Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yolun neresinden gitmeli?

İnsan olmayan çok gerçekten. Bu ülkede emniyet şeridinde az bisikletli öldürülmedi. Bizim kendi dikkatiniz yanında devletin de bu konuda önemli adımlar atması gerekiyor. Mesela Tv kanallarına 10 15 saniyelik kısa spotlar verilmesi, E devlet, trafik ile ilgili kurumların iletişim araçları gibi kanallardan insanlara bisikletlilerin hatırlatılması, yine Ana haber bültenlerinde bu konunun ele alinmasi gibi pek cok unsurun kullanılabilmesi gerek.

Açıkçası diğer türlü bu durum değişmez. Elbet ki canavarlar her yerde ama bu bizim tek başına önlem alarak çözebileceğimiz bir mesele degil.
 
Scudo
Herkes "devlet bişey yapmalı" yazmış :) Bilenler bilir, eskiden bi dizi vardı "Ana" diye. Dizide bi mafya babası, pardon "anası" vardı, Ayşen Gruda oynuyordu. Dizinin çok ilginç bi açılış tema müziği vardı. Orda bu Ana'nın adamlarından biri şöyle bi rap yapıyodu:

"Çim saha, halı saha, benim için fark etmez, parası olmayan dava bu garaja park etmez."

Ben o zamanlar çocuktum, anlamıyodum bu ne demek diye. Sonra biraz büyüyünce ülkemizde işlerin nasıl yapıldığını anlayınca bu lafın anlamı da oturmuş oldu. O gün bu gündür ne zaman birileri "devlet bişey yapmalı" dese, ve devlet senelerce hiç bişey yapmasa, yapmamaya devam etse, insanlar da ölmeye devam etse. Ölenlere bakıyoruz kim bunlar, bisiklete binen insanlar, ya da yayalar. Kısaca parası olmayan davalar. Kapiş?
 
Taksi , dolmuş ve özellikle de servis arabalarına dikkat edin derim . ( önünüzde olsa bile ) ne zaman ne yapacakları belli olmaz ...
 
Aracın önünde kalmada neresinden gidersen git. :)
 
@-Skynet- Günaydın öncelikle :). Yanlış anlaşılmasın (yol bisikleti için konuşuyorum ama diğerleri de olur.) otoyol ve çevre yolu için değil ama şehir için de ya da tek şerit cadde de yolu kapatabilirsiniz. Şöyle ki araçlarla aynı hızlarda seyir halinde oluyoruz. Trafiğin yavaş olduğu kesimde sağı tavsiye etmiyorum ben çünkü araçlarda o yolu kullanıyor, hem siz hem onlar sıkışıyor hal böyle olunca sağda park etmiş ya da dönüş yapacak araçlar risk taşıyor ki dönüşe 1 M kala sinyal veriyorlar. Özellikle minibüs müşteri almak ya da indirmek için hemen hız kesiyor. (Eğer trafiğe ayak uyduramıyorsanız tedbiri elden bırakmayın.)

Işıklarda beklenmesi taraftarıyım karşı da sarı yanıyor adam hızla geçiyor halbuki o sarı da kırmızıya dönecek. Aceleci olmamak gerekiyor.
 
bisiklet yolunu kullanırsanız sorun yaşamazsınız :)
Hangi bisiklet yolunu kullanalım abem? Almanya mı sandın burayı?

@hardwrestler
bu yaz marmaris-akyaka yolunda idman yaptım hep ve bu tip davarlar çok fazlaydı. daha önce bir kaç kez ''kenara çek'' diyince adam olmadıklarından bana 2-3 kişi saldıranlar oldu böyle 2-3 tane darp vakası yaşadım. o sebeple artık şöyle yapıyorum, kadro çantası kullanıyorum ve böyle üstüme sürüp birbirlerine ''ahahaha ...koyim nasıl korkutuyoruz lavuğu ahahaha'' diyerek eğlenen davarlardan oluşan bir araç geçtiğinde yakınlarda anayoldan uzaklaşabileceğim tali bir yol varsa (tabi asfalt aramayacaksın, toprak çamur allah ne verdiyse gireceksen) çantamdaki küçük çakıl taşını araç beni geçerken araca sert bir şekilde atıyorum ve bisikleti bariyerin üstünden aşırtıp tali yollardan yakındaki köylere giriyordum. barzo dolu araçtakiler ilerdeki ışıkta bekleyip kavşaktan U yapıp beni bulana kadar iş işten geçmiş oluyordu. 4 tane cezalandırma yaptım bu şekilde. 1 tanesinin arka camına geldi ve cam çatladı. yok öyle hem beni ölüme yaklaştırıp bi de üstüne eğlenmek...

tabi bu dediğim kırsal yerlerde olacak bişey, şehirde pek mümkün değil.
Taş çok etkili olmaz oto tamircilerden kullanılmış bujileri al çekiç ile seramiklerini ayır taştan daha etkili taş en fazla çatlatır buji camı dağıtır.

Alternatif olarak da yine kadro çantasına küçük bir su tabancası, tabancanın içine de boya sökücü koyup tacizde bulunan araca sıkabilirsin. Şeffaf bir malzeme olduğundan su sıkarak eğlenmeye çalıştığını sanacaklardır ve aracı gidecekleri yere kadar gidip park edene kadar durumu çakmayacaklardır bu yüzden taş attığındaki gibi ilk anda geri dönüp seni aramayacaklardır da. Bir de özellikle aracın tavanını hedeflersen daha etkili olur. Nedenini bilmiyorum ama bir aracın tavanı boyalı olunca ikinci el değeri ciddi derecede düşüyor ve satışı çok zorlaşıyor.
 
Eskiden bisikletlerin sağ şeridin dibinden gitmesi gerekiyordu. Artık kurallar değişti. Sağ şeridi istediğimiz şekilde iki bisiklete kadar kullanabiliyoruz. Ankara'da yollar geniş. En azından Batıkent tarafı böyle. Gidiş-dönüş en az üçer şerit var. Dolayısıyla, ben şağ şeridi diğer araçlarla paylaşma taraftarı değilim. Zaten işe gidiş-işten çıkış saatlerinde sürdüğüm yok. Bir tek o saatlerde trafik oluyor. Diğer zamanlarda olmuyor. Haliyle, gideceği yere birkaç saniye erken varacak diye zırt pırt şerit değiştiren tiplere yol verecek değilim. Zaten kurallara aykırı. Bir taşıtı bulunduğu şeritten sollayamazsınız.
 
Valla ben bu foruma katıldım katılalı bu tarz başlıklarda pek çok farklı çözüm yöntemi vs okudum. Ancak en mantıklısının ‘Sevimli Hayalet Casper’ yöntemi olduğunu yaşayarak öğrendim.
Nerede, ne şartlarda bisiklet sürüyor olursam olayım kendimi hep bir hayaletmiş gibi düşünüyorum. Kimsenin beni görmediği bir yolda optimum düzeyde tedbirli sürmeye özen gösteriyorum.
Sen ne yaparsan yap, her daim diğer sürücülerin tecrübesi, bilgisi, vicdanı kadarsın yollarda. Ben canımı pazarda bulmadım. O yüzden gereksiz atraksiyonlara girmiyorum, çeşit çeşit taktik belirlemiyorum. Olsa olsa birkaç dakika kaybederim ama sağ salim, sinir streste olmadan bisikletimi sürerim
 
Hangi bisiklet yolunu kullanalım abem? Almanya mı sandın burayı?


Taş çok etkili olmaz oto tamircilerden kullanılmış bujileri al çekiç ile seramiklerini ayır taştan daha etkili taş en fazla çatlatır buji camı dağıtır.

Alternatif olarak da yine kadro çantasına küçük bir su tabancası, tabancanın içine de boya sökücü koyup tacizde bulunan araca sıkabilirsin. Şeffaf bir malzeme olduğundan su sıkarak eğlenmeye çalıştığını sanacaklardır ve aracı gidecekleri yere kadar gidip park edene kadar durumu çakmayacaklardır bu yüzden taş attığındaki gibi ilk anda geri dönüp seni aramayacaklardır da. Bir de özellikle aracın tavanını hedeflersen daha etkili olur. Nedenini bilmiyorum ama bir aracın tavanı boyalı olunca ikinci el değeri ciddi derecede düşüyor ve satışı çok zorlaşıyor.

Yorumum değiştirilmiş, ben böyle bir şey yazmamıştım :snzdglsn:
 
@-Skynet- Günaydın öncelikle :). Yanlış anlaşılmasın (yol bisikleti için konuşuyorum ama diğerleri de olur.) otoyol ve çevre yolu için değil ama şehir için de ya da tek şerit cadde de yolu kapatabilirsiniz. Şöyle ki araçlarla aynı hızlarda seyir halinde oluyoruz. Trafiğin yavaş olduğu kesimde sağı tavsiye etmiyorum ben çünkü araçlarda o yolu kullanıyor, hem siz hem onlar sıkışıyor hal böyle olunca sağda park etmiş ya da dönüş yapacak araçlar risk taşıyor ki dönüşe 1 M kala sinyal veriyorlar. Özellikle minibüs müşteri almak ya da indirmek için hemen hız kesiyor. (Eğer trafiğe ayak uyduramıyorsanız tedbiri elden bırakmayın.)

Işıklarda beklenmesi taraftarıyım karşı da sarı yanıyor adam hızla geçiyor halbuki o sarı da kırmızıya dönecek. Aceleci olmamak gerekiyor.
-Sizede de günaydın. :) Orada biraz kinayeli bir anlamla yazdım. Araçlar gerek kendi yolunda gerek bisiklet yolunda gerekse yolun en sağında her an sırtımıza çıkma tehlikesi yaratırlar. O yüzden arkanızı emniyete alın(ayna kullanarak sürekli arkanızı kollayın), emniyet şeriti bir bir noktaya kadar korur.

-Şehir içi için dediklerinize sonuna kadar katılıyorum, şeriti kapatmak en güvenlisi. Ama burada 2 risk doğuyor: 1.si konvoy 35-40'lada gitse ki bu araçlar için çok yavaş, bizler için hızlı olacaktır. Belki kısa mesafe neyse de yolunuz biraz varsa sizi baya zorlayacaktır. Üstelik bu hızda aradan çıkan yayalara karşı bir araç gibi duramayacaksınız. 2'.si
kıronun biriyle papaz olma ihtimaliniz var. :)

-Genelde çevre yolunda sürüyorum demiştim, çevre yollarının şehir içinden geçtiği ışıklı noktalarda bazı sıkıntılar çekiyorum. Araçlar uyanıklık yapıp sağ şerite girmeye çalışıp beni sıkıştırıyor, özelliikle Ambulans gibi bu şeriti kullanmaya hakları olan araçlar gelince daha bir sıkıntı.Hareket halindeki soldaki orta şerite girmek ayrı bir sıkıntı, durup hemen bisikleti sağdaki kaldırıma kaldırmak ayrı...
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Tek şeritli yollarda Mtb tarzı bisikletler banket denen yere inebilir. Yol bisikleti nasıl İniyor? Teker patlamıyor mu. Çünkü kamyonun rüzgarı çok etkili oluyor. Mecburen inmek zorunda kalır bisikletli.
 
Zaten otoyol ve çevre yolunda bisiklet sürmeniz tamamen yasaktır.
Bisiklet sürme, otoban, tüneller, üstgeçitlerde yasaktır. Şehirler arası çift yönlü yollarda, şehirler arası bölünmüş yollarda sürebiliriz. Çevre yolu genel bir tabirdir.Temelde, otoyol, devlet yolu, il yolu, köy yolu vardır.
hc4b1z-limitleri.jpg
 
@-Skynet-
Bursa'da şehir içi yollarda bile hep 82 tabelası var. Şehrin içinde metro hattının sağında ve solunda olan 3 er şeritli yolda normalde 50 olması gerekiyor ama tabelalar 82 diyor. 50 dediğiniz mahalle arasına denk geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
@-Skynet- Söylediklerinizde haklısınız. İşe gidip gelirken kullandığım rota'da mesai giriş-çıkış saatlerinde yoğunluk oluyor ve araçlar fazla hızlı gidemiyor. Tabii herkesin güzergahı farklı yol koşulları farklı.
@hardwrestler Banket'e girilebilir ama hızı bi hayli düşürmek gerekir. Yol bisikletleri göründüğü kadar narin değiller,kullandıktan sonra anladım.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Türkiye'de şehir içi yollarda yapılan hızlar büyük sıkıntı. Geçen gün arkadaşın arabasına bindim, adam daracık sokakta resmen uçuyor, arabaların arasından bir çocuk fırlasa %100 ihtimalle öldürecek. Aslında ağzımı açıp bişey diyesim geldi ama açıkçası arkadaşla çok da samimi olmadığımız için (kendisini pek de sevmem açıkçası) hiç bişey söylemedim. Zaten söylesem ne değişecek, "bişey olmaz yaaa" diyip geçecek. Bir de şunu fark ediyorum arabası olan insanlarda, eğer hayatta biraz ezilmiş, biraz para sıkıntısı yaşamış insanlar ise bunlar, sonradan araba sahibi olunca o arabayı heykel gibi bir kaide üstüne koyup ona tapıyorlar. Arabası o insan için en değerli varlık haline geliyor. Eskiden fakirdim ama şimdi arabam var, al sana dünya, al sana İstanbul tarzı bir intikam hissiyatı ile doluyorlar. Bu hissiyatla araba çizilmesin diye içleri gidiyo, tümsekten çukurdan kaçarken resmen insanların üstüne sürüyorlar arabaya bişey olmasın diye, fırsatını buldular mı da o arabayı gözümüze gözümüze sokmak için gazı köklüyorlar. Hangi yolda, hangi sokakta oldukları çok da fark etmiyor. Bu bahsettiğim insan modelinden Türkiye'de milyonlarca var. Belki bu forumda bile var bunlardan. Hiç kimse de kusura bakmasın. Sonradan görmek demek görünce gözünü çıkartmak demek olmamalı. Eminim sonradan gördüğü halde insana olan saygısını yitirmemiş ve arabasına verdiği değeri abartmayan insanlar da vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Merhabalar. Yaklaşık 40 gün önce bir kaza geçirdim, kısaca şöyle anlatayım. Evime gittiğim yolda emniyet şeridi yoktu haliyle bende şeridimin sağ kısmından gidiyordum. en sağdaki yer araba park yeri yol boyunca park yapılmış araçlar var. hep kendi şeridimin sağ kısmından gittim. daha sonra önümde bir araç vardı bu araç baya yavaştı ve yolun sağ kısmından gidiyordu yani benim geçebileceğim bir yer yoktu. bende haliyle yolda boş olunca solundan geçmek istedim ve tam geçerken araç sürücüsü birden solladı ve bana çarptı. sonrasında ambulans, hastane, ifade vs..
Burada benim suçum var mıdır? ve bu olaydan ne çıkar sizce? iki tarafta şikayetçi olduk.
( Asfaltta sürüklendiğim için vücudumun 5 6 yerinde kanamalar oldu ve 2 hafta boyunca sargıda durdu.)
 
@pedallıyoruuz Çok geçmiş olsun.
çizginin sol tarafına geçmek suç değil ise bisikletliye arkadan çarpan suçludur. Bu araba için geçerli bisikleti bilmiyorum. Çok sola yanaştıysan farkında olmadan. Arkadaki de hızlıysa muhtemelen öyledir. Çarpması kaçınılmaz. Allahtan fazla hasar olmamış. Rabbim korusun.
 
Merhabalar. Yaklaşık 40 gün önce bir kaza geçirdim, kısaca şöyle anlatayım. Evime gittiğim yolda emniyet şeridi yoktu haliyle bende şeridimin sağ kısmından gidiyordum. en sağdaki yer araba park yeri yol boyunca park yapılmış araçlar var. hep kendi şeridimin sağ kısmından gittim. daha sonra önümde bir araç vardı bu araç baya yavaştı ve yolun sağ kısmından gidiyordu yani benim geçebileceğim bir yer yoktu. bende haliyle yolda boş olunca solundan geçmek istedim ve tam geçerken araç sürücüsü birden solladı ve bana çarptı. sonrasında ambulans, hastane, ifade vs..
Burada benim suçum var mıdır? ve bu olaydan ne çıkar sizce? iki tarafta şikayetçi olduk.
( Asfaltta sürüklendiğim için vücudumun 5 6 yerinde kanamalar oldu ve 2 hafta boyunca sargıda durdu.)

Geçmiş olsun.

Doğru anladıysam; siz önünüzde giden aracı sollarken, solladığınız araç başka bir aracı sollamak için sola manevra yapmış ve size çarpmış. Anlatmadığınız detay yoksa sizde kusur yok, diye düşünüyorum. "Bisiklet sağ şeridi kullanır" kuralı, geçme (sollama) için geçerli değil, bisiklet de önündeki aracı sollamak için kurallar dahilinde sol şeridi kullanabilir.
Diğer aracın sürücüsü ise Karayolları Trafik Kanunu Madde 46'daki "Şerit değiştirmeden önce gireceği şeritte sürülen araçların emniyetle geçişini beklemek ... zorundadırlar " kuralını ihlal ettiği için ve/veya Madde 55'de tanımlanmış olan geçilen (sollanan) araçlara ait kurallara uymadığı için hatalı gözüküyor.
 
Geri