Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yolun neresinden gitmeli?

Bugün kamyonun biri neredeyse beni yalayıp geçti. Bisikletliyi yolu boşuna işgal eden, trafiği tehlikeye sokan, fuzuli insanlar olarak görüyorlar. Ama tabii herkes aynı aynı değil. Bir keresinde yokuş çıkarken traktör süren biri tırmanmam için yardım teklif etmişti. Böyle güzel insanlar da var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Scudo
Teşekkür ederim. Yolun bazı kısımlarında emniyet şeridi ya çok dar oluyor veya kaplaması çok bozuk oluyor. İster istemez çizgiye yakın gitmek zorunda kalıyor insan.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
@KaracaAbdullah bu konuda mtb kullanıcıları daha şanslı. Schwalbe zırhlı aldığımdan beri kötü tarafta gidiyorum. Olan lastiğe olsun. ?
 
Avrupa ülkelerinde bile olduğu gibi Türkiye'de de motorlu taşıt sürücülerine bisikletliyi en az şu kadar metre açıktan geçmek (minimum passing distance, lateral clearance, overtaking distance) zorundasın denmediği için, bisikletlinin ona ayrılan şeridin neresinden gideceğine maalesef kendisinin karar vermesi gerekiyor.

Güvenlik ve konfor açısından öncelikli kriterlerimiz yol ve şerit genişlikleri, trafik yoğunluğu ve ortalama trafik hızı olmalı. Mesela şehir içinde yoğun ve dar bir caddede sağ şeridi kullanırken şeridin sağına yanaşmak güvenli bir karar olmaz. Ama öte yandan hızın çok yüksek olduğu şehirlerarası yollarda sağ şeridi ortalamak da yine hayli riskli bir karar olacaktır. Şehir içinde 30 km/saat sınırı konmuş cadde ve sokaklarda şeridi ortalamak sürüş güvenliğini riske atmaz, 50 km/saat hızlarda ise bu risk hızla yükselir, şehirden çıkıldığında ise risk maksimize olur.

Bilimsel araştırmalar sürücülerin bilhassa kırsal (rural) yollarda bisikletlileri hızla ve yakından geçtiğini gösteriyor. Motorlu taşıt sürücülerinin bisikletlileri geçiş davranışları ikiye ayrılıyor: Hızlanarak geçmek ve hızla geçmek. Nedir aradaki fark? İlkinde bisikletliye iyice yaklaşıp gaza basarak yani ivmelenerek (accelerating) solluyorlar, ikincisinde ise zaten çok yüksek hızda gider ve bisikletliyle arasında hayli mesafe varken açılıp (flying) solluyorlar.

212267 dosyayı görüntüle212268 dosyayı görüntüle

Size sadece bu konuda onyıllardır araştırma yapıldığını ve literatürde onlarca makale bulabileceğinizi söylersem şaşırmayın. Dünya ülkelerinin trafik kanunlarında bisikletlilere uygun düzenlemeler yapılırken en çok tartışılan konulardan biri bu.

212269 dosyayı görüntüle

Bisikletliler minimum geçiş açıklığının 1,5 metre olmasında ısrarlılar ve evrensel bir uzlaşma sağlamış durumdalar ama bu sınırı yasalarına koymuş ülke ya da eyalet sayısı bir elin parmaklarını bulmuyor. Kanunlaştıranlar ise 50 km/saat hız sınırının olduğu yerlerde 1 metre, üstündeki hızlarda ise 1,5 metre olarak belirlemişler. ABD'nin birçok eyaletinde kanundaki sınır 3 feet (90 cm).

212265 dosyayı görüntüle212266 dosyayı görüntüle

Bisikletli ulaşımın benimsenmesinde en öncelikli beklenti güvenliktir. Hollanda ve Danimarka gibi ülkelerde bisikletli ulaşımın bu kadar geniş kabul görmesi de bu beklentinin karşılanıyor olmasıdır. Hollanda bu sorunu bisiklet ile motorlu taşıt trafiği arasındaki teması keserek çözdü ve her yaştan ve kapasiteden insanın bisiklet kullanmasını ve bisiklet yolunu paylaşmasını sağladı.
 
Güzel bir çalışma olmuş. Bursa'da çarptığı lisanslı bisikletçiye "stadda neden binmiyorsun" diyen sürücüyü hatırladıkça ne kadar müşkil mesele olduğunu bir kere daha düşünüyorum. ?
 
Bu sorun çok zor. Bir bisikletli ve aynı zamanda 18 senelik şoförüm. Uzun yıllardır ayda en az 3000 km yapıyorum arabayla.
Daha dün tek gidiş tek geliş bir yolda bisikletliye denk geldim. Yanından geçersem ayna gidona carpabilir yol o derece dar. Ben de 4-5 metre mesafe bıraktım arkasından seyirtiyorum. Ama çocuk o kadar tedirgin oldu ki sürekli arkasına bakıyor. Araba da şirket aracı doblo. Doblo malum bisiklet ustundekinin yüreğine korku salan bir araç. Küçük bir dit yaptım rahat ol demeye çalıştım ama anlaşamadık da. En fazla 50 mt gitmisizdir çocuk indi kaldırıma çıktı. Urkme sür yol genisleyecek ilerde diye seslendim ama faydası olmadı kufrediyordu. Arkam da dolu olunca mecbur gittim. Hem bisiklet süren hem araç süren hepsini anlamaya çalışan biri olsam da ne yapacağımı şaşırdım ben.

Az önce kısıtlı tecrübelerim ve burada okuduklarimi harmanlayarak cimere yazı yazdım. Nasıl bir cevap verecekler merakla bekliyorum.
 
bir kaç defa başıma geldi, gidiş gelişli baya geniş bir cadde. ve trafik çok seyrek. buna rağmen arkamdan gelip kornaya basan tipler oluyor, bisikleti yolun en sağında kullanıyorum tabii ki, buna rağmen gelip beni telaşa sokuyorlar. geçen günü arkasından bolca küfür ettim. dibime gelip korna bastığı an tepki olarak ben de zilime abandım, o sırada kolu koptu. arabaya binen canavarlaşıyor bu ülkede.
 
O korna sesi çok enteresan oluyor. Bazısı ben geliyorum, dikkat et demek için çalıyor, bazısı selam vermek için. ? Selamlamak için korna çalanları çok seviyorum. ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Merhaba konu eskide kalmış ama çaylak bir bisikletçi olarak bir sorum var. Yasal olarak sağ şeritte sürmek hakkımız biliyorum ama kuralları bilmeyen/uymayan insanların olduğu bi ülkedeyiz. Bu soruyu nerde sürmeye hakkımız vardan ziyade kendimizi korumak için napmalıyız manasında sormak istiyorum.

Çift şeritli bi üst geçit köprüsünü bisikletle işe gidip gelirken kullanıyorum. Sağ şeridin bitim çizgisine yakın bi şekilde konumlanıyorum, bu yüzden de sağ şeridi kullanan araçlar çok yakınımdan geçiyor. Çok yoğun ve hızlı akan bi trafik yok ama sanayi bölgesi olması sebebiyle otobüs, kamyon, iş servisi gibi araçlar yanımdan geçtiğinde panikleyip biraz dengemi bozup gidonu sarsıyorum. Sağ şeridi ortalayarak mı gitmem daha doğrudur? Dağ bisikleti kullanıyorum, kondisyonum da yeterli olmadığından üst geçidi ağır tırmanıyorum, tırmandığım yerde ortalama hızım 15.9km/h görünüyor. Bu yüzden de sağ şeridi yavaş giderken ortalamak sıkıntılı olur gibi hissediyorum, araçların korna tacizinden, üstüme sürüp kenara sıkıştırmasından hatta manyağın birine denk gelip kasıtlı ezmesinden korkuyorum.

Bu durumda ne yapmalı, kondisyonumu arttırıp yokuşu hızlı tırmanabilene kadar, araçlarla daha uyumlu hareket edebilene kadar bu güzergahı kullanmamalı mıyım? Veya sağ şeridi ortalayıp gitmeli miyim, göz göre göre üstümüze sürecek halleri yok mu dersiniz?

Trafikte deneyimli arkadaşlardan tavsiye almak isterim.

Teşekkürler, iyi pedallamalar herkese 🚲
 
  • Beğen
Tepkiler: can onur
Merhaba konu eskide kalmış ama çaylak bir bisikletçi olarak bir sorum var. Yasal olarak sağ şeritte sürmek hakkımız biliyorum ama kuralları bilmeyen/uymayan insanların olduğu bi ülkedeyiz. Bu soruyu nerde sürmeye hakkımız vardan ziyade kendimizi korumak için napmalıyız manasında sormak istiyorum.

Çift şeritli bi üst geçit köprüsünü bisikletle işe gidip gelirken kullanıyorum. Sağ şeridin bitim çizgisine yakın bi şekilde konumlanıyorum, bu yüzden de sağ şeridi kullanan araçlar çok yakınımdan geçiyor. Çok yoğun ve hızlı akan bi trafik yok ama sanayi bölgesi olması sebebiyle otobüs, kamyon, iş servisi gibi araçlar yanımdan geçtiğinde panikleyip biraz dengemi bozup gidonu sarsıyorum. Sağ şeridi ortalayarak mı gitmem daha doğrudur? Dağ bisikleti kullanıyorum, kondisyonum da yeterli olmadığından üst geçidi ağır tırmanıyorum, tırmandığım yerde ortalama hızım 15.9km/h görünüyor. Bu yüzden de sağ şeridi yavaş giderken ortalamak sıkıntılı olur gibi hissediyorum, araçların korna tacizinden, üstüme sürüp kenara sıkıştırmasından hatta manyağın birine denk gelip kasıtlı ezmesinden korkuyorum.

Bu durumda ne yapmalı, kondisyonumu arttırıp yokuşu hızlı tırmanabilene kadar, araçlarla daha uyumlu hareket edebilene kadar bu güzergahı kullanmamalı mıyım? Veya sağ şeridi ortalayıp gitmeli miyim, göz göre göre üstümüze sürecek halleri yok mu dersiniz?

Trafikte deneyimli arkadaşlardan tavsiye almak isterim.

Teşekkürler, iyi pedallamalar herkese 🚲
Trafiğin olmadığı bir güzergah seçme durumunuz yok mu?
 
Trafiğin olmadığı bir güzergah seçme durumunuz yok mu?
Malesef, ev iş arasında trafiğe girmeden gidebileceğim bi güzergah yok. Şu an bisiklet yolu olan bi köprü yapılıyo onun açılmasını bekliyorum o bana güvenli bi aalternatif güzergah olacak ama ne zaman açılır tarihi belli değil. O yol açılana kadar beklememi mi önerirsiniz, bu güzergahta riske girmemeli miyim?
 
Merhaba konu eskide kalmış ama çaylak bir bisikletçi olarak bir sorum var. Yasal olarak sağ şeritte sürmek hakkımız biliyorum ama kuralları bilmeyen/uymayan insanların olduğu bi ülkedeyiz. Bu soruyu nerde sürmeye hakkımız vardan ziyade kendimizi korumak için napmalıyız manasında sormak istiyorum.

Çift şeritli bi üst geçit köprüsünü bisikletle işe gidip gelirken kullanıyorum. Sağ şeridin bitim çizgisine yakın bi şekilde konumlanıyorum, bu yüzden de sağ şeridi kullanan araçlar çok yakınımdan geçiyor. Çok yoğun ve hızlı akan bi trafik yok ama sanayi bölgesi olması sebebiyle otobüs, kamyon, iş servisi gibi araçlar yanımdan geçtiğinde panikleyip biraz dengemi bozup gidonu sarsıyorum. Sağ şeridi ortalayarak mı gitmem daha doğrudur? Dağ bisikleti kullanıyorum, kondisyonum da yeterli olmadığından üst geçidi ağır tırmanıyorum, tırmandığım yerde ortalama hızım 15.9km/h görünüyor. Bu yüzden de sağ şeridi yavaş giderken ortalamak sıkıntılı olur gibi hissediyorum, araçların korna tacizinden, üstüme sürüp kenara sıkıştırmasından hatta manyağın birine denk gelip kasıtlı ezmesinden korkuyorum.

Bu durumda ne yapmalı, kondisyonumu arttırıp yokuşu hızlı tırmanabilene kadar, araçlarla daha uyumlu hareket edebilene kadar bu güzergahı kullanmamalı mıyım? Veya sağ şeridi ortalayıp gitmeli miyim, göz göre göre üstümüze sürecek halleri yok mu dersiniz?

Trafikte deneyimli arkadaşlardan tavsiye almak isterim.

Teşekkürler, iyi pedallamalar herkese 🚲
Yolun sağında kaçmaya pay kalacak kadar sağda durmak kafi oluyor. Yani yanınızdan herhangi bir araba rahatlıkla şeridini bozmadan geçebilecek pozisyonda. Otobüs, kamyon vs. geçince de iyice sağa yanaşmakta fayda var. Zaten bunlar çok sesli taşıtlar olduğundan gelmeden önce haberiniz olur ona göre biraz daha temkinli olursunuz. Bunu böyle anlatıyoruz ama yaşadığımız ülke Türkiye. Ne yaparsan yap o alın yazısı gelip seni buluyor. Tır şoförleri bu konuda daha hassas ; genelde sollamaya çıkmadan önce arkadan takip ediyorlar bisikletçileri ama bu şehir içi otobüsler, dolmuşlar, ticari taksiler çok sıkıntı. Bol şans!
 
Malesef, ev iş arasında trafiğe girmeden gidebileceğim bi güzergah yok. Şu an bisiklet yolu olan bi köprü yapılıyo onun açılmasını bekliyorum o bana güvenli bi aalternatif güzergah olacak ama ne zaman açılır tarihi belli değil. O yol açılana kadar beklememi mi önerirsiniz, bu güzergahta riske girmemeli miyim?
Beklemenizden daha çok biraz daha hızlanıp akan trafiğe daha çok uymanızı öneririm.
Tabi tehlike durumu her zaman var. Önceliklerinizi siz bilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: eigengrau
Beklemenizden daha çok biraz daha hızlanıp akan trafiğe daha çok uymanızı öneririm.
Tabi tehlike durumu her zaman var. Önceliklerinizi siz bilirsiniz.
Haklısınız, biraz daha hızlı tırmanabilirsem yolda daha az tehlikeye giricem. Antrenmanları arttırıcam teşekkür ederim.
Yolun sağında kaçmaya pay kalacak kadar sağda durmak kafi oluyor. Yani yanınızdan herhangi bir araba rahatlıkla şeridini bozmadan geçebilecek pozisyonda. Otobüs, kamyon vs. geçince de iyice sağa yanaşmakta fayda var. Zaten bunlar çok sesli taşıtlar olduğundan gelmeden önce haberiniz olur ona göre biraz daha temkinli olursunuz. Bunu böyle anlatıyoruz ama yaşadığımız ülke Türkiye. Ne yaparsan yap o alın yazısı gelip seni buluyor. Tır şoförleri bu konuda daha hassas ; genelde sollamaya çıkmadan önce arkadan takip ediyorlar bisikletçileri ama bu şehir içi otobüsler, dolmuşlar, ticari taksiler çok sıkıntı. Bol şans!
Teşekkür ederim, dediğiniz gibi daha temkinli olmaya çalışıcam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Merhaba konu eskide kalmış ama çaylak bir bisikletçi olarak bir sorum var. Yasal olarak sağ şeritte sürmek hakkımız biliyorum ama kuralları bilmeyen/uymayan insanların olduğu bi ülkedeyiz. Bu soruyu nerde sürmeye hakkımız vardan ziyade kendimizi korumak için napmalıyız manasında sormak istiyorum.

Çift şeritli bi üst geçit köprüsünü bisikletle işe gidip gelirken kullanıyorum. Sağ şeridin bitim çizgisine yakın bi şekilde konumlanıyorum, bu yüzden de sağ şeridi kullanan araçlar çok yakınımdan geçiyor. Çok yoğun ve hızlı akan bi trafik yok ama sanayi bölgesi olması sebebiyle otobüs, kamyon, iş servisi gibi araçlar yanımdan geçtiğinde panikleyip biraz dengemi bozup gidonu sarsıyorum. Sağ şeridi ortalayarak mı gitmem daha doğrudur? Dağ bisikleti kullanıyorum, kondisyonum da yeterli olmadığından üst geçidi ağır tırmanıyorum, tırmandığım yerde ortalama hızım 15.9km/h görünüyor. Bu yüzden de sağ şeridi yavaş giderken ortalamak sıkıntılı olur gibi hissediyorum, araçların korna tacizinden, üstüme sürüp kenara sıkıştırmasından hatta manyağın birine denk gelip kasıtlı ezmesinden korkuyorum.

Bu durumda ne yapmalı, kondisyonumu arttırıp yokuşu hızlı tırmanabilene kadar, araçlarla daha uyumlu hareket edebilene kadar bu güzergahı kullanmamalı mıyım? Veya sağ şeridi ortalayıp gitmeli miyim, göz göre göre üstümüze sürecek halleri yok mu dersiniz?

Trafikte deneyimli arkadaşlardan tavsiye almak isterim.

Teşekkürler, iyi pedallamalar herkese 🚲
Merhabalar. Tam olarak gözümde canlandıramadım. Nasıl bir üst geçit burası? Yonca tarzı bir yol mu yoksa soldan girilen battı çıktı gibi bir yol mu?
 
Merhabalar. Tam olarak gözümde canlandıramadım. Nasıl bir üst geçit burası? Yonca tarzı bir yol mu yoksa soldan girilen battı çıktı gibi bir yol mu?
Tam olarak yonca şeklinde değil ama benzer tür bi yol. Harita üzerinde şöyle işaretledim:

Screen Shot 2022-07-30 at 18.04.37.png

Screen Shot 2022-07-30 at 18.00.38.png
 
Tam olarak yonca şeklinde değil ama benzer tür bi yol. Harita üzerinde şöyle işaretledim:

292249 dosyayı görüntüle

292250 dosyayı görüntüle
İşin akrobasi ve çılgınlık tarafından bakacak olursak bir bilgisayar oyununun üst seviyelerini oynamak gibi keyifli bir yol ancak bu tip yollardan çok geçmiş biri olarak alışkın olmayanlar için çok riskli olduğunu da söylemeliyim. Türkiye'deki sürücülerin ne zaman ne yapacakları belli olmaz ve bu yollar her zaman risklidir. Sağa dönmek üzere olan bir arabanın aniden benim önüme kırdığı çok oldu. Küfürler, bağırış çağırış vs... Sabahları sakin zamanlarda geçiyorsanız sorun yok ama kalabalık saatleri tercih etmeyin derim.
 
Geri