyorum çünkü genelde aynı hız'da gidiyor oluyorum araçlarla.Onun dışında trafik akıyorsa, sağ şeridin en sağından gidiyorum.
Ben de böyle davranıyorum ve öneriyorum fakat en sağdan sürerseniz ani kapı açılmaları olabiliyor, kaç kez böyle kaza ile burun buruna geldim, aynaya bakmayıp kapıyı açan çok fazla, dikkatli davranmakta fayda var.
 
Ben de böyle davranıyorum ve öneriyorum fakat en sağdan sürerseniz ani kapı açılmaları olabiliyor, kaç kez böyle kaza ile burun buruna geldim, aynaya bakmayıp kapıyı açan çok fazla, dikkatli davranmakta fayda var.
Daha bugün yolun sağından giderken park etmiş aracın yanından geçerken adam birden arabanın burnunu yola kırdı. Sonra da arkamdan gelip burası araba yolu ne işin var burada dedi 🤣
 
  • Hahaha
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg ve beriscn
Daha bugün yolun sağından giderken park etmiş aracın yanından geçerken adam birden arabanın burnunu yola kırdı. Sonra da arkamdan gelip burası araba yolu ne işin var burada dedi 🤣
Hayır hem kuralları bilmiyorlar, hem aynaya bakma zahmetine bile girmiyorlar. Türkiyede ne bisiklet yolu var ne de bisikletlilere saygı. Kurallara uyun ama uyanık kalmakta bence fayda var yine de, aksi taktirde ben sanırsam sakat kalmıştım çoktan. Oradan motor da gelebilirdi ya :D
 
Bulunduğum ilde çoğu yerde bisiklet yolu yok. Olan yerlerde de yağmur suyu birikmiş ve maalesef mazgal yok. O yolu oraya yapan mühendisler demekki pekte önemsememişler. Güneş çıkmadığı sürece su o yoldan kalkmıyor. O nedenle insanlar yoldan gitmek zorunda kalıyor. E böyle kural bilmeyen insanlarda çıkınca hiç bisikletimi yerinden kıpırdatmak istemiyorum.
 
Daha bugün yolun sağından giderken park etmiş aracın yanından geçerken adam birden arabanın burnunu yola kırdı. Sonra da arkamdan gelip burası araba yolu ne işin var burada dedi 🤣
tamam diyip devam ediyorum ben artık kimse ile tartışmaya girmiyorum :D
 
Geri